Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

11 minutes ago, spooncreek said:

Forum för Levande Historia? Är inte det ett sånt där utskällt sosseprojekt som slösar med våra skattemedel? 😎

Kanske har fel här men var inte kritiken mest om att kommunismen borde uppmärksammas på samma sätt?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev spooncreek:

Forum för Levande Historia? Är inte det ett sånt där utskällt sosseprojekt som slösar med våra skattemedel? 😎

Det skrev jag tidigare vad det är.

Japp det är alla brot som begicks av kommunism, nazister och andra ismer tas fram.  

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, SatanG said:

Kanske har fel här men var inte kritiken mest om att kommunismen borde uppmärksammas på samma sätt?

 

/ SatanG

Vad jag minns har forum för Levande historia vart kritiserat för rätt mycket, bland annat för att man pekade ut de svenskar som stödde Pol Pot, apropå kommunism.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Swift 4X4 said:

Det skrev jag tidigare vad det är.

Japp det är alla brot som begicks av kommunism, nazister och andra ismer tas fram.  

Bra där. Väl spenderade skattemedel med andra ord?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vad jag minns har forum för Levande historia vart kritiserat för rätt mycket, bland annat för att man pekade ut de svenskar som stödde Pol Pot, apropå kommunism.

Det var många kända svenskar som tyckte väldigt mycket om vad PolPot håll på med. Det hette i Sverige Kampuchea gruppen 

Jag tycker inte att det är slöseri med skatt. Sanningen skall fram. Så som det gäller nazister så likadant med kommunister. 

 

Här har du exempel 

https://www.svd.se/svensk-ber-kambodja-om-ursakt

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Swift 4X4 said:

Det var många kända svenskar som tyckte väldigt mycket om vad PolPot håll på med. Det hette i Sverige Kampuchea gruppen 

Jag tycker inte att det är slöseri med skatt. Sanningen skall fram. Så som det gäller nazister så likadant med kommunister. 

 

Här har du exempel 

https://www.svd.se/svensk-ber-kambodja-om-ursakt

Jag påstår inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Dina idoler Lenin och Stalin.

De älskar du.

Du har inga dokument att komma med.

Därför förolämpar du andra. 

Typisk kommunistisk handlingskraft. Precis som Stalin gjorde.

Nej jag har ingen mein kampf hemma. Och kommer aldrig att skaffa. 

 

Du kan beställa den som boklån på närmsta bibliotek men då kanske du inser att din egen lögn avslöjas inför alla och du står med brallorna nere. Det räcker att vi andra vet att du ljuger...

 

Eller det kanske var Stalin och Lenin som passade på att smyga in det stycket i boken utan Hitlers vetskap?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Dina idoler Lenin och Stalin.

De älskar du.

Du har inga dokument att komma med.

Därför förolämpar du andra. 

Typisk kommunistisk handlingskraft. Precis som Stalin gjorde.

Nej jag har ingen mein kampf hemma. Och kommer aldrig att skaffa. 

 

Ja jag håller med, det var nog många som kände sig förolämpade av Stalin.... Fyyy så fisig han var  :doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev MaiChai:

Du kan beställa den som boklån på närmsta bibliotek men då kanske du inser att din egen lögn avslöjas inför alla och du står med brallorna nere. Det räcker att vi andra vet att du ljuger...

 

Eller det kanske var Stalin och Lenin som passade på att smyga in det stycket i boken utan Hitlers vetskap?

Jag är inte intresserad av Hitlers böcker. Så du kan ge upp nu.

Härska genom att förolämpa biter inte på mig.

Du kan söka vem som uttalade de orden.

Tips; en av DINA IDOLER.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni undrar varför ställer jag frågan

Vem ska alla hata efter den 21 januari.

HÄR kommer svar.

Om det finns inga fiender så ska vi skaffa några som den gråa massa ska hata.

Tar de slut så skaffar vi nya. 

Kommunistisk ideologi. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Ni undrar varför ställer jag frågan

Vem ska alla hata efter den 21 januari.

HÄR kommer svar.

Om det finns inga fiender så ska vi skaffa några som den gråa massa ska hata.

Tar de slut så skaffar vi nya. 

Kommunistisk ideologi. 

Ännu ett av dina påståenden utan källhänvisning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ännu ett av dina påståenden utan källhänvisning. 

Om det gäller min fråga vilka skall hatas det är min egen fråga.

Att kommunismen hade det på sin agenda kan du själv läsa på lite.

 

Varför de flesta förnekar kommunismen brott mot mänskligheten?

Kommunister ställde till det för miljoner människor lik nazismen gjorde.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
On 2021-01-10 at 19:16, skrev MaiChai:

Så du menar att det är där citatet föddes? inte fan visste jag att Goebbels gått på södertörn...

 

Unknown-1.jpeg.0def218395d460f0f85326fc7a325087.jpeg

 

On 2021-01-10 at 19:24, skrev MaiChai:

Men det du påstår finns ju inte att finna där heller - du kommer alltså dragande med "Fake News" själv och det kan vi väl alla slå fast nu eftersom du inte har kunnat plocka fram någonting som stödjer ditt påstående. ingenstans står det att hitta och du vägrar plocka fram det som du påstår stå i texten som ingen annan kan hitta.

 

Ibland är det faktiskt bäst att hålla käften och låta folk tro man är en idi*t än att öppna den och bekräfta det...

Min teori att det grundar sig från Machiavellis ”Fursten” där han skrev ”Den som ljuger bäst vinner”. Den boken vet jag lästes av de ledande nazisterna och jag skulle tro att även kommunisterna läste den.

 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

Ni undrar varför ställer jag frågan

Vem ska alla hata efter den 21 januari.

HÄR kommer svar.

Om det finns inga fiender så ska vi skaffa några som den gråa massa ska hata.

Tar de slut så skaffar vi nya. 

Kommunistisk ideologi. 

Nja det är en gammal strategi att ena söndrade trupper genom att skaffa en yttre fiende. Användes långt innan ryska revolutionen och används flitigt än idag av t.ex. fotbollshuliganer, krigsmakter, företag mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Du läste alltså? Och missade hur man tryckte in i folk lögner som till slut blev sanning. Nice.

Det är en viss skillnad på att trycka in lögner och att trycka in sanningar. Röda äpplen är och förblir godare än gröna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HighWai:

Det är en viss skillnad på att trycka in lögner och att trycka in sanningar. Röda äpplen är och förblir godare än gröna. 

Problemet är att en del gillar apelsiner medan andra gillar luktande strumpor. 

Klart du kan övertyga den gråa massan att luktande strumpor är bättre än apelsiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Jag är inte intresserad av Hitlers böcker. Så du kan ge upp nu.

Härska genom att förolämpa biter inte på mig.

Du kan söka vem som uttalade de orden.

Tips; en av DINA IDOLER.

 

Som sagt, jag har nu visat dig var du kan hitta detta omdebatterade stycke text - med hänvisning till bok, författare, kapitel men man kan ju bara leda en åsna till vattnet, man kan inte tvinga den att dricka av det...

 

http://gutenberg.net.au/ebooks02/0200601.txt

 

Hittar tyvärr inte den tyska originaltexten på nätet så du får nöja dig med detta. 

 

 

Ändrades av MaiChai
Lästips till Swift 4x4

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev MaiChai:

Som sagt, jag har nu visat dig var du kan hitta detta omdebatterade stycke text - med hänvisning till bok, författare, kapitel men man kan ju bara leda en åsna till vattnet, man kan inte tvinga den att dricka av det...

 

http://gutenberg.net.au/ebooks02/0200601.txt

 

Hittar tyvärr inte den tyska originaltexten på nätet så du får nöja dig med detta. 

 

 

Du tydligen kan inte läsa. Eller läser du som fan läser Bibeln.

Läs min fråga igen jag frågade inte vem som sa det först utan vem av dina idoler uttalade de orden.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swift 4X4:

Du tydligen kan inte läsa. Eller läser du som fan läser Bibeln.

Läs min fråga igen jag frågade inte vem som sa det först utan vem av dina idoler uttalade de orden.

Från början var det DITT påstående att det var Lenin och Stalin som myntade denna tes - jag har nu till ditt stora förtret bevisat att det var i Hitlers "mein Kampf, kapitel 10 som tesen först framfördes och den boken skrevs 1926-1927 så har du inget som bevisar att Lenin eller Stalin formulerade en liknande tes om hur man styr lättlurade idi*ter som är daterad före den tiden är det nog dags för dig att fälla in pungen och landa.

 

Du är överbevisad och du vet om det!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev born41:

Enligt vad jag sett på nätet så har Donalds fru begärt skilsmässa.

Bra!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hum det verkar som om mitt förra inlägg försvunnit i hanteringengen.
Där undrar jag var Trumpsuporten Soengsang tagit vägen, och varför det fortfarande finns "folk" som försvarar idi*ten Trump?
Låt oss hoppas att inte även detta inlägget försvinner.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alltid lätt att hitta saker och ting.

 

Vad gäller Trumpen, så är det mest fascinerande alla som lägger så mycket energi på att hata honom.

Hehe.... Hahahaaaa. 🤣 Hohohoooo...

 

Trump derangement syndrome är 2000-talets roligaste sjukdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...