Jump to content
IGNORERAD

Stor explosion vid Erawan-shrine Bangkok


lauri

Recommended Posts

  • Svar 279
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    29

  • turisten

    25

  • MaiChai

    23

  • Khun Ken

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De har tillgång till militärt tränade legosoldater-det betyder inte att man använder dem för utplacering av sprängladdningar där man med största säkerhet kommer att bli filmad av CCTV kameror. Det låter man nyttiga idi*ter göra.

Det va ju en snygg omskrivning!

 

Var det idi*terna som hade tillverkat bomberna också?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Detta är inte rätt tidpunkt att svamla och försöka ta politiska poäng.

Hej

Det var just detta osmakliga beteende några av oss kommenterade.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var just detta osmakliga beteende några av oss kommenterade.

Mvh isan lover

Tja, några kommenterade det osmakliga i att dra växlar på en tragedi. Andra passade på att häva ur sig diverse lögner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagen efter Thaksin fördömt den nya konstitutionen, helig mark för de röde efter 2010.

 

Men de röde jublar inte nu, enbart när barn dör...

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/397110/cheering-when-people-are-killed-video

Och detta ger en i mitt tycke ofta balanserad medlem karma till, hur tänker du KhunKen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De har tillgång till militärt tränade legosoldater-det betyder inte att man använder dem för utplacering av sprängladdningar där man med största säkerhet kommer att bli filmad av CCTV kameror. Det låter man nyttiga idi*ter göra.

Hej

Vilka är "de" ?

Finns det någon terroristgrupp, organisation, politisk gruppering, privatperson, galning, polis eller militär som inte kan leja legosoldater för ett sånt här illdåd om dom skulle vilja, troligen inte.

Så därför känns spekulationer i någon viss riktning med tanke det lilla vi faktiskt vet om bombdådet rätt så onödigt just nu, kanske får vi veta något mer längre fram, kanske ger pågående utredningar något, kanske tar någon grupp på sig ansvaret för detta, vi får helt enkelt vänta lite innan någon kan pekas ut.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan tror att det är juntan som har ett finger med det här.

Det tror jag inte för ett ögonblick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, det verkar finnas en viss återhållsamhet just nu, men spekulationerna börjar redan ta fart och kommer givetvis att öka så varför inte försöka hålla oss till någon form av sansade och rationella spekulationer? Jag ser inget fel i att spekulera så länge man gör det på ett ärligt sätt och med den klara ambitionen att skilja på fakta och spekulationer? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror i alla fall att det är muslimer, för 1 månad sedan utvisades 100 Turkisktalande muslimska kineser till Kina, nu sprängdes ett populärt besöksmål för Kineser i Bangkok och minst 4 Kineser dog.

http://timesofindia.indiatimes.com/world/china/UN-reprimands-Thailand-for-deporting-Uighurs-to-China/articleshow/48255551.cms

Detta ledde bland annat till våldsamma demonstrationer vid Thailands generalkonsulat i Istanbul, nu letar polisen efter en man med "Arabiskt utseende"...

 

http://www.bbc.com/news/world-asia-33963280

Last month more than 100 Uighurs were deported from Thailand to China - a move that prompted widespread condemnation. But while there are violent elements in the Uighur movement, an attack on this scale outside China would be unusual to say the least.

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror i alla fall att det är muslimer, för 1 månad sedan utvisades 100 Turkisktalande muslimska kineser till Kina, nu sprängdes ett populärt besöksmål för Kineser i Bangkok och minst 4 Kineser dog.

http://timesofindia.indiatimes.com/world/china/UN-reprimands-Thailand-for-deporting-Uighurs-to-China/articleshow/48255551.cms

Detta ledde bland annat till våldsamma demonstrationer vid Thailands generalkonsulat i Istanbul, nu letar polisen efter en man med "Arabiskt utseende"...

 

http://www.bbc.com/news/world-asia-33963280

Last month more than 100 Uighurs were deported from Thailand to China - a move that prompted widespread condemnation. But while there are violent elements in the Uighur movement, an attack on this scale outside China would be unusual to say the least.

 

MVH

Tycker det nästan låter mer som rödingar mellan raderna även om de inte säger det rätt ut, men helt klart muslimska eller röda extremister.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är inte rätt tidpunkt att svamla och försöka ta politiska poäng.

Nähä, men sätta pluskarma på de som blandar in smaklösheter det gör du lik förbannat!

Skenhelighet är inte vackert!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nähä, men sätta pluskarma på de som blandar in smaklösheter det gör du lik förbannat!

Skenhelighet är inte vackert!

Personligen tycker jag det är viktigt att få klarhet i vilka som ligger bakom detta dåd. Helt klart är det vanligt att muslimer gör attacker mot oskyldiga likt detta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det är viktigt att få klarhet i vilka som ligger bakom detta dåd. Helt klart är det vanligt att muslimer gör attacker mot oskyldiga likt detta.

Visst, ofta är det så, men nu var det ju KhunKens smaklösa karma till den som påstod att de röda jublar när barn dör jag reagerade på!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, ofta är det så, men nu var det ju KhunKens smaklösa karma till den som påstod att de röda jublar när barn dör jag reagerade på!

Ok, läste inte upp.... Hursomhelst är det jävligt tragigskt, och tvivlar på att rätt förövare kommer att ställas för rätta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, läste inte upp.... Hursomhelst är det jävligt tragigskt, och tvivlar på att rätt förövare kommer att ställas för rätta.

Glitterchefen har ju redan uttryckt sig i termer som "militära motståndare i nordost", då är det ju inga muslimer, och är det muslimer får han väl äta upp sina utsagor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glitterchefen har ju redan uttryckt sig i termer som "militära motståndare i nordost", då är det ju inga muslimer, och är det muslimer får han väl äta upp sina utsagor!

Jo, just det rödingar har ju dödat oskyldiga förut, men så hör brutala har de aldrig mig veterligen varit. Dådet liknar mer de som extrema muslimer brukar ligga bakom, underligt att han så tidigt kom med det uttalandet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, just det rödingar har ju dödat oskyldiga förut, men så hör brutala har de aldrig mig veterligen varit. Dådet liknar mer de som extrema muslimer brukar ligga bakom, underligt att han så tidigt kom med det uttalandet?

Det blir i alla fall, som vanligt är man beredd att säga, ett herrans liv med bevis o motbevis, är det något man är helt outstanding på är det att fabricera sanningar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glitterchefen har ju redan uttryckt sig i termer som "militära motståndare i nordost", då är det ju inga muslimer, och är det muslimer får han väl äta upp sina utsagor!

Enligt andra en tidningsanka...

But Thai media later said the quote was not referring to the suspect.

http://www.theguardian.com/world/2015/aug/18/Bangkok-bomb-not-in-keeping-with-insurgent-attacks-says-army-chief

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar nästan som gulskjortan vill bli sedd, kan vara en avlednings manöver oxå!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, ofta är det så, men nu var det ju KhunKens smaklösa karma till den som påstod att de röda jublar när barn dör jag reagerade på!

Men det är sanning, ingen spekulation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är sanning, ingen spekulation!

Och det var passande i denna tråden? Sen hur vida det är sanning eller inte så har det inget med tråden att göra nu, inte tills vi vet vilka det är som utfört dådet. Dom två andra bombningarna är dom kopplade till gårdagens bomb? Verkar vara rena kaoset i Bangkok nu. Vanliga fall brukar ju terrorister ta på sig ansvaret för dåden dom utför. Är det så att dom inte är klara med sina dåd? Riktigt obehagligt isf! Skickat från min HTC M8.
Link to comment
Dela på andra sajter

Och det var passande i denna tråden? Sen hur vida det är sanning eller inte så har det inget med tråden att göra nu, inte tills vi vet vilka det är som utfört dådet. Dom två andra bombningarna är dom kopplade till gårdagens bomb? Verkar vara rena kaoset i Bangkok nu. Vanliga fall brukar ju terrorister ta på sig ansvaret för dåden dom utför. Är det så att dom inte är klara med sina dåd? Riktigt obehagligt isf! Skickat från min HTC M8.

Har släppts bilder på den misstänkte nu, tycker inte han ser ut som en thailändare. Påminner om Bostonbombaren, för några år sen var det väl en iranie som lyckades detonera bort sina ben i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...