Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev LOSForever:

Om dina åsikter avgör vilken som är pajas så förstår jag vilken som icke är trovärdig för dig

Haa en rik gubbskrälle försöker bli Amerikas President det kan aldrig bli bra, fin musik hörde jag , gitarr solo skit bra

Link to comment
Dela på andra sajter

LOSForever
1 minut sedan, skrev Boa52:

Haa en rik gubbskrälle försöker bli Amerikas President det kan aldrig bli bra, fin musik hörde jag , gitarr solo skit bra

Du ser jag gjorde dig glad härligt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LOSForever:

Du ser jag gjorde dig glad härligt

Tack god natt på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Efter Super Tuesday är nu etablissemanget inom republikanerna allvarligt oroade vad gäller Donald Trump. Man skickar bland annat fram Mitt Romney, och han skräder inte orden vilket jag såg på Bloomberg. Det blir intressant att se hur Donald Trump svarar på den och andra attacker som förväntas. Republikanerna förväntas alltså lägga ett antal miljoner dollar på att smutskasta Donald Trump, vilket kan te sig lite märkligt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter Super Tuesday är nu etablissemanget inom republikanerna allvarligt oroade vad gäller Donald Trump. Man skickar bland annat fram Mitt Romney, och han skräder inte orden vilket jag såg på Bloomberg. Det blir intressant att se hur Donald Trump svarar på den och andra attacker som förväntas. Republikanerna förväntas alltså lägga ett antal miljoner dollar på att smutskasta Donald Trump, vilket kan te sig lite märkligt.

 

Herr Chang har talat.

Mja.

Vi har sett ungefär liknande på hemmaplan.

Tänk dig själv en December överenskommelse mellan demokraterna och republikanerna för att låsa ut onkel Donald.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Republikanerna debatterar ....................

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Hur ser siffrorna ut för alla hans andra fastigheter?

 

Nånstans måste han ju ha gjort rätt, säg den som alltid gör rätt, finns inte. T.o.m Apple har misslyckats massa gånger, ändå är de där de är idag.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Svaret vet du mycket väl. pengar såklart. Mickael Jacksson gjorde samma sak. Har man pengar går man nästan alltid fri. Lika inför lagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Hur ser siffrorna ut för alla hans andra fastigheter?

 

Nånstans måste han ju ha gjort rätt, säg den som alltid gör rätt, finns inte. T.o.m Apple har misslyckats massa gånger, ändå är de där de är idag.

 

 

Han fick ärva 200 miljoner dollar.

 

Fyra av hans företag har misslyckats.

http://www.vanityfair.com/news/2015/06/donald-trump-companies-bankruptcy-atlantic-city

Link to comment
Dela på andra sajter

Han fick låna en miljon, han fick ärva några men faktum är ju att han är god för ett antal miljarder idag, så han har har ju lyckats väldigt bra.

 

Om han bara har fyra konkurser så är det ju inte illa. Antar att de gör som i Sverige, att varje fastighet är ett företag, i Sverige som ett kommanditbolag, och jag misstänker att han har hundratals bolag, då är det max 4% som gått i konkurs.

 

Det torde väl vara ännu ett argument till att DT skulle leda USA bra, han vet hur man klarar av att bygga upp nåt efter en konkurs, för det får man väl säga att USA i praktiken är i nu efter att Oklahoma kört det i botten.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska avundsjukan lyser igenom rejält i denna tråd...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
8 minuter sedan, skrev Bibben:

Han fick låna en miljon, han fick ärva några men faktum är ju att han är god för ett antal miljarder idag, så han har har ju lyckats väldigt bra.

 

Om han bara har fyra konkurser så är det ju inte illa. Antar att de gör som i Sverige, att varje fastighet är ett företag, i Sverige som ett kommanditbolag, och jag misstänker att han har hundratals bolag, då är det max 4% som gått i konkurs.

 

Det torde väl vara ännu ett argument till att DT skulle leda USA bra, han vet hur man klarar av att bygga upp nåt efter en konkurs, för det får man väl säga att USA i praktiken är i nu efter att Oklahoma kört det i botten.

 

 

Med den logiken borde väl Buffet, Gates eller varför inte ägarna till mexikanska 3G capital bli president. De sistnämnda kunde betala för muren utan en krusning på kontot. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Benriach:

Den svenska avundsjukan lyser igenom rejält i denna tråd...

 

Skyll inte på svensken nu, det är nog rasistiskt eller nåt, allt är ju Jantes fel, han skyller vi på.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Med den logiken borde väl Buffet, Gates eller varför inte ägarna till mexikanska 3G capital bli president. De sistnämnda kunde betala för muren utan en krusning på kontot. 

De kanske inte vill...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev Benriach:

De kanske inte vill...

Ja de är nog kloka nog att låta bli? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fredman:

Ja de är nog kloka nog att låta bli? 

Synd att vi inte begåvats med såna i Sverige...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fredman:

Med den logiken borde väl Buffet, Gates eller varför inte ägarna till mexikanska 3G capital bli president. De sistnämnda kunde betala för muren utan en krusning på kontot. 

 

Absolut, önskar fler prövade. Berlusconi och Thaksin är ju två exempel som lyckats.

Ross Perot testade ju för ett tag sen, gjorde enligt min mening misstaget att kandidera som oberoende, lär vara väldigt svårt, tack vare honom så vann demokraterna, så det var ju lite otaktiskt, borde gjort det med republikanerna, som DT gör nu, då hade han haft en chans.

Ian och Bert testade ju här och fick bra många %.

 

 

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 minuter sedan, skrev Benriach:

Synd att vi inte begåvats med såna i Sverige...

Jag kan inte påminna mig om något liknande här. Jo jag såg att  Ian tyckte att han hade mycket gemensamt med DT och även om Ian är rubbad så har han långt kvar till DT's nivå.  

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
7 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Absolut, önskar fler prövade. Berlusconi och Thaksin är ju två exempel som lyckats.

Ross Perot testade ju för ett tag sen, gjorde enligt min mening misstaget att kandidera som oberoende, lär vara väldigt svårt, tack vare honom så vann demokraterna, så det var ju lite otaktiskt, borde gjort det med republikanerna, som DT gör nu, då hade han haft en chans.

Ivan och Bert testade ju här och fick bra många %.

 

 

Ja det var ju några lyckade politiker du radade upp eller kanske inte. Berlusconi har väl fler än ett åtal att se fram emot och avgick han frivilligt? Thaksin kan jag inte så mycket om men är inte han landsförvisad? Ja Ian och Bert... du måste skoja? Tror du glömde deras arvinge Bouvin det var en kille som förstod det här med underhållning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Ja det var ju några lyckade politiker du radade upp eller kanske inte. Berlusconi har väl fler än ett åtal att se fram emot och avgick han frivilligt? Thaksin kan jag inte så mycket om men är inte han landsförvisad? Ja Ian och Bert... du måste skoja? Tror du glömde deras arvinge Bouvin det var en kille som förstod det här med underhållning. 

 

Lyckats bli presidenter menar jag, sen finns det väl de som anser att de misslyckats i sitt ämbete, eller inte.

 

Bouvin vet jag ej vem det är, kanske googlar det nån dag....

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...