Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev Surin P3:

Det finns sakliga argument till varför man ogillar Biden o co. Man behöver inte bli alltför otrevlig...

 

Till exempel...

Ekonomiskt kommer de flesta i USA få det sämre eftersom Harris/Biden administrationen kommer ta bort de skattelättnader Trump införde för vanligt folk. Alltså de som tjänar mindre än 400k USD. Många har fått tusenlappar mer i plånboken tack vare dessa lättnader som garanterat kommer tas bort. Eller rättare sagt, inte förnyas 2022.

 

Ett annat exempel är väl krig.

Gissar på lite kommande sånt för Biden verkar inte helt främmande för det.

 

Globalism...

Biden gillar. 

 

Etc...

Några frågor som i alla fall kommer tas upp:

 

Miljön

Bättre samarbete med EU & Nato

Gas och olje industrin

Biden care 

Skattehöjningar/minskningar för de över 400K USD

Mindre indirekt rasisism

Utvisningar

Mindre skit på twitter - förmodlígen (kanske en ny fluga)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Krille:

Kan du ange någon källa till det så att vi andra kan bedöma om det verkligen var det hos sa i sitt första uttalande?

 

/Krille

https://www.middleeastmonitor.com/20201103-kamala-harris-us-will-reverse-trump-era-policy-restore-relation-with-palestine/

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khemmarat:

Ja, Harris är en galen röding så mycket kan hända, men vet nog inte hur mycket man kan lita på vad som står det i det du länkar till, detta rätt uppseendeväckande uttalande borde fått mer uppmärksamhet i media om det vore sant?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, Harris är en galen röding så mycket kan hända, men vet nog inte hur mycket man kan lita på vad som står det i det du länkar till, detta rätt uppseendeväckande uttalande borde fått mer uppmärksamhet i media om det vore sant?

Som sagt har jag läst det samma i svensk media med, förmodligen är det nu borttaget inte första gången det sker. USA har numera en liberal globalismvurmande ledning. Har läst många här som gnällt om förakt för demokratin, som svensk finner jag det konstigt när Sverige till stor del styrs av ett parti som 96% av väljarna inte röstade på 5555.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Nej läste det i expressen.

Söker man på Expressen + Kamala Harris + Palestine så kommer inget upp...

 

Säker på att det inte var på någon foliehatts sida du såg det på?

 

Enklare hade ju dock varit att du lade in länken till uttalandet själv här....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev MaiChai:

Söker man på Expressen + Kamala Harris + Palestine så kommer inget upp...

 

Säker på att det inte var på någon foliehatts sida du såg det på?

 

Enklare hade ju dock varit att du lade in länken till uttalandet själv här....

Har du inte sett länken jag la in, läs den och om det var expressen eller annan svensk media är jag inte

tvärsäker paa. Läste det i lordags. Foliehattsida expressen ....

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev MaiChai:

Söker man på Expressen + Kamala Harris + Palestine så kommer inget upp...

 

Säker på att det inte var på någon foliehatts sida du såg det på?

 

Enklare hade ju dock varit att du lade in länken till uttalandet själv här....

Om du hade läst mina tidigare inlägg saa hade du sett annan länk, jag läste det i svensk media aftonbladet eller expressen kommer ej 100 ihaag vilket.

Saag det i lordags kväld, naagon tyckte kanske det var fel att trycka och tog bort det, har jo skedd tidigare.

Men du kan läsa i den länk jag la in, skulle jag tycka det var roligt att ljuga om detta tror du ?  Ytterligare en länk 

Med samma uttalande :

https://m.jpost.com/us-elections/kamala-harris-we-will-restore-aid-to-palestinians-renew-us-plo-ties-647811

Ändrades av Khemmarat
Tillägg

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Det finns sakliga argument till varför man ogillar Biden o co. Man behöver inte bli alltför otrevlig...

 

Till exempel...

Ekonomiskt kommer de flesta i USA få det sämre eftersom Harris/Biden administrationen kommer ta bort de skattelättnader Trump införde för vanligt folk. Alltså de som tjänar mindre än 400k USD. Många har fått tusenlappar mer i plånboken tack vare dessa lättnader som garanterat kommer tas bort. Eller rättare sagt, inte förnyas 2022.

 

Ett annat exempel är väl krig.

Gissar på lite kommande sånt för Biden verkar inte helt främmande för det.

 

Globalism...

Biden gillar. 

 

Etc...

 Trumps skattelättnader kom väl inte som en skänk från ovan utan ska betalas förr eller senare. Läs och begrunda.

"Federala utgifter för räntebetalningar kommer att uppgå till 1,5 biljoner dollar fram till 2028, cirka 25% av hela budgeten.Det har inte skett någon verklig tillväxt i BNP sedan 2007. Tillväxten av statsskulden har överskridit den nominella BNP-tillväxten under de flesta år sedan 2007. USA: s konton är fulla av manipulation av siffror. Krigsutgifter skapar stora underskott.De sociala utgifterna ökar mycket kraftigt och gör det omöjligt att uppnå en verklig minskning av utgifterna."

https://www.globalpolitics.se/usa-statsskuld-galloperar-okat-med-4-500-miljarder-pa-12-manader-vilka-betalar/

 

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Se ovan

Det där betyder väl mer att de är både Israel samt Palestinavänliga, hur detta nu skall fungera är ju upp till dem att lösa.

Inte lär det bli mindre krig med Biden, tiden utvisar väl detta i vanlg ordning 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Som sagt har jag läst det samma i svensk media med, förmodligen är det nu borttaget inte första gången det sker. USA har numera en liberal globalismvurmande ledning. Har läst många här som gnällt om förakt för demokratin, som svensk finner jag det konstigt när Sverige till stor del styrs av ett parti som 96% av väljarna inte röstade på 5555.

Själv misstänker jag att Expressen tog bort artikeln pga dom insåg att källorna inte direkt är kända för att vara neutrala och sanningsenliga.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fritz:

 Trumps skattelättnader kom väl inte som en skänk från ovan utan ska betalas förr eller senare. Läs och begrunda.

"Federala utgifter för räntebetalningar kommer att uppgå till 1,5 biljoner dollar fram till 2028, cirka 25% av hela budgeten.Det har inte skett någon verklig tillväxt i BNP sedan 2007. Tillväxten av statsskulden har överskridit den nominella BNP-tillväxten under de flesta år sedan 2007. USA: s konton är fulla av manipulation av siffror. Krigsutgifter skapar stora underskott.De sociala utgifterna ökar mycket kraftigt och gör det omöjligt att uppnå en verklig minskning av utgifterna."

https://www.globalpolitics.se/usa-statsskuld-galloperar-okat-med-4-500-miljarder-pa-12-manader-vilka-betalar/

 

 

 

Ungefär som i Sverige då, hur mycket lånas det just nu ? Gödslas med lånade slantar som sen Svenska folket skall betala tillbaka 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja, Harris är en galen röding så mycket kan hända, men vet nog inte hur mycket man kan lita på vad som står det i det du länkar till, detta rätt uppseendeväckande uttalande borde fått mer uppmärksamhet i media om det vore sant?

Dessutom så lär ju även BLM/AFA/Antifa  få medvind i och med detta val, inte kommer Harris att terrorklassa dessa organistaioner  

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Bike:

Ungefär som i Sverige då, hur mycket lånas det just nu ? Gödslas med lånade slantar som sen Svenska folket skall betala tillbaka 

Lånas?

 

Vi har väl en egen sedelpress.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Hennes första uttalande efter vinsten, var om att de skulle stödja Palestina mao terrorister. Så ganska så lika med svenska regeringen. 

 

6 timmar sedan, skrev Khemmarat:

 

3 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Om du hade läst mina tidigare inlägg saa hade du sett annan länk, jag läste det i svensk media aftonbladet eller expressen kommer ej 100 ihaag vilket.

Saag det i lordags kväld, naagon tyckte kanske det var fel att trycka och tog bort det, har jo skedd tidigare.

Men du kan läsa i den länk jag la in, skulle jag tycka det var roligt att ljuga om detta tror du ?  Ytterligare en länk 

Med samma uttalande :

https://m.jpost.com/us-elections/kamala-harris-we-will-restore-aid-to-palestinians-renew-us-plo-ties-647811

Så hennes första uttalande efter vinsten gjorde hon innan valet 😉 

 

Det finns mycket att ha åsikter om gällande "båda sidor" i konflikten men att påstå att de stödjer Palestina m a o terrorister är ju bara en löjlig förenkling. Allt i världen är inte så svart eller vitt som Trump vill få det att framstå.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Brorsdottern: ”Trump har aldrig förlorat något innan”

Donald Trump kommer nu att ha sammanbrott efter sammanbrott, skriver Donald Trumps brorsdotter Mary Trump i The Guardian.

Hon menar att presidenten aldrig varit i en liknande situation tidigare eftersom omgivningen hela tiden sett till att han inte ska förlora.

Mary Trump tror inte att presidenten kommer lämna över makten frivilligt: ”Allt han har kvar är att förstöra saker, och det kommer han att göra med full kraft.”

 

https://omni.se/brorsdottern-trump-har-aldrig-forlorat-nagot-innan/a/gWW2wa

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

 

 

Så hennes första uttalande efter vinsten gjorde hon innan valet 😉 

 

Det finns mycket att ha åsikter om gällande "båda sidor" i konflikten men att påstå att de stödjer Palestina m a o terrorister är ju bara en löjlig förenkling. Allt i världen är inte så svart eller vitt som Trump vill få det att framstå.

 

/Krille

Jag läste det här på lördag och utgick från att det var fräscht. ....svart eller vitt som Trump påstår... vad har han med mitt inlägg att göra ?  

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Jag läste det här på lördag och utgick från att det var fräscht. ....svart eller vitt som Trump påstår... vad har han med mitt inlägg att göra ?  

Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Hennes första uttalande efter vinsten, var om att de skulle stödja Palestina mao terrorister. Så ganska så lika med svenska regeringen. 

 

21 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Jag läste det här på lördag och utgick från att det var fräscht. ....svart eller vitt som Trump påstår... vad har han med mitt inlägg att göra ?  

 

Kom igen nu - alla förstår varför du hittade på att det var hennes första uttalande efter vinsten.

 

Artiklarna du länkar till beskriver ju vad de tror att demokraterna kommer att förändra jämfört med Trumps hållning till konflikten. Förutom det så skriver du ju faktiskt också i en diskussion om Donald Trump.

 

/Krille

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Krille:

 

 

Så hennes första uttalande efter vinsten gjorde hon innan valet 😉 

 

Det finns mycket att ha åsikter om gällande "båda sidor" i konflikten men att påstå att de stödjer Palestina m a o terrorister är ju bara en löjlig förenkling. Allt i världen är inte så svart eller vitt som Trump vill få det att framstå.

 

/Krille

Nämn gärna en enda vänsterpolitiker som tagit avstånd från Antifa /AFA sam BLM , inte ens vår egen demokratiska statsminister vågar ta bladet från munnen om dessa, sä varför skulle en svart vänsterkvinna som vicepresident göra det. Gör hon det så har hon all min respekt, men inväntar gärna utfallet 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, HuaHindinnge said:

Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna?

Terroristorganisationen från Palestina skjuter iväg lite fjuttiga raketer över till Israel och terroristorganisationen från Israel skickar tillbaka stridsflygplan över gränsen till Palestina.

Terroristorganisationen får pengar från bla. EU och Israel kan "legitivt" fortsätta med "sitt" där.

It's a win-win situation som Anders Borg sa när USA bombar och Sverige får kärnfysiker.

Men i verkligheten så är det folket som lider som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Du tycker alltså att Palestinierna inte har rätt att göra motstånd mot ockupanterna?

Japp, finnes inga palestinier det är en blandning av olika ökenstammar.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Krille:

 

 

Kom igen nu - alla förstår varför du hittade på att det var hennes första uttalande efter vinsten.

 

Artiklarna du länkar till beskriver ju vad de tror att demokraterna kommer att förändra jämfört med Trumps hållning till konflikten. Förutom det så skriver du ju faktiskt också i en diskussion om Donald Trump.

 

/Krille

 

Nej, jag hittade inte på, om du  jförutsätter att folk hittar på och ljuger när dom skriver nåt, säger det mer om dej än mej.

Vad jag läste i artiklarna var det ingen som trodde något, dom refererade vad Harris sagt.

Trump nämnde jag överhuvudtaget inte, och gäldande honom så tycker jag hans olika uttalanden är åt helvete men att USA gick bra under honom fram till pandemin.

Har inget intresse av att hitte på något om ett val i USA.

Ändrades av Khemmarat
Ä

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Nämn gärna en enda vänsterpolitiker som tagit avstånd från Antifa /AFA sam BLM , inte ens vår egen demokratiska statsminister vågar ta bladet från munnen om dessa, sä varför skulle en svart vänsterkvinna som vicepresident göra det. Gör hon det så har hon all min respekt, men inväntar gärna utfallet 

Dra inte in mig i dina förvirrade diskussioner - jag har aldrig påstått något över huvud taget gällande Antifa/AFA och BLM. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Nej, jag hittade inte på, om du  jförutsätter att folk hittar på och ljuger när dom skriver nåt, säger det mer om dej än mej.

Vad jag läste i artiklarna var det ingen som trodde något, dom refererade vad Harris sagt.

Trump nämnde jag överhuvudtaget inte, och gäldande honom så tycker jag hans olika uttalanden är åt helvete men att USA gick bra under honom fram till pandemin.

Har inget intresse av att hitte på något om ett val i USA.

Jag förutsätter inget - jag kan bara konstatera att artiklarna du länkade till var från innan valresultatet var klart. Finns heller inget i artiklarna som skulle kunna tolkas som att det var "hennes första uttalande efter vinsten".  Så jag har bara lite svårt att förstå hur du kunde tro just det "av misstag". 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...