Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Trump svar.png

Narcissisten har talat. Kan vara kul med Trumps tweets ibland, men när han försöker få en skolskjutning med 17 döda att handla om honom själv är det direkt smaklöst.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Såg er aldrig gnälla på Obama och beskylla han för masskjutningar?

Skillnad på skit och pannkaka?

 

Skillnaden är väl att Obama ville göra något för att ändra den negativa utvecklingen

Men förslaget om ökad vapenkontroll gick ju inte igenom

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev acarls:

Skillnaden är väl att Obama ville göra något för att ändra den negativa utvecklingen

Men förslaget om ökad vapenkontroll gick ju inte igenom

 

Tror sig på tusan Obama ville göra nått åt utvecklingen, han kunde ju börjat med att försökt kontrollera befolkningen, de är trots all de som dödar och inte vapnen i sig själv.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tror sig på tusan Obama ville gör nått åt utvecklingen, han kunde ju börjat med att försökt kontrollera befolkningen, de är trots all de som dödar och inte vapnen i sig själv.

Är du seriös? 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Är du seriös? 

Ja, de måste bekämpa droger och misär i Amerika, det är trots allt det som ligger bakom det mesta våldet.

Att mr redneck i Texas eller Alaska har tre bössor och några pistoler är knappast det som ligger bakom dessa siffror.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, de måste bekämpa droger och misär i Amerika, det är trots allt det som ligger bakom det mesta våldet.

Och det tror du mr "trådtitel" fixar bäst????

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev acarls:

Och det tror du mr "trådtitel" fixar bäst????

Jag tror han bekämpar droger bättre än sin föregångare, och just drogerna är en stor del av Amerikas problem och även orsak till vapenrelaterat våld.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamrater. Det finns statestik. Dom staterna som har vapenkontroll har mera skjutningar än dom staterna som t.ex texas .  Nu tanker jag inte ta fram den statestiken . Utan ni får leta själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har någon kontrollerat dom skolskjutningar som varit dom sista åren. Vilken är den gemensamma nämnaren för nästan alla??????????

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ja, de måste bekämpa droger och misär i Amerika, det är trots allt det som ligger bakom det mesta våldet.

Att mr redneck i Texas eller Alaska har tre bössor och några pistoler är knappast det som ligger bakom dessa siffror.

Men helt seriöst? Tycker du att medborgare ska ha rätt att köpa militära vapen för privat bruk? Och tror du inte vapenlagarna är ett väldigt stort problem? Även du måste väl begripa att tillgången till vapen är ett väldigt stort problem. Bekämpa droger och misär i Amerika? Skoja du? Hur då? Tanke på den högerpolitik dom för så kommer fattigdom och misär aldrig bli bättre.... snarare att klyftorna ökar med Trumpeten som ledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag tror han bekämpar droger bättre än sin föregångare, och just drogerna är en stor del av Amerikas problem och även orsak till vapenrelaterat våld.

Vad är det han gör som är bättre menar du? Bekämpa droger att komma in i landet är som att försöka släcka eld med eld. Inget land i världen har så många i fängelse per invånare som USA. Varför? För att driva fängelse är big business bl.a.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev wUThai:

Tycker du att medborgare ska ha rätt att köpa militära vapen för privat bruk? Och tror du inte vapenlagarna är ett väldigt stort problem

Naturligtvis kan man ifrågasätta nyttan av att sälja militära vapen till allmänheten, men generellt så tror jag inte vapenlagarna är det största problemet, det är det ökande drogmissbruket som tex marijuana och med det tyngre droger., som medför misär och kriminalitet/våld.

14 minuter sedan, skrev wUThai:

Tanke på den högerpolitik dom för så kommer fattigdom och misär aldrig bli bättre.... snarare att klyftorna ökar med Trumpeten som ledare.

Det återstår väl att se, vad man kan fastslå är att vänsterpolitik inte fungerar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis kan man ifrågasätta nyttan av att sälja militära vapen till allmänheten, men generellt så tror jag inte vapenlagarna är det största problemet, det är det ökande drogmissbruket som tex marijuana och med det tyngre droger., som medför misär och kriminalitet/våld.

Det återstår väl att se, vad man kan fastslå är att vänsterpolitik inte fungerar.

Du pratar om drogmissbruk. Dock så dör det fler människor i USA genom överdos av receptbelagd medicin än genom drogöverdoser. Vad görs åt det? Nada. Om man inte förstår att tillgången till vapen inte är ett stort problem så förstår man inte mycket imo. Bara i år har det inträffat 18 skolskjutningar i USA. 

 

Vad yra du om? Vem pratar om vänsterpolitik? 

 

Hur vore det om man tog lite pengar från den militära budgeten och satsade på dom fattiga istället? 

 

Bara så du får lite perspektiv om hur mycket pengar USA lägger på militären.

 

Budget för 2018.

"USA:s senat klubbat igenom militärbudget

Senaten i USA har klubbat igenom ett förslag om 700 miljarder, över 5 500 miljarder kronor, till landets militär.

I och med det kan militärens budget bli större än den var under krigen i Irak och Afghanistan."

 

Det är mer än vad China, Ryssland, England, Frankrike, Indien och Saudiarabien gör tillsammans. 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev John Khonken:

Kamrater. Det finns statestik. Dom staterna som har vapenkontroll har mera skjutningar än dom staterna som t.ex texas .  Nu tanker jag inte ta fram den statestiken . Utan ni får leta själva.

Varför det?  Var nu lite hjälpsam och visa var du hittat den statistiken så vi andra slipper leta.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev wUThai:

Vad yra du om? Vem pratar om vänsterpolitik? 

Du indirekt eftersom du nämner högerpolitik som ett misslyckat recept.

 

12 minuter sedan, skrev wUThai:

Budget för 2018.

"USA:s senat klubbat igenom militärbudget

Senaten i USA har klubbat igenom ett förslag om 700 miljarder, över 5 500 miljarder kronor, till landets militär.

 

Det ska vi vara glada för, hade USA historiskt sett satsat på militären så hade knappast svenska vart det officiella språket i Sverige idag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Lappen:

Är det knarkare och missbrukare som utför skolskjutningar?

Till stor del är det med all säkerhet droger med i bilden.

Man kan fråga sig varför dessa skjutningar ökat så mycket från tiden då Obama tillträdde som president.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Du indirekt eftersom du nämner högerpolitik som ett misslyckat recept.

 

Det ska vi vara glada för, hade USA historiskt sett satsat på militären så hade knappast svenska vart det officiella språket i Sverige idag.

Hahaha! Du måste ju helt seriöst driva med mig!?!?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Hahaha! Du måste ju helt seriöst driva med mig!?!?!?!

Delvis.

Men jag anser att drogerna och misären är den största anledningen till vad som händer, inte tillgängligheten till vapen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...