Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Drip Drip Drip = Hillary= Treason

Drip drip drip= Valet riggat

Drip drip drip = Demokraterna spionerade hela tiden på motståndarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2022-03-15 at 11:10, skrev ArneMorales:

Mitt under Lill-Puttes våldtäkt på Ukraina så väljer du att citera Samnytt, en slaskmedia som till för några månader sedan styrdes av Putinkramaren Egor Putilov. Ingen som inte är 100% kommunist skulle kunna komma på den tanken. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

För demokrati krävs, enligt min mening ,att det är tillåtet att framföra åsikter som inte överensstämmer med makthavarnas, eller majoritetens åsikter.

 

Om inte Donald Trump i USA, eller Samhällsnytt och  Putilov i Sverige,  får  framföra sina åsikter i media är detta en inskränkning i demokratin i USA respektive  Sverige.

 

Enligt min mening är det viktigt  för den svenska demokratin att Samhällsnytt, Fria Tider, Samtiden, Politikfakta, Nya Tider, mfl  får framföra sina åsikter i media, och sedan är det upp till var och en att ta ställning.

 

Självklart bör likaså Donald Trumps åsikter inte censureras.

 

I  diktaturerna Ryssland och Kina  censurerar man sina motståndare.

 

Vill du  Atom att Sverige och USA, i det här fallet när Trump censureras  av YouTube, beter sig som de ryska eller kinesiska makthavarna?

 

Är det inte bättre att ha yttrandefrihet, och argumentera mot dem i sakfrågorna för att skydda demokratin?

 

Enligt min mening är det viktigt för demokratin att alla har rätt att kritisera dem som har makten.

 

Både de politiska och ekonomiska makthavarna bör kunna kritiseras.

Om kritiken innehåller faktafel, vilket inte är ovanligt, kan väl de med bättre kunskap informera om detta.

 

Atom, hur fan kan du påstå att jag är kommunist för att jag citerar en artikel i  Samhällsnytt, som berättar att Trump censurerats av YouTube.

 

Är inte, och har aldrig varit kommunist.

 

Menar du att Donald Trump också är kommunist?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Arne du måste förstå. Trumpen vill krossa youtube och dom andra . Det vet dom. Därför gör dom allt för att krossa motståndarna. Det handlar inte om demokrati längre. Det handlar bara om MAKT och PENGAR. 

Men spänande framtid har vi. Fler och fler fakta kommer fram

Hunters laptopp

Ryssgate

att demokraterna spionerade på allt Trumpen gjorde

Labben

Valfusket

Amerikanska folket är på offensiven för sanningen

 

PS Biden gör just nu stor succe i världspolitiken 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
1 timme sedan, skrev ArneMorales:

För demokrati krävs, enligt min mening ,att det är tillåtet att framföra åsikter som inte överensstämmer med makthavarnas, eller majoritetens åsikter.

 

Om inte Donald Trump i USA, eller Samhällsnytt och  Putilov i Sverige,  får  framföra sina åsikter i media är detta en inskränkning i demokratin i USA respektive  Sverige.

 

Enligt min mening är det viktigt  för den svenska demokratin att Samhällsnytt, Fria Tider, Samtiden, Politikfakta, Nya Tider, mfl  får framföra sina åsikter i media, och sedan är det upp till var och en att ta ställning.

 

Självklart bör likaså Donald Trumps åsikter inte censureras.

 

I  diktaturerna Ryssland och Kina  censurerar man sina motståndare.

 

Vill du  Atom att Sverige och USA, i det här fallet när Trump censureras  av YouTube, beter sig som de ryska eller kinesiska makthavarna?

 

Är det inte bättre att ha yttrandefrihet, och argumentera mot dem i sakfrågorna för att skydda demokratin?

 

Enligt min mening är det viktigt för demokratin att alla har rätt att kritisera dem som har makten.

 

Både de politiska och ekonomiska makthavarna bör kunna kritiseras.

Om kritiken innehåller faktafel, vilket inte är ovanligt, kan väl de med bättre kunskap informera om detta.

 

Atom, hur fan kan du påstå att jag är kommunist för att jag citerar en artikel i  Samhällsnytt, som berättar att Trump censurerats av YouTube.

 

Är inte, och har aldrig varit kommunist.

 

Menar du att Donald Trump också är kommunist?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu är det såhär att medierna du nämner är privata och då får de bestämma själva vem som får vara med och leka. 

Det du förespråkar är att staten ska bestämma över de privata företagen, det om något är kommunism.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ArneMorales:

För demokrati krävs, enligt min mening ,att det är tillåtet att framföra åsikter som inte överensstämmer med makthavarnas, eller majoritetens åsikter.

 

Om inte Donald Trump i USA, eller Samhällsnytt och  Putilov i Sverige,  får  framföra sina åsikter i media är detta en inskränkning i demokratin i USA respektive  Sverige.

 

Enligt min mening är det viktigt  för den svenska demokratin att Samhällsnytt, Fria Tider, Samtiden, Politikfakta, Nya Tider, mfl  får framföra sina åsikter i media, och sedan är det upp till var och en att ta ställning.

 

Självklart bör likaså Donald Trumps åsikter inte censureras.

 

I  diktaturerna Ryssland och Kina  censurerar man sina motståndare.

 

Vill du  Atom att Sverige och USA, i det här fallet när Trump censureras  av YouTube, beter sig som de ryska eller kinesiska makthavarna?

 

Är det inte bättre att ha yttrandefrihet, och argumentera mot dem i sakfrågorna för att skydda demokratin?

 

Enligt min mening är det viktigt för demokratin att alla har rätt att kritisera dem som har makten.

 

Både de politiska och ekonomiska makthavarna bör kunna kritiseras.

Om kritiken innehåller faktafel, vilket inte är ovanligt, kan väl de med bättre kunskap informera om detta.

 

Atom, hur fan kan du påstå att jag är kommunist för att jag citerar en artikel i  Samhällsnytt, som berättar att Trump censurerats av YouTube.

 

Är inte, och har aldrig varit kommunist.

 

Menar du att Donald Trump också är kommunist?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Självklart ska Trump och Samhällsnytt få uttrycka sig och jag kan inte påminna mig om att jag någonsin hävdat något annat.

 

Om inte Youtube vill ge en plattform för Trumps upprepade lögner om att valet var riggat (för det är bevisligen en lögn som prövats i domstol efter domstol) så måste det vara deras rätt. Youtube ägs av Google som ägs av Alphabet och ska vi börja tvinga listade företag att visa allt du vill se så borde vi även tvinga Fox News att låta exempelvis Lars Ohly hålla timmeslånga monologer om Staten & Kapitalet.

 

Jag håller med dig om att yttrandefrihet är oerhört viktigt för demokratin. Yttrandefrihet är en enormt viktig rättighet men med varje rättighet kommer också en skyldighet. Där tycker jag att Egor Putilov hamnar i ett gränsland för om han verkligen ska få uttrycka sig i media. Egor var anställd på SD's riksdagskansli under namnet Alexander Fridback och skrev samtidigt invandrarkritiska artiklar under pseudonymen Egon Putilov för bland annat Samhällsnytt. Det tycker jag är moraliskt tveksamt men OK. Samtidigt skrev han också flyktingvänliga artiklar under namnet Tobias Lagerfeldt. Enda syftet med detta är att på gammalt Putinmaner skapa motsättningar för att i förlängningen skada demokratin och därmed yttrandefriheten. Att han dessutom fick sitt svenska pass baserat på en lögn (något han ofta raljerar om angående andra invandrare) samt varit inblandad i tveksamma ryssaffärer stärker inte direkt hans person. Egor ska givetvis få fortsätta att säga vad han tycker och tänker men jag är ambivalent gällande hans rätt att få uttala sig i media; en liten inskränkning av Egors yttrandefrihet gentemot att han får fortsätta jobba med Putin mot förlorad yttrandefrihet för oss alla?

 

Jag hade inte sagt något om du hade protesterat mot Youtubes behandling av Trump med en annan länk. I det läget vi står i nu angående Ryssland så tycker jag det är opassande med länkar från Samhällsnytt, den media i Sverige som oftast citerar direkt från RT och andra Kremlinkontrollerade megafoner. Jag vill dock inte förbjuda dig att länka, men jag har rätten att kritisera dig för det.

 

Tror jag att du är kommunist? Nej, det var mest för att reta precis som du retade mig förra veckan. Jag tror inte heller att Trump, eller för den delen Lill-Putte, är kommunister. Samtidigt är Lill-Puttes syn på Ryssland och omvärlden till 99% densamma nu som under Brezhnev så jag vet inte om etiketter som "kommunist", "fascist" eller "nazist" spelar så stor roll då resultaten alltid är mer eller mindre desamma så länge det är en diktatur. Att Trump både före han blev President, medans han var President och efteråt konstant har uttryckt sig positivt om Lill-Putte ger i alla fall mig en väldigt dålig smak i munnen och beundrar man någon som till 99% följer den gamla Sovjetiska linjen så ligger inte epitetet "kommunist" alltför långt bort. Hela ideen om "starka" ledare som säger sig vara nationalister och stöda värdekonservativa ideal, samtidigt som de i sitt privatliv inte följer en enda punkt, har jag oerhört svårt för.        

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte faktiskt det här var ett bra och sansat tal av Trumpen som inte var aggressiv eller hotade någon utan pratade som en stolt amerikan...har inte sett det förut så sorry om jag upprepar mig.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Tyckte faktiskt det här var ett bra och sansat tal av Trumpen som inte var aggressiv eller hotade någon utan pratade som en stolt amerikan...har inte sett det förut så sorry om jag upprepar mig.

 

 

Ja man får ju verkligen hoppas att det stämmer.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

En månad efter lanseringen – så går det för Trumps nya app

 

Donald Trumps sociala medier-app Truth Social skulle bli den nya stora plattformen som “utmanar techjättarnas tyranni”. Men nästan en månad efter lanseringen är resultaten få.  

– Trump är själv inte ens inne på Truth Social, så man kan tänka sig att han inte är så nöjd med den själv, säger Björn Jeffrey, techanalytiker.

Efter att ha varit bannlyst från de stora sociala medier-plattformarna i nästan ett år tillkännagav USA:s tidigare president att han skulle lansera en helt egen plattform: Truth Social.

”Talibanerna finns på Twitter, men er favoritpresident har blivit tystad. Jag ser fram emot att dela med mig av mina tankar på Truth Social och att slå tillbaka mot techjättarna”, sa Donald Trump då.

 

Tekniska problem

När appen släpptes den 21 februari var Truth Social den mest nedladdade appen i App store. Men bara några dygn senare låg den på plats 173, till stor del på grund av tekniska problem. Många användare kunde nämligen inte skapa ett konto –  och har fortfarande inte kunnat det.

– De schabblade bort det. Här hade Trump ett tillfälle att få uppmärksamhet eftersom alla undrade ”vad är det här för app?”. Men då kunde de flesta användarna inte ens komma in utan hamnade i stället på en väntelista, säger Björn Jeffrey, techanalytiker på Svenska dagbladet, som själv väntat på att få kunna registrera ett konto i snart en månad. 

 

”Twitterklon ingen är inne på”

Enligt Jeffrey har Trumps team underskattat de resurser som behövs för att skapa ett stort socialt nätverk och han menar att ju längre folk står på väntelistan desto mer kommer intresset för plattformen att svalna.

Ytterligare en utmaning appen står inför är att Truth Social lanserats som ett brett alternativ till de traditionella plattformarna, menar han.

–  De flesta startar litet och lågmält och skalar upp sin plattform långsamt. Truth Social har gjort motsatsen, när den i princip är en Twitterklon som ingen är inne på. Trump är själv inte ens inne på Truth Social, så man kan tänka sig att han inte är så nöjd med den själv, säger Jeffrey.

Enligt The Guardian hade appen ynka 300 000 besök i genomsnitt under första delen av mars. Donald Trump har hittills publicerat ett enda inlägg på plattformen. Men kan det vända?

– På ett sätt kan man säga att det kanske inte startat igång ännu i och med att Donald Trump inte är aktiv på plattformen nu. Det kanske vänder om han blir det. Eller om han exempelvis meddelar att han ställer upp i presidentvalet och på så vis skapar ett medialt intresse för det han skriver där, säger Jeffrey.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
ThailandNovise
19 minuter sedan, skrev John Khonken:

Frälsaren är på väg tillbaka. Mänskligheten behöver en ny riktning. 

Sekter och kulter är inget för mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Bittra folk som du förstår absolut ingenting. Frågan vilket nick du hade här innan . Du är en riktig surkart'. Bara gnäll.

 

Du tycker självklart att allt går bra just nu eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
53 minuter sedan, skrev John Khonken:

Bittra folk som du förstår absolut ingenting. Frågan vilket nick du hade här innan . Du är en riktig surkart'. Bara gnäll.

 

Du tycker självklart att allt går bra just nu eller hur

Japp, det är en passande beskrivning av dig själv. Vaddå nick innan? Ja, det en vanlig fråga på sociala medier för att hitta något att skylla på.

Ändrades av ThailandNovise
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Bra att du erkänner för det var du som började. Jag kastar aldrig första stenen. Fortsätt nu som surkart

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Bra att du erkänner för det var du som började. Jag kastar aldrig första stenen. Fortsätt nu som surkart

Gött att se att du håller igång Khonken. Tycker dock du är oväntat tyst avseende Rysslands invasion av Ukraina, annars brukar du ju tycka mycket om det mesta. Har du någon analys av läget att delge oss andra medlemmar?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ni som hyllar Biden. Är det någon som kan förklara varför Biden lämnade all krigsmatrial i Afganistan till Talibanerna.  Kostnaden för matrialet var väl 100tals milijarder.

Vad blev resultatet av det i världen.

Varför tog det flera veckor för Usa att erkänna att dom hade Biolab i Ukraina. 

 

Frågorna hoppar sig. Man får inga svar från Biden själv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
Precis nyss, skrev spooncreek:

Gött att se att du håller igång Khonken. Tycker dock du är oväntat tyst avseende Rysslands invasion av Ukraina, annars brukar du ju tycka mycket om det mesta. Har du någon analys av läget att delge oss andra medlemmar?

Jag väntade på att du skulle erkänna dina fel  om Trump. Så varför skulle jag diskutera kriget med er. Jag har talat om vad jag tycker om  det. Räcker för mig. Ni/ du har väldigt svårt att diskutera sakfrågor. Du/ni vill bara skjuta budbäraren inget annat. Alltså är frågan väldigt ensidig. 

Här diskuterar jag Trumpens triumf

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag väntade på att du skulle erkänna dina fel  om Trump. Så varför skulle jag diskutera kriget med er. Jag har talat om vad jag tycker om  det. Räcker för mig. Ni/ du har väldigt svårt att diskutera sakfrågor. Du/ni vill bara skjuta budbäraren inget annat. Alltså är frågan väldigt ensidig. 

Här diskuterar jag Trumpens triumf

Jag skjuter mest ner på dina skruvade åsikter, inte på dig som person. Det finns stoff så det räcker och blir över tusenfalt även om man bara fokuserar på det förstnämnda.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag har all tid i världen . Ska bli kul när du erkänner  att du haft fel. Du behöver inte vara orolig att jag ska göra narr av dig. Sådan är inte jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev John Khonken:

Jag har all tid i världen . Ska bli kul när du erkänner  att du haft fel. Du behöver inte vara orolig att jag ska göra narr av dig. Sådan är inte jag

Är det du och personer som Alex Jones som är de rakryggade människorna åsiktmässigt och med alla rätt, eller hur menar du? 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag har månge fel. Men vad vi diskuterat och du haft fel  är om Trumpen och sprutan inget annat . Du har säkert rätt i andra frågor. Vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...