Jump to content
IGNORERAD

Nu eller senare......


C-dude

Recommended Posts

Hur skulle Ni ha gjort?

Boka december o Januariresan redan nu eller vänta o hoppas att priserna blir justerade nedåt??

Har fått pris pris från odenresor idag : 23684kr för mig o kärringen med Thai.

Finnair 22344kr...

C;D

Ps; väntar med spänning på svar från Nonkis Thaitravel  :mdr:

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur skulle Ni ha gjort?

Boka december o Januariresan redan nu eller vänta o hoppas att priserna blir justerade nedåt??

Har fått pris pris från odenresor idag : 23684kr för mig o kärringen med Thai.

Finnair 22344kr...

C;D

Ps; väntar med spänning på svar från Nonkis Thaitravel  :mdr:

Över Jul och Nyår brukar priserna vara på denna nivå, om man inte törs sitta och spela på att det kommer in sena återbud, men som ni är 2st så är detta alternativ vågat.

Mvh.Plätt

Betalade sist över Nyår 11200:- med Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur skulle Ni ha gjort?

Boka december o Januariresan redan nu eller vänta o hoppas att priserna blir justerade nedåt??

Har fått pris pris från odenresor idag : 23684kr för mig o kärringen med Thai.

Finnair 22344kr...

C;D

Ps; väntar med spänning på svar från Nonkis Thaitravel  :mdr:

En generell regel brukar vara att inför högsäsong boka så tidigt som möjligt samt inför lågsäsong boka sent. Tycker dock dina priser låter på tok för höga. Tänk på att biljetterna i regel blir bra mycket billigare om du inte bokar någon av dit- eller hemresorna under tiden mellan 13-14 dec samt 2-3 jan vilket är dom dyraste 2-3 veckorna på året.

Skriv in dina önskade resedatum på länken nedan och se vad du kan få för pris med andra bolag.

Kollade för sakens skull på 3 dec t o m 11 jan (vet ju inte dina datum) och fick upp resor för två vuxna från 15 600 kr och uppåt.

http://www.reseguiden.se/flyg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vore som du skulle jag söka på de olika sajterna som finns för enbart flygbiljetter.

Jag testade den här för 16/12-16/1 och kom fram till drygt 17 000 kr med Turkish Airlaines.

Ok, det blir några extra timmar.men sköna tuselappar att tjäna.  :great:

http://www.allaflygb...824588374451542

En annan sajt är: www.reseguiden.se  Lycka till.och du...testa olika datum...om du kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack grabbar för länkarna.

Skall ge nonki en chans först sen får man se.

Ang prislappen som man har fått, så är det av bekvämlighet o sånt som för mig iaf spelar roll då jag inte kan sova på planen.

Därför går vissa av bolagen bort per automatik, dvs Britterna (för lång transfer  :stop: ).

Sen är det av ren nyfikenhet som Jag har valt att kolla med Finnarna då dom landar mitt på dagen i Bangkok, Det skulle göra att min vistelse i Thailands huvudstad inte blev så lång :dance: då jag skall vidare på kvällen med bussen till Byn för att göra frugan o svärfamiljen till respektabla byinvånare  :clapping: .

C;D

"ps, Om Ni av ngn anledning skulle vara i närheten av Kalasin runt Jul (ej riktigt bestämt datum) så kan ni ju svänga förbi o se när Jag gör dom till respekterade byinvånare"

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ang prislappen som man har fått, så är det av bekvämlighet o sånt som för mig iaf spelar roll då jag inte kan sova på planen. Därför går vissa av bolagen bort per automatik, dvs Britterna (för lång transfer  :stop: ).

Om man kan tjäna 5-8 tusen på att gå ned en stund på en europeisk flygplats så tycker jag nog man kan överväga det. T ex Austrian airlines samt Swiss air har väldigt korta transfertider (25 till 45 min) i endera Vienna eller Zurich. Modernare plan än thai, bättre flygtider, utmärkt service och framför allt mycket bättre på att passa tidtabellen på hemresan.

Tror inte du ångrar dig om du provar, speciellt inte då du sparar väldigt många tusenlappar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset kim.

Självklart så ska jag titta även på austrian airlines. Och om det är så som du säger att de har bra avgångstider, korta transfertider, service o komfort så är ju det ett bra alternativ.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack för tipset kim.

Självklart så ska jag titta även på austrian airlines. Och om det är så som du säger att de har bra avgångstider, korta transfertider, service o komfort så är ju det ett bra alternativ.

C;D

Vad man anser vara "bra" avgångstider är väl iofs personligt. Men om du t ex vill ha mer tid i Bangkok som du skrev tidigare i tråden så är mitt tips, åk kvällen före.

Väljer du t ex Austrian så åker du från Arlanda runt 20:30 på kvällen, något som gör att du hinner avresa redan samma arbetsdag när du börjar semestern. Flyger du dagflyg med Thai kl 14 så måste du ju vänta till nästa dag. Innebär om du väljer Austrian att du kommer till Bangkok på eftermiddagen (runt 1500) dagen före Thaiplanet landar 0600.

Själv reste jag tidigare alltid ut med kvällsflygen efter en normal arbetsdag och det gick alltid jättebra trots att jag bor långt uppe i norr. Dessutom sover man så mycket lättare på flyget om man jobbat en hel dag innan samt flyger nattetid. Brukar räcka med den obligatoriska middagen och en whiskey till den, sedan sover man sött tills planet flyger in över Burma och det är dags för frukost innan landning.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

"""Vad man anser vara "bra" avgångstider är väl iofs personligt. Men om du t ex vill ha mer tid i Bangkok som du skrev tidigare i tråden så är mitt tips, åk kvällen före.""""

Du är inne på rätt spår att det är en fördel att åka hemifrån på kvällen så att man fortfarande kan jobba samma dag, och det är ett plus. Sen att man landar i Bangkok mitt på dagen så att man INTE behöver vara där så länge, innan det är dags att ta bussen till byn samma kväll är oxå ett mkt stort plus  :dance:

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...