Jump to content

Öppen grupp  ·  123 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Ja herre gud vilket avslut på presidentskapet - t o m värre än man kunde förvänta sig.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinna har skjutits i bröstet utanför Kapitolium

 

En kvinna har skjutits i bröstet utanför Kapitolium i Washington DC, uppger två källor för CNN. Hennes tillstånd ska vara kritiskt. Omständigheterna kring skjutningen är fortfarande oklara.

Stort kaos har utbrutit sedan Trumpanhängare stormat polisens barrikader och tagit sig in i Kapitolium, där processen med att bekräfta Joe Bidens valseger inleddes under onsdagskvällen svensk tid.

Vicepresidenten Mike Pence, som under onsdagen sa att han inte tänker följa Trumps uppmaningar om att inte bekräfta resultatet, har förts i säkerhet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog dags att lyfta ut Trump och hans entourage innan det blir värre. Rätt tunga röster har fått nog nu.

https://edition.cnn.com/2021/01/06/business/capitol-hill-violence-business-leaders/index.html

 

Äpplet faller inte långt från trädet.

https://edition.cnn.com/2021/01/06/politics/eric-trump-republicans-2022/index.html?iid=ob_lockedrail_topeditorial

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

USA är nu nere på Bananrepubliknivå. Scenerna man ser får en att tänka på Venezuela eller liknande

 

Under kvällen har flera av Donald Trumps tweets tagits bort. 

 

Twitter har nu valt att helt stänga av presidenten i 12 timmar och hotar med en permanent låsning av hans twitterkonto.

”Det betyder att Donald Trumps konto kommer bli låst i 12 timmar efter att dessa tweets tagits bort, skriver Twitter.

 

Under onsdagen stormade arga Trumpanhängare den amerikanska kongressen i ett försök att stoppa maktöverlämnandet till Joe Biden.

Vid kongressen utbröt sedan fullt kaos när de stormade in i byggnaden. 

Donald Trump gick då ut på Twitter och manade fredliga protester, men fortsatte hävda valfusk. 

”Det är sånt här som händer när en stensäker jordskredsseger berövas så oheligt och skamlöst från stora patrioter som har behandlats illa och orättvist så länge. Gå hem med kärlek och i fred. Kom ihåg denna dag för alltid!”, skrev presidenten på Twitter.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det finns inget försvar att förstöra saker och att misshandla och bråka. Om det är vänster eller höger skiter jag i. Protestera är ok.  Men att förstöra aldrig. Hoppas dom straffas ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det finns inget försvar att förstöra saker och att misshandla och bråka. Om det är vänster eller höger skiter jag i. Protestera är ok.  Men att förstöra aldrig. Hoppas dom straffas ordentligt.

Såg du inte det här komma?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det finns inget försvar att förstöra saker och att misshandla och bråka. Om det är vänster eller höger skiter jag i. Protestera är ok.  Men att förstöra aldrig. Hoppas dom straffas ordentligt.

Ja framför allt ärkepuckot själv. Har han förlorat än?

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte ett dugg förvånad. Att Lille Donald förlorade gårdagens val har han bara sig själv att skylla. Folk röstade med all rätt emot honom. Att flera har blivit dödade är även det hans fel. Istället för att erkänna sig besegrad valde han att uppvigla sina supportrar.

Det kanske inte är lätt att vara en diktator som måste förhålla sig till ett någorlunda demokratiskt system. Trots allt detta finns det fortfarande Trumpnissar som tycker han är en fin kille och en stor statsman. Men det måste vara ensamt där längst ut på högerkanten.

Och vem vet, kanske detta är den överraskning som @John Khonkenskrev om. I så fall använder jag ett slitet sportcitat: Den såg man inte komma.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Esspe:

Ja framför allt ärkepuckot själv. Har han förlorat än?

Kongressen återsamlas just nu för att avsluta räknandet av elektorsrösterna. Dom lyckades få med sig alla röstsedlarna ut ur kongressen innan pöbeln stormade in så den demokratiska processen kan avslutas på ett korrekt sätt

 

https://www.svd.se/kongressen-atersamlas-for-att-rosta-om-resultatet

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Florerar en videosnutt där man ser några från Capitol Police släppa in pöbeln på området.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

USA:s kongress har formellt godkänt Joe Biden som landets näste president efter de kaotiska scener som utspelade sig i Kapitolium i Washington DC timmarna innan.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
54 minutes ago, 65Selander said:

Florerar en videosnutt där man ser några från Capitol Police släppa in pöbeln på området.

 

Jäkla teater där alla verkar vara med.

Ser ut som när militären öppnade upp för flygplanen under 9/11.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Det finns inget försvar att förstöra saker och att misshandla och bråka. Om det är vänster eller höger skiter jag i. Protestera är ok.  Men att förstöra aldrig. Hoppas dom straffas ordentligt.

Undra om Trump forfarande är av samma åsikt som tidigare?

 

image.png.cdfe02df2084c0b783a21a01aa27d224.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Det finns inget försvar att förstöra saker och att misshandla och bråka. Om det är vänster eller höger skiter jag i. Protestera är ok.  Men att förstöra aldrig. Hoppas dom straffas ordentligt.

Men håller du med om att det är Trump som genom sitt agerande är ansvarig för upploppet?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

Men håller du med om att det är Trump som genom sitt agerande är ansvarig för upploppet?

Skulle detta kunna hända i Sverige om vi hade en Trump?

Jag tror inte det.

Så jag tror att Trump var i gott sällskap - och stort sällskap.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi fått ett ansikte på uttrycket "Upp som en sol, ner som en pannkaka" 

Finns bara förlorare i detta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack gode gud för att det demokratiska systemet bakom i USA fungerade. Vågar inte tänka på vad som skulle kunna hända annars om en galenpanna som han får härja fritt

 

Finns tyvärr många exempel världen runt (både i historien och i nutid) där mentalt sjuka idi*ter som han tillsatts i mer eller mindre demokratiska val och sedan fått härja fritt

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Tack gode gud för att det demokratiska systemet bakom i USA fungerade. Vågar inte tänka på vad som skulle kunna hända annars om en galenpanna får härja fritt

 

Finns tyvärr många exempel världen runt (både i historien och i nutid) där mentalt sjuka idi*ter som han tillsatts i mer eller mindre demokratiska val och sedan fått härja fritt

Men det hängde på håret att det fungerade. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om detta snurrat på svensk TV, men engelska ITVs reportrar var mitt i stormen och fångar verkligen ilskan hos mobben under stormningen. Youtube har stängt av den för direkt länkning, men klicka på "watch on youtube" så ska det funka.

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Tack gode gud för att det demokratiska systemet bakom i USA fungerade. Vågar inte tänka på vad som skulle kunna hända annars om en galenpanna som han får härja fritt

 

Finns tyvärr många exempel världen runt (både i historien och i nutid) där mentalt sjuka idi*ter som han tillsatts i mer eller mindre demokratiska val och sedan fått härja fritt

Ja det behöver man inte åka långt för att hitta.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, spooncreek said:

Jag vet inte om detta snurrat på svensk TV, men engelska ITVs reportrar var mitt i stormen och fångar verkligen ilskan hos mobben under stormningen. Youtube har stängt av den för direkt länkning, men klicka på "watch on youtube" så ska det funka.

 

 

 

Såg den via ett twitterkonto och det är ett riktigt bra reportage.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...