Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Dagens Hakelius:

 

"De aktivister som bröt sig in i kongressen var inte representativa för alla amerikaner, men inte så orepresentativa heller. En opinionsundersökning från YouGov visar att 45 procent av republikanska sympatisörer tycker att det var en bra idé att storma kongressen. Ungefär 56 procent av alla amerikanska väljare – alltså fler än de som röstade på Donald Trump – tror att presidentvalet avgjordes av fusk.

 

Även om man tar undersökningen med en hel skopa salt, tyder den ändå på att jättelika grupper amerikaner inte längre sluter upp bakom systemet. Och det krävs ett stort mått förnekelse om man tror att det är något unikt amerikanskt. Var kommer Brexit och Nationella fronten, Sverigedemokraterna och Danskt folkeparti, italienska Lega och polska Lag och rättvisa ifrån?

 

Nu skrivs det en uppsjö texter som handlar om vikten av att ta avstånd från Trumps stormtrupper och att ta dem på allvar. Det ska vi förstås göra. Men sedan då? Vad gör vi efter det?"

 

https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/att-avsatta-folket-och-valja-ett-nytt-ar-inte-losningen/

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Visst måste ni njuta just nu. Censur censur censur. Enligt er en riktigt fin demokrati. Yttrande frihet finns inte längre. Utan kommunism  och klanen gillar det. Det säger allt om er. 

Njut nu början till slutet av vår frihet som vi tagit för givet. 

Ja det är ju för j-vligt att SurinP3 har rätt utvisa folk som missköter sig från sitt eget MPR, rena kommunistfasonerna !! :6:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vad fan har hänt Spoonen. Du tänker med insidan och helt rätt. Ska vi i framtiden ha DDR style eller frihet. Människorna måste börja använda sin små grå celler. 

Bara för att klargöra vissa saker. Det har ingenting med vem som sitter efter 20 jan. Utan vad hela världen är på väg. Ska globalisterna vinna och sitta i toppen . Och diktera villkoren för alla för att maximera sin makt och sin förmögenhet. Länder har absolut ingen betydelse.  Vi går från frihet till slavlandia.  

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 minut sedan, skrev Fritz:

Ja det är ju för j-vligt att SurinP3 har rätt utvisa folk som missköter sig från sitt eget MPR, rena kommunistfasonerna !! :6:

Nu är du bara korkad. Men vill du vara det så varsegoooooooooooood

 

Ps Om det hade varit i Usa hade jag redan varit avstängd. Medans du Fritte hade stått på barrikaderna och ropat mer makt åt globalisterna

Link to comment
Dela på andra sajter

poop.jpg.d7e009e4b4217d6f5cf5a1d26725494b.jpg

12 timmar sedan, skrev L64:

Ken går ju från klarhet till klarhet, nu fixar han ju att lägga in en bild iaf... snart kanske det kommer skriven text också 😀

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vad fan har hänt Spoonen. Du tänker med insidan och helt rätt. Ska vi i framtiden ha DDR style eller frihet. Människorna måste börja använda sin små grå celler. 

Bara för att klargöra vissa saker. Det har ingenting med vem som sitter efter 20 jan. Utan vad hela världen är på väg. Ska globalisterna vinna och sitta i toppen . Och diktera villkoren för alla för att maximera sin makt och sin förmögenhet. Länder har absolut ingen betydelse.  Vi går från frihet till slavlandia.  

George Orwells 1984 är på väg att besannas.

En värld styrd av storebror där bara en "sanning" tillåts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumpisternas försvarande av den illegala stormningen av kapitolium följer ett välkänt mönster från Thailand, när rödskjoror och andra grupper samlas så är det alltid "infiltratörer" från andra sidan som står för våldet och brotten gruppen begår. Trumpisterna är ju bara fattiga bönder som sitter i ring och sjunger kum ba ya..

 

Lite förvånande att de här hårdnackade trumpisterna med både vapen och attityd inte hade varken ballar nog eller hår på bröstet i tillräcklig mängd för att slänga ut de är afa aktivisterna från deras protest?

 

Mycket snack och ingen verkstad... det var hillbillys svar på woodstock.

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte ju att jag var klar med den här tråden men det är bara att inse; Trump och hans apostlar kan man bara inte släppa.

 

Jag tror på att vara en god vinnare; att sparka på någon som just förlorat är ingen bra långsiktig ide, Lex Tyskland på 20-30-talet typ. Jag ger en personlig amnesti för alla som röstat eller uttalat sig positivt om Trump; det var till stor del identitetspolitik så de behöver inte ens åberopa något logiskt försvar, jag köper det osett.

 

Kan man inte stå upp som en man och erkänna att Trump sedan den 3:e november har uppträtt som en gigantisk tölp och jättebebis som satt hela västvärldens demokrati och frihet på spel så har man dock försatt alla chanser att någonsin bli betraktad som en anständig människa igen. Rösterna har räknats om både två och tre gånger och hundratals välbetalda advokater har gått igenom varje millimeter av varje röstsedel utan att ett endaste fall av röstfusk hittats. Kan man inte köpa det så finns det ju inget i världen som är sant längre; att er far inte är er far och att ni själva inte är far till det barn ni alltid trott var ert eget är flera tusen gånger mer sannolikt än att Biden inte vann valet på ett 100% riktigt sätt.

 

Slutligen har jag lite svårt att bli riktigt förbannad på neanderthalargänget som bröt sig in i Kongressen. Visst, de kan låsa in dem i ett år, men inte fan har deras intelligens ökat 20% så de har chansen att få köra budbil för det. De är ett gäng slöa knivar från den nedersta lådan i köket som inte använts på 30 år; precis som analfabeter i Afghanistan och Somalia är de givetvis allra enklast att luras i de mest absurda lögner och agera utifrån det. De jag är riktigt jävla förbannad på är är heller inte i första hand Trump utan de 7 Republikanska Senatorer som fortfarande röstade emot Elektorrösterna. Det är svårt att vara riktigt förbannad på Trump; ungefär som snubben i Sitting Bull utstyrseln (Jack Angeli) så var det aldrig riktigt på allvar för Trump, det var bara en förlängning av The Apprentice. Det handlade om att vinna till varje pris och då måste man tala till sina inbitna anhängare som om de vore intellektuellt utmanade 9-åringar, om det är intellektuellt utmanade 9-åringar man utsett till sin bas. Han gjorde vad han gjorde bäst och att han faktiskt hade världens viktigaste jobb tror jag inte för en sekund korsade hans hjärna; det var bara en kul tävling.

 

De jag är riktigt jävla förbannad på är det 100-tal representanter och 7 senatorer som även den 6:e januari röstade mot valresultatet. Dessa är nästan uteslutande välutbildade och intelligenta människor som hatade varje cell av Trump men som ändå deltog i spektaklet för egen politik vinnings skull. Jag hoppas innerligt att de kan åtalas för högförräderi och låses in tills de ruttnar. Har man agerat som agenter för Rysslands och Kinas kommunistdikaturer ska man behandlas som det, även om man de-facto inte var anlitad av Putin eller Xi. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Visst måste ni njuta just nu. Censur censur censur. Enligt er en riktigt fin demokrati. Yttrande frihet finns inte längre. Utan kommunism  och klanen gillar det. Det säger allt om er. 

Njut nu början till slutet av vår frihet som vi tagit för givet. 

Det är så klart skönt att bli av med en psykopat på världens mäktigaste post. 
Försöker du kvala in som MPR’s Mr Lesserwisser eller var får du kommunism ifrån? Anklaga vanligt folk för att vara kommunister bara för att de inte tycker som du sänker dig totalt. McCarthy gjorde nog det så det räckte på tidigt 50-tal.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Vad fan har hänt Spoonen. Du tänker med insidan och helt rätt. Ska vi i framtiden ha DDR style eller frihet. Människorna måste börja använda sin små grå celler. 

Bara för att klargöra vissa saker. Det har ingenting med vem som sitter efter 20 jan. Utan vad hela världen är på väg. Ska globalisterna vinna och sitta i toppen . Och diktera villkoren för alla för att maximera sin makt och sin förmögenhet. Länder har absolut ingen betydelse.  Vi går från frihet till slavlandia.  

DDR style = staten bestämmer. Trump försökte med det men eftersom USA är en demokrati så fungerar inte det.

 

I DDR bestämde staten vad företagen ska göra och tycka. I USA är företagen fria att bestämma själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, Tallviking said:

Trumps besked: ”Jag deltar inte”

USA:s president Donald Trump kommer inte att närvara vid ceremonin där Joe Biden svärs in som ny president den 20 januari, skriver han på Twitter.

 

”Till alla de som har frågat, jag kommer inte att delta vid installationsceremonin den 20 januari”, skriver den nuvarande presidenten i ett inlägg på Twitter.

 

https://www.svd.se/trumps-besked-jag-deltar-inte

Så jävla barnsligt och hans eftermäle är den sämsta presidenten på länge och en missad statskupp.

Hade han fått med sig militären så hade det blivit en kupp

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev 65Selander:

Så jävla barnsligt och hans eftermäle är den sämsta presidenten på länge och en missad statskupp.

Hade han fått med sig militären så hade det blivit en kupp

Tror jag läste någonstans att han är den förste avgående presidenten som inte är med på ceremonin att svära in den nya presidenten sedan 1877

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tyckte ju att jag var klar med den här tråden men det är bara att inse; Trump och hans apostlar kan man bara inte släppa.

 

Jag tror på att vara en god vinnare; att sparka på någon som just förlorat är ingen bra långsiktig ide, Lex Tyskland på 20-30-talet typ. Jag ger en personlig amnesti för alla som röstat eller uttalat sig positivt om Trump; det var till stor del identitetspolitik så de behöver inte ens åberopa något logiskt försvar, jag köper det osett.

 

Kan man inte stå upp som en man och erkänna att Trump sedan den 3:e november har uppträtt som en gigantisk tölp och jättebebis som satt hela västvärldens demokrati och frihet på spel så har man dock försatt alla chanser att någonsin bli betraktad som en anständig människa igen. Rösterna har räknats om både två och tre gånger och hundratals välbetalda advokater har gått igenom varje millimeter av varje röstsedel utan att ett endaste fall av röstfusk hittats. Kan man inte köpa det så finns det ju inget i världen som är sant längre; att er far inte är er far och att ni själva inte är far till det barn ni alltid trott var ert eget är flera tusen gånger mer sannolikt än att Biden inte vann valet på ett 100% riktigt sätt.

 

Slutligen har jag lite svårt att bli riktigt förbannad på neanderthalargänget som bröt sig in i Kongressen. Visst, de kan låsa in dem i ett år, men inte fan har deras intelligens ökat 20% så de har chansen att få köra budbil för det. De är ett gäng slöa knivar från den nedersta lådan i köket som inte använts på 30 år; precis som analfabeter i Afghanistan och Somalia är de givetvis allra enklast att luras i de mest absurda lögner och agera utifrån det. De jag är riktigt jävla förbannad på är är heller inte i första hand Trump utan de 7 Republikanska Senatorer som fortfarande röstade emot Elektorrösterna. Det är svårt att vara riktigt förbannad på Trump; ungefär som snubben i Sitting Bull utstyrseln (Jack Angeli) så var det aldrig riktigt på allvar för Trump, det var bara en förlängning av The Apprentice. Det handlade om att vinna till varje pris och då måste man tala till sina inbitna anhängare som om de vore intellektuellt utmanade 9-åringar, om det är intellektuellt utmanade 9-åringar man utsett till sin bas. Han gjorde vad han gjorde bäst och att han faktiskt hade världens viktigaste jobb tror jag inte för en sekund korsade hans hjärna; det var bara en kul tävling.

 

De jag är riktigt jävla förbannad på är det 100-tal representanter och 7 senatorer som även den 6:e januari röstade mot valresultatet. Dessa är nästan uteslutande välutbildade och intelligenta människor som hatade varje cell av Trump men som ändå deltog i spektaklet för egen politik vinnings skull. Jag hoppas innerligt att de kan åtalas för högförräderi och låses in tills de ruttnar. Har man agerat som agenter för Rysslands och Kinas kommunistdikaturer ska man behandlas som det, även om man de-facto inte var anlitad av Putin eller Xi. 

Jag tror den enkla förklaringen är att Trump ser sig själv som en fighter, han reser sig gång på gång och fortsätter fightas trots att han blir nerslagen omedelbart igen. Han borde så klart ligga kvar på mattan och låta domaren räkna till 10 inse att de är över, då skulle Biden vinna på nockout. Men om Trump överlever alla ronder ut och förlorar på poäng så kan han ända till sin död hävda att domarna var på Bidens sida och han egentligen totaldominerade Biden alla ronder.

 

Och Trumps väljare förväntar sig inget annat heller, de hade nog blivit besvikna om Trump inte fightades in i det sista.

 

När det gäller alla andra Republikaner så är det så klart taktik, varje handling en politiker gör kan få konsekvenser lång tid framöver. Att vara lojal kan både straffa sig och löna sig flera år senare. Det är ju knappast några gräsrotspolitiker som bryr sig om folket i första hand, de bryr sig om sig själva i första hand.

 

Plöjde precis igenom alla 3 säsonger av "Designated survivor" på Netlix och även om den så klart inte är en sann dokumentär om vad som sker i Vita Huset så bör de ge en fingervisning om allt rävspel som sker i den Amerikanska politiken. För övrigt en riktigt bra serie som jag rekar till alla, Kiefer Sutherland har gjort ett utmärkt jobb både framför och bakom kameran.

 

Vore underbart med en fjärde säsong där Trump gärna får vara med, han är ju en sann underhållare och skulle få både hatare och supporters att bänka sig framför teven 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Tallviking said:

Tror jag läste någonstans att han är den förste avgående presidenten som inte är med på ceremonin att svära in den nya presidenten sedan 1877

Skrämmande, undrar om han kommer vara lika poppis när det gäller affärer efter detta. Läste att han inte är välkommen till Skottland när Biden svärs in

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev 65Selander:

Skrämmande, undrar om han kommer vara lika poppis när det gäller affärer efter detta. Läste att han inte är välkommen till Skottland när Biden svärs in

Var det inte i Skottland han planerade att spela golf vid ceremonin ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev 65Selander:

Jupp men det var mera ang Covid när jag läser på.

https://www.voanews.com/covid-19-pandemic/scotlands-sturgeon-says-trump-cant-come-play-golf

 

 

 

Screenshot_20210109-152643_Chrome.jpg

Han har ju egna golfbanor i Florida att leka hobbyagronom på

 

Läste att han inte får bosätta sig på sitt ställe i Florida för det ingår i avtalet med grannarna när han köpte det att han bara får vistas där några veckor per år

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, Tallviking said:

Han har ju egna golfbanor i Florida att leka hobbyagronom på

 

Läste att han inte får bosätta sig på sitt ställe i Florida för det ingår i avtalet med grannarna när han köpte det att han bara får vistas där några veckor per år

Läste det. Så jävla gott och nu lär ju Putin ta bort han som vän på facebook 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Twitter stänger av Trump permanent: ”Risk för fler våldsuppmaningar”

 

Twitter har beslutat att stänga ner Donald Trumps konto permanent efter de våldsamma upploppen i Washington D.C. Plattformen bedömer att det finns en risk för ytterligare uppmaningar till våld från presidentens håll.

”Jag ser över möjligheterna att skapa en egen plattform inom en snar framtid”, skriver Trump på Vita husets officiella Twitterkonto.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/twitter-stanger-av-trump-permanent-risk-for-fler-valdsuppmaningar

 

ErQ6fk_XUAEvNMS.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Ken:

poop.jpg.d7e009e4b4217d6f5cf5a1d26725494b.jpg

 

Du verkar må lite dåligt i kistan så mitt tips till dig är att ringa 1177 snarast

 

 

5 timmar sedan, skrev Ken:

George Orwells 1984 är på väg att besannas.

En värld styrd av storebror där bara en "sanning" tillåts.

Grymt, du fixade ju hela 2 rader text... 👍 😀

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

DDR style = staten bestämmer. Trump försökte med det men eftersom USA är en demokrati så fungerar inte det.

 

I DDR bestämde staten vad företagen ska göra och tycka. I USA är företagen fria att bestämma själva.

Var det inte så i DDR att det var partiet som bestämde vad staten ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trump-anhängarna blir mer och mer desperata i sina inlägg

 

Snacka om parallellvärld dom lever i

 

bild.thumb.png.bd0b60894f0dc6a5737a2e7616abcf0f.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Tror jag läste någonstans att han är den förste avgående presidenten som inte är med på ceremonin att svära in den nya presidenten sedan 1877

Varför skall han vara med och fira att globalist/kommunisterna kommer att krossa landet?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Ken:

Varför skall han vara med och fira att globalist/kommunisterna kommer att krossa landet?

Var det du som skrev inlägget ovan jag klippte in ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev L64:

Grymt, du fixade ju hela 2 rader text... 👍 😀

Redan en rad är alldeles för mycket !  ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...