Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Bike:

Du glömde den sista diktatorn Röööven 

Har han fixat och trixat med röster?

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Du glömde den sista diktatorn Röööven 

Är definitivt ingen fan av Löfven men jämställer man han med Erdogan, Putin, Lukasjenko och Prayut så har man tappat all verklighetsförankring.

 

Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Som du skriver håller jag helt med. Det är bevisen som måste fram. Bara prat får ni stå för

Ja men nu är det ju du som pratar om bevis men inte lägger fram några.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev hobbe:

Är definitivt ingen fan av Löfven men jämställer man han med Erdogan, Putin, Lukasjenko och Prayut så har man tappat all verklighetsförankring.

 

Hobbe

Din åsikt, helt ok att du har den 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Supreme Court tosses GOP bid to throw out PA mail ballots without hearing it

 

The Supreme Court denied a request from GOP allies of President Trump to overturn Pennsylvania's election results on Tuesday

 

 

https://www.foxnews.com/politics/alito-moves-up-pennsylvanias-response-date-on-emergency-application-to-day-before-safe-harbor-deadline

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

Är definitivt ingen fan av Löfven men jämställer man han med Erdogan, Putin, Lukasjenko och Prayut så har man tappat all verklighetsförankring.

 

Hobbe

Han har nog syrebrist i masken. Fast vette fn om syre hjälper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som TV för en gång skull får rätt. Har högsta domstolen tagit ett beslut. Så är det som gäller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Fredman:

Ja men nu är det ju du som pratar om bevis men inte lägger fram några.

Snälla Fredman. Jag kan inte bestämma när Trumpens gäng ska/vill framföra sina bevis till högsta domstolen. Det är deras beslut. Vi får helt enkelt avvakta och se. Men riktiga bevis som håller gäller inget annat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev John Khonken:

Snälla Fredman. Jag kan inte bestämma när Trumpens gäng ska/vill framföra sina bevis till högsta domstolen. Det är deras beslut. Vi får helt enkelt avvakta och se. Men riktiga bevis som håller gäller inget annat. 

Vad hände med din sifferlek?

Är det fake news och alternativ fakta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte följt nyheterna på ett tag men antar det är kört för Trump även om det teoretiskt kanske fortfarande finns en chans?

Min danske granne frågade igår om han kan låna 160k för att sätta på att Trump vinner, skulle ge tillbaka 200k i Maj.

Kan man ens spela på detta längre?

Folk får göra vad de vill, självklart, men den här killen har inget jobb och går finansiellt på knäskålarna, har en tvåårig dotter samt en outbildad arbetslös fru. Till på köpet 2,4M kvar på huslånet, som han vill säkra lånet med.

Jag nekade, inte bara för pengarna, vill inte hjälpa han att gå under.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

SatanG

Inte ge upp. Ingenting är klart. Det ser inte bra ut. Då får man dra ut esset ur rockärmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, John Khonken said:

SatanG

Inte ge upp. Ingenting är klart. Det ser inte bra ut. Då får man dra ut esset ur rockärmen.

Det är väl inte mycket att vänta på, finns det ett ess så skulle det sannolikt kunna skapa en ordentlig härdsmälta på det ekonomiska systemet globalt. Det kan drabba många, särskilt av hans väljare, till en ordentlig pungspark. 

Skulle iofs inte förvåna mig, hans totala brist av empati för andra är ju väl dokumenterad. Finns ju många han genom sina konkade uppblåsta företag har satt på bar backe genom åren.

Jag gillar, och respekterar din åsikt, men Trump verkar vara en stor egoistisk bluff. Kika dokumentären jag länkar.

Han är ingen businessman som är bra på göra "deals", hans farsa var det däremot, och snubben gör till och med affärer med de mest korrupta svinen i de mest korrumperade länderna. Han använder även presidentskapet till att gynna sina egna affärer. Kort sagt, ju snabbare han blir utkastad desto bättre.

 

Med det inte sagt att alla får tycka och tro vad man vill, i det här fallet min granne, men jag vill inte hjälpa någon att förlora det sista han har. Såna "vänner", som dessutom tjänar pengar på det, är inte vänner jag själv vill ha.

 

Självklart kan jag ha fel, det händer hela tiden, men det verkar vara i elfte timmen att antingen spela "Esset" eller kasta in handduken.

http://www.documentarymania.com/player.php?title=The Confidence Man

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev John Khonken:

SatanG

Inte ge upp. Ingenting är klart. Det ser inte bra ut. Då får man dra ut esset ur rockärmen.

Och klöver knekt ur foliehatten.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Har inte följt nyheterna på ett tag men antar det är kört för Trump även om det teoretiskt kanske fortfarande finns en chans?

Min danske granne frågade igår om han kan låna 160k för att sätta på att Trump vinner, skulle ge tillbaka 200k i Maj.

Kan man ens spela på detta längre?

Folk får göra vad de vill, självklart, men den här killen har inget jobb och går finansiellt på knäskålarna, har en tvåårig dotter samt en outbildad arbetslös fru. Till på köpet 2,4M kvar på huslånet, som han vill säkra lånet med.

Jag nekade, inte bara för pengarna, vill inte hjälpa han att gå under.

 

/ SatanG

Tragiskt att någon i den ekonomiska situationen luras att försöka satsa på Trump - dessutom till så dåliga odds. Även om du lägger till en nolla eller två i utfallet så känns det bara tragiskt att någon är så desperat. 

 

Helt rätt av dig att neka i alla fall 👍

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev SatanG:

Det är väl inte mycket att vänta på, finns det ett ess så skulle det sannolikt kunna skapa en ordentlig härdsmälta på det ekonomiska systemet globalt. Det kan drabba många, särskilt av hans väljare, till en ordentlig pungspark. 

Skulle iofs inte förvåna mig, hans totala brist av empati för andra är ju väl dokumenterad. Finns ju många han genom sina konkade uppblåsta företag har satt på bar backe genom åren.

Jag gillar, och respekterar din åsikt, men Trump verkar vara en stor egoistisk bluff. Kika dokumentären jag länkar.

Han är ingen businessman som är bra på göra "deals", hans farsa var det däremot, och snubben gör till och med affärer med de mest korrupta svinen i de mest korrumperade länderna. Han använder även presidentskapet till att gynna sina egna affärer. Kort sagt, ju snabbare han blir utkastad desto bättre.

 

Med det inte sagt att alla får tycka och tro vad man vill, i det här fallet min granne, men jag vill inte hjälpa någon att förlora det sista han har. Såna "vänner", som dessutom tjänar pengar på det, är inte vänner jag själv vill ha.

 

Självklart kan jag ha fel, det händer hela tiden, men det verkar vara i elfte timmen att antingen spela "Esset" eller kasta in handduken.

http://www.documentarymania.com/player.php?title=The Confidence Man

 

/ SatanG 

Bra. Du har säkert helt rätt. Enligt mig finns det alltför många lösa ändar som måste fogas ihop till en helhet. Där är vi inte. Det är bara att avvakta högsta domstolens beslut. HD avgör vid tvist. Annars kommer vinnaren att få 270 elektor röster på måndag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Bra. Du har säkert helt rätt. Enligt mig finns det alltför många lösa ändar som måste fogas ihop till en helhet. Där är vi inte. Det är bara att avvakta högsta domstolens beslut. HD avgör vid tvist. Annars kommer vinnaren att få 270 elektor röster på måndag. 

306 röster. Och Supreme Court of Justice, har sagt sitt. Ha det finns flera case påväg, men det gör ingen skillnad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-08 at 14:22, skrev flebbe:

 

Texas Sues Georgia, Michigan, Pennsylvania, and Wisconsin at Supreme Court over Election Rules

 

The State of Texas filed a lawsuit directly with the U.S. Supreme Court shortly before midnight on Monday challenging the election procedures in Georgia, Michigan, Pennsylvania, and Wisconsin on the grounds that they violate the Constitution

 

https://www.breitbart.com/politics/2020/12/07/texas-sues-georgia-michigan-pennsylvania-and-wisconsin-at-supreme-court-election-rules/

Nu har fler stater hakat på Texas med stämmningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

According to Texas Attorney General Ken Paxton, four states willfully exploited the coronavirus pandemic "to justify ignoring federal and state election laws", as they were trying to alter the outcome of the presidential elections.

 

https://sputniknews.com/us/202012091081405589-us-supreme-court-orders-4-states-to-reply-to-texas-election-lawsuit-by-10-december/?fbclid=IwAR0sTsrfXZqhRm_bCiin3eNrQIYikuzkKvQ43OgziM2zABG5fpc7V7K8JoY

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minutes ago, flebbe said:

According to Texas Attorney General Ken Paxton, four states willfully exploited the coronavirus pandemic "to justify ignoring federal and state election laws", as they were trying to alter the outcome of the presidential elections.

 

https://sputniknews.com/us/202012091081405589-us-supreme-court-orders-4-states-to-reply-to-texas-election-lawsuit-by-10-december/?fbclid=IwAR0sTsrfXZqhRm_bCiin3eNrQIYikuzkKvQ43OgziM2zABG5fpc7V7K8JoY

Först Breitbart News och sen Sputnik News! Världsklass Flebbe, du förnekar dig inte. Na zdorovje:dance:

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...