Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Mystiska väskor pekades ut – men ”bevis” för valfusk döms ut av faktagranskare

Övervakningsbilder från valdagen i den amerikanska staden Atlanta i Georgia har gett upphov till att felaktiga uppgifter fått stor spridning på sociala medier, rapporterar AP.

Videon bevisar enligt Donald Trumps kampanj och advokaten Rudy Giuliani att valarbetare olagligt fört in valsedlar i resväskor och räknat dem efter att valobservatörer kastats ut.

Sanningen är mindre upphetsande, konstaterar flera medier och faktagranskande sajter. De påstått mystiska väskorna är i själva verket vanliga behållare för valsedlar, rapporterar faktagranskande Lead Stories enligt Forbes.

Politifact hänvisar bland annat till Gabriel Sterling, republikan och chef för Georgias röstsystem. Han skriver på Twitter att videon, som i sin helhet är flera timmar lång, har granskats och bedömts visa normal hantering av valsedlar.

Inte heller ska valobservatörer ha skickats iväg. I stället ska det ha rört sig om oklarheter som uppstod när valarbetare trodde sig vara klara för kvällen, men i stället ombads att stanna och fortsätta räkna röster.

 

https://omni.se/mystiska-vaskor-pekades-ut-men-bevis-for-valfusk-doms-ut-av-faktagranskare/a/gW3kaL

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt TV'. Man hittar alltid saker som står för samma som man själv tycker.

 

Jag svarar även Fritte här. Det är ju vad jag vill bevisa att det utfördes mygel. Men ingen är intresserad

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev John Khonken:

Härligt TV'. Man hittar alltid saker som står för samma som man själv tycker.

 

Jag svarar även Fritte här. Det är ju vad jag vill bevisa att det utfördes mygel. Men ingen är intresserad

Det är för att du inte har lyckats med bevisningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. Jag behöver nämligen inte bevisa ett skit. Så  du behöver inte stå med skägget i brevlådan. Jag har absolut inget behov att bevisa något. Vi låter lagen ha sin gång. Helt OK

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev John Khonken:

OK. Jag behöver nämligen inte bevisa ett skit. Så  du behöver inte stå med skägget i brevlådan. Jag har absolut inget behov att bevisa något. Vi låter lagen ha sin gång. Helt OK

Siffror tycker du om, här är senaste ställningen. 

Trump 0

Lagen 42

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
23 minuter sedan, skrev John Khonken:

OK. Jag behöver nämligen inte bevisa ett skit. Så  du behöver inte stå med skägget i brevlådan. Jag har absolut inget behov att bevisa något. Vi låter lagen ha sin gång. Helt OK

Inte behöver du, men visst vore det på sin plats från alla att lägga fram bevis när man står och tjuter om valfusk.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Inte behöver du, men visst vore det på sin plats från alla att lägga fram bevis när man står och tjuter om valfusk.

Minst ett fall gissar jag kommer hamna hos SCOTUS.

 

Efter det får vi se vad som händer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, Surin P3 said:

Minst ett fall gissar jag kommer hamna hos SCOTUS.

 

Efter det får vi se vad som händer. 

Vilket fall då?

 

Sen är det väl så att så länge inga bevis finns så kommer även en republikanskt dominerad Högsta Domstol agera på samma sätt som andra republikanska domare redan gjort i samtliga fall?  Nu kan jag inte gången för att HD ska ta upp ett case, men att komma ihåg i det sammanhanget är väl också att de, liksom större delen av det republikanska etablissemanget och antagligen rätt många av de republikanska väljarna, är fett trötta på cirkus Trump/Guilani. 

 

Hela grejen med den konstanta förnekelsen av en förlust som några få medlemmar här ägnar sig åt påminner mig numer allt oftare om en sketch i Monthy Pythons "the holy grail" om riddaren som vägrade inse sig besegrad.

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vilket fall då?

 

Sen är det väl så att så länge inga bevis finns så kommer även en republikanskt dominerad Högsta Domstol agera på samma sätt som andra republikanska domare redan gjort i samtliga fall?  Nu kan jag inte gången för att HD ska ta upp ett case, men att komma ihåg i det sammahanget är väl också att de, liksom större delen av det republikanska etablissemanget och antagligen rätt många av de republikanska väljarna, är fett trötta på cirkus Trump/Guilani. 

 

Hela grejen med den konstanta förnekelsen av en förlust som några få medlemmar här ägnar sig åt påminner mig numer allt oftare om en sketch i Monthy Pythons "the holy grail" om riddaren som vägrade inse sig besegrad.

 

 

 

Ingen vet vilket fall och jag bara gissar på att ett fall hamnar där.

 

Sen att folk är trötta är ganska oväsentligt. 

Eller ska man bara ta upp fall som ingen blir "trött" av?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, spooncreek said:

Vilket fall då?

 

Sen är det väl så att så länge inga bevis finns så kommer även en republikanskt dominerad Högsta Domstol agera på samma sätt som andra republikanska domare redan gjort i samtliga fall?  Nu kan jag inte gången för att HD ska ta upp ett case, men att komma ihåg i det sammanhanget är väl också att de, liksom större delen av det republikanska etablissemanget och antagligen rätt många av de republikanska väljarna, är fett trötta på cirkus Trump/Guilani. 

 

Hela grejen med den konstanta förnekelsen av en förlust som några få medlemmar här ägnar sig åt påminner mig numer allt oftare om en sketch i Monthy Pythons "the holy grail" om riddaren som vägrade inse sig besegrad.

 

 

 

Vi har ju också Limmet Larsson som inte förlorade eller släppte in 11 bollar mot Albanien.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Surin P3 said:

Ingen vet vilket fall och jag bara gissar på att ett fall hamnar där.

 

Sen att folk är trötta är ganska oväsentligt. 

Eller ska man bara ta upp fall som ingen blir "trött" av?

Rätten att stämma i domstol utan att ha ett case, verkar vara en demokratisk rättighet i USA även om det uppenbart slösar bort domstolarnas tid. Att Trump/Guiliani ägnar sig åt det förvånar väl inte heller, de kommer att hävda valfusk ända in i döden och långt därefter.  De flesta normalt tänkande människors som inte drivs av någon form av fanatism borde ju dock inse det det meningslösa och framförallt respektera det amerikanska folkets vilja. Även om de är av en annan politisk åsikt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Rätten att stämma i domstol utan att ha ett case, verkar vara en demokratisk rättighet i USA även om det uppenbart slösar bort domstolarnas tid. Att Trump/Guiliani ägnar sig åt det förvånar väl inte heller, de kommer att hävda valfusk ända in i döden och långt därefter.  De flesta normalt tänkande människors som inte drivs av någon form av fanatism borde ju dock inse det det meningslösa och framförallt respektera det amerikanska folkets vilja. Även om de är av en annan politisk åsikt.

Synd för många att åsikter inte har nån större vikt i lagens ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Surin P3 said:

Synd för många att åsikter inte har nån större vikt i lagens ögon.

Korrekt, i lagens ögon gäller bevis "beyond a reasonable doubt". 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
56 minuter sedan, skrev Surin P3:

Minst ett fall gissar jag kommer hamna hos SCOTUS.

 

Efter det får vi se vad som händer. 

Vilket fall och vad grundar du det på?

Edit: såg nu att du blandat ihop gissa och önska. 😂

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Vilket fall och vad grundar du det på?

Edit: såg nu att du blandat ihop gissa och önska. 😂

Nä, inte alls blandat ihop dem.

 

Jag önskar att valet skulle varit solklart och helt utan "reasonable doubt", vilket inte är fallet, så vi får helt enkelt stå ut med ett par veckor till med osäkerhet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 minuter sedan, skrev Surin P3:

Nä, inte alls blandat ihop dem.

 

Jag önskar att valet skulle varit solklart och helt utan "reasonable doubt", vilket inte är fallet, så vi får helt enkelt stå ut med ett par veckor till med osäkerhet. 

Det är i sig en bra önskan även om jag anser att det är solklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Det är i sig en bra önskan även om jag anser att det är solklart.

Som sagt, våra åsikter är irrelevanta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, Surin P3 said:

Som sagt, våra åsikter är irrelevanta. 

Och Trump/Giulianis åsikter  har visat sig vara irrelevanta i nu över 30 domstolar, eller hur många är det uppe i?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Och Trump/Guilianis åsikter  har visat sig vara irrelevanta i nu över 30 domstolar, eller hur många är det uppe i?

Över 30 säkert. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En sista observation innan sovdags.

Har påpekat detta förut...

 

De enda 6 staterna som inte hade kompetens nog att räkna alla rösterna inom 24 timmar är samma stater som mystiskt gick till Biden efter en tydlig ledning till Trump. 

 

Alla andra stater lyckades med detta konststycke utan problem. 

Underligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Surin P3:

En sista observation innan sovdags.

Har påpekat detta förut...

 

De enda 6 staterna som inte hade kompetens nog att räkna alla rösterna inom 24 timmar är samma stater som mystiskt gick till Biden efter en tydlig ledning till Trump. 

 

Alla andra stater lyckades med detta konststycke utan problem. 

Underligt.

Vad är det som driver dig att skriva som ovan trots att du garanterat vet att det finns helt logiska förklaringar? T ex att republikanerna förbjudit statera att räkna eller t o m hantera röster innan valdagen, flera stater räknar alla röster som postats senast på valdagen, fler demokrater än republikaner poströstar o s v o s v 

 

Jag vet att du är fullt medveten om dessa förklaringar -  då tycker jag att det är underligt att du ändå skriver att det är underligt😉

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Surin P3 said:

En sista observation innan sovdags.

Har påpekat detta förut...

 

De enda 6 staterna som inte hade kompetens nog att räkna alla rösterna inom 24 timmar är samma stater som mystiskt gick till Biden efter en tydlig ledning till Trump. 

 

Alla andra stater lyckades med detta konststycke utan problem. 

Underligt.

Det du påstår nu stämmer inte. Läs på imorgon. 

 

Sov gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analyser: Han tar med väljarna till sin egen verklighet

Donald Trumps upprepade påståenden om fusk i presidentvalet hade satt honom i en konstig situation när han på lördagen kampanjade inför Georgias omval till senaten, skriver Washington Posts Amber Philips i en analys.

”Han behövde hålla fast vid sina ogrundade påståenden om valfusk, men samtidigt övertyga väljarna att i januari åter rösta i det här systemet som alltså tydligen inte fungerar”, skriver hon.

Hon skriver vidare att Trump gör livet svårt för de republikanska senatskandidaterna i Georgia genom att inte erkänna sig besegrad utan i stället ”tar med sig väljarna till sin egen alternativa verklighet, där han vann”.

CNN:s John Harwood jämför Trump med trollkarlen från Oz och skriver att hans främsta trollkonst är hans fortsatta stöd hos de republikanska väljarna.

”Under hans presidentperiod har de inte fått något mur som Mexiko betalat för, ingen sjukförsäkring som ersätter Obamacare och inget uppsving för tillverknings- eller kolindustrin som skapat nya jobb”, skriver han.

 

https://omni.se/analyser-han-tar-med-valjarna-till-sin-egen-verklighet/a/gW3dxk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Tallviking:

Analyser: Han tar med väljarna till sin egen verklighet

Donald Trumps upprepade påståenden om fusk i presidentvalet hade satt honom i en konstig situation när han på lördagen kampanjade inför Georgias omval till senaten, skriver Washington Posts Amber Philips i en analys.

”Han behövde hålla fast vid sina ogrundade påståenden om valfusk, men samtidigt övertyga väljarna att i januari åter rösta i det här systemet som alltså tydligen inte fungerar”, skriver hon.

Hon skriver vidare att Trump gör livet svårt för de republikanska senatskandidaterna i Georgia genom att inte erkänna sig besegrad utan i stället ”tar med sig väljarna till sin egen alternativa verklighet, där han vann”.

CNN:s John Harwood jämför Trump med trollkarlen från Oz och skriver att hans främsta trollkonst är hans fortsatta stöd hos de republikanska väljarna.

”Under hans presidentperiod har de inte fått något mur som Mexiko betalat för, ingen sjukförsäkring som ersätter Obamacare och inget uppsving för tillverknings- eller kolindustrin som skapat nya jobb”, skriver han.

 

https://omni.se/analyser-han-tar-med-valjarna-till-sin-egen-verklighet/a/gW3dxk

Så vinklat , undrar hon röstade, kanske en demokrat 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Bike:

Så vinklat , undrar hon röstade, kanske en demokrat 🤣

Var hittar du vinklingen? Det var en klockren beskrivning av verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...