Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Kenneth4618
28 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Den är helt enkelt vinklad utan att motparten fått säga sin version, tycker det är tillräckligt. Bara att sända den borde fått SVT att förlora sin licens. Kan man inte se orimligheterna i de påståenden i "dokumentären" så ska man nog inte uttrycka sig alls tycker jag. 

 

PS, Kalle Anka är på riktigt, typ.... iaf som skyddshelgon för Elektro på CTH. Det skojar man inte om!!!!

 

 

 

Nähä, men nåt väldigt rött finns det där nånstans.

 

Har säker nått äpple någonstans

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Undrar om detta också är producerat av SVT ? ;)

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
23 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Undrar om detta också är producerat av SVT ? ;)

 

Snygg tolk!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Nja, dom sände den för 5-6 år sedan också.

 

Ge mig 10 snabba konkreta fel i dokumentären och inget jävla politiker svar om Kalle Anka. 

Såg den på Tysk tv, runt 2010. Tv-teamet var ju på plats hos dom berörda bönderna innan planerna var godkända.

Opinionen i Skottland mot Trumpf är nog i stor majoritet.

Han vågar ju inte att besöka England för tillfället. Han vill ju vänta tills vindarna mot honom vänt

Han har väl ställt till med stora skador i landskapet där han byggt golfbanan. Sand dynorna t.ex som är som i skagen.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

USA Supreme Court ger nu president Trump rätt att stoppa  vissa imigranter.

be94074e7519.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa igenom tråden för att se hur många som refererar till CNN när de spyr galla över Trump. Fake News is da shit :) 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag är nu i Thailand. Så jag har inte hundra koll. Men jag lyssnar varje dag på Tucker från Fox. Dom krossar allt skitssnack från cnn varje dag. Bara ljug. cnn sitter skit till. Dom sparkar folk hela tiden. Allt för att rädda vad som räddas kan. Cnn år totalt ute. Jag kan säga att antingen kryper cnn till korset eller så är dom helt slut

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag är nu i Thailand. Så jag har inte hundra koll. Men jag lyssnar varje dag på Tucker från Fox. Dom krossar allt skitssnack från cnn varje dag. Bara ljug. cnn sitter skit till. Dom sparkar folk hela tiden. Allt för att rädda vad som räddas kan. Cnn år totalt ute. Jag kan säga att antingen kryper cnn till korset eller så är dom helt slut

 

Det förklarar saken .

Fox är känt för att vara en objektiv kanal. 

Lite av västvärldens svar på Nordkoreas nyhetsförmedling .

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
9 timmar sedan, skrev hobbe:

 

Det förklarar saken .

Fox är känt för att vara en objektiv kanal. 

Lite av västvärldens svar på Nordkoreas nyhetsförmedling .

 

Mvh Hobbe 

Så du menar att Fox ljuger om allt som Cnn ljuger om. Lite fakta skulle inte skada. Men din tanke är lite rolig

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Så du menar att Fox ljuger om allt som Cnn ljuger om. Lite fakta skulle inte skada. Men din tanke är lite rolig

 

Vill nog påstå att CNN är mer opartisk än Fox . 

Därmed inte sagt att CNN skulle var opartisk bara mer opartisk än Fox .

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt handlar väl om det det som texten i denna sång handlar om, en några år gammal låt men ack så aktuell fortfarande.

 

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

kamrater detta är vad fox news anser att man ska kontrollera. Ni får gärna komma med synpunkter. Jag skulle dock bli glad om ni kunde motivera varför vi inte ska utreda detta.

IMG_0852.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

kamrater detta är vad fox news anser att man ska kontrollera. Ni får gärna komma med synpunkter. Jag skulle dock bli glad om ni kunde motivera varför vi inte ska utreda detta.

IMG_0852.JPG

Eftersom du inte bor i USA, så borde du flytta ditt fokus till de länder du vistas i. Skit i trumpen och satsa på juntan ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack Leffe. Du har rätt. Men jag tycker folk är mindre  vetande när det gäller Trumpen. Själv är jag väldigt dålig insatt i juntan. Därför håller jag låg profil där

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tack Leffe. Du har rätt. Men jag tycker folk är mindre  vetande när det gäller Trumpen. Själv är jag väldigt dålig insatt i juntan. Därför håller jag låg profil där

Trumpen kan märkligt nog bli en ikon för mellan- eller lägre klass medborgare som brottas med hög arbetslöshet.

”Stollen” kan bli den den mest beundrade presidenten  om 50år när historien skall sammanfattas.

 

Den i mina ögon sämsta regimen i världen som är Saudi Arabien lyckades han skriva historiens mest värdefulla kontrakt angående vapen.

Bara 18.000.000.000.000.000.000.00 USD i långsidiga som ger några miljoner arbetstillfällen.

 

Gissar att svenska läsare har noll koll på Arizonas sympatier eller på delstatens  unika förutsättningar 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev leifen:

Trumpen kan märkligt nog bli en ikon för mellan- eller lägre klass medborgare som brottas med hög arbetslöshet.

”Stollen” kan bli den den mest beundrade presidenten  om 50år när historien skall sammanfattas.

 

Den i mina ögon sämsta regimen i världen som är Saudi Arabien lyckades han skriva historiens mest värdefulla kontrakt angående vapen.

Bara 18.000.000.000.000.000.000.00 USD i långsidiga som ger några miljoner arbetstillfällen.

 

Gissar att svenska läsare har noll koll på Arizonas sympatier eller på delstatens  unika förutsättningar 

Hur många triljarder är det där? Har inte riktig så där mycket dineros jag inte! Men tänk om man fick 1 % av den där summan!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
43 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tack Leffe. Du har rätt. Men jag tycker folk är mindre  vetande när det gäller Trumpen. Själv är jag väldigt dålig insatt i juntan. Därför håller jag låg profil där

 

Eftersom du är så insatt i Trump och hur han tänker och agerar, kan man få din analys kring varför han lättat markant på den lagstiftning som bankerna i USA åkte på (av Obama) efter den senaste finansiella krisen då bankerna spekulerade bort amerikanarnas pengar?


Sen vore din analys kring varför han bland sina främsta finansiella rådgivare har flera gamla Wall Street höjdare bland annat från det (Bilderberg-styrda?) Goldman-Sachs? Är det för att bankkrisen 2017 som du förutspått i en annan tråd ska bli verklighet, eller vad är skälet?


Du får ursäkta de många frågorna John Khonken, men vi medlemmar måste ju passa på när vi har tillgång till sådan expertis som din, hoppas du förstår.


Och du, John Khonken när du svarar, för att citera vad du skrev till mig i ett tidigare inlägg: ”Kom nu med fakta inte med rasistprat och dyligt”. Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 timme sedan, skrev leifen:

Trumpen kan märkligt nog bli en ikon för mellan- eller lägre klass medborgare som brottas med hög arbetslöshet.

”Stollen” kan bli den den mest beundrade presidenten  om 50år när historien skall sammanfattas.

 

Han var inte ens populäraste presidentkandidaten när han valdes, och jag har mycket svårt att se att han skulle vara den mest beundrade presidenten om 50 år. Intressant att veta vad du grundar en sådan tankegång på.

 

1 timme sedan, skrev leifen:

Den i mina ögon sämsta regimen i världen som är Saudi Arabien lyckades han skriva historiens mest värdefulla kontrakt angående vapen.

Bara 18.000.000.000.000.000.000.00 USD i långsidiga som ger några miljoner arbetstillfällen.

 

"Fake News" enligt vissa, mest en massa LOI, Letter of Intents, som dessutom ska ha förhandlats fram under Obamas administration. Oavsett, "några miljoner arbetstillfällen"? Och hur har du fått ihop till så många nollor räknat i USD?

 

http://www.aljazeera.com/news/2017/06/questions-raised-110bn-arms-deal-saudi-arabia-170608033511760.html

http://abcnews.go.com/International/truth-president-trumps-110-billion-saudi-arms-deal/story?id=47874726

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-latest-saudi-arabia-arms-deal-us-politicians-challenge-congress-senate-a7761021.html

 

1 timme sedan, skrev leifen:

 

Gissar att svenska läsare har noll koll på Arizonas sympatier eller på delstatens  unika förutsättningar 

 

Jag har noll koll. Utveckla gärna om du har lust och tid. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en ganska trovärdig förklaring till alla hans tweets.

Kort sammanfattat är att han vill få ut sitt budskap utan att de ska bli fake/fraud news. Folk litar mer på vad som kommer från honom direkt än vad som ljugits ihop av CNN mm. Ett nytt fenomen som uppkommit pga en stor och omfattande konspiration från alla världens (vänsterinfluerade) nyhetsbyråer.

 

https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-06-07/there-s-a-strategic-reason-for-trump-s-tweets?cmpid=socialflow-facebook-view&utm_content=view&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=facebook&utm_medium=social

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

spooncreek. när ska du svara på dom påståenden som fox news har. flytta fokus är aldrig bra. ha nu en bra  dag 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
13 timmar sedan, skrev Bibben:

Här är en ganska trovärdig förklaring till alla hans tweets.

Kort sammanfattat är att han vill få ut sitt budskap utan att de ska bli fake/fraud news. Folk litar mer på vad som kommer från honom direkt än vad som ljugits ihop av CNN mm. Ett nytt fenomen som uppkommit pga en stor och omfattande konspiration från alla världens (vänsterinfluerade) nyhetsbyråer.

 

https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-06-07/there-s-a-strategic-reason-for-trump-s-tweets?cmpid=socialflow-facebook-view&utm_content=view&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=facebook&utm_medium=social

 

 

Tack för länken till en intressant artikel. Rätt intressant även att det så ofta när det pratas om ”konspirerande vänstermedia” och tex deras partiskhet mot Trump, exemplifieras med en artikel från en nyhetsbyrå som de med den inställningen till media skulle kunna kategorisera som ”konspirerande vänstermedia”.

 

Bloomberg News, ägt av Michael Bloomberg, Fd både Demokrat och Republikan och New Yorks Borgmästare i många år . Stödde Clinton i presidentvalet, och är en av dem som sagt att man bör ignorera vad Trump säger om ”climat change”. Han uppmanade även Trump alldeles nyligen att sluta med sina Tweets.

 

Likafullt kan en nyhetsbyrå ägd av honom publicera en artikel om varför det måhända är smart av Trump att twittra, eller hans möjliga strategi bakom det.

Tänk så det kan vara i denna konspiratoriska värld…'

 

bloomberg.PNG.8b8bb20e3b819a34b7117ec509824747.PNG

 

 

Fast visst är det bra när man får åsikter direkt från källan. På det sättet uppskattar jag att Trump twittrar. En av fördelarna med sociala medier är ju just det att man kan kan få "ofiltrerade" nyheter mer frekvent.

Däremot är det väl tveksamt hur många av sina supporters han når direkt via just twitter, hans väljargrupp hör väl såvitt jag förstått det inte primärt till de som använder twitter aktivt, utan nås av hans budskap via andra media som återrapporterar hans tweets. Barack Obama har tex tre ggr så många följare på Twitter.

Men utan tvekan upprör han sina meningsmotståndare rejält med sitt twittrande vilket han säkert är mycket väl medveten om. Rätt smart strategi det med.

 

twitterobamatrump.PNG.6534701b31a4d4f864059948dac23d52.PNG

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns en plan att avsätta Trump. 

 

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/nu-finns-det-en-konkret-plan-för-att-avsätta-trump/ar-BBDDUwA?ocid=ieslice

 

Även på högsta regeringsnivå har presidentens förmåga att leda landet ifrågasatts. Nu har ett lagförslag förts fram i kongressen för att skapa en Övervakningskommission för Presidentens kapacitet att utföra sina uppgifter. Det skulle kunna skapa en konkret väg för Trumps politiska opposition att avsätta honom, skriver Business Insider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT, men Putin och Merkel hade en liten kul konversation sist. :)

 

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...