Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det är klart det alltid finns formella processer. Men att tro att elektorerna ska kunna förändra och gå emot valresultatet är väl ungefär lika naivt som att tro att den svenska kungen kan förändra den föreslagna regeringen han formellt godkänner vid konseljen efter varje val.

 

Men kom gärna med ett exempel på när elektorerna i  USA ändrat valresultatet, eller hur och varför det skulle ske denna gång. Jag anar att du inte bara sitter och hittar på, utan baserar det på info eller fakta du läst eller hört om?

Spooncreek

Har du till slut vaknat. Bra där. Det som du nu godkänner har jag talat om sen första dagen. Kan man inte läsa kan jag bara beklaga.  Spooncreek jag ska ge dig en ärlig chans. Vad är det som är så viktigt att utropa en vinnare som inte är det. Det är fullständigt idi*tiskt att göra något sådant. Låt processen ha sin gång. Så får vi se. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Krille:

Som de flesta andra i världen har jag redan accepterat att Biden har vunnit även om han formellt sett ännu inte är president.

 

Jag kan inte säga att jag hyllar honom utan är mest tacksam för att Trump inte får fortsätta som president de närmaste fyra åren. Jag tror inte Biden blir en speciellt bra president och han har dessutom enorma utmaningar framför sig så jag tror absolut att nästa president blir republikansk - kanske t o m Trump igen 😉  

 

/Krille

Krille den här frågan tar jag gärna när allt är över. För den är mycket viktig för hela världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spooncreek

Börjar du bli byxis. Du svarar inte på några frågor alls. Jag har just lärt dig hur valsystemet  fungerar i USA. För det visste du inte. Var tacksam.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Efraim Barkbit:

@John Khonken du måste ställa upp i RAW eller Norra Brunn du hade rivit stället 🤣

Tror han bara driver med oss så dum kan ingen vara, men det är kul att läsa och blir

många inlägg, nästan mera än när BTT skrev nåt inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

Börjar du bli byxis. Du svarar inte på några frågor alls. 

Jag har för skojs skull scrollat tillbaka en vecka i tråden och inte hittat att du ställt en enda fråga till Spooncreek, har du helt tappat fotfästet i tillvaron?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har för skojs skull scrollat tillbaka en vecka i tråden och inte hittat att du ställt en enda fråga till Spooncreek, har du helt tappat fotfästet i tillvaron?

Tror han har slut Kaffesump han kan spå i, blir lite tokigt och tyst då ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag har för skojs skull scrollat tillbaka en vecka i tråden och inte hittat att du ställt en enda fråga till Spooncreek, har du helt tappat fotfästet i tillvaron?

Och du har säkert inte hittat någon fråga han svarat på heller. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klanen har möte.  Skönt att ni har några kamrater som stödjer era dumheter. Var har ni diskuterat sakfrågan om Trumpen. Jag talar om allt för er ni bara kör offerkoftan. 

Såg ni Trumpens tal. Vad tyckte ni om det. Vilken statsman. Världens hopp. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

 Världens hopp. 

 

Ja ett hopp från Trump Tower vore väl inte helt fel.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var upplyftande svar i sakfrågan.  Du kommer tacka Trumpen för hans värnande av världens  vanliga människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev John Khonken:

Klanen har möte.  Skönt att ni har några kamrater som stödjer era dumheter. Var har ni diskuterat sakfrågan om Trumpen. Jag talar om allt för er ni bara kör offerkoftan. 

Såg ni Trumpens tal. Vad tyckte ni om det. Vilken statsman. Världens hopp. 

 

Kul att du har inbillat dig att alla håller med dig. I realiteten är du rätt ensam här att gå på allt Trumpen säger. Men du personifierar verkligen typen som Donald riktar in sig mot.

 

Fredag idag och veckan lider mot sitt slut. Hur går det med överraskningen? 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev John Khonken:

Klanen har möte.  Skönt att ni har några kamrater som stödjer era dumheter. Var har ni diskuterat sakfrågan om Trumpen. Jag talar om allt för er ni bara kör offerkoftan. 

Såg ni Trumpens tal. Vad tyckte ni om det. Vilken statsman. Världens hopp. 

 

Jag missade talet men är nyfiken på om han äntligen lade fram bevis på valfusk som han tjatat om ända sen valet? Det vore i så fall på tiden kan man tycka. Är inte det en sakfråga säg?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni vill höra vad han sade. Konstigt nog verkar det som man inte hittar hans tal. Bland vanlig media. Är det censur eller. Märkligt är det. Men förvånad ICKE

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev John Khonken:

Kul att ni vill höra vad han sade. Konstigt nog verkar det som man inte hittar hans tal. Bland vanlig media. Är det censur eller. Märkligt är det. Men förvånad ICKE

Också förvånad om det är så. Media brukar ju inte dra sig för att sprida skitsnack.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Också förvånad om det är så. Media brukar ju inte dra sig för att sprida skitsnack.

Visserligen, men det finns gränser även där. Ältandet om valfusk utan tillstymmelse till bevis är ju knappast någon nyhet att rapportera om.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Jag missade talet men är nyfiken på om han äntligen lade fram bevis på valfusk som han tjatat om ända sen valet? Det vore i så fall på tiden kan man tycka. Är inte det en sakfråga säg?

Det gjorde han inte, han har inget att ta på , även om det som jag tror förekommit valfusk så vet man ju inte i hur stor skala, samt om det skulle göra någon skillnad. Han är rökt och måste kliva av, kommer att bli riktigt skit i USA nu med en riktig extremvänster vid rodret, ni som skrattar åt detta kan ju vänta och se innan ni idi*tförklarar någon . K. Harris samt andra extremvänster personer kommer genom den klart senile Biden att styra USA mot stora problem likt det som skett i Sverige de sista mandatperioderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvivlar däremot på att den befolkning stillatigande kommer att godta att man delar ut den arbetandes befolkningens skatteslantar till olika vänster samt miljöprojekt som helt saknar verklighetsförankring. 

Den som lever får se, vi hoppas på det bästa 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att de finns de som anser det vara snurrig syn på vad som kommer att ske , men det är hur jag ser det, Du Tall Viking får ju ha din ide om dessa vänsterliberaler, hoppas du har rätt, själv tror jag det finns en riktigt ful typ bakom, vem vet du säkert , Bakom allt skit som MP ställt till med  här i Sverige  samt Greta T  som nu helt verkar tappa luften finns samma Globalist och Judehatare,  Globalister skulle låsas in för gott.  Multikulti, Genustrams, BLM sympati AFA /ANTIFA samt allt annat tänkbart skit 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Bike:

Det gjorde han inte, han har inget att ta på , även om det som jag tror förekommit valfusk så vet man ju inte i hur stor skala, samt om det skulle göra någon skillnad. Han är rökt och måste kliva av, kommer att bli riktigt skit i USA nu med en riktig extremvänster vid rodret, ni som skrattar åt detta kan ju vänta och se innan ni idi*tförklarar någon . K. Harris samt andra extremvänster personer kommer genom den klart senile Biden att styra USA mot stora problem likt det som skett i Sverige de sista mandatperioderna.

Ja, Biden kommer att införa mask tvång. Kanske står skattebetalarna för kostnaden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Kul att ni vill höra vad han sade. Konstigt nog verkar det som man inte hittar hans tal. Bland vanlig media. Är det censur eller. Märkligt är det. Men förvånad ICKE

Du verkar vara rätt ensam om att ha sett Den Store Statsmannens tal. Vad sägs om att du kan komma upp med en länk till någon alternativ media så vi okunniga också kan få ta del av hans budskap.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja, Biden kommer att införa mask tvång. Kanske står skattebetalarna för kostnaden. 

Om det bara vore det så ingen fara, vi får se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Du verkar vara rätt ensam om att ha sett Den Store Statsmannens tal. Vad sägs om att du kan komma upp med en länk till någon alternativ media så vi okunniga också kan få ta del av hans budskap.

Trump lade upp talet på Facebook. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Twitter flaggar Trumps inlägg i allt raskare takt, senaste veckan mer än en tredjedel av dem. Det är ffa de återkommande påståendena om valfusk som flaggas. Artikeln tar upp en faktagranskning från PolitiFact som är relevant i sammanhanget, av påståendet att det i några "swing states" skulle ha lagts fler röster än det finns väljare. Spännande är vad som händer efter 20 januari, Twitter har ju aviserat att Trump då förlorar sin särskilda status och då kan Trumps inlägg instället raderas, eller så går det så långt att Trumps konto inaktiveras. Martin Jönsson kommenterar i annan artikel.

DN:

"(...) Åtminstone 230 av de runt 800 inlägg Donald Trump skrivit sedan valnatten har flaggats av Twitter som ”omstridda”, och andelen flaggade inlägg blir fler och fler. Bara under den senaste veckan har 65 av de knappt 200 inläggen Donald Trump skrivit blivit flaggade av Twitter. (...)"

https://www.dn.se/varlden/allt-fler-trumpinlagg-flaggas-som-falska-av-twitter/

 

DN:

"(...) Att mer än vart fjärde Trumpinlägg klassats som regelbrott är ändå exceptionellt. Då ska man veta att Twitter, formellt, tycker det är okej att Donald Trump uppmanar till våld, att han sprider grova lögner om politiska motståndare, kränkande uppgifter om privatpersoner, att han delar rasism och sexism och att han agerar utan att ta hänsyn till fakta över huvud taget. De har låtit honom blåsa upp galna teorier om Hillary Clinton, om rasistmordet i Charlottesville och en oändlig mängd felaktigheter om coronaviruset och covid-19.

Inte bara Trump. Twitter har varit extremt långsamt och motvilligt att agera även mot andra konspirationsteoretiker, hatmånglare och faktaförnekare, som Alex Jones på Infowars Men när det gäller Trump har man uppfunnit ett argument, i form av en specialregel. Eftersom han är en ”världsledare” har det ett allmänintresse att se vad han skriver, vad han än säger. Det enda som skulle få bolaget att kunna stänga av honom vore om han uppmuntrade till terrorism (vilket han helt ärligt varit rätt nära ett antal gånger eller om han spred barn- eller hämndporr, vilket han hittills mig veterligen inte ägnat sig åt). (...)"

https://www.dn.se/varlden/martin-jonsson-twitter-maste-stanga-ner-donald-trumps-konto/

 

PolitiFact:

'Donald Trump

stated on November 22, 2020 in a tweet:

“In certain swing states, there were more votes than people who voted, and in big numbers.”'

https://www.politifact.com/factchecks/2020/nov/23/donald-trump/no-there-have-not-been-more-votes-people-who-voted/

 

Verge:

Trump will lose his Twitter ‘public interest’ protections in January

https://www.theverge.com/2020/11/7/21552606/trump-twitter-world-leader-public-interest-exception-ends-january-loss

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...