Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Svaret vet du mycket väl. pengar såklart. Mickael Jacksson gjorde samma sak. Har man pengar går man nästan alltid fri. Lika inför lagen.

Ja med pengar kan man sova både med småpojkar och apor i sängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja varför inte göra den rikaste i varje land till statsöverhuvud? Det måste väl vara de som är bäst lämpade?

Vi skulle väl få en gammal nasse så blev det mesta frid och fröjd?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Ja varför inte göra den rikaste i varje land till statsöverhuvud? Det måste väl vara de som är bäst lämpade?

Vi skulle väl få en gammal nasse så blev det mesta frid och fröjd?

Med gammal nasse så antar jag att du menar Ingvar Kamprad, visserligen skatteflykting, men en av de mest kreativa personer som Sverige begåvats med.  Skulle faktiskt vara väldigt intressant att se vad som skulle skett om denne man fått tillfälle att styra landet, numera får man väl dock se sanningen i vitögat och erkänna att han vid 90 års ålder är lite för gammal, tyvärr...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, Birgitta Dahl som var talman och sosse var väl gammal Pol-Pol anhängare, och förmodligen inte den enda vänsterfjant som hyllade denna massmördare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev Benriach:

Med gammal nasse så antar jag att du menar Ingvar Kamprad, visserligen skatteflykting, men en av de mest kreativa personer som Sverige begåvats med.  Skulle faktiskt vara väldigt intressant att se vad som skulle skett om denne man fått tillfälle att styra landet, numera får man väl dock se sanningen i vitögat och erkänna att han vid 90 års ålder är lite för gammal, tyvärr...

Eller hur och med Dr Mengele som hälsovårdsminister?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Eller hur och med Dr Mengele som hälsovårdsminister?

Nja, det rasbiologiska institutet var det väl  framförallt sossarna som stod för, med hjälp av de andra partierna i nuvarande sjuklövern...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev Benriach:

Nja, det rasbiologiska institutet var det väl  framförallt sossarna som stod för, med hjälp av de andra partierna i nuvarande sjuklövern...

Ja fram till 1958 så var det väl en skamfläck för hela Sverige men att jämföra det med vad de tyska nazisterna gjorde skulle inte jag göra,

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Fredman:

Ja fram till 1958 så var det väl en skamfläck för hela Sverige men att jämföra det med vad de tyska nazisterna gjorde skulle inte jag göra,

Ja, det var ju snabbt jobbat, bara 13 år från krigsslutet då det mesta om tysknassarna kom fram, men tydligen så var tvångssteriliseringen inte lika mycket skamfläck då det fortgick till 1975...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Khun Ken:

Det är lätt att vara  framgångsrik med  200 miljoner USD i plånboken. 

 

Ja eller också inte. Hur många har inte bränt sina arv eller snabba pengar? Bara för att man har pengar betyder det inte att man är smart. Och tvärs om naturligtvis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 timmar sedan, skrev Khun Ken:

Hur svårt kan det vara om man har 200 miljoner USD till att börja med? Hade han inte kommit från väldigt rika förhållanden så tror jag inte han hade lyckats.

Tja, alla gör inte det i 2:a generationen enligt veckans affärer

 

Citat

Få förmögenheter överlever generationsskiften - och likadant ser det ut för företag.

70 procent av alla rika familjer förlorar sin förmögenhet i andra generationen visar en amerikansk undersökning som Reuters refererar till. I tredje generationen har 90 procent av familjerna förlorat sin förmögenhet, enligt Williams Group.

http://www.va.se/nyheter/2015/08/17/arvda-pengar-ar-snart-branda-pengar/

 

Men det är ju osvenskt att inte vara avundsjuk och missunnsam, så att få läsa nåt liknande "Hade han inte kommit från väldigt rika förhållanden så tror jag inte han hade lyckats." var väl inte oväntat.

 

Citat

På magasinet Forbes lista över världens dollarmiljardärer är 1191 stycken "self-made", de har alltså själva skrapat ihop sin förmögenhet, 230 har ärvt sin förmögenhet och ytterligare 405 har ärvt delar av den.

 

D.T tillhör dessa 405 st. Lustigt att det i Sverige är fult att tjäna pengar, men vinner man på lotto eller ärver stålarna så är det ju OK.

Tydligen är det inte OK att ärva delar av den ens...

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Med gammal nasse så antar jag att du menar Ingvar Kamprad, visserligen skatteflykting, men en av de mest kreativa personer som Sverige begåvats med.  Skulle faktiskt vara väldigt intressant att se vad som skulle skett om denne man fått tillfälle att styra landet, numera får man väl dock se sanningen i vitögat och erkänna att han vid 90 års ålder är lite för gammal, tyvärr...

Kamprad försöker vänsterfolket sätta åt med jämna mellanrum utan att lyckas. Bäst var väl uppdrag granskning för nåt år sedan. Försökte dra ner byxorna på Kamprad men reaktionen uteblev. Till SVT och vänsterpöbelns förtret. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Eliten verkar hittat lösning på problemet. Ted Cruz. Vilken tur  för Clintan

Link to comment
Dela på andra sajter

“I would like Marco to drop out from the standpoint that I think Marco -- now, look at how he did tonight -- he's in third and fourth,” the New York billionaire said. “And somebody was nice enough to say that even when I don't win a state, I always come in second. That's a big thing. Marco's come in fourth. So, I think it's time for Marco to clean the deck. I do. And I say that respectfully.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
2 timmar sedan, skrev Nicholas:

“I would like Marco to drop out from the standpoint that I think Marco -- now, look at how he did tonight -- he's in third and fourth,” the New York billionaire said. “And somebody was nice enough to say that even when I don't win a state, I always come in second. That's a big thing. Marco's come in fourth. So, I think it's time for Marco to clean the deck. I do. And I say that respectfully.”

 

Ja, nu börjar det bli lite "tio små negerpojkar" över det. Demokraterna har väl dock rensat färdigt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu Hoppas vi På Ted C. Allt för att det inte ska hända Trumpen något.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev John Khonken:

Nu Hoppas vi På Ted C. Allt för att det inte ska hända Trumpen något.

 

Ja, och sen hoppas jag han blir diskad i slutspurten då han är född i Kanada.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Några dollar hade han förtjänat själv

Enligt svd.se

 

 

Den kontroversielle affärsmannen Donald Trump fortsätter att skörda framgångar i primärvalen i USA. Den republikanske kandidaten har ingen politisk bakgrund utan har gjort sig känd som fastighetskung.

I boken "The Art of the Deal" så beskriver Trump att han brukade följa med sin pappa Fred C. Trump, en framgångsrik byggherre, på byggarbetsplatserna för att samla tomflaskor.

"Från det jag kunde gå var jag på byggarbetsplatser tillsammans med min pappa. Jag och Robert fick tiden att gå genom att samla in tomflaskor för att sedan panta dem mot pengar i affären", står det i boken.

Trump växte upp i en välbärgad familj. Fadern lämnade efter sig en förmögenhet värd 400 miljoner dollar när han gick bort 1999.

Donald Trump började tidigt att arbeta i faderns företag i New York. Efter tre år tog han över familjeföretaget och bildade The Trump Organization.

– Jag började i Brooklyn. Min far gav mig ett mindre lån på en miljon dollar (cirka 8,5 miljoner kronor), fortsatte han och poängterade att han var tvungen att betala lånet till fadern med ränta, säger Trump till kanalen NBC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Ja, och sen hoppas jag han blir diskad i slutspurten då han är född i Kanada.

 

 

Det går ju att dribbla med papprena precis som med Obombas födelsebevis etc.

CHANGE - YES WE CAN betydde ingenting alls.

 

Både Tramp och Killary har samma intressen i slutändan.

Styr makten båda sidorna så vinner dom med den riktiga makten alltid i slutändan.

Om ett barn inte vill ha en tröja på sig så kan man lägga fram 1 röd tröja och 1 blå tröja

och låta barnet välja och den är nöjd och tror att den fick som den ville.

 

Jänkarn röstar och tror att han fick som han ville.

56dc1a7d08bbc_idiotsomhlsar.gif.bca4e101

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Donald ångar ju på som en ångvält och krossar allt motstånd, kul att se.

Nu har han två av sina fd motståndare som supporters, torde ju vara positivt tycker man.

 

Här får ni lite mer info samt schemat för primärvalen. Nu är det en ny supertisdag och även om den inte är avgörande så lär den ge en tydlig fingervisning om framtiden.

http://usavalet.story.aftonbladet.se/chapter/primarvalen/

 

 

Kul att Bernie börjar vinna lite nu, gillar inte honom alls men ogillar Hillary ännu mer.

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Om det fanns häxor så är Hillary det.  Är hon Satanist eller är hon springflicka. Det är frågan. Båda lika illa

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev John Khonken:

Om det fanns häxor så är Hillary det.  Är hon Satanist eller är hon springflicka. Det är frågan. Båda lika illa

 

Hillary, häxa eller satanist? :-). Du är för skön, John Khonken. Vad har du hittat för sajt på nätet nu som säger "sanningen"?. Din förmåga till att använda dig av källkritik verkar ju vara lika med noll, men man blir ju trots allt lite nyfiken över vad det är du läser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
10 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Hillary, häxa eller satanist? :-). Du är för skön, John Khonken. Vad har du hittat för sajt på nätet nu som säger "sanningen"?. Din förmåga till att använda dig av källkritik verkar ju vara lika med noll, men man blir ju trots allt lite nyfiken över vad det är du läser.

Ding Ding värld. Som dom flesta i denna tråden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek

kontrollera själv . Vem som var ansvarig för händelsen och vad som verkligen hände. Stavningen är jag helt klart osäker på. Men du förstår säkert Bengasie. Bilda dig en uppfattning om det och svara gärna

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

kontrollera själv . Vem som var ansvarig för händelsen och vad som verkligen hände. Stavningen är jag helt klart osäker på. Men du förstår säkert Bengasie. Bilda dig en uppfattning om det och svara gärna

 

Men jag är lite osäker på om det var häxor, satanister eller möjligen utomjordingar? Du eller dina källor kanske kan bidra?. Sen när vi lägger pusslet om all världens ondska så får vi inte glömma delfinerna, minns vad som står i liftarens guide till galaxen....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Men jag är lite osäker på om det var häxor, satanister eller möjligen utomjordingar? Du eller dina källor kanske kan bidra?. Sen när vi lägger pusslet om all världens ondska så får vi inte glömma delfinerna, minns vad som står i liftarens guide till galaxen....

On 2016-01-05 at 14:42, skrev Khun Ken:

Trump hyllade ju Putin för ett tag sedan. 

Glöm inte ett par rullar med alufolie.......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...