Jump to content

Öppen grupp  ·  123 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

21 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ni som hyllar Biden. Är det någon som kan förklara varför Biden lämnade all krigsmatrial i Afganistan till Talibanerna.  Kostnaden för matrialet var väl 100tals milijarder.

Vad blev resultatet av det i världen.

Varför tog det flera veckor för Usa att erkänna att dom hade Biolab i Ukraina. 

 

Frågorna hoppar sig. Man får inga svar från Biden själv. 

Tror inte jag kan dra mig till minnes att någon här hyllat Biden. Däremot har nog många skrivit att han inte är fullt lika dålig som Trump.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-10 at 19:30, skrev Dempa:

Fast nu har de ju faktiskt medgett att det finns sk ”biological research facilities” i Ukraina så den konspirationsteorin har ju visat sig vara sann.

 

Rekommenderar dig att ta en titt på följande klipp.

 

 

 

Finns det någon som någonsin motsatt sig att det finns ”biological research facilities” i Ukraina? Jag är säker på att det finns flera hundra, precis som varje större universitet och sjukhus samt ett hundratal företag i Sverige har ett ”biolab”. 
 

Lögnen som Putin sålde, och hans anhängare i västerländsk slaskmedia hakat på, är att Ukraina har biolab som, tillsammans med USA, utvecklar biologiska stridsmedel. Det är förmodligen fake news men givetvis är det inte helt omöjligt att något av de gamla labben Sovjet hade i Ukraina för denna verksamhet fortfarande är aktiva. Enligt all världens expertis är dock Ryssland klart störst i världen på biologiska stridsmedel så att blåsa upp ett eventuellt biolab i Ukraina är som att sila mygg men svälja elefanter.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Men Atom

Lyssna på Victoria Nuland ovan. Vad säger hon. Först förnekar Usa allt med biolabs i Ukraina. Efter ca tre veckor erkänner hon att det finns. men dom är helt ofarliga. Då borde det inte var några problem för Usa att ryssarna anföll dessa lab första veckan av kriget. I nästa sekund påstår VN att det kan vara farligt om papper från biolabben hamnar i Ryssarnas ägo. Se på samarbetet Usa hade med kinesiska militären  i Wuhan . Om du kallar nedstängningen av världen under 2år för ofarlig.

PS Jag påstår inte att ryssarna är guds bästa barn . Så du behöver inte flytta sakfrågan

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev John Khonken:

Men Atom

Lyssna på Victoria Nuland ovan. Vad säger hon. Först förnekar Usa allt med biolabs i Ukraina. Efter ca tre veckor erkänner hon att det finns. men dom är helt ofarliga. Då borde det inte var några problem för Usa att ryssarna anföll dessa lab första veckan av kriget. I nästa sekund påstår VN att det kan vara farligt om papper från biolabben hamnar i Ryssarnas ägo. Se på samarbetet Usa hade med kinesiska militären  i Wuhan . Om du kallar nedstängningen av världen under 2år för ofarlig.

PS Jag påstår inte att ryssarna är guds bästa barn . Så du behöver inte flytta sakfrågan

 

 

Jag har aldrig sett att USA påstår att det inte finns ”biolab” i Ukraina, har du en länk till det så vore det intressant.

 

Jag känner inte till något om ”samarbetet mellan USA och kinesiska militären i Wuhan” så har du länkar på det är jag också intresserad.

 

Meningen ”om du kallar nedstängningen av världen under 2 år för ofarlig” har jag försökt att tolka men skulle uppskatta om du kunde förklara vad du menar.

 

Jag vet inte vilken ”sakfråga” du menar att jag inte ska flytta men tveklöst är Rysslands inte Guds bästa barn. Samma hänsynslösa kommunism som under Sovjettiden; skillnaden är att det nu finns västerlänningar som försöker vända på varje uttalande för att rättfärdiga deras övergrepp; på något skruvat sätt verkar de anse att att en mentalt rubbad kommunist är bättre än alla de hjärnspöken de ser i liberala demokratier.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

USA:s tidigare president Donald Trump har vittnat under ed om att han befarade att aktivister skulle kasta ”väldigt farliga” frukter mot honom, såsom ananas, bananer eller tomater.

 

– Du kan bli dödad av sådana saker, sade Trump, under en fyra och en halv timme lång utfrågning som hölls i oktober förra året.

Utfrågningen var del av ett civilrättsligt fall, där Trump anklagas för att ha gett sina livvakter order om att använda övervåld mot demonstranter som protesterade utanför Trump Tower i New York 2015.

Protesterna föranleddes av att Trump i ett kampanjtal hade beskrivit mexikaner i allmänhet som brottslingar, knarklangare och våldtäktsmän. Aktivisterna som vill dra expresidenten inför rätta har mexikansk bakgrund.

– Jag ville ha folk i beredskap eftersom vi hade uppmärksammats om att det skulle användas frukt, sade Donald Trump till sitt försvar.

75-åringen tillade att tomater är otäcka på så vis, samt att det finns frukt som ”är mycket värre”.

 

https://www.expressen.se/nyheter/trump-forsvarar-sig-med-radsla-for-frukt/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-10 at 12:09, skrev ThailandNovise:

De var en gåva till den Afghanska militären, men de ville inte använda den. Trump drog ner på personal till 2.500 och kunde enkelt ha tagit hem krigsmateriel, men det var meningen att den skulle användas av militären.

USA hade inget biolabb i Ukraina. 

 

Hur svårt kan det vara att förstå?

Ett av D.T´s kampanjlöfte var att få ett slut på kriget i Afghanistan. Förra året förhandlade han med talibanerna om att dra tillbaka USA´s trupper den 1a Maj 2021.

Se länk.

 

"One of Donald Trump's campaign promises was to end the war in Afghanistan. Last year, he negotiated an agreement with the Taliban to withdraw all U.S. forces by May 1 of 2021".

 

https://www.npr.org/2021/03/04/973604904/trumps-deal-to-end-war-in-afghanistan-leaves-biden-with-a-terrible-situation

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tallviking:

USA:s tidigare president Donald Trump har vittnat under ed om att han befarade att aktivister skulle kasta ”väldigt farliga” frukter mot honom, såsom ananas, bananer eller tomater.

 

– Du kan bli dödad av sådana saker, sade Trump, under en fyra och en halv timme lång utfrågning som hölls i oktober förra året.

Utfrågningen var del av ett civilrättsligt fall, där Trump anklagas för att ha gett sina livvakter order om att använda övervåld mot demonstranter som protesterade utanför Trump Tower i New York 2015.

Protesterna föranleddes av att Trump i ett kampanjtal hade beskrivit mexikaner i allmänhet som brottslingar, knarklangare och våldtäktsmän. Aktivisterna som vill dra expresidenten inför rätta har mexikansk bakgrund.

– Jag ville ha folk i beredskap eftersom vi hade uppmärksammats om att det skulle användas frukt, sade Donald Trump till sitt försvar.

75-åringen tillade att tomater är otäcka på så vis, samt att det finns frukt som ”är mycket värre”.

 

https://www.expressen.se/nyheter/trump-forsvarar-sig-med-radsla-for-frukt/

”Frukt är också godis”.

Det vart man itutad som liten nu är det väl bevisat att så är inte fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
58 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Ett av D.T´s kampanjlöfte var att få ett slut på kriget i Afghanistan. Förra året förhandlade han med talibanerna om att dra tillbaka USA´s trupper den 1a Maj 2021.

Se länk.

 

"One of Donald Trump's campaign promises was to end the war in Afghanistan. Last year, he negotiated an agreement with the Taliban to withdraw all U.S. forces by May 1 of 2021".

 

https://www.npr.org/2021/03/04/973604904/trumps-deal-to-end-war-in-afghanistan-leaves-biden-with-a-terrible-situation

Japp, det är korrekt. Biden ville ju få slut på kriget redan när han var VP.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
John Khonken

Se inte filmen. Er mass formation går åt helvete. Här får ni bevisen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

När Donald Trump var president ska han ha frågat sina medarbetare om Kina hade teknologin att ”skjuta orkaner” mot USA, enligt uppgifter till Rolling Stone.

– Det var nästan för dumt för att vara sant och jag fick inte alls känslan att han skämtade, säger en före detta tjänsteman vid Trump-administrationen till tidningen.

 

https://www.expressen.se/nyheter/kalla-trump-fragade-om-kina-skot-orkaner-mot-usa/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

På fredag anordnar USA:s enskilt största vapenlobbygrupp NRA en mässa i Houston, bara några timmar bort från Ulvalde där ett blodigt skoldåd ägde rum tidigare i veckan. Valet att hålla mötet bara dagar efter skjutningen har mött stark kritik, rapporterar The Guardian.

Texas guvernör Greg Abbott och senatorn Ted Cruz är några av de kända namn som kommer att delta vid mässan. Även den förre presidenten Donald Trump kommer att närvara, skriver Washington Post.

När ex-presidenten talar kommer dock inga vapen att tillåtas i lokalen, rapporterar NPR.

 

Märkligt?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump hade i alla fall rätt i en sak och det var att gärningsmannen var mentalt skadad, det är å andra sidan nästan 50 % av det amerikanska folket, så ens detta var någon nyhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev evert 1:

Trump hade i alla fall rätt i en sak och det var att gärningsmannen var mentalt skadad, det är å andra sidan nästan 50 % av det amerikanska folket, så ens detta var någon nyhet.

Takes one to know one.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkänner gärna att jag inte är fullt 100 för då hade jag inte besvarat Esspes påstående.

Däremot ifrågasätter jag verkligen Trumps mentala status och följdriktigt de som röstar på denne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste i helgen att det inte är omöjligt utan snarare troligt att nästa presidentval återigen står mellan Biden och Trump. Va fan, kan inte partierna skaka fram något vitalare än så, så är det ju jäkligt illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Trumps nätverk sparkar ut stormningspostare

 

Donald Trumps sociala nätverk Truth Social stänger av användare som postar inlägg om kongressförhören rörande stormningen av Kapitolium ifjol. Det rapporterar Variety.

Truth Social grundades ifjol sedan Donald Trump stängts av från Facebook och Twitter i samband med stormningen av Kapitolium. Trump hävdade då att hans nätverk var ”fritt från politisk diskriminering”.
Men nu rapporterar många användare att de blivit censurerade och avstängda.

 

https://omni.se/trumps-natverk-sparkar-ut-stormningspostare/a/z7p8A4

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Trumps nätverk sparkar ut stormningspostare

 

Donald Trumps sociala nätverk Truth Social stänger av användare som postar inlägg om kongressförhören rörande stormningen av Kapitolium ifjol. Det rapporterar Variety.

Truth Social grundades ifjol sedan Donald Trump stängts av från Facebook och Twitter i samband med stormningen av Kapitolium. Trump hävdade då att hans nätverk var ”fritt från politisk diskriminering”.
Men nu rapporterar många användare att de blivit censurerade och avstängda.

 

https://omni.se/trumps-natverk-sparkar-ut-stormningspostare/a/z7p8A4

Väck inte den björn som sover 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Republikanerna i Texas motsätter sig resultatet i presidentvalet 2020 och anser att president Joe Biden inte vann på ett lagligt sätt.

"Vi förkastar de certifierade resultaten av presidentvalet 2020, och vi anser att sittande president Joseph Robinette Biden Jr. inte valdes legitimt av folket i USA", står det i den nya plattformen, som antogs av Republikanska partiet i Texas under ett konvent i Houston i helgen.

Vidare vill Texasrepublikanerna att USA lämnar FN, anser att homosexualitet är en "abnormitet" och anser att all form av vapenkontroll bryter mot den grundlagsskyddade rätten att få bära vapen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...