Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Hej Fredman

Du är speciell kan jag lova. Du har historiska kunskaper. Det är mycket bra. men resten är mest blaj. Troligtvis förstår du också sambandet   mellan slagen. Så helt korkad är du inte. 

Slaget som nu utspelar sig i Gettysburg är väldigt viktigt för demokratin i hela världen. Så vi inväntar beslutet.

Hetsa nu inte upp er utan njut av torsdagen

Finns inget att hetsa upp sig om. Biden kommer att bli tillsatt som demokratiskt vald president. 

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Finns inget att hetsa upp sig om. Biden kommer att bli tillsatt som demokratiskt vald president. 

Som du skriver, Biden kommer att tillsättas som demokratiskt vald president, sen kan verkligheten vara en helt annan .

Vänsterns fula tryne syns återigen nu i USA 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
28 minuter sedan, skrev John Khonken:

Hej Fredman

Du är speciell kan jag lova. Du har historiska kunskaper. Det är mycket bra. men resten är mest blaj. Troligtvis förstår du också sambandet   mellan slagen. Så helt korkad är du inte. 

Slaget som nu utspelar sig i Gettysburg är väldigt viktigt för demokratin i hela världen. Så vi inväntar beslutet.

Hetsa nu inte upp er utan njut av torsdagen

Tycker inte att det är så mycket likheter. Slagets utgång var början till ett enat USA och hur det än går här så söndrar det mest och det känns inte som någon vinner egentligen. Segraren 1863 var republikan men så tror jag inte blir fallet denna gång.

Jag såg upp till Giuliani när han var borgmästare i New York och var en del i upprensning av maffian som för övrigt byggde mycket till Trump, men det var det svårt att runda just då. Vad tycker du att han har lyckats med nu?

Ja Trump kanske inte packar personligen, det har han nog anställda som sköter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Undrar hur bla, du ser på hur mycket som är fake på den sidan (Fria Tider ). Delge mig gärna dina tankar om det  

Precis som med annan media räcker det inte med att bara läsa rubriken som tyvärr  en hel del gör. Kritiskt tänkande krävs det mycket och väldigt mycket just på den sidan. Inte lika mycket på SVT.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Precis som med annan media räcker det inte med att bara läsa rubriken som tyvärr  en hel del gör. Kritiskt tänkande krävs det mycket och väldigt mycket just på den sidan. Inte lika mycket på SVT.

Inte lika mycket Fake?  Eller inte lika mycket kritiskt tänkande, jag kollar mot andra nyhetsmedia när jag hittar något uppseendeväckande på FriaTider, i stort sätt alltid får jag samma uppgifter från Expressen samt Aftonbladet, men oftast nedtonade i de stycken som inte passar sig vara PK, där har du den väsentliga skillnaden anser jag 

SVT utelämnar det mesta som inte ligger i linje med vad Svenska myndigheter anser passa sig att meddela folket 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Tycker inte att det är så mycket likheter. Slagets utgång var början till ett enat USA och hur det än går här så söndrar det mest och det känns inte som någon vinner egentligen. Segraren 1863 var republikan men så tror jag inte blir fallet denna gång.

Jag såg upp till Giuliani när han var borgmästare i New York och var en del i upprensning av maffian som för övrigt byggde mycket till Trump, men det var det svårt att runda just då. Vad tycker du att han har lyckats med nu?

Ja Trump kanske inte packar personligen, det har han nog anställda som sköter. 

Tack. Du blir bättre och bättre KARMA på det. Du förstod sambandet i Gettysburg som jag gissade . Att det inte var någon slump. När det gäller Rudi. Vad han gjorde för folket i New York  är helt enastående. Vad han gör just nu är att hjälpa Trumpen i matchen mot sanningen via konstitutionen och dess lagar. Vad resultatet blir av det vet inte jag.

Vi får helt enkelt bara vänta och se.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vad han gör just nu är att hjälpa Trumpen i matchen mot sanningen

Bra där. Nu förstår du att Biden vann helt ärligt. Och jag tror på att den Amerikanska demokratin fungerar vilket medför att Trump inte kommer att kunna ändra på sanningen. Trump kan inte bete sig som Erdogan, Putin eller Kim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev John Khonken:

 Vad han gör just nu är att hjälpa Trumpen i matchen mot sanningen

Håller med dig om Giuliani historiskt och nu. Han kämpar mot sanningen, vi har aldrig varit så överens som där! Du tar dig! :)

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Bike:

Inte lika mycket Fake?  Eller inte lika mycket kritiskt tänkande, jag kollar mot andra nyhetsmedia när jag hittar något uppseendeväckande på FriaTider, i stort sätt alltid får jag samma uppgifter från Expressen samt Aftonbladet, men oftast nedtonade i de stycken som inte passar sig vara PK, där har du den väsentliga skillnaden anser jag 

SVT utelämnar det mesta som inte ligger i linje med vad Svenska myndigheter anser passa sig att meddela folket 

Så sanningsmedia nu för din del är Fria Tider, Expressen och Aftonbladet? Hur var det med Fox News?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vet resultatet innan matchen är över. Där står jag inte bakom er. Visst både Trumpen och Biden kan fortfarande vinna. Inget är hugget i sten . Sen får ni babbla bäst ni vill

The game it's not over before the fat lady sings

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Alla vet resultatet innan matchen är över. Där står jag inte bakom er. Visst både Trumpen och Biden kan fortfarande vinna. Inget är hugget i sten . Sen får ni babbla bäst ni vill

The game it's not over before the fat lady sings

 

Matchen är över. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Bike:

Som du skriver, Biden kommer att tillsättas som demokratiskt vald president, sen kan verkligheten vara en helt annan .

Vänsterns fula tryne syns återigen nu i USA 

Du tycker alltså att USA inte är demokratiskt. Och Sverige hatar du. 

Trodde att du tyckte om din mask kompis. 

 

Och Demokraterna i USA är höger med Europeiska mått.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev John Khonken:

Alla vet resultatet innan matchen är över. Där står jag inte bakom er. Visst både Trumpen och Biden kan fortfarande vinna. Inget är hugget i sten . Sen får ni babbla bäst ni vill

The game it's not over before the fat lady sings

 

Ok men jag tror, not over before John K sings 😙

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort det finns mänsklig inblandning i vad det nu månde vara kan det bli fel (mänskliga faktorn), men även en yttre påverkan såsom mutor, tvång - utpressning men även manipulering.

Datorprogram är officiellt sett idi*tsäkra, men dock tillkommer allt som en människa också kan blivit utsatt för = ännu mer osäkert.

Numera kan "allt" i efterhand kontrolleras, dubbelkontrolleras för att uppnå full säkerhet - men brottsligheten ligger ALLTID minst ett steg före och så länge det finns pengar stora pengar att tjäna/förlora så är risken för att den alternativa sanningen vinner inte försumbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-25 at 15:56, skrev spooncreek:

Det är väl en mix av domare som är både Republikaner och Demokrater om om det är det du menar? Men för all del utveckla gärna, vad är du ute efter med din fråga? Anser du att även domarväsendet i USA är en del av den påstådda  omfattande konspirationen mot Kamrat Trump?

 

On 2020-11-25 at 15:56, skrev Krille:

I många fall republikanska. 

 

/Krille

Ni måste ta av er dumstruten, sätta på er foliehatten och gräva lite mera om ni ska vara med i matchen.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev flebbe:

 

Ni måste ta av er dumstruten, sätta på er foliehatten och gräva lite mera om ni ska vara med i matchen.

Låt mig gissa. De republikanska domarna är egentligen förklädda aliens som kontrolleras av demokraterna?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Analys: Självbenådning har begränsat värde för Trump

Att Donald Trump i går valde att benåda den tidigare nationella säkerhetsrådgivaren Michael Flynn har på nytt väckt liv i frågeställningen om han har planerat att genomföra en rad benådningar under presidentskapets sista veckor, skriver The Guardians Peter Beaumont i en analys. I förlängningen väcker den liv i den mer kontroversiella frågan – som Trump själv uttalat – ifall han har makten att benåda sig själv.

Svaret är inte helt rakt, men oavsett så skulle en självbenådning bara ha ett begränsat värdet för Trump, skriver Beaumont, som påpekar att makten bara gäller på federal nivå.

”Han är fortfarande sårbar för straffrättsliga och civila åtal vid delstatsdomstolar, inte minst på Manhattan, där Trump och Trump-organisationen är under aktiv utredning”, skriver han.

CNN:s Chris Cillizza skriver att nämnde Flynn – som erkänt och dömts för att han ljugit för FBI under Rysslandsutredningen – sammanfattar Trumps fyra år i Vita huset. 

”Det är ett bevis på den hybris, lojalitet och gränsöverskridande laglöshet som är själva kärnan i det mest radikala presidentskapet i modern historia”, skriver han.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som förstod sambandet mellan Vad som hände i Gettysburg och vad som komma skall är bara att gratulera. Ni andra kommer aldrig att förstå vad som komma skall

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid CNN eller hur TV. Ska du inte berätta att FBI drog tillbaka alla anklagelser för ca 3 månader sedan. Och mopsen till Obama drev fallet själv. Domaren Emmet J Sullivan drev fallet själv på order från Obama. Fina pojkar du refererar till. Jag förstår dock det. För du lever på samma sätt här i Sverige på grund av sossarna. Makten och media kämpar förtvivlat för att skydda varandra. Allt medans dom skor sig själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev flebbe:

 

Ni måste ta av er dumstruten, sätta på er foliehatten och gräva lite mera om ni ska vara med i matchen.

Såna här inlägg är det absolut bästa med MPR. Fyllda av insiktsfulla analyser, väl underbyggda intelligenta resonemang med aktuella länkar till framlagda fakta. Som tur är så är det ju gott om dom så det är ett nöje att varje morgon gå genom alla dessa fantastiskt välskrivna och intressanta inlägg. Tack alla ni som lägger ner så mycket tid på att fylla mitt liv med dessa fantastiska verk.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ni som förstod sambandet mellan Vad som hände i Gettysburg och vad som komma skall är bara att gratulera. Ni andra kommer aldrig att förstå vad som komma skall

Nu börjar du låta som en predikant på ett väckelsemöte!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Nu börjar du låta som en predikant på ett väckelsemöte!

Du förstod alltså inte. Suprise suprise

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...