Jump to content
IGNORERAD

Min resa till Udon + Dag1


John Khonken

Recommended Posts

Har hittat anteckningarna. Så jag skriver från början till slut.

Fredagen den 1 jan 2009 påbörjades resan tll issan. Jag flög SAS och när jag kom till Arlanda var allt stängt. Vi åkte från nya terminalen. Här var man sugen på en öl och allt stängt. Goda råd dyra. In på taxfreen som var öppen och fick sig en malt. Precis när man druckit ur öppnades allt såklart.

Flygresan gick väldigt bra. Maten ner var bra för att vara på ett flyg. Men SAS är snåla på drickat. Vilket jag tycker är urdåligt. Men trevliga damer som arbetade. Vi landade nästan  en timme innan beräknad ankomstid. Nu fungerar allt mycket bättre vid ankomsten till Bangkok. 

Så jag var ute redan vid 12 och planet till Udon med Air Asia skulle inte gå förrän 16.15. Så det var bara att sätta sig ner och vänta. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

När det var dags för incheckning började trasslet. Dom var väldigt trevliga vid disken och damen frågade mig om jag hade någon alkohol. Och det hade jag såklart. Den fick endast förvaras i resväskan. Så jag började packa om i väskan och när jag skulle stänga den gick låset sönder. Där står jag på flygplatsen med en totalt söndertrasad väska. Men Air Asia var snälla dom lindade tejp runt hela väskan. Sedan skulle väskan vägas med den påfölj att jag fick övervikt. Vikten med Air Asia är endast 15kg. Om jag inte betalade övervikten fick jag inte boardingkort. Väldigt smart.

Men allt ordnade sig och till slut satt jag i planet till Udon. Jag kände en väldigt förväntan. Efter ca 1 timme var man framme. Var väldigr orolig om jag hade något kvar av väskan. men det var inga problem.

När man kommer ut i ankomsthallen står tiracen där med blommor till lilla mig. Det var så man fick tårar i ögona. Efter div. ömsintheter . Gick vi ut till väntande taxi och åkte till hotellet som tiracen fixat. Vi hamnade på Top Mansion. Väldigt bra och enkelt hotell. Som passade oss perfekt. 350 bath per natt. Bra pris. Efter lite mera ömhetsbetygelser blev det en snabbdusch och ut i vimlet i Udon.  Nu var jag väldigt hungrig. Så vi gick till marknaden och satte oss. Tiracen beställde in världens goaste och trevligaste fisk. Ni som är där uppe vet säkert vad den heter. Men allt fix till fisken. Började med en bit salladsblad som man lade fisken på sedan nötter såser och någon sorts chips. Ni vet säkert vad det var. ++++Papayasallad såklart. Jag fick min första stora chang. Vilken njutning.  Denna måltid och att vara med en sådan vacker kvinna. Var som man trodde man kommit till paradiset. Efter maten. Sedan tog vi en enklare promenad för att vika oss i tid. Man var  trött men lycklig. På kvällen var det helt perfekt väder för mig. Första dagen ca 19 g. Passade mig perfekt och vi slapp aircondition på rummet. Innan vi sov berättade tiracen om planerna inför kommande dagar. Jag ställer alltig upp på allt. Eftersom man är så nyfiken. Nu skulle jag få veta. Ni mina vänner kommer också att få veta när jag skriver fortsättningen. När det gäller foton har jag ett problem. Har ingen digitalkamra. Hoppas det går bra ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vänta också på fortsättningen, det ska bli skoj att höra hur någon annan ser på udon.

Själv var jag där första gången i mitten av åttiotalet, och stortrivs i Udon.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej John Khonken!

trevlig start på dina resa  berättelser!!

Jag har läst tre nu.

Jag flyger i Thailand med Thai så jag kan samla mil. och +20kg är bra att ha!

Det kostar endast några bath mera om man bokar hemma i huvudbiljetten!

Tack!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...