Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

san2.jpg.71ad821ecc432d31382860188fbeb6fd.jpg

san3.jpg.00a8010cef477356822931933faa9be2.jpg

san4.jpg.5fdc44af80f77e7d7253aaa32d51f2f2.jpg

san1.png.df6d34806039c9b5cbbf46f95d3feec4.png

 

En storsäljare?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev IH-fan:

Tycker synd om Amerika som valt en sån president  Om jag har rätt får framtiden utvisa 

 

Hur skall framtiden utvisa vad du tycker???

Du har rätt att tycka vad du vill, än så länge...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid med spänning man varje dag går in på nån tidnings sajt och får läsa om vilka bravader som trump hittat på för dagen.

 

Han går ju utanpå tamejfan allt som man kan förvänta sig av en president.

Det verkar som att personliga kränkningar för småsaker, för  Trump måste vara det viktigaste som finns. Till och med viktigare än att faktiskt vara president som det verkar.

 

Att det sen är tragiskt både för honom själv och världen i övrigt är en annan sak. Dock är det mer underhållning från Trump än från någon tidigare president någonsin.

 

Och han verkar ha tagit lättkränkthet till den absolut högsta höjden man kan få det till.

Att han sen inte har respekt vare sig för domarväsendet eller hans egen roll som president, som bör hålla sig för god att utala sig om affärsrelationer som hans dotters företag har. Eller den dåliga respekt han visar ledare från andra länder som exempel mexiko Australien, tyskland etc. är ju rent tragiskt.

Dock fortsätter det i den här takten så är det nog inte lång tid kvar,  innan republikanerna tröttnar och förenar sig med demokraterna och avsätter honom?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Som om det inte var nog med det som Trump Själv uttalade sig om. Så gick hans rådgivare Kellyanne Conway ut i direktsändning från vita huset och gjorde reklam för Ivanka Trumps varumärke. Blir kul och se om hon får vara kvar. Har dock insikt i att Trump ha nog inte förstånd nog att sparka henne.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GEo2l/ny-reklamkupp-fran-vita-huset-kop-hennes-varor

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev janne_h:

Som om det inte var nog med det som Trump Själv uttalade sig om. Så gick hans rådgivare Kellyanne Conway ut i direktsändning från vita huset och gjorde reklam för Ivanka Trumps varumärke. Blir kul och se om hon får vara kvar. Har dock insikt i att Trump ha nog inte förstånd nog att sparka henne.

 

Med all respekt  för dig i övrigt Janne. I denna fråga verkar ditt förstånd lite urspårat. Kellyanne C. var kampanjledare för Trumps valseger. En av hans absolut närmaste medarbetare. Skulle du ha sparkat henne för en sådan liten sak?

Om hennes uttalande  är olagligt så är det upp till domstol att döma henne.

Hon har gjort ett bra jobb för Trump, och är lojal mot honom.

 

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

Med all respekt  för dig i övrigt Janne. I denna fråga verkar ditt förstånd lite urspårat. Kellyanne C. var kampanjledare för Trumps valseger. En av hans absolut närmaste medarbetare. Skulle du ha sparkat henne för en sådan liten sak?

Om hennes uttalande  är olagligt så är det upp till domstol att döma henne.

Hon har gjort ett bra jobb för Trump, och är lojal mot honom.

 

Det handlar om att hålla ämbetet fläckfritt från brott. Om en så pass hög tjänsteman bryter mot det regelverk som finns (vilket hon gjorde i detta fall vilket var värre än trumps uttalande regelmässigt) så skulle vilken som helst politiker/president (förutom trump förstås) försöka distansera sig från detta. Då man normalt inte vill bli inblandad i skandaler som dels tar udden av den politik man för. Samt om man stödjer en brottslig handling. Som president så kan man ju i förlängningen själv dras med i fallet. Privat tycker naturligtvis Trump att detta är jätte bra. Politiskt så balanserar han ju på lina om han stödjer att hans personal kan bryta mot regelverket.

 

Regelverket förbjuder inte presidenten att uttala sig som han gjorde (även om dom flesta är eniga om att det är både oetiskt och förkastligt).

Dock är det strikt förbjudet enligt Vita Husets skrivna regelverk för anställda tjänstemän att uttala sig till fördel för privata intressen kopplade till vita huset. Den regel bröt hon emot.

Så nog är uttalandet av väldigt allvarlig karaktär som i förlängningen kan skada Trump som president.

 

Dock kan jag konstatera att Trump verkar inte vara personen som bryr sig om regler så länge helheten gagnar honom själv och hans affärsintressen.

Man skulle elakt kunna kalla det "alternativ fakta"

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne. Du påstår att Trump stödjer en brottslig handling genom att inte avskeda Kellyanne.C.

Hon är en av hans skickligaste och närmaste medarbetare. Jag är helt övertygad om att hon inte har något uppsåt att begå en brottslig handling i detta fall. Hon uttalar sig lojalt för sin arbetsgivare Trump. Möjligen har hon överskridit någon paragraf, men hon är inte medveten om detta. Visst, om hon som nyanställd i Vita gjort fel kan domstolen bestraffa detta. Men det viktigaste är väl ändå att hon är lojal mot sin arbetsgivare, dvs Trump.

Du är ju själv arbetsgívare. Visst är lojalitet  viktigast. Inte kan han avskeda henne för att hon varit lojal mot honom?

Att hon säger att hon tänker köpa Trumps dotters firmas kläder, och uppmanar andra att göra detta är väl inget grovt brott?

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Janne. Du påstår att Trump stödjer en brottslig handling genom att inte avskeda Kellyanne.C.

Hon är en av hans skickligaste och närmaste medarbetare. Jag är helt övertygad om att hon inte har något uppsåt att begå en brottslig handling i detta fall. Hon uttalar sig lojalt för sin arbetsgivare Trump. Möjligen har hon överskridit någon paragraf, men hon är inte medveten om detta. Visst, om hon som nyanställd i Vita gjort fel kan domstolen bestraffa detta. Men det viktigaste är väl ändå att hon är lojal mot sin arbetsgivare, dvs Trump.

Du ör ju själv arbetsgívare. Visst ör lojalitet  viktigast. Inte kan han avskeda henne för att hon varit lojal mot honom?

 

Du skriver inte medveten om vad hon gör, tror du på vad du skriver, klart hon är det annars förlorar hon jobbet. Träffade en äldre Amerikan

häromkvällen och han tyckte Trump var det bästa som hänt, varför jo inga muslimer och mexicanare, när var du hemma i USA senast, 20 år sen???

Link to comment
Dela på andra sajter

Boa. Visst är hon medveten om att hon uttalar sig för att stödja Trump, och hans dotter, men jag tror inte hon vet att detta kan möjligen vara  straffbart, eftersom hon nu sedan några veckor arbetar i Vita Huset. Inte kan Trump avskeda henne för att hon är lojal, som Janne tycker att han skall göra.

Strider hennes uttalande mot någon paragraf för anställda hos presidenten är det upp till domstol att döma henne för detta.

Tror nog att domstolen tar hänsyn till att hon är helt ny i Vita Huset, och inte lärt alla regler där än. Kan nog bli en varning, och eventuellt lite böter, men knappast avskedande.

 

Som en jämförelse. President Clinton svor under ed att han som president inte haft sex med Lewinski i Vita huset. Bevisades senare att detta var en lögn. Han blev inte avskedad av domstolen trots detta.

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev ArneMorales:

President Obama svor under ed att han som president inte haft sex med Lewinski i Vita huset.

Ehhhh detta var absolut sant

Lewinski fick nog efter en president :haha: (Clinton)

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Janne. Du påstår att Trump stödjer en brottslig handling genom att inte avskeda Kellyanne.C.

Hon är en av hans skickligaste och närmaste medarbetare. Jag är helt övertygad om att hon inte har något uppsåt att begå en brottslig handling i detta fall. Hon uttalar sig lojalt för sin arbetsgivare Trump. Möjligen har hon överskridit någon paragraf, men hon är inte medveten om detta. Visst, om hon som nyanställd i Vita gjort fel kan domstolen bestraffa detta. Men det viktigaste är väl ändå att hon är lojal mot sin arbetsgivare, dvs Trump.

Du är ju själv arbetsgívare. Visst är lojalitet  viktigast. Inte kan han avskeda henne för att hon varit lojal mot honom?

Att hon säger att hon tänker köpa Trumps dotters firmas kläder, och uppmanar andra att göra detta är väl inget grovt brott?

 

 

 

Ok, så du menar på fullt allvar att om man ej är medveten om handlingen är brottslig, så är den ok?

 

Det hon gjorde mot Presidentämbetet är väl ungefär lika lojalt som om mina anställda skulle gå till grossisten och snatta material för att spara lite pengar till firman.

Har hon den tjänsten hon har bör hon nog informera sig om vad regelverket säger innan hon uttalar sig i media. Allt annat är rent korkat.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne .

Tror inte att hon är medveten om att hon som anställd i Vita Huset eventuellt bryter mot någon paragraf om hon uttalar ett stöd för Trumps dotter. Men det är upp till domstol att avgöra om hon som nyanställd i Vita Huset brutit mot någon regel i denna fråga, och i sådant fall tror  jag att hon accepterar domstolens beslut.

Men att som du påstår, att Trump borde avskeda henne för detta uttalande till stöd får Trumps dotter, är väl att gå lite väl långt, även om jag förstår att du ogillar USAs demokratiskt valda president och hans medarbetare för deras åsikter.

Att hon som lett Trumps framgångsrika  presidentvalskampanj skulle vara korkad,eller en brottsling, som du påstår, tror jag inte.

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

Som en jämförelse. President Clinton svor under ed att han som president inte haft sex med Lewinski i Vita huset. Bevisades senare att detta var en lögn. Han blev inte avskedad av domstolen trots detta.

Nej han fick riksrätt för detta. Dock klarade han sig med några rösters övervikt. Och riksrätt är bra mycket allvarligare än vanligt avsked om man säger så.

Man försökte således sparka honom för detta.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Janne .

Tror inte att hon är medveten om att hon som anställd i Vita Huset eventuellt bryter mot någon paragraf om hon uttalar ett stöd för Trumps dotter. Men det är upp till domstol att avgöra om hon som nyanställd i Vita Huset brutit mot någon regel i denna fråga, och i sådant fall tror  jag att hon accepterar domstolens beslut.

Men att som du påstår, att Trump borde avskeda henne för detta uttalande till stöd får Trumps dotter, är väl att gå lite väl långt, även om jag förstår att du ogillar USAs demokratiskt valda president och hans medarbetare för deras åsikter.

Att hon som lett Trumps framgångsrika  presidentvalskampanj skulle vara korkad,eller en brottsling, som du påstår, tror jag inte.

 

 

Tror nog att hon som jurist och efter att säkert ha följt senaste tidens diskussioner runt Trumps och hans familjs affärer och hur dom går ihop med presidentämbetet var ytterst medveten om olämpligheten i sina uttalanden.

 

Min gissning är faktiskt att hon här såg en väg ut från ett för henne väldigt pinsam anställning på ett sätt som visar att hon är lojal mot sin arbetsgivare (Trump, inte den riktiga arbetsgivaren, dvs. Amerikanska folket). Kan inte vara kul att vara Trumps privata Bagdad-Bob. Skulle även gissa att Trumps miljardär-kompisar står i kö för att få anställa henne i den privata sfären för ansenligt större lön och förmåner än vad hon har nu.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Janne .

Tror inte att hon är medveten om att hon som anställd i Vita Huset eventuellt bryter mot någon paragraf om hon uttalar ett stöd för Trumps dotter. Men det är upp till domstol att avgöra om hon som nyanställd i Vita Huset brutit mot någon regel i denna fråga, och i sådant fall tror  jag att hon accepterar domstolens beslut.

Men att som du påstår, att Trump borde avskeda henne för detta uttalande till stöd får Trumps dotter, är väl att gå lite väl långt, även om jag förstår att du ogillar USAs demokratiskt valda president och hans medarbetare för deras åsikter.

Att hon som lett Trumps framgångsrika  presidentvalskampanj skulle vara korkad,eller en brottsling, som du påstår, tror jag inte.

 

Fortfarande har hon i den positionen SKYLDIGHET att informera sig om vad regelverket säger i sådana saker. Vad efterspelet av detta blir får man se då. Min poäng är inte att framhärda vad jag själv tycker borde  vara lämpligast utefter mina åsikter. Utan en reflektion över vad vilken annan president skulle göra om deras medarbetar gjorde dylika. Dock är Trumps presidentskap inte som andra.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om trumpen. Vår älskade Rosanna Dimarca åkte till Usa för att demostrera mot Trumpen. Jag har en fördom här. Jag undrar om vi skattebetalare även betalade den resan eller del av den . Lika som allas våran älskling Monamuslim. En gång parasit alltid parasit

 

PS hon kanske använde poängen hon fått när hon I tjänsten flugit. För att hon skulle betala själv tror jag inte på

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst har Trump belackare snart sagt i alla led, och om han inte har så skaffar han.

Klarar han ändå av att stanna kvar som USA president i 4 år är han outstanding.

Blir han inte mördad blir han nog ändå fråntagen all makt - innan han hinner..........................................................................

Link to comment
Dela på andra sajter

Pinsamt! Har visat sitt rätta jag. Dvs han är inte kapabel! Det är inte en såpa att va President.


Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en såpa  film om maffian där ingen ville rösta på varan utan tog det mest osannolika.

Ungefär som clovnen trump kanske. Vill att grannen skall betala för hans mur?

Hur många av er har lyckats med det.

Vart är världen på väg.

Putin är korrupt och ond kanske de som tillsatte Trump medans trump inte har nån koll alls.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

 

På nått jävla vis får han säkert sympati och ökat support ännu en gång när han blir tagen med brallorna långt nere. Det är verkligen fascinerande, man kan inte säga annat

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev spooncreek:

 

På nått jävla vis får han säkert sympati och fortsatt support ännu en gång när han blir tagen med brallorna långt nere. Det är verkligen fascinerande, man kan inte säga annat

Nästan så man blir religiös, bibeln har ju förutspått Trump som president. "Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden." 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Fredman:

Nästan så man blir religiös, bibeln har ju förutspått Trump som president. "Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden." 

 

Nostradamus sägs ju också ha förutspått Trump. Däremot missade de allsmäktiga Bilderbergarna. Ska man bli orolig över det månne? Får kolla med en buddhistmunk i morgon. Eftersom de kunde förutspå Leicester som PL-vinnare förra året (!)  borde de med lätthet kunna ge lite svar om gåtan Trump.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...