Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har ni tröttnat på att Prata om Trump nu i Trump-tråden ?

Vem fan är Trump?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Självklart ville Alliansen ha majoritet, men väljarna gav dom inte det.

Och det är inget sår, speciellt inte för C. Att du har ett ömmande sår är din ensak.

L var splittrad i frågan så i vilket fall hade de ändå tappat i opionen. 

Jag tror att L idag skulle haft en bättre ställning idag om de sagt nej till S, helt klart över 4 % iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wanchai:

Att MP och L har gjort sig förtjänta att åka ur riksdagen håller jag med om. Däremot är jag inte övertygad om att de kommer att åka ur. Det är nästan 2 år kvar till valet och mycket kan hända. Sen finns det "kamrat 4%" också, så inget är givet.

 

Mitt tips är att hösten -22 när nästa val hålls så har en enpartiregering styrt Sverige, S, under en tid.

MP kan möjligtvis hålla sig kvar. Men L är jag övertygad kommer att åka ur, de får inte stödröster längre. 

 

Och är en sak vilket parti som är i regeringen och en sak vilka de tar stöd av. Inget parti har majoritet så det är flera partier som styr i praktiken. 

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Wanchai:

Vem fan är Trump?

Typen ni diskuterat i 270 sidor om.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wanchai:

Jag tror att L idag skulle haft en bättre ställning idag om de sagt nej till S, helt klart över 4 % iaf.

Det tror inte jag. L har alltid haft en social liberal falang. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Typen ni diskuterat i 270 sidor om.....

Har aldrig hört om någon sådan...Typen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Tallviking said:

Har ni tröttnat på att Prata om Trump nu i Trump-tråden ?

Nja, borde givetvis inte finnas något dagligt intresse för en förlorare som Trump men det var 2,000 år sedan Jesus dog och för de troende/lättlurade så är han fortfarande relevant så tycker nog vi ska ge Trump-supportrarna ett par veckor till att smälta hans bortgång.

 

Personligen sörjde jag Hillary’s förlust i en knapp tiondels sekund och hade ingen tanke på att gråta om valfusk men det är tydligt att de som gillar Trump och de som ogillar honom inte riktigt är av samma virke.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Atom said:

Han var dock ännu tydligare med att han aldrig kommer tillåta att SD har någon makt så det var nog tydligt för alla att om han tvingades välja mellan att stödja Löven eller Kristersson med Åkesson så skulle han välja Löven. Så tolkade jag det och bytte därför från L till M; utan att på något sätt känna mig som en Moderat eller vilja se något inflytande från SD. Pragmatisk. Det är vad politik handlar om.

 

Jag vill kanske ha A men det är ingen rimlig möjlighet och B har konditioner de aldrig får igenom så kanske röstar jag på C (alltså, inte Bondepartiet utan ett imaginärt alternativ C). Jag kanske ogillar, eller till och med avskyr, D men om de är beredda att stödja A så ser jag hellre den kombinationen än att E, som väl egentligen är rätt Ok, styr ihop med F och G som jag anser vara helt uppåt väggarna. 

 

Inga konspirationer, inga svek; alla visste vad de röstade på och dessvärre fanns det ingen majoritet så en liten minoritet blev nöjda och en klar majoritet missnöjda. Kanske ska vi ändra vår konstitution och gå det brittiska eller amerikanska hållet med bara 2-3 partier? Runt 50% blir dock missnöjda där också. Kanske ska vi bara sluta vara så jävla gnälliga och börja jobba 60 timmar i veckan som en Asiat istället? 

Möjligt att Björklund var tydligare eller hukade bättre, än Annie för hon var det definitivt inte. På frågor var det konstant "Först och främst så jobbar jag för en borgerlig valseger", "Alliansen har gått till val tillsammans". Det samlades ju senare även in en massa högerskor för henne att äta upp efter "Sveket". Ebba säger det rätt tydligt här nedan

 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev SatanG:

Möjligt att Björklund var tydligare eller hukade bättre, än Annie för hon var det definitivt inte. På frågor var det konstant "Först och främst så jobbar jag för en borgerlig valseger", "Alliansen har gått till val tillsammans". Det samlades ju senare även in en massa högerskor för henne att äta upp efter "Sveket". Ebba säger det rätt tydligt här nedan

 

 

/ SatanG

På tal om Ebba så var denna lite rolig, men mindre rolig för Ebba själv kanske.

Ebba.jpg.39ff5666b0ae5a0432d6f73f620fbc46.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Atom said:

Så som jag ser på Sveriges problem och möjligheter så håller jag med om att det är en klar minoritet som jobbar för Sveriges bästa. Jag är dock tämligen övertygad om att alla 349 Riksdagspolitiker tror sig ha Sveriges bästa för sina ögon. Svenska politiker är, internationellt sett, osedvanligt ärliga och dessutom lågavlönade så problemet ligger nog inte i att de vill ha pengar och makt; skulle snarare tro att det är det direkt motsatta. Svenska politiker är för dåligt betalda och lågt ansedda så partierna lyckas inte rekrytera bra nog människor; vi styrs därför av relativt mediokra människor, klart intelligentare än den genomsnittlige MPR-medlemmen givetvis, men alldeles för medelmåttiga och kortsiktiga för att kunna styra ett land.

 

Sedan ska vi inte glömma av att inget parti har haft egen majoritet sedan 1970 och ännu värre, ingen koalition har haft egen majoritet sedan 2010. När vi under ett decennium styrts av koalitioner som bara har 40-45% och leds av partier med 20-25% av befolkningens stöd, så kan vi inte förvänta oss att särskilt många blir särskilt nöjda.  

 

 

Ja det stämmer nog på många punkter. Många tror säkert de jobbar för sveriges bästa men tror även många mest ser till sina egna fördelar. Jag tycker som du att de inte har särskilt bra lön internationellt sett, men i Sverige bland medelklassen och under är det nog få som håller med där. Lägger du sedan på löneförmåner såsom evig pension efter 6 år i riksdagen, full efter 11 år (så var det tidigare iaf), betald bostad i Stockholm, fria taxis/flyg kors och tvärs över landet, och oändliga karriärmöjligheter efter tiden i kammaren så har du en ganska hyffsad deal där. Är de lydiga så blir de ambassadör, Generaldirektör eller EU-kommisionär med än fler benefits, inte illa med tanke på att många verkar vara lägre bildade och/eller indoktrinerade i ungdomsförbundens bubblor och aldrig haft ett riktigt jobb innan de blir chefer över AB Sverige.

Sedan har vi gruppen linslusarna som konstant kräver uppmärksamhet och bekräftelse, t.ex. Annie Lööf, som trots att de inte har något att säga och vägrar svara på frågor gör allt de kan för att synas och höras. Farliga maktkåta människor i den gruppen för de ger fan i allt annat på bekostnad av svenskarna. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgifter: Trump vill ställa upp 2024 – kan annonsera kampanj när Biden svärs in

Donald Trump har under de senaste veckorna diskuterat att ställa upp i presidentvalet 2024 – och för att provocera Joe Biden överväger han att annonsera sin kampanj i samband med den tillträdande presidentens installationsceremoni, uppger källor med insyn enligt The Daily Beast.

Trump och hans medarbetare uppges redan ha börjat bearbeta viktiga donatorer för att skapa sig en bild av vilka som skulle kunna stödja honom i nästa presidentval.

Tidigare i veckan rapporterade Bloomberg att Trump sagt till vicepresident Mike Pence, utrikesminister Mike Pompeo och nationelle säkerhetsrådgivaren Robert O’Brien att han planerar att ställa upp i valet 2024.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Omräkning beställd av Trump gav Biden ännu fler röster

Den omräkning av rösterna i Wisconsins största valdistrikt som beställts av Trumpkampanjen slutade med att Joe Biden drygade ut sin segermarginal ytterligare, skriver Reuters.

Efter omräkningen i Milwaukee county, där totalt nästan 460 000 personer röstade, får Biden ytterligare 257 röster och Trump 125.

– Omräkningen bekräftar det vi redan visste: att val i Milwaukee county är rättvisa, transparenta, noggranna och säkra, säger George Christenson på stadens kansli.

Trumpkampanjen har även beställt en omräkning av rösterna i Dane county i Milwaukee, som väntas bli färdig i morgon. De två processerna har totalt kostat kampanjen 3 miljoner dollar.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas ni vet vad Shin Tzu är . Slaget vid Gettysburg vände kriget.

 

Njut nu av söndagen och oroa er även fast ni har fel. Rättvisan segrar nästan alltid. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Vad tycker du att C har svikit för löften?

Att utestänga V?

Att utestänga SD?

Att genomföra las utredningen?

Att avskaffa värnskatten?

Att omorganisera Arbetsförmedlingen?

 

Ja, Löfven skulle ju inte bli statsminister men eftersom läget var låst och C fick igenom många saker i förhandlingar med S och MP så kunde de välja S före V och SD.

Självklart är C och Annie Lööf en svikare av rang. Hur många gånger sa hon innan valet att hon inte skulle släppa fram Stefan Löfven en mandatperiod till? V är inte utestängda dom är ju en förutsättning för att regeringen som Annie Lööf stödjer. De påverkar också i högsta grad utfallet av las utredningen. Och allt detta bara för att odemokratiskt till varje pris stänga ute SD. De är helt otroligt att fullt friska människor som är för en demokrati kan försvara detta.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Självklart är C och Annie Lööf en svikare av rang. Hur många gånger sa hon innan valet att hon inte skulle släppa fram Stefan Löfven en mandatperiod till? V är inte utestängda dom är ju en förutsättning för att regeringen som Annie Lööf stödjer. De påverkar också i högsta grad utfallet av las utredningen. Och allt detta bara för att odemokratiskt till varje pris stänga ute SD. De är helt otroligt att fullt friska människor som är för en demokrati kan försvara detta.

Vem har C svikit? Dig? Inte väljarna enligt opionsundersökningarna. 

 

Och V har inget att säga till om. Sedan är inte riksdagen odemokratiskt, den är framröstad som den är. Och då är det upp till partierna att arbeta med det.

 

Det är så demokrati fungerar. Din version är inte demokrati.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Vem har C svikit? Dig? Inte väljarna enligt opionsundersökningarna. 

 

Och V har inget att säga till om. Sedan är inte riksdagen odemokratiskt, den är framröstad som den är. Och då är det upp till partierna att arbeta med det.

 

Det är så demokrati fungerar. Din version är inte demokrati.

Vad är odemokratiskt i min version?

 

Regeringen är beroende av V:s stöd så kom inte och snacka om att de inte har något att säga till om. De har precis lika mycket att säga till om som SD skulle ha haft ifall Annie Lööf faktisk hade haft vett att bilda en borgelig regering vilket faktiskt bar det löfte hon gick till val med. Att maniskt utestänga 20% av svenska väljarna vilja är självklart odemokratiskt. Man kan alltså inte ens förhandla om frågor man faktiskt tycker lika i. För mig är det obegripligt att vissa väljare kan applådera ett sånt beteende. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Vad är odemokratiskt i min version?

 

Regeringen är beroende av V:s stöd så kom inte och snacka om att de inte har något att säga till om. De har precis lika mycket att säga till om som SD skulle ha haft ifall Annie Lööf faktisk hade haft vett att bilda en borgelig regering vilket faktiskt bar det löfte hon gick till val med. Att maniskt utestänga 20% av svenska väljarna vilja är självklart odemokratiskt. Man kan alltså inte ens förhandla om frågor man faktiskt tycker lika i. För mig är det obegripligt att vissa väljare kan applådera ett sånt beteende. 

Så du tycker att 80 % av väljarna är odemokratiska.

C och L förhandlar inte med M och KD även om de tycker lika.

S förhandlar inte med V i frågor de tycker lika.

 

Mankan: Uääääähhh!!!

Mankans mamma: Vad är det Mankan.

Mankan: Parti X är odemokratiskt,  de har svikit mig.

Mamma: Det ordnar sig. Rösta på ett annat parti nästa gång. 

Mankan: Jag röstade inte på parti X. Jag röstade på parti Y.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Så du tycker att 80 % av väljarna är odemokratiska.

C och L förhandlar inte med M och KD även om de tycker lika.

S förhandlar inte med V i frågor de tycker lika.

 

Mankan: Uääääähhh!!!

Mankans mamma: Vad är det Mankan.

Mankan: Parti X är odemokratiskt,  de har svikit mig.

Mamma: Det ordnar sig. Rösta på ett annat parti nästa gång. 

Mankan: Jag röstade inte på parti X. Jag röstade på parti Y.

Nej jag tycker inte att 80% av väljarna är odemokratiska, hur kom du nu kom fram till det. C och L förhandlar väl visst med M och KD de har ju regerat tillsammans har du helt missat det. Det är heller ingen hemlighet att Stefan Löfven samtalar med V och har även gjort så in för regeringsbildningen. Möjligen finns det väl en och annans naiv C väljare som faktiskt gått på finten att V inte skulle ha någonting att säga till om. De övriga tramset du skriver lämnar jag okommenterat.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som verkar vara så smarta och framförallt veta allt. Hur kom det sig att alla swingstates stoppade räkning vid exakt samma tid på kvällen den 3 nov. Sedan vällde det in röster på Biden mellan 3 och 4 på morgonen den 4 nov.

 

Skulle vara roligt att höra er åsikt om denna slump

 

ps börja nu tala om las istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ni som verkar vara så smarta och framförallt veta allt. Hur kom det sig att alla swingstates stoppade räkning vid exakt samma tid på kvällen den 3 nov. Sedan vällde det in röster på Biden mellan 3 och 4 på morgonen den 4 nov.

 

Skulle vara roligt att höra er åsikt om denna slump

 

ps börja nu tala om las istället

Om det skulle kunna föras i bevis om oegentligheter så borde väl till och med den lille advokaten göra så, eller har han helt tappat spåret? 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, John Khonken said:

Ni som verkar vara så smarta och framförallt veta allt. Hur kom det sig att alla swingstates stoppade räkning vid exakt samma tid på kvällen den 3 nov. Sedan vällde det in röster på Biden mellan 3 och 4 på morgonen den 4 nov.

 

Skulle vara roligt att höra er åsikt om denna slump

 

ps börja nu tala om las istället

Du ljuger Kamrat Khonken. Dåliga förlorare gör det ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Ni som verkar vara så smarta och framförallt veta allt. Hur kom det sig att alla swingstates stoppade räkning vid exakt samma tid på kvällen den 3 nov. Sedan vällde det in röster på Biden mellan 3 och 4 på morgonen den 4 nov.

 

Skulle vara roligt att höra er åsikt om denna slump

 

ps börja nu tala om las istället

Strömmen gick.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Ni som verkar vara så smarta och framförallt veta allt. Hur kom det sig att alla swingstates stoppade räkning vid exakt samma tid på kvällen den 3 nov. Sedan vällde det in röster på Biden mellan 3 och 4 på morgonen den 4 nov.

 

Skulle vara roligt att höra er åsikt om denna slump

 

ps börja nu tala om las istället

Min åsikt är att Biden och svetspinnen är polare, naturligtvis berättar han om hur de fixade det sista valet i Sverige, samma sak här, valmyndighetens hemsida kraschade mycket lämpligt för att efter några minuter visa på ett stort dropp av SD röster, just när den låg nere. Konspirationsteorier ?? Nej inte alls utan väldigt troligt att det var så det gick till 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Nej jag tycker inte att 80% av väljarna är odemokratiska, hur kom du nu kom fram till det. C och L förhandlar väl visst med M och KD de har ju regerat tillsammans har du helt missat det. Det är heller ingen hemlighet att Stefan Löfven samtalar med V och har även gjort så in för regeringsbildningen. Möjligen finns det väl en och annans naiv C väljare som faktiskt gått på finten att V inte skulle ha någonting att säga till om. De övriga tramset du skriver lämnar jag okommenterat.

Det var länge sedan  C och L regerade tillsammans. Har du missat det? De förhandlar inte alls med varandra nu. Och S förhandlar inte med V heller, finns ingen mening för dom att förhandla om något.

Och NEJ, V har inget att säga till om.

 

Eller, jo om V förhandlar med SD, M och KD så har de något inflytande. 

 

Hur många procent av väljarna anser du vara odemokratiska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...