Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Kul att rätt person vann eftersom man tillhör en minoritet.

Att en mindre ”vänlig” världspolitiker nu kommer avlägsnas från sin presidentpost känns som det finns hopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Fredman:

Trump lär ju inte göra det så jag passar på att gratulerar Biden till att bli USA’s nästa president.

Undrar även hur mycket pengar @John Khonken loosade på bet om att Trump skulle vinna men det är väl krusningar på ytan där? 😂

 

 

Jag älskar dig Fredman . Att du bryr dig om lilla mig. Vad jag vet har jag inte förlorat det än. Däremot har du rätt. Jag förlorade på hästar idag. Skönt att du följer och bryr dig om mig. Fortsätt gärna med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Rillex:

Kul att rätt person vann eftersom man tillhör en minoritet.

Att en mindre ”vänlig” världspolitiker nu kommer avlägsnas från sin presidentpost känns som det finns hopp.

Jo så känns det ju, men ur en något sånär sansad Svensk synpunkt så finns det väl inte så mycket att välja på där i Staterna.
Biden Ligger väl lite till höger om Moderaterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

USPS har skannat alla röstsedlar och därefter sorterat bort de republikanska rösterna.

Om inte USPS gjort ett så flagrant brott skulle inte poströsterna påverkat valutgången.

Dessutom är har ungdomarna blivit manipulerade av demokratiska agenter.

Alla vet vi väl att ungdomar är oförståndiga och lättpåverkade, syns inte minst på MPR där det är vi gamlingar som endast har något förstånd.

Förstår fullständigt att Trump är lite "besviken".

Föst bli utkonkurrerad av en demokrat men dessutom av en gammal gubbstrutt.

Varit bäst och enklast om de gjort upp om valsegern på golfbanan.:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev evert 1:

USPS har skannat alla röstsedlar och därefter sorterat bort de republikanska rösterna.

Om inte USPS gjort ett så flagrant brott skulle inte poströsterna påverkat valutgången.

Dessutom är har ungdomarna blivit manipulerade av demokratiska agenter.

Alla vet vi väl att ungdomar är oförståndiga och lättpåverkade, syns inte minst på MPR där det är vi gamlingar som endast har något förstånd.

Förstår fullständigt att Trump är lite "besviken".

Föst bli utkonkurrerad av en demokrat men dessutom av en gammal gubbstrutt.

Varit bäst och enklast om de gjort upp om valsegern på golfbanan.:big_smile:

Aha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
59 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag älskar dig Fredman . Att du bryr dig om lilla mig. Vad jag vet har jag inte förlorat det än. Däremot har du rätt. Jag förlorade på hästar idag. Skönt att du följer och bryr dig om mig. Fortsätt gärna med det.

Kärleken är besvarad därav mitt intresse för en som du som inte är rädd att sticka ut hur fel han än har! 😂😂😂

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Fredman said:

Kärleken är besvarad därav mitt intresse för en som du som inte är rädd att sticka ut hur fel han än har! 😂😂😂

Ja oddsen när han satsade var ju inte till hans fördel att han skulle vinna så...

Men the fat lady haven't sang yet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
12 minuter sedan, skrev Mr atm:

Ja oddsen när han satsade var ju inte till hans fördel att han skulle vinna så...

Men the fat lady haven't sang yet.

 

Wake me up when it happens...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Finns väl ingen koll på om någon slänger in en säck extra med röster på sin favoritkandidat. 

 

Eller? 

 

Systemen måste förbättras i alla länder tills man kommer till en metod som både är 100% säker och gärna dessutom levererar resultatet i ett naffs. 

 

Ser inget skäl till att man inte skulle vilja ha det. 

 

Får man bort den frågan från bordet. 

 

Förstår varför  surin har valt dej som modde ni har samma dumma tankar om det mesta.

Inte många på forumet håller med er men ni fortsätter med era konstiga tankar ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

124322233_10214498026684062_7926662342843138586_n.thumb.jpg.1757fad51526c82fc60ed5237d41f6d7.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fredman:

Han blev President! 😎🙃

Yha äntligen en som vet vem som blir USA, s president du är nog den ende nu

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Yha äntligen en som vet vem som blir USA, s president du är nog den ende nu

Du har säkert ingen tv eller radio, men testa och googla lite, du har ju tydligen internet.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Fredman:

Han blev President! 😎🙃

Ja det verkar inte bättre.😉

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Atom said:

Jag ser inga "statistiska osannolikheter" men finns de så ska de givetvis undersökas. Har en sittande President skrikit "valfusk" så måste det dock rimligtvis finnas lite "skin in the game" så 10-20 års fängelse om han har fel tycker jag låter rimligt; vad tycker du?

 

Staterna som du säger "krånglat mest" är just de stater som alla visste skulle vara vågmästarstater. Alla dessa stater styrs av Republikanerna och alla har fått order om att inte starta räkna tidiga röster innan valdagsröster räknats. Röster som räknats sist är därför röster som avlagts tidigt samt poströster och dessutom i storstäderna. Storstäderna i dessa stater är redan 70% Demokrater (enligt precis alla polls, inklusive de från Fox News) och  80% av alla som röstade tidigt var Demokrater (också enligt Fox News) så det är absolut inget konstigt att 80% av de sista rösterna tillfaller Biden. Faktum är att man måste vara seriöst korkad för att inte tro på det.

 

Faktum är också att nästan inga stater är färdiga med sitt räknande än. I de flesta staterna, framförallt där Demokraterna är stora och därmed förtidsröstandet var stort, så har antalet förtidsröstande ökat med över 1,000%. Nästan ingen stat är klar än men i de flesta stater skiljer det 30-40% så de kunde därför anses klara för länge sedan.

 

"Frågor har ställts och de bör få svar." Absolut, oerhört viktigt. Ser dock inte att någon vägrat svara på relevanta frågor men så fort någon påstår "Valfusk" så anser jag att det måste finnas ett straff om man har fel; annars sätts hela vitsen med Demokrati ifråga.

 

Det är ju dessutom så. Att framför allt republikanerna har sett till att det blivit så krångligt som möjligt att rösta i dom fattiga storstadsregionerna, under många år. Då man medvetet sett till att det funnits få ställen att rösta på. Detta har då lett till långa köer. Vilket gjort att många struntat i att rösta. I år har man bestämt sig att underlätta post röstning. Vilket i och med detta. Förenklat röstförfarandet. Gjort att det inkommit mycket fler röster, företrädesvis från demokratiska områden. Detta har ju Trump och republikanerna, vetat länge. Vilket naturligtvis är orsaken till att Trump gått åt post röstande så hårt. Genom hela valrörelsen. 

Då man sen länge förstått att poströster gynnar företrädesvis demokrater. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Nicholas said:

Finns väl ingen koll på om någon slänger in en säck extra med röster på sin favoritkandidat. 

 

Eller? 

 

Systemen måste förbättras i alla länder tills man kommer till en metod som både är 100% säker och gärna dessutom levererar resultatet i ett naffs. 

 

Ser inget skäl till att man inte skulle vilja ha det. 

 

Får man bort den frågan från bordet. 

 

Alla poströster sker med identifiering. Så man kollar att personen inte röstat tidigare är död eller liknande. 

Enda sättet att få in extra röster,. Det är således att veta vilka som inte röstat själva.

Och producera röster i deras namn. Vilket du förstår själv hur svårt det är. Då poströster inte är anonyma på något sätt. Man har dessutom haft kontroller från båda sidor i räkningslokalerna . För att säkerställa att det ej sker fel. 

I flertal fall, där personer som röstat, saknar underskrift av rösten. Har man bjudits in för att identifiera sig i egen person. För att rösten ska räknas. 

 

Så det är inte så lätt att fuska med poströster, som vissa gör gällande. Tror nog att det är lättare för en hacker att mixtra med valmaskinerna faktiskt. Då dessa maskiner är från 1800 kallt. 

Man skulle däremot kunna tänka sig som exempel att en post anställd kastar några säckar med poströster. Men detta skulle ju bara gynna Trump statistiskt. Vilket då tar udden av uppsåtet, om att demokraterna sysslar med röst fusk, med post rösterna. Det är ju dessutom republikanerna i till exempel pennsylvania. Som beslutat om att poströster för börja räknas först efter stängning av vallokalerna. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Biden Ligger väl lite till höger om Moderaterna.

Nej det är helt fel .

Biden ligger lite till vänster om Jonas Sjöstedt .

För det har jag läst på MPR .............

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

Nej det är helt fel .

Biden ligger lite till vänster om Jonas Sjöstedt .

För det har jag läst på MPR .............

 

Hobbe 

123856751_10224672755190075_7653536928544213921_n.thumb.jpg.bd1daac498d141093b737e82a4ab6bb4.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste kännas ända långt in i den narcissistiska själen att bli besegrad av en menlös 80 åring utan karisma.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Esspe:

Måste kännas ända långt in i den narcissistiska själen att bli besegrad av en menlös 80 åring utan karisma.

Ja, den känslan Trump har i magen idag är nog väldigt få genom historien som haft.

 

Vi vanliga kan ju sitta och vara upprörda hur mycket som helst, utan att ens komma upp i en bråkdel av Trumps ångest... :D

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, Surin P3 said:

Ja, den känslan Trump har i magen idag är nog väldigt få genom historien som haft.

 

Vi vanliga kan ju sitta och vara upprörda hur mycket som helst, utan att ens komma upp i en bråkdel av Trumps ångest... :D

Jag tror inte Trump känner någon ångest, han är nog bara förbannad på allt och alla.

 

Om Trump fortfarande är en fri man så håller jag det som ytterst sannolikt att han kommer ställa upp i Republikanernas primaries 2024 och då skulle han förmodligen vinna. Det räcker oftast med knappt 10 miljoner röster för att vinna (dvs mindre än en sjundedel av alla som röstade för Republikanerna i detta val) och jag har svårt att se någon annan kandidat som kan få ihop lika många hängivna supportrar som Trump.

 

Att Trump blir Republikanernas kandidat 2024 är samtidigt förmodligen Demokraternas enda chans att vinna igen så det gäller för Republikanernas partitopp att på något sätt "göra sig av med" Trump. Men då dyker han kanske upp som Independent istället och stjäl röster från Republikanerna. Hur man än vrider och vänder på det så kommer nog Trump fortfarande vara i centrum i många år. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, SatanG said:

 

Stämmer bra där, som du vet är jag inte alls vidare påläst hur amerikansk politik fungerar och är lite förvånad över hur seriöst du tog de inläggen. Janne läste ju mig på pricken där, kul att se.

Jag ser det dessutom som självklart att frågor om detta ska kunna diskuteras på MPR när det görs på media globalt. När det dessutom har polariserat oss svenskar på ett thaiforum så är det svårt att inte provocera fram lite helgdiskussioner, dessutom ville jag ha mer inputs från andra om siffrorna som jag tyckte verkade svänga lite mer än de borde så cred för det. 

Hade förväntat mig lite mer "motstånd" från @spooncreek han verkar ju överlag ha goda kunskaper om politik och hade med lätthet kunnat brotta ner mig med ena handen bakom ryggen, men det kanske han gjorde utan att jag fattade det :-)

 

En annan sak som slår mig är Trumps beteende, om någon sitter inne med information så borde det ju vara han. Att klänga sig fast med risken att det blir ekonomisk härdsmälta på börserna för att senare dominera prispallen som århundradets sämsta förlorare känns ju minst sagt som ett dubbelfel, men det kanske bara är jag som naivt tycker så?😉

 

Vad jag förstår så är det nog få som fortfarande tror Trump kommer vinna även om det skulle gå till domstol, det tolkar jag iaf utifrån hur börserna och bettingbolagen reagerat de senaste dagarna.

 

/ SatanG

Givetvis kan man ta upp frågan om huruvida man tror att valfusk förekommit, och det har det säkert, men det jag reagerar på är när Trump och folk runt honom påstår att det funnits organiserat valfusk och att det kostat honom segern. För att Trump ska vinna så behöver han "ta tillbaka" Pennsylvania samt 3 medelstora stater till (exempelvis Georgia, Arizona och Wisconsin) och det handlar om ungefär 100,000 röster. Att 100,000 människor snott sin nyligen avlidne farbrors röstsedel och förfalskat hans signatur eller brutit sig in i sin Republikanske grannes hus för att sno hans valsedel är givetvis ett absurt scenario.

 

Jag kanske målar fan på väggen men jag ser verkligen västerlandets demokrati och rättssamhälle som hotat från auktoritära stater som Kina och Ryssland, så även tillsynes oskyldiga memes och hemmagjorda klipp som försöker påstå att det helt osanna är sant, eller skulle kunna vara sant, tycker jag är allvarligt. Om det verkligen har förekommit organiserat valfusk så är det givetvis ännu värre men så länge det inte ens finns de minsta indicier att så varit fallet så tycker jag inte att man ska påstå det då det redan finns alldeles för många som helt saknar tilltro till de institutioner som försäkrar att vi kan fortsätta utöva den demokrati vi så länge tagit för givet och som många gett sitt liv för.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...