Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

On 10/7/2020 at 11:28 PM, Swift 4X4 said:

Hur många av de som hejar på Biden gör det för att de genuint gillar honom och hans politik? Eller är det för att de ogillar alternativet ännu mer?

Är det Endast för att ni ogillar  Trump och inget annat.

 

Den frågan kan ställas gällande svensk politik. Stor del av rödgrönas väljare håller fast vid dem för att trotsa systemkritiker. Som senaste åren fokuserar på att ifråga sätta id-politik och invandringens effekter.

Det finns en massa undersökningar som visar på att Demokrater generellt sett är i majoritet i USA, se exempelvis denna länk 🙂https://en.wikipedia.org/wiki/Political_party_strength_in_U.S._states#:~:text=As of May 2020%2C Gallup,%2C and 40% as Independent.)

 

As of May 2020, Gallup polling found that 31% of Americans identified as Democrats, 25% identified as Republican, and 40% as Independent.[3] Additionally, polling showed that 50% are either "Democrats or Democratic leaners" and 38% are either "Republicans or Republican leaners" when Independents are asked "do you lean more to the Democratic Party or the Republican Party?"[3]

In 2018, the number of competitive states dropped down to 10, the lowest number since 2008. From 2017 to 2018, New Hampshire, Nevada, and Pennsylvania moved from competitive to lean Democratic, while West Virginia, Louisiana, and Indiana moved from competitive to lean Republican, and Nebraska moved from lean Republican to competitive.[4]

As of 2018, Massachusetts was the most Democratic state, with 56% of residents identifying as Democrat, while only 27% of residents identified as Republican. Wyoming was the most Republican state, with 59% of residents identifying as Republican, and only 25% of residents identifying as Democrat.[4]

 

Jag tror därför att ganska många generellt sett håller med om Bidens politik men givetvis är det inte särskilt många som går ned i spagat för Biden; mycket mindre inspirerande än så kan man nog inte vara. Jag är tämligen säker på att många Demokrater, Independents men också "riktiga" Republikaner snarare kommer rösta mot Trump än för Biden. Det är ju faktiskt helt möjligt att tro på "small Government" och låga skatter och därmed vara Republikan men samtidigt inte kunna stå ut med Trumps ständiga flörtande med White Trash snubbar från bakgårdarnas Trailer Parks, snubbar de ändå inte har något gemensamt med.

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Bike:

Träffade ett par bikers uppe i Udon , kom in på en bar och bar sig sig riktigt illa åt mot en Thaikille jag satt och  snackade med, Thaikillen körde en liten 250 cc, det var hans hoj som han var lycklig över, de frågade vad han körde för cykel och när han berättade så blev det ett djäkla otrevligt bemötande från dessa två USA killar, fan vilka typer, precis samma överlägsenhet och arrogans mot denna Thaikille som Trump ofta uppvisar , var riktigt nära att det blev ordentligt kurr. 

Smädade även hans klädsel , många Thaibikeres hänger på sig alla märken samt små kedjor och prylar, det är deras stil och hans val, inget ett par USA idi*ter skall ha åsikter om. De förstod snart att de inte längre var önskvärda i den baren, så all blev som väl var lugn och frid. Och varför berättar jag detta ?

Jo, för att jag tror Trumps stil accepteras av många i USA. dock är denna stil hatad av de flesta i Europa, även av mig , men det gör inte att jag inte gillar hans politik , precis som du   

Vad sade du då till dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/9/2020 at 12:32 AM, Swift 4X4 said:

Varför ska jag byta nick?

Har haft samma nick ett par år.

Sluta yra.

Visst har du haft samma nick i ett par år men du har också parallellt avverkat ett par till; Lobuz, Tack & Hej, JCT och JCC är bara några av de jag kommer på sådär "at the top of my head". Som jag skrev tidigare idag; alla har någon form av kredit som kan fyllas på eller förbrukas och att byta nick betyder att man inte står för det man skrivit tidigare och det kostar för de allra flesta en jävulsk massa kredit.

 

Jag är helt uppriktigt imponerad av hur du som Polsk ekonomisk flykting blivit så duktig på skriven svenska, helt klart bättre än några av forumets infödda svenskar, men dina problem med ordningsföljd är ändå så uppenbara att de lämnar ett footprint som inte kan misstas och givetvis förstärks av att varje inkarnation har precis samma extrema politiska uppfattningar 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Atom:

Visst har du haft samma nick i ett par år men du har också parallellt avverkat ett par till; Lobuz, Tack & Hej, JCT och JCC är bara några av de jag kommer på sådär "at the top of my head". Som jag skrev tidigare idag; alla har någon form av kredit som kan fyllas på eller förbrukas och att byta nick betyder att man inte står för det man skrivit tidigare och det kostar för de allra flesta en jävulsk massa kredit.

 

Jag är helt uppriktigt imponerad av hur du som Polsk ekonomisk flykting blivit så duktig på skriven svenska, helt klart bättre än några av forumets infödda svenskar, men dina problem med ordningsföljd är ändå så uppenbara att de lämnar ett footprint som inte kan misstas och givetvis förstärks av att varje inkarnation har precis samma extrema politiska uppfattningar 

Har du inte hittat på fler Nick??

Var fick du Polsk ekonomisk flyktning ifrån?

Var fick du en jävulsk massa kredit ifrån?

Du kan berätta mer om mig som jag inte vet, du har kanske försökt att ta kreditupplysning på mig. Men det har du misslyckat med. Du bara hittar på för att svärta mig.

Du är ute och cyklar.

 

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, spooncreek said:

Så kommer det att bli i stora drag gubbar. Minns var ni läste det först.

Så kommer det med största säkerhet att bli. Skulle låtit helt absurt att skriva så sent som för ett år sedan men nu vore det mer absurt att inte hålla med.

 

Jag har bott här borta i 22 år och konstant rest runt i Asien. Jag skulle säga att för för 99% av befolkningen i Asien så är det USA som representerar Västvärlden; gillar de inte Presidenten i USA så gillar de heller inte oss eller hela ideen om en liberal demokrati. Just nu så befinner vi oss i en existentiell fight med Kina om det är demokrati eller kommunism/authoritarianism som är framtiden och många är osäkra; 4 år till med Trump skulle nog få väldigt många länder att tippa över i fel riktning och Thailand är högst troligen ett av dem. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minutes ago, Swift 4X4 said:

Har du inte hittat på fler Nick??

Var fick du Polsk ekonomisk flyktning ifrån?

Var fick du en jävulsk massa kredit ifrån?

Du kan berätta mer om mig som jag inte vet, du har kanske försökt att ta kreditupplysning på mig. Men det har du misslyckat med. Du bara hittar på för att svärta mig.

Du är ute och cyklar.

 

1. Det är högst möjligt att du har ännu fler nick men 5 konfirmerade nick räcker nog för att slå MPR-rekord och med automatik sänka din trovärdighet till noll.

 

2. Du kallade dig tidigare för "Lobuz" vilket är Polska och dina brister i svenska språket tyder på att du inte är German så du är med all säkerhet från Östeuropa. Att du kallade dig för "tysk-österrikare" men inte kunde läsa tyska gav ytterligare en indikation liksom din indignation varje gång det skämtas om Polacker.

 

3. Har inte påstått att du har några ekonomiska kreditproblem, däremot har du gigantiska trovärdighetsproblem på MPR och förmodligen andra ställen.

 

4. Har aldrig tagit någon kreditupplysning på dig men vet via kompisar i Mariestad och Lidköping vem du är; svårt att vara anonym på internet.

 

5. Cyklar ibland men här har jag nog inte många fel.

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

1. Det är högst möjligt att du har ännu fler nick men 5 konfirmerade nick räcker nog för att slå MPR-rekord och med automatik sänka din trovärdighet till noll.

 

2. Du kallade dig tidigare för "Lobuz" vilket är Polska och dina brister i svenska språket tyder på att du inte är German så du är med all säkerhet från Östeuropa. Att du kallade dig för "tysk-österrikare" men inte kunde läsa tyska gav ytterligare en indikation liksom din indignation varje gång det skämtas om Polacker.

 

3. Har inte påstått att du har några ekonomiska kreditproblem, däremot har du gigantiska trovärdighetsproblem på MPR och förmodligen andra ställen.

 

4. Har aldrig tagit någon kreditupplysning på dig men vet via kompisar i Mariestad och Lidköping vem du är; svårt att vara anonym på internet.

 

5. Cyklar ibland men här har jag nog inte många fel.

 

Varken Mariestad eller Lidköping, Dina kompisar far FEL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är när Biden avgår. Blir det nästa vecka eller veckan därpå. Blir det Michelle som hoppar in??????

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Frågan är när Biden avgår. Blir det nästa vecka eller veckan därpå. Blir det Michelle som hoppar in??????

Det blir vice presidenten så klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-09 at 12:32, skrev Kenneth4618:

Trump har nu tillfrisknat 😉

 

Joe Biden på sin ständiga jakt efter småbarn att klämma på...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Visst har du haft samma nick i ett par år men du har också parallellt avverkat ett par till; Lobuz, Tack & Hej, JCT och JCC är bara några av de jag kommer på sådär "at the top of my head". Som jag skrev tidigare idag; alla har någon form av kredit som kan fyllas på eller förbrukas och att byta nick betyder att man inte står för det man skrivit tidigare och det kostar för de allra flesta en jävulsk massa kredit.

 

Jag är helt uppriktigt imponerad av hur du som Polsk ekonomisk flykting blivit så duktig på skriven svenska, helt klart bättre än några av forumets infödda svenskar, men dina problem med ordningsföljd är ändå så uppenbara att de lämnar ett footprint som inte kan misstas och givetvis förstärks av att varje inkarnation har precis samma extrema politiska uppfattningar 

Som jag skrev tidigare idag; alla har någon form av kredit som kan fyllas på eller förbrukas och att byta nick betyder att man inte står för det man skrivit tidigare och det kostar för de allra flesta en jävulsk massa kredit.

 

Sorry Atom, det där är enligt min mening inget annat än bull

Annars respekterar jag det du skriver, men att döma folk för att de byter nick är ju bara löjligt 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Varken Mariestad eller Lidköping, Dina kompisar far FEL.

Jobbigt o bli avslöjad?

Pinsamt att begåvats med en sån syltrygg😂 Men grattis,  för ryggont lär aldrig du drabbas av.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, John Khonken said:

Frågan är när Biden avgår. Blir det nästa vecka eller veckan därpå. Blir det Michelle som hoppar in??????

Inga spådomar känns egentligen för konstiga längre under detta märkliga år, men att Biden skulle avgå nästa vecka känns högst tveksamt. Liksaå att Michelle Obama skulle komma in som vicepresident till Kamala Harris vid Bidens avgång, nu eller senare.

 

Tyvärr skulle jag säga. Hon verkar rätt vass och skulle nog vara en bra och populär vicepresident.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvärtom Michelle O blir kandidaten . Kamala H är inte populär bland folket. Kamala kommer aldrig på fråga. 

Skulle däremot demokraterna ändå lansera Kamala istället. Då behövs inget val.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, John Khonken said:

Tvärtom Michelle O blir kandidaten . Kamala H är inte populär bland folket. Kamala kommer aldrig på fråga. 

Skulle däremot demokraterna ändå lansera Kamala istället. Då behövs inget val.

Din återkommande dröm och önskan om Michelle Obama som president slår nog inte in tyvärr, vi lär få dras med Biden ett par år först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spooncreek Jag trodde du visste att jag gillar Trumpen. Men jag är realist också. Den enda som kan hota Trumpen i valet är Obama. Sedan får ni tro vad ni vill. MO är väldigt populär . Makten framför allt

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, John Khonken said:

Spooncreek Jag trodde du visste att jag gillar Trumpen.

Det var som fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-09 at 16:45, skrev Swift 4X4:

Vet inte var fick du dina tips. 

Det är upp till att tro på de eller ej.

Någon som gillar mig säkerligen väldigt mycket och hittar på. Troligen för mina åsikter. Bryr mig inte.

Flera gånger tog jag emot förolämpningar utan att svara men någon gång blev det bara för mycket 

där av mitt svar. 

 

Att gång på gång förneka det uppenbara börjar också likna en förolämpning 😉

 

Fast det passar ju ganska bra i en diskussion om Trump.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-10 at 23:08, skrev Swift 4X4:

Har du inte hittat på fler Nick??

Var fick du Polsk ekonomisk flyktning ifrån?

Var fick du en jävulsk massa kredit ifrån?

Du kan berätta mer om mig som jag inte vet, du har kanske försökt att ta kreditupplysning på mig. Men det har du misslyckat med. Du bara hittar på för att svärta mig.

Du är ute och cyklar.

 

Är väl rätt uppenbart vad ditt tidigare nick var.

Lite klent att inte våga skriva under det, de flesta som kommer tillbaka under nya nick avslöjas.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur man än vänder och vrider på det så är ju Trumpen ändå "Number one"

 

121525407_10220561996492881_2750763027242406133_n.jpg.222a3087a7b008fd41b81b8de7caf457.jpg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...