Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Analyser: Han tar med väljarna till sin egen verklighet

Donald Trumps upprepade påståenden om fusk i presidentvalet hade satt honom i en konstig situation när han på lördagen kampanjade inför Georgias omval till senaten, skriver Washington Posts Amber Philips i en analys.

”Han behövde hålla fast vid sina ogrundade påståenden om valfusk, men samtidigt övertyga väljarna att i januari åter rösta i det här systemet som alltså tydligen inte fungerar”, skriver hon.

Hon skriver vidare att Trump gör livet svårt för de republikanska senatskandidaterna i Georgia genom att inte erkänna sig besegrad utan i stället ”tar med sig väljarna till sin egen alternativa verklighet, där han vann”.

CNN:s John Harwood jämför Trump med trollkarlen från Oz och skriver att hans främsta trollkonst är hans fortsatta stöd hos de republikanska väljarna.

”Under hans presidentperiod har de inte fått något mur som Mexiko betalat för, ingen sjukförsäkring som ersätter Obamacare och inget uppsving för tillverknings- eller kolindustrin som skapat nya jobb”, skriver han.

 

https://omni.se/analyser-han-tar-med-valjarna-till-sin-egen-verklighet/a/gW3dxk

Förstår att du är stressad och orolig nu när Demokraternas fusk kommer fram. Risken att din och resten av Sosse pöbelns store ledare Löfven kommer få problem i framtiden är överhängande när nu Trump får fyra år till.

Det ju för övrigt inte bara i USA det fuskas verkar det som, är väldigt vanligt överallt där Socialdemokrater verkar.

 

https://www.s-sanningen.com/val2018

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det du påstår nu stämmer inte. Läs på imorgon. 

 

Sov gott.

Är det en sån där osanning som Trump blir ertappad med?

 

Vilka av krångelstaterna lyckades räkna sina röster utan krusiduller och kritik i efterhand? 

En helt ärlig fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.expressen.se/nyheter/donald-trumps-advokat-har-fatt-corona/

 

Donald Trumps personliga advokat Rudy Giuliani vårdas på sjukhus för covid-19, uppger New York Times. 

76-åringen har fungerat som Trumps högra hand i att driva anklagelserna om valfusk till domstol – där de avfärdats.

”Krya på dig snart Rudy, vi kommer fortsätta!!”, skriver Donald Trump på Twitter. 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller oärlighet/ärlighet spelar politiskt intresse ingen betydelse, det finns lika stora kålsupare i bägge lägren.

Till syvende och sist handlar "maktkampen" endast om pengar och status, inget som har att göra med amerikanernas välbefinnande.

Obama är väl en av få som verkade för medelamerikanens bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Surin P3:

Är det en sån där osanning som Trump blir ertappad med?

 

Vilka av krångelstaterna lyckades räkna sina röster utan krusiduller och kritik i efterhand? 

En helt ärlig fråga.

P3

Alla dessa stater stoppade räkningen mellan 22.00 och 22.30.För att sedan efter ett par timmar återuppta räkningen. För att på morgonen  den 4 nov plocka fram flera hundratusentals röster till Biden och i princip inga till Trump.  Det har aldrig hänt vad jag jag vet att alla swingstates stänger ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid. Innan var Trumpen i stor ledning i alla sex. Efter uppehållet välde det in röster i för 96% mot 4. Hur troligt är det . Och Biden krossade Trumpen i alla sex. Hur troligt är det. För vissa här helt logiskt för andra som mig. Mygel modell större

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

P3

Alla dessa stater stoppade räkningen mellan 22.00 och 22.30.För att sedan efter ett par timmar återuppta räkningen. För att på morgonen  den 4 nov plocka fram flera hundratusentals röster till Biden och i princip inga till Trump.  Det har aldrig hänt vad jag jag vet att alla swingstates stänger ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid. Innan var Trumpen i stor ledning i alla sex. Efter uppehållet välde det in röster i för 96% mot 4. Hur troligt är det . Och Biden krossade Trumpen i alla sex. Hur troligt är det. För vissa här helt logiskt för andra som mig. Mygel modell större

Det där är min åsikt också. 

Nu undrar jag hur Spooncreeks version ser ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

P3

Alla dessa stater stoppade räkningen mellan 22.00 och 22.30.För att sedan efter ett par timmar återuppta räkningen. För att på morgonen  den 4 nov plocka fram flera hundratusentals röster till Biden och i princip inga till Trump.  Det har aldrig hänt vad jag jag vet att alla swingstates stänger ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid. Innan var Trumpen i stor ledning i alla sex. Efter uppehållet välde det in röster i för 96% mot 4. Hur troligt är det . Och Biden krossade Trumpen i alla sex. Hur troligt är det. För vissa här helt logiskt för andra som mig. Mygel modell större

Jag har inte satt mig in i detta är det som du beskriver så är det mycket märkligt och visar på att det är troligt med ett organiserat valfusk , OM det är som du skriver. Vi lär nog få se samma skit här 2022, På något sätt skall de väl klamra sig fast vid makten även i detta land 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Surin P3 said:

Är det en sån där osanning som Trump blir ertappad med?

 

Vilka av krångelstaterna lyckades räkna sina röster utan krusiduller och kritik i efterhand? 

En helt ärlig fråga.

Du skrev att alla stater förutom de sex där det var som jämnast, hade räknat färdigt sina röster inom 24 timmar och att detta var underligt.

 

Det stämmer inte.

 

Den här kartan t.ex är från 7 november, och det är snabbt räknat åtminstone ett 20-tal stater som inte är färdigräknade då enligt den. 

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/elections/vote-count/

 

Värst i klassen kan New York ha varit. Den 18 november, valet var den 3 november som bekant, var läget följande:

"Two weeks after Election Day, New York State was still counting hundreds of thousands of absentee ballots on Tuesday at a sluggish pace that some officials attributed to bureaucratic dysfunction and arcane state laws.

Whatever the cause, New York was sure to be among the last states, if not the last, to finish counting votes, and even some officials in charge of the process acknowledged that the delay was an embarrassment"

 

“If we were a swing state in this presidential election, we would be getting ridiculed across the world right now,” said State Senator Michael Gianaris, the deputy leader of the Democratic majority. “Florida, with all its terrible history of vote counting, manages to count votes before and on Election Day, even if they were mailed in.”

 

https://www.nytimes.com/2020/11/18/nyregion/absentee-ballot-counting.html

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

 

43 minuter sedan, skrev Surin P3:

Det där är min åsikt också. 

Nu undrar jag hur Spooncreeks version ser ut...

Jag undrar hur din version ser ut när du påstår: "De enda 6 staterna som inte hade kompetens nog att räkna alla rösterna inom 24 timmar är samma stater som mystiskt gick till Biden efter en tydlig ledning till Trump. Alla andra stater lyckades med detta konststycke utan problem. "😉

 

/Krille

 

 

15 timmar sedan, skrev Surin P3:

En sista observation innan sovdags.

Har påpekat detta förut...

 

De enda 6 staterna som inte hade kompetens nog att räkna alla rösterna inom 24 timmar är samma stater som mystiskt gick till Biden efter en tydlig ledning till Trump. 

 

Alla andra stater lyckades med detta konststycke utan problem. 

Underligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du skrev att alla stater förutom de sex där det var som jämnast, hade räknat färdigt sina röster inom 24 timmar och att detta var underligt.

 

Det stämmer inte.

 

Den här kartan t.ex är från 7 november, och det är snabbt räknat åtminstone ett 20-tal stater som inte är färdigräknade då enligt den. 

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/elections/vote-count/

 

Värst i klassen kan New York ha varit. Den 18 november, valet var den 3 november som bekant, var läget följande:

"Two weeks after Election Day, New York State was still counting hundreds of thousands of absentee ballots on Tuesday at a sluggish pace that some officials attributed to bureaucratic dysfunction and arcane state laws.

Whatever the cause, New York was sure to be among the last states, if not the last, to finish counting votes, and even some officials in charge of the process acknowledged that the delay was an embarrassment"

 

“If we were a swing state in this presidential election, we would be getting ridiculed across the world right now,” said State Senator Michael Gianaris, the deputy leader of the Democratic majority. “Florida, with all its terrible history of vote counting, manages to count votes before and on Election Day, even if they were mailed in.”

 

https://www.nytimes.com/2020/11/18/nyregion/absentee-ballot-counting.html

 

 

Frågan kvarstår ändå...

Är det inte underligt att drygt en handfull delstater har tydliga brister i rösträkningen och de är i princip de samma delstaterna som inte var "klara" enligt media på valnatten. 

Och att de mystiskt gått från Trump till Biden när Amerika vaknade på morgonen. 

 

(Även fast 100% räkning av rösterna inte är klar för andra delstater också).

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Surin P3 said:

Frågan kvarstår ändå...

Är det inte underligt att drygt en handfull delstater har tydliga brister i rösträkningen och de är i princip de samma delstaterna som inte var "klara" enligt media på valnatten. 

Och att de mystiskt gått från Trump till Biden när Amerika vaknade på morgonen. 

 

(Även fast 100% räkning av rösterna inte är klar för andra delstater också).

Kort svar: Nej inte heller det är mystiskt. Inte ett dugg. Förklaringarna finns, är enkla att förstå och har varit tillgängliga sedan valnatten.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

P3

Alla dessa stater stoppade räkningen mellan 22.00 och 22.30.För att sedan efter ett par timmar återuppta räkningen. För att på morgonen  den 4 nov plocka fram flera hundratusentals röster till Biden och i princip inga till Trump.  Det har aldrig hänt vad jag jag vet att alla swingstates stänger ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid. Innan var Trumpen i stor ledning i alla sex. Efter uppehållet välde det in röster i för 96% mot 4. Hur troligt är det . Och Biden krossade Trumpen i alla sex. Hur troligt är det. För vissa här helt logiskt för andra som mig. Mygel modell större

Nä - det är inte sant det du skriver. Hur många gånger behövs det att andra tar sig tid att förklara för att du ska acceptera att ovanstående är en lögn?

 

1. Swingstates stängde inte ner räkningen av röster vid samma tillfälle och tid 

https://www.politifact.com/factchecks/2020/nov/04/facebook-posts/battleground-states-did-not-stop-counting-votes-el/

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/04/fact-check-no-vote-counting-democrat-led-states-hasnt-stopped/6163978002/

2. Det var ingen stat där det efter "påhittat uppehåll" blev 96 mot 4. Du kan gärna ta fram det exemplet.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev spooncreek:

Kort svar: Nej inte heller det är mystiskt. Inte ett dugg. Förklaringarna finns, är enkla att förstå och har varit tillgängliga sedan valnatten.

 

Jag kommer fortsatt tycka det är mystiskt att när en stor majoritet av rösterna är räknade, så leder Trump klart. 

Och sen blir både jag och en hög nyhetsankare förvånade när Biden helt plötsligt gått om Trump. 

Statistiskt väldigt låg chans med tanke på antalet röster, men självklart möjligt.

 

Anser det antingen vara en av tre möjligheter. 

Fusk, sant med lika stor chans som att vinna på lotto tre gånger på raken eller så har min foliehatt vuxit fast på huvudet. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag kommer fortsatt tycka det är mystiskt att när en stor majoritet av rösterna är räknade, så leder Trump klart. 

Och sen blir både jag och en hög nyhetsankare förvånade när Biden helt plötsligt gått om Trump. 

Statistiskt väldigt låg chans med tanke på antalet röster, men självklart möjligt.

 

Anser det antingen vara en av tre möjligheter. 

Fusk, sant med lika stor chans som att vinna på lotto tre gånger på raken eller så har min foliehatt vuxit fast på huvudet. 

 

 

Jag ser en fjärde väldigt trolig möjlighet - att du bara hittar på för att du har lite tråkigt 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Krille:

Jag ser en fjärde väldigt trolig möjlighet - att du bara hittar på för att du har lite tråkigt 😉

 

/Krille

Finns säkert fler än fyra möjligheter. :D

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter vad jag blivit informerad om är det poströsterna det handlar om.

Av Trumps anhängare var eller är det inte många som röstar via posten detta på inrådan av just Trump.

Det var just poströsterna som började räknas sent eller sist i många stater, därav den stora omsvängningen.

Trumps ide var dessutom att inte alla poströsterna skulle räknas, har var nämligen fullt medveten om att han låg illa till och just i de stater ni tjabbar om.

Inse att spelet är förlorat, meningslöst att inte erkänna förlusten.

Bättre att vara storsint och erkänna att fler jänkare valt  Bidens politik i stället för Trumps. 

Sedan kan man ha aspekter på vems politik som är bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev evert 1:

Inse att spelet är förlorat, meningslöst att inte erkänna förlusten.

Kommer ihåg en hockeymatch på Scaniarinken på mitten av 80-talet.

SSK ledde med 4-1 och styvfarsan sa att vi åker hem. Det är ju bara några minuter kvar och så slipper vi bilträngseln ut från matchen.

 

Väl hemma så tittades det direkt på Sportspegeln och SSK förlorade matchen med 4-5.

 

Lite som detta fall.

 

Och det finns garanterat fusk i detta val.

Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
50 minuter sedan, skrev Surin P3:

Kommer ihåg en hockeymatch på Scaniarinken på mitten av 80-talet.

SSK ledde med 4-1 och styvfarsan sa att vi åker hem. Det är ju bara några minuter kvar och så slipper vi bilträngseln ut från matchen.

 

Väl hemma så tittades det direkt på Sportspegeln och SSK förlorade matchen med 4-5.

 

Lite som detta fall.

 

Och det finns garanterat fusk i detta val.

Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om.

Inte så konstigt, det andra laget fuskade! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Surin P3 said:

Frågan kvarstår ändå...

Är det inte underligt att drygt en handfull delstater har tydliga brister i rösträkningen och de är i princip de samma delstaterna som inte var "klara" enligt media på valnatten. 

Och att de mystiskt gått från Trump till Biden när Amerika vaknade på morgonen. 

 

(Även fast 100% räkning av rösterna inte är klar för andra delstater också).

Din respons på de senaste inläggen vi bollat är verkligen som "the black night"...."its only a scratch" 😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Kommer 

 

Och det finns garanterat fusk i detta val.

Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om.

Jag har sagt det förr men det tål att upprepas. Av alla ord som missbrukas här på mpr ligger "garanterat" på klar förstaplats.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju egentligen onödigt att älta om och om igen. Istället borde vi lära oss rätt från början och fråga Lars Bern 😉

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Kommer ihåg en hockeymatch på Scaniarinken på mitten av 80-talet.

SSK ledde med 4-1 och styvfarsan sa att vi åker hem. Det är ju bara några minuter kvar och så slipper vi bilträngseln ut från matchen.

 

Väl hemma så tittades det direkt på Sportspegeln och SSK förlorade matchen med 4-5.

 

Lite som detta fall.

 

Och det finns garanterat fusk i detta val.

Hur mycket är ju det som de visa och ovisa tvistar om.

Inte dom visa.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några av er är ta me fan värre än motvalls kärring.:angry2:

När hon till sist drunknade fick de gå MOTSTRÖMS för att finna na.

Förgående val vann Trump trots att han inte fick flest röster- det var tydligen ok

Detta valet förlorade han p.g.a. att han INTE fick flest röster, Trump menar tydligen att han ska ha den fördelen att vinna trots att motståndaren får flest röster.

Det kallar jag för Rysk, Belarus eller thai demokrati.

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta nu ordentligt på tiden. Först stänger man ner från 22.30 till 01.00  Och se vad som hände. Inga bevis. Nä just det

Ps och skickade hem personalen som återkom lite senare. Den filmen visade jag innan här. 

Även blinda ser . Men inte folk på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...