Jump to content

Öppen grupp  ·  123 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

En massmedia som hänger upp sig på vilka skor presidenthustruns  har är inte mycket till massmedia.

De journalister som tycker sådant är av väsentlig art är inte mycket till objektiva journalister, tvärtom visar det ätt de bara är stora vänstersympatisörer och för övrigt tomma på förstånd..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sveriges främsta bekymmer just nu!

 

Jag har listan:

Trump

Fritzon

Nästa moderatledare

Vad twittrar Janouch?

 

Och så...ja...Trump då.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-31 at 05:11, skrev JJC:

Sveriges främsta bekymmer just nu!

 

Jag har listan:

Trump

Fritzon

Nästa moderatledare

Vad twittrar Janouch?

 

Och så...ja...Trump då.

Här är min lista över Sveriges största bekymmer för tillfället:

1. Gustav Fridolin

2. Gustav Fridolin 

3. Gustav Fridolin 

4. Gustav Fridolin 

5. Gustav Fridolin 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

 

Clittan önskar livet ur en massa amerikaner, tur att hon inte blev president.

Eller hur ? @Tallviking

 

While filming a segment for The Rachel Maddow Show on MSNBC, Hillary Rodham Clinton was nabbed on tape saying the most awful thing imaginable about Hurricane Irma and its potential victims:

“TO BE HONEST, RACHEL, IT WOULD PROBABLY BE GOOD FOR THE COUNTRY IF IRMA WERE TO JUST WIPE EVERY FLORIDA HILLBILLY OFF THE MAP. I MEAN…THEY LIVE IN TRAILERS BY THE WATER, RIGHT?”

Clinton began to laugh but Maddow stopped her:

“MADAM SECRETARY, THAT’S NOT FUNNY. THERE ARE 37 MILLION PEOPLE IN THE PATH OF THE WORST STORM OUR COUNTRY HAS SEEN SINCE KATRINA AND IT WILL PROBABLY DO MORE DAMAGE. THAT WAS CALLOUS AND WRONG. YOU’VE BEEN POISONED. NOT EVERYTHING IS POLITICS.”

 

http://statefort.com/the-rachel-maddow-show-on-msnbc/

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Clittan önskar livet ur en massa amerikaner, tur att hon inte blev president.

Eller hur ? @Tallviking

 

While filming a segment for The Rachel Maddow Show on MSNBC, Hillary Rodham Clinton was nabbed on tape saying the most awful thing imaginable about Hurricane Irma and its potential victims:

“TO BE HONEST, RACHEL, IT WOULD PROBABLY BE GOOD FOR THE COUNTRY IF IRMA WERE TO JUST WIPE EVERY FLORIDA HILLBILLY OFF THE MAP. I MEAN…THEY LIVE IN TRAILERS BY THE WATER, RIGHT?”

Clinton began to laugh but Maddow stopped her:

“MADAM SECRETARY, THAT’S NOT FUNNY. THERE ARE 37 MILLION PEOPLE IN THE PATH OF THE WORST STORM OUR COUNTRY HAS SEEN SINCE KATRINA AND IT WILL PROBABLY DO MORE DAMAGE. THAT WAS CALLOUS AND WRONG. YOU’VE BEEN POISONED. NOT EVERYTHING IS POLITICS.”

 

http://statefort.com/the-rachel-maddow-show-on-msnbc/

 

Så tokigt att det inte finns någon video på det och källan är asamericanasapplepie. :hello:

 

edit: Om du inte visste det så är det en satirsida. :blind:

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev frason:

Så tokigt att det inte finns någon video på det och källan är asamericanasapplepie. :hello:

 

edit: Om du inte visste det så är det en satirsida. :blind:

Det påstås ju finnas bevis för händelsen, en patriotisk ljudtekniker som tagit en kopia, men han lämnar inte ut den och vill dessutom vara anonym.  :big_smile:

 

Maddow cancelled the interview and agreed to bury the footage, but one sound engineer who is a true patriot managed to keep a copy:

“AS SOON AS I HEARD HER SAY IT I KNEW SHE SCREWED UP REAL BAD. SHE WAS TALKING TO PEOPLE BACKSTAGE ABOUT RUNNING FOR PRESIDENT AGAIN IN 2020. THERE AIN’T NO WAY SHE’S GONNA RUN NOW. NOT WITHOUT MAKING ME A VERY RICH MAN.”

The engineer, who refused to be named, says he will hold onto the footage until he needs it to either “save the country or himself.” He says he’s made “arrangements” in case anything happens to him.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Det påstås ju finnas bevis för händelsen, en patriotisk ljudtekniker som tagit en kopia, men han lämnar inte ut den och vill dessutom vara anonym.  :big_smile:

 

Maddow cancelled the interview and agreed to bury the footage, but one sound engineer who is a true patriot managed to keep a copy:

“AS SOON AS I HEARD HER SAY IT I KNEW SHE SCREWED UP REAL BAD. SHE WAS TALKING TO PEOPLE BACKSTAGE ABOUT RUNNING FOR PRESIDENT AGAIN IN 2020. THERE AIN’T NO WAY SHE’S GONNA RUN NOW. NOT WITHOUT MAKING ME A VERY RICH MAN.”

The engineer, who refused to be named, says he will hold onto the footage until he needs it to either “save the country or himself.” He says he’s made “arrangements” in case anything happens to him.

 

Fritz..

:D

 

Som sagt, det är en satirsida. :)

Men inte lätt att vara källkritisk tydligen. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han var lite rolig idag när han kallade Kim Un Yong för Rocketman när han talade i FN :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Han var lite rolig idag när han kallade Kim Un Yong för Rocketman när han talade i FN :look_down:

Är du motsvarigheten till jättebebisen i sverige?  :huh:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Wanchai:

Är du motsvarigheten till jättebebisen i sverige?  :huh:

 

 

Tönt

Har du inget bättre och komma med 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Tönt

Har du inget bättre och komma med 

Hehe. Jag tyckte att det var en ganska bra jämförelse.  Jättebebisen i Nordkorea  mot din övertygelse om att du är "orörbar" enligt MPR-standard.

 

MEN ni har en annan berörelsepunkt. Ni verkar ha samma mått över magen, hehe. Och hackan och skäran har ni också gemensamt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Wanchai:

Hehe. Jag tyckte att det var en ganska bra jämförelse.  Jättebebisen i Nordkorea  mot din övertygelse om att du är "orörbar" enligt MPR-standard.

 

MEN ni har en annan berörelsepunkt. Ni verkar ha samma mått över magen, hehe. Och hackan och skäran har ni också gemensamt!

59c17d09024b7_laddaned(1).jpg.4e4c6f7ac39081016b8146dc61f074da.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Clittan önskar livet ur en massa amerikaner, tur att hon inte blev president.

Eller hur ? @Tallviking

 

While filming a segment for The Rachel Maddow Show on MSNBC, Hillary Rodham Clinton was nabbed on tape saying the most awful thing imaginable about Hurricane Irma and its potential victims:

“TO BE HONEST, RACHEL, IT WOULD PROBABLY BE GOOD FOR THE COUNTRY IF IRMA WERE TO JUST WIPE EVERY FLORIDA HILLBILLY OFF THE MAP. I MEAN…THEY LIVE IN TRAILERS BY THE WATER, RIGHT?”

Clinton began to laugh but Maddow stopped her:

“MADAM SECRETARY, THAT’S NOT FUNNY. THERE ARE 37 MILLION PEOPLE IN THE PATH OF THE WORST STORM OUR COUNTRY HAS SEEN SINCE KATRINA AND IT WILL PROBABLY DO MORE DAMAGE. THAT WAS CALLOUS AND WRONG. YOU’VE BEEN POISONED. NOT EVERYTHING IS POLITICS.”

 

http://statefort.com/the-rachel-maddow-show-on-msnbc/

 

Du har inte hittat några fler sköna citat från satirsajter? Blev lite tyst?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-30 at 20:42, skrev evert 1:

En massmedia som hänger upp sig på vilka skor presidenthustruns  har är inte mycket till massmedia.

De journalister som tycker sådant är av väsentlig art är inte mycket till objektiva journalister, tvärtom visar det ätt de bara är stora vänstersympatisörer och för övrigt tomma på förstånd..

Var det inte mycket prat om Yinglucks stövlar vid något tillfälle .... som jag inte kommer ihåg.
Kanske var det de däringar  översvämningarna som inte ens Prayut Prutt lyckades lasta henne för

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-09-18 at 23:41, skrev Bibben:

 

Clittan önskar livet ur en massa amerikaner, tur att hon inte blev president.

Eller hur ? @Tallviking

 

While filming a segment for The Rachel Maddow Show on MSNBC, Hillary Rodham Clinton was nabbed on tape saying the most awful thing imaginable about Hurricane Irma and its potential victims:

“TO BE HONEST, RACHEL, IT WOULD PROBABLY BE GOOD FOR THE COUNTRY IF IRMA WERE TO JUST WIPE EVERY FLORIDA HILLBILLY OFF THE MAP. I MEAN…THEY LIVE IN TRAILERS BY THE WATER, RIGHT?”

Clinton began to laugh but Maddow stopped her:

“MADAM SECRETARY, THAT’S NOT FUNNY. THERE ARE 37 MILLION PEOPLE IN THE PATH OF THE WORST STORM OUR COUNTRY HAS SEEN SINCE KATRINA AND IT WILL PROBABLY DO MORE DAMAGE. THAT WAS CALLOUS AND WRONG. YOU’VE BEEN POISONED. NOT EVERYTHING IS POLITICS.”

 

http://statefort.com/the-rachel-maddow-show-on-msnbc/

 

Enligt en kompis som bor i USA så är det tack vare rösträtten för rednecks och hillbillys som trumpen blivit president.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Enligt en kompis som bor i USA så är det tack vare rösträtten för rednecks och hillbillys som trumpen blivit president.

Det var väl snarare så att Trump lyckades få dessa väljare att gå och rösta...

 

Har din kompis någon teori om varför Obama blev vald?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rocketman´s svar till Trumph

 

Hela Kim Jong-Uns tal

"The speech made by the U.S. president in his maiden address on the UN arena in the prevailing serious circumstances,

in which the situation on the Korean peninsula has been rendered tense as never before and is inching closer to a touch-and-go state, is arousing worldwide concern.

 

Shaping the general idea of what he would say, I expected he would make stereo-typed, prepared remarks a little different from what he used to utter in his office on the spur of the moment as he had to speak on the world's biggest official diplomatic stage.

But, far from making remarks of any persuasive power that can be viewed to be helpful to defusing tension, he made unprecedented rude nonsense one has never heard from any of his predecessors.

 

A frightened dog barks louder.

 

I'd like to advise Trump to exercise prudence in selecting words and to be considerate of whom he speaks to when making a speech in front of the world.

The mentally deranged behaviour of the U.S. president openly expressing on the UN arena the unethical will to "totally destroy" a sovereign state, beyond the boundary of threats of regime change or overturn of social system, makes even those with normal thinking faculty think about discretion and composure.

His remarks remind me of such words as "political layman" and "political heretic" which were in vogue in reference to Trump during his presidential election campaign.

 

After taking office Trump has rendered the world restless through threats and blackmail against all countries in the world. He is unfit to hold the prerogative of supreme command of a country, and he is surely a rogue and a gangster fond of playing with fire, rather than a politician.

His remarks which described the U.S. option through straightforward expression of his will have convinced me, rather than frightening or stopping me, that the path I chose is correct and that it is the one I have to follow to the last.

 

Now that Trump has denied the existence of and insulted me and my country in front of the eyes of the world and made the most ferocious declaration of a war in history that he would destroy the DPRK, we will consider with seriousness exercising of a corresponding, highest level of hard-line countermeasure in history.

Action is the best option in treating the dotard who, hard of hearing, is uttering only what he wants to say.

As a man representing the DPRK and on behalf of the dignity and honor of my state and people on my own, I will make the man holding the prerogative of the supreme command in the U.S. pay dearly for his speech calling for totally destroying the DPRK.

 

This is not a rhetorical expression loved by Trump.

I am now thinking hard about what response he could have expected when he allowed such eccentric words to trip off his tongue.

Whatever Trump might have expected, he will face results beyond his expectation.

I will surely and definitely tame the mentally deranged U.S. dotard with fire."

Källa: BNO News

 

Blir roligare med google translate

 

Hela Kim Jong-Uns tal

"Talet som den amerikanska presidenten gjorde i sin jungfru adress på FN-arenan under de rådande allvarliga omständigheterna,

där situationen på den koreanska halvön har blivit spända som aldrig förr och ligger nära en touch-and-go-stat, väcker global bekymmer.

Att forma den allmänna tanken på vad han skulle säga, förväntade jag sig att han skulle göra stereotypa beredda anmärkningar lite annorlunda än vad han brukade uttala på sitt kontor i spetsen för ögonblicket när han var tvungen att tala om världens största officiella diplomatiska skede.

Men, långt från att göra anmärkningar om någon övertygande makt som kan ses för att vara till hjälp för att avböja spänningar, gjorde han oöverträffad oförskämd nonsens som man aldrig hört från någon av sina föregångare.

En skrämmad hund skäller sig högre.

Jag skulle vilja ge Trump råd att utöva försiktighet i att välja ord och vara uppmärksam över vilken han talar till när han talar framför världen.

Den amerikanska presidentens psykiskt förödande beteende som öppet uttrycker på FN-arenan, den oetiska viljan att "helt förstöra" en suverän stat, utöver gränsen för hot om regeringsförändring eller omvälvning av det sociala systemet, gör att även de med normaltänkande lärare tänker på diskretion och lugn.

Hans anmärkningar påminner mig om sådana ord som "politisk lekman" och "politisk kättare" som var på moden i hänvisning till Trump under hans presidentvalskampanj.

Efter att ha tagit kontor har Trump gjort världen rastlös genom hot och utpressning mot alla länder i världen. Han är oförmögen att hålla prerogativet för högsta befäl av ett land, och han är säkert en skurk och en gangster förtjust i att leka med eld, snarare än en politiker.

Hans anmärkningar som beskrev USA-alternativet genom ett rakt uttryck av hans vilja har övertygat mig, snarare än skrämmande eller stoppar mig, att den väg jag valde är korrekt och att det är det jag måste följa till sist.

Nu när Trump har förnekat existensen av och förolämpat mig och mitt land framför världens ögon och gjorde den mest grymma deklarationen av ett krig i historien att han skulle förstöra DPRK, kommer vi att överväga med allvar att utöva en motsvarande, högsta nivå av hårdriktad motåtgärd i historien.

Åtgärd är det bästa alternativet när det gäller att behandla dotarden, som hörs av hörseln, bara vad han vill säga.

Som en man som företräder Förenade kungariket och på uppdrag av min stats och människors värdighet och ära, kommer jag att göra den man som håller prerogativet till det högsta befälhavandet i USA, betalar dyrt för sitt tal som kräver att förstörelsen av DPRK förstörs.

Detta är inte ett retoriskt uttryck som älskas av Trump.

Jag tänker nu hårt på vilket svar han kunde ha väntat när han tillät sådana excentriska ord att röra sig ur tungan.

Vad Trump kunde ha förväntat sig, kommer han att möta resultat utöver hans förväntningar.

Jag kommer säkert och definitivt tämja den mentalt försvunna amerikanska dotarden med eld. "

Källa: BNO News

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske minns fel men var det inte Trump som skulle bli kompis med både Kim och Putin.

Ja ja än finns ju tid och han är ju i sanning en överraskningens man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fredman:

Jag kanske minns fel men var det inte Trump som skulle bli kompis med både Kim och Putin.

Ja ja än finns ju tid och han är ju i sanning en överraskningens man.

Nja, kanske inte Kim men Putin iaf.

Tror att T & P funkar men T har ju tyvärr sina "händer" bakbundna av av senat/kongress. 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
3 timmar sedan, skrev Bibben:

Nja, kanske inte Kim men Putin iaf.

Tror att T & P funkar men T har ju tyvärr sina "händer" bakbundna av av senat/kongress. 

 

 

Intressant teori. Min är att när det kommer till inrikes bestämmande så är presidenten beroende an kongress/senat medans utrikes politik har presidenten mycket mer svängrum

om du vet mer om detta är jag väldigt intresserad, då jag inte är helt insatt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Efraim Barkbit:

Intressant teori. Min är att när det kommer till inrikes bestämmande så är presidenten beroende an kongress/senat medans utrikes politik har presidenten mycket mer svängrum

om du vet mer om detta är jag väldigt intresserad, då jag inte är helt insatt

 

Nja, är inte heller nån expert på det men det såg ju ut som att T & P trivdes ihop i Hamburg (?).  Kort därefter så lade ju USA några sanktioner på Ryssland för nåt, tror T kunde lagt veto men valde att inte göra det av nån anledning (får väl välja sina "fighter") men anklagade senat och/eller kongressen för sanktionerna.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
4 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Nja, är inte heller nån expert på det men det såg ju ut som att T & P trivdes ihop i Hamburg (?).  Kort därefter så lade ju USA några sanktioner på Ryssland för nåt, tror T kunde lagt veto men valde att inte göra det av nån anledning (får väl välja sina "fighter") men anklagade senat och/eller kongressen för sanktionerna.

 

 

Nja kanske inte dom mest övertygande argument ja hört, men ok.

tror mest T&P är ett rykte många vill tro på

bägge karlar har sin egen agenda med ett inflytande av sin valkrets, för att utrycka dett lätt 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-09-21 at 10:01, skrev Herr Chang:

Det var väl snarare så att Trump lyckades få dessa väljare att gå och rösta...

 

Har din kompis någon teori om varför Obama blev vald?

 

Herr Chang har talat.

Nix, inte vad jag hört men det kanske beror på att han gillade en hel del av Obamas politik.

Ska se om jag minns att fråga nästa gång vi ses/hörs.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...