Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 hour ago, Bike said:

Nämn gärna en enda vänsterpolitiker som tagit avstånd från Antifa /AFA sam BLM , inte ens vår egen demokratiska statsminister vågar ta bladet från munnen om dessa, sä varför skulle en svart vänsterkvinna som vicepresident göra det. Gör hon det så har hon all min respekt, men inväntar gärna utfallet 

Vänsterpolitiker vet jag inte så noga, men t.ex Joe Biden har fördömt Antifa vid flera tillfällen.

 

On Sept. 7, 2020, four days after police shot and killed a self-declared anti-fascist activist in Washington state as they moved in to arrest him on suspicion he had fatally shot a right-wing counter protester in Portland, Oregon, Biden condemned Antifa in an interview with Pennsylvania NBC News affiliate WGAL (here). Asked by reporter Barbara Barr, “Do you condemn Antifa?” Biden responded, “Yes I do—violence no matter who it is.”  

 

In the days following the death of George Floyd in police custody on May 25, 2020, Joe Biden wrote on his blog, “Protesting such brutality is right and necessary. It’s an utterly American response. But burning down communities and needless destruction is not. Violence that endangers lives is not.” (here ) He again condemned violence, looting, and the destruction of property on June 2 in Philadelphia ( here) and on July 28 in Wilmington (here) . 

 

Kamala Harris stöder inte heller våld och terror från vänster eller från de som använder våld under nyliga BLM-protester:

 

Harris, a U.S. senator who previously served as California’s attorney general, said she supported peaceful protesters.

“We should not confuse them with those looting and committing acts of violence, including the shooter who was arrested for murder. And make no mistake, we will not let these vigilantes and extremists derail the path to  justice,” Harris said in a speech from a university auditorium in Washington streamed online.

 

Så, då har jag ägnat fem minuter  åt en enkel faktakoll avseende dina som vanligt helt befängda inlägg. Tänk så enkelt det kan vara Bike, om man inte bara kräks ur sig massa skit utan ägnar tid åt att kolla upp sina påståenden. 

 

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-biden-condemned-antifa-idUSKBN2712ZA

https://www.reuters.com/article/us-usa-election-harris-idUSKBN25N344

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Krille:

Jag förutsätter inget - jag kan bara konstatera att artiklarna du länkade till var från innan valresultatet var klart. Finns heller inget i artiklarna som skulle kunna tolkas som att det var "hennes första uttalande efter vinsten".  Så jag har bara lite svårt att förstå hur du kunde tro just det "av misstag". 

 

/Krille

För sista gången, jag läste det här lördag kväld utan att kolla efter datum och förutsatte att det var nytt för dagen. Naivt , kanske ,men jag är inte så skitnödig som vissa visar sej att vara och tar i så dom skiter på sej över något som skrivs på ett forum som inte har någon påverkan på varken det ena eller det andra.  

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Khemmarat:

I expressen, problemet som jag ser är att "alla" har varit så fokuserade på att bli av med trump så den valde politiken kommit i bakgrunden. Med BLM aktivister invalda och tillsvarande miljöpartister vid spakarna. Stackars det återstående av USA

Har för mig att jag vet ett land till i så fall som har samma problem , allt för att få bort ett hatobjekt, så då ok med vilket folk  som som  vid rodret 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-08 at 15:32, skrev Khemmarat:

Hennes första uttalande efter vinsten, var om att de skulle stödja Palestina mao terrorister. Så ganska så lika med svenska regeringen. 

Ok, så hon uttalade sig första gången efter vinsten redan samma dag valet hade startat?

 

11 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Har du inte sett länken jag la in, läs den och om det var expressen eller annan svensk media är jag inte

tvärsäker paa. Läste det i lordags. Foliehattsida expressen ....

Går inte att hitta i någon svensk media - men om du är säker på det så får vi ju lite på ditt ord eller hur?

 

Sidan du länkar till angående uttalande går till Jerusalem Post som refererar till någon e-post intervju som ska vara gjord av The Arab American News och består av en massa spekulationer om vad Jerusalem Post TROR ska hända ifall Biden/Harris tar hem det.

 

Gick till källan och hittade det här som kanske kan tänkas komma från de här berömda e-post frågorna, för övrigt publicerat en vecka föra valet den 28 oktober.

 

"Joe and I also believe in the worth and value of every Palestinian and every Israeli and we will work to ensure that Palestinians and Israelis enjoy equal measures of freedom, security, prosperity and democracy. We are committed to a two-state solution, and we will oppose any unilateral steps that undermine that goal. We will also oppose annexation and settlement expansion. And we will take immediate steps to restore economic and humanitarian assistance to the Palestinian people, address the ongoing humanitarian crisis in Gaza, reopen the U.S. consulate in East Jerusalem and work to reopen the PLO mission in Washington"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna?

I Koranen står det att Israelerna är det utvalda folket...

 

Jerusalem, Capital of Israel: An Islamic Prophecy – Ali Salim
It is a violation of the will of Allah to sidestep calls for recognizing Jerusalem as the official capital of the Children of Israel, and moving the American embassy there. It ignores the prophecy of the Qur’an, which predicts the return of the Children of Israel to their land from the four corners of the earth, as it is written in Al-Isra, Verse 104: ”And we said to the Children of Israel after him, ‘Dwell in the land, then, when the final and the last promise comes near, we shall bring you altogether as a mixed crowd.'”
    In the Qur’an the Children of Israel are mentioned countless times and they are mentioned as the Chosen People, as it is written in Al-Baqara, Verse 47, ”O Children of Israel, remember My favor that I have bestowed upon you and that I preferred you over the worlds.” They are mentioned as inheritors of the Holy Land which, according to all the Islamic commentators, is Jerusalem and the country around it.

 

SUG PÅ DEN, och om du googlar lite om Palestinierna så kanske du hittar följande text?

 

Filistéer (Palestinier) var en forntida folkstam som bebodde en landsträcka utefter Medelhavets östra kust som kallades Filistéen. Idag nämns som Palestina, som på sitt eget språk uttalas ”Falastin”. Så som palestinska folket uttalar Palestina idag.

Det anses att filistéerna var ett av sjöfolken, förmodligen av indoeuropeiskt ursprung, som vid omkring 1270 f. Kr. bosatte sig utmed södra delen av nuvarande Israels västkust, från Gaza och norrut. I egyptiska källor nämns folket peleset, och de har tolkats vara samma.[1] I Gamla Testamentet berättas att de under försök att expandera sitt område stötte på israelitiska stammar, då Saul och slutligen David mötte Goljat som var filisté (palestinier), i berättelsen om David och Goljat. Deras förnämsta gudar var Beelzebub, Astarte och Dagon. Delar av kusten kallades Palestina efter filistéerna och romarna började använda namnet Syria Palestinae på provinsen de tidigare kallat Syria Judaea under 100-talet e.Kr., efter att flera judiska uppror slagits ner och judarna fördrivits.[2]

Ordet filister betyder 'bracka', och kommer eventuellt av filisté

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Trump sparkat försvarsminister Esper. 

Då han och Trump har haft många duster senaste månaderna angående att sätta in armen mot demonstranter. 

 

Vilket man då kan undra varför detta händer just nu. Tror personligen att Trump krattar manegen för att eventuellt kunna behålla makten med våld. Blir intressant att se var lojaliteten ligger hos militären. Om nu Trump kommer att försöka använda den som verktyg för fortsatt makt?  

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Cry baby. 

 

President Donald Trump anklagar Pfizer, Demokraterna och USA:s läkemedelsverk FDA för att medvetet ha fördröjt nyheten om ett framgångrikt vaccin till efter valet. I en rad inlägg på Twitter under natten skriver han bland annat: ”FDA och Demokraterna ville inte ge mig en vaccinseger innan valet, så i stället kom den ut fem dagar senare”.

Pfizers vd Albert Bourla avfärdar helt påståendet. I en intervju med CNN säger han att företaget fick fram tillräckligt med testresultat så sent som i söndags, det vill säga flera dagar efter valet den 3 november.

När nyheten om vaccinet kom i går hävdade vicepresident Mike Pence att det var tack vare Trumps satsningar som vaccinet kunnat tas fram.

Men Pfizer var, till skillnad från andra vaccinföretag, aldrig en del av regeringssamarbetet Operation Warp Speed, skriver Washington Post. Deras samarbete med regeringen rörde enbart den framtida distributionen av vaccinet.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fox avbröt sändning från Vita huset om röstfusk

När Vita husets pressekreterare Kayleigh McEnany höll en pressträff i går avbröt Fox News sin sändning efter att hon kommit med grundlösa anklagelser om att Demokraterna ”välkomnar fusk och olaglig röstning”, rapporterar Axios.

– Det finns bara ett parti i USA som försöker hålla observatörer ute från rösträkningsrummen. Och det mina vänner är Demokraterna, sa McEnany.

I det läget avbröt Fox News-ankaret Neil Cavuto sändningen med ett ”Whoa, whoa, whoa...” och tillade att ”om hon inte har fler uppgifter att styrka det påståendet med så kan jag inte med gott samvete fortsätta visa detta.”

Trump har gång på gång, senast i går kväll, hävdat att det pågått valfusk i landet och vägrat erkänna valresultatet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag tror att Trumps prat om valfusk kommer att ge något positivt resultat, men i grunden så handlar det om att de röstande ska få sin röst räknad på rätt sätt.

Det finns en minimal risk att det förekommit röstfusk som gett felaktigt resultat och ett sätt att få till en framtida transparens för (bl.a.) USA val är att förbättra systemet. Och se till att rösthantering i presidentval sker på federal nivå och inte statlig. 

 

Det skulle underlätta framtida val nåt enormt om det fanns en transparens och enkelhet för de röstande att se resultatet.

Det är helt tragiskt att ett land som USA inte kan få fram ett bättre valsystem.

Det är ändå 2020 nu. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Surin P3:

Inte för att jag tror att Trumps prat om valfusk kommer att ge något positivt resultat, men i grunden så handlar det om att de röstande ska få sin röst räknad på rätt sätt.

Det finns en minimal risk att det förekommit röstfusk som gett felaktigt resultat och ett sätt att få till en framtida transparens för (bl.a.) USA val är att förbättra systemet. Och se till att rösthantering i presidentval sker på federal nivå och inte statlig. 

 

Det skulle underlätta framtida val nåt enormt om det fanns en transparens och enkelhet för de röstande att se resultatet.

Det är helt tragiskt att ett land som USA inte kan få fram ett bättre valsystem.

Det är ändå 2020 nu. :D 

Beror tyvärr på de olika delstaternas frihet. USA är inte ett land utan en "förening" av väldigt självständiga stater med mycket självbestämmande och egna lagar. All form av "överstatlighet" i USA klassas som kommunism och alla motarbetar det

 

Men det skulle definitivt lösa mycket problem dom har om mer var federalt och centralt styrt t.ex sjukvården och demokratin

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Facebook har tagit ned ett nätverk av sidor som verkar ha utgjort en kärna i desinformationskampanjen om "valfusk" osv, det är antagligen Steve Bannon som varit arkitekten bakom. En hel del av den flod av desinformation som kommit sista veckan ser ut att ha kommit från detta nätverk. Facebook började ta ned sidorna i helgen efter en varning från Avaaz, och floden verkar också ha avtagit sista dagarna.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var du diplomatisk. Alla stora Tec- bolag har censurerat mängder av användare. I min lilla värld trodde jag att censur endast fanns i kommunistiska länder. Där hade jag helt fel. Då förstår jag också varför regeringen i Sverige samarbetar med Tec-bolagen. 

Som P3 skriver. För att allt prat om röstfusk ska sluta. Var transparant en gång för alla

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu var du diplomatisk. Alla stora Tec- bolag har censurerat mängder av användare. I min lilla värld trodde jag att censur endast fanns i kommunistiska länder. Där hade jag helt fel. Då förstår jag också varför regeringen i Sverige samarbetar med Tec-bolagen. 

Som P3 skriver. För att allt prat om röstfusk ska sluta. Var transparant en gång för alla

Breitbart, Infowars och andra censurerar också.

 

Men det är privata bolag, tech bolagen och av mig nämnda, och inte något en president eller regeringen kan/ska påverka. För det om något är kommunism, att regeringen bestämmer vad privata företag ska göra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Nu var du diplomatisk. Alla stora Tec- bolag har censurerat mängder av användare. I min lilla värld trodde jag att censur endast fanns i kommunistiska länder. Där hade jag helt fel. Då förstår jag också varför regeringen i Sverige samarbetar med Tec-bolagen. 

Som P3 skriver. För att allt prat om röstfusk ska sluta. Var transparant en gång för alla

Problemet med dig och alla andra foliehattar är att ni förväxlar censur med att stoppa rena lögner.

 

Det är censur när man tar bort rena lögner som ni sprider medans ni gapar om fake news när 

era motståndare kommer med otvetydiga bevis på fakta.  

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Intressant av Sidney Powell

 

Jaha, nämen där ser man ju ett solklart fall av bedrägeri, Case Closed!
Biden är en fuskare! 
Det ser man ju här, det är bara att lyssna på vad den här tanten säger  :grin:

Link to comment
Dela på andra sajter

Cirkusen snurrar bara fortare och fortare

 

Klimatchef sparkas – kan ersättas av klimatförnekare

Joe Biden har lovat att USA ska gå med i Parisavtalet igen så fort han blivit president. Donald Trumps svar? Att sparka chefen för USA:s klimatforskarprogram och ersätta honom med en klimatförnekare, skriver New York Times.

Michael Kuperberg avskedades i fredags från sin tjänst som chef för USA:s Global Change Research Program, som bland annat lägger fram underlag åt regeringen om hur USA bör tackla klimathotet. Nu uppger två källor att han väntas bli ersatt av David Legates, professor vid University of Delaware som i flera år jobbat nära klimatförnekargrupper.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det kul. Vissa här på MPR vet vad som är lögn och sanning. Vilka klippor. Sitter som en domare på MPR och talar om för alla vilka sanningar som finns . Allt annat är fake news. 

Är Ryssgate fake eller sanning. Skulle vara roligt att höra vad proffsen tycker om det. Det kostade ändå runt 40 miljoner dollar . 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Visst är det kul. Vissa här på MPR vet vad som är lögn och sanning. Vilka klippor. Sitter som en domare på MPR och talar om för alla vilka sanningar som finns . Allt annat är fake news. 

Är Ryssgate fake eller sanning. Skulle vara roligt att höra vad proffsen tycker om det. Det kostade ändå runt 40 miljoner dollar . 

Visst är det kul. Vissa här på MPR vet vad som är lögn och sanning. Vilka klippor. Sitter som en domare på MPR och talar om för alla vilka sanningar som finns . Allt annat är fake news. 

 

Är Bankkrisen 2017 fake eller sanning ? Är Pizzagate fake eller sanning. Är Sandy Hook fake eller sanning .Att Bill Gates planerar att plantera microchip i alla som vaccinerar sig mot covid-19 . 

 

Skulle vara roligt att höra vad foliehattarna tycker om det.

 

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Breitbart, Infowars och andra censurerar också.

 

Men det är privata bolag, tech bolagen och av mig nämnda, och inte något en president eller regeringen kan/ska påverka. För det om något är kommunism, att regeringen bestämmer vad privata företag ska göra. 

Och, det är inget våran svenska

 regering eller andra "demokratiska" regeringar har gjort ? Jag tänker på fb  instagram .... 

Va skönt det måste vara där du är, bara flyta ikring.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

 Igår ställde jag en jättesvår fråga till eliten som vet allt. men svara kan dom inte. Var Ryssgate fake eller sanning som ni ser det.Och så fall varför tycker ni det.

 

Idag tar vi en lättare fråga gällande Sanning mot Fake News. Många här har utropat Biden till president. Är det sant eller fake det är frågan idag. Hur resonerar ni i den här frågan. Eller är den också för svår för åsikts-polisen på MPR.

Njut nu av en härlig onsdag

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...