Jump to content
IGNORERAD

Toabesök i Los/ SKIT TRÅDEN


Vaxet

Recommended Posts

Har under mina år i Thailand verkligen lärt mig att uppskatta den oerhört hygieniska och effektiva rövslangen. Ja då menar jag alltså tvättslangen som återfinns på i stort sett alla moderna toaletter i landet, och som enligt mig är oerhört mycket bättre än papper.

Det perfekta är dock en kombination av rövslang och sedan papper, ger en ren och dessutom torr känsla.

Var ute på Koh Larn idag och där finns inga moderna toaletter.

Där fans dessa små porslinshål som monteras i golvet. På dessa porslinssaker finns det sedan två räfflade plattor där man skall ställa sig innan man uträttar sina behov. Dessa räfflade saker skall antagligen förhindra att man slinnter och sätter sig i sk..ten.

För mig som är 190 centimeter så hamnar dock rumpan och själva utblåsningshålet en bit bakom porslinsplattan om jag sätter mina fötter på den räfflade ytan. Detta innebär då att det som skall ut hamnar på golvet istället för i porslinshålet.

Efter lite akrobatiska övningar och några här onämnbara ställningar lyckades jag dock träffa porslinet och kunde med krampkänning i benen uträtta mina behov, dessutom utan att det skvätte på benen. DÄ NI!

När jag utmattad var färdig så skulle ju bakdelen rengöras och vad fans då till hands för detta?

Jo, en tunna vatten och en slev.

Vill inte berätta hur jag löste situationen då någon kanske tar anstöt, men är intresserad av att höra hur alla ni andra, som säkert också varit med om detta, löser denna situation.

Både hur ni prickar rätt, hur ni står, sitter, eller ja kanske ligger, samt och hur själva rengöringen genomförs är av intresse

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    7

  • swedenfarang

    5

  • Rospigg

    4

  • Grevenigrevie

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Har under mina år i Thailand verkligen lärt mig att uppskatta den oerhört hygieniska och effektiva rövslangen. Ja då menar jag altså tvättslangen som återfinns på i stort sett alla moderna toaletter i landet, och som enligt mig är oerhört mycket bättre än papper.

Det perfekta är dock en kombination av rövslang och sedan papper, ger en ren och dessutom torr känsla.

Var ute på Koh Larn idag och där finns inga moderna toaletter.

Där fans desså små porslinshål som monteras i golvet. På dessa porslinssaker finns det sedan två räfflade plattor där man skall ställa sig innan man uträtter sina behov. Dessa räfflade saker skall antagligen förhindra att man slinter och sätter sig i sk..ten.

För mig som är 190 centimeter så hamnar dock rumpan och själva utblåsningshålet en bit bakom porslinsplattan om jag sätter mina fötter på den räfflade ytan. Detta innebär då att det som skall ut hamnar på golvet istället för i porslinshålet.

Efter lite akrobatiska övningar och några här onämnbara ställningar lyckades jag dock träffa porslinet och kunde med krampkänning i benen uträtta mina behov.

Efter avslutat verk skulle bakdelen rengöras och vad fans då till hands för detta?

Jo, en tunna vatten och en slev.

Vill inte berätta hur jag löste situationen då någon kanske tar anstöt, men är intresserad av att höra hur alla ni andra, som säkert också varit med om detta, löser denna situation.

Både hur ni prickar rätt, hur ni står, sitter, eller ja kanske ligger, samt och hur själva rengöringen genomförs är av intresse

Jag och du har samma längd, men jag är då lite rund runt magen och det är då mycket större bekymmer med stor mage än längden.

Första gången jag gjorde besök på en sådan toalett i tjejens hemby kan jag säga att innan jag kom till rätt position så har jag redan börjat med mina behov, men som tur var jag naken pga.man vet alldrig hur det kan gå, sen var det bara att duscha som vanligt och tvätta av rummet som inget har hänt.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ska du göra på Koh Larn, Vaxet:

Gå ut i vattnet - leta upp en ryss (finns många nu) - simma nära och gör vad du måste. :whistle:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har under mina år i Thailand verkligen lärt mig att uppskatta den oerhört hygieniska och effektiva rövslangen. Ja då menar jag alltså tvättslangen som återfinns på i stort sett alla moderna toaletter i landet, och som enligt mig är oerhört mycket bättre än papper.

Det perfekta är dock en kombination av rövslang och sedan papper, ger en ren och dessutom torr känsla.

Var ute på Koh Larn idag och där finns inga moderna toaletter.

Där fans dessa små porslinshål som monteras i golvet. På dessa porslinssaker finns det sedan två räfflade plattor där man skall ställa sig innan man uträtter sina behov. Dessa räfflade saker skall antagligen förhindra att man slinter och sätter sig i sk..ten.

För mig som är 190 centimeter så hamnar dock rumpan och själva utblåsningshålet en bit bakom porslinsplattan om jag sätter mina fötter på den räfflade ytan. Detta innebär då att det som skall ut hamnar på golvet istället för i porslinshålet.

Efter lite akrobatiska övningar och några här onämnbara ställningar lyckades jag dock träffa porslinet och kunde med krampkänning i benen uträtta mina behov, dessutom utan att det skvätte på benen. DÄ NI!

När jag utmattad var färdig så skulle ju bakdelen rengöras och vad fans då till hands för detta?

Jo, en tunna vatten och en slev.

Vill inte berätta hur jag löste situationen då någon kanske tar anstöt, men är intresserad av att höra hur alla ni andra, som säkert också varit med om detta, löser denna situation.

Både hur ni prickar rätt, hur ni står, sitter, eller ja kanske ligger, samt och hur själva rengöringen genomförs är av intresse

Det var ju ett ytterst delikat ämne du tar upp. :)

Själv håller jag med dig om att vattenrengörning är helt överlägset pappersrengörning och det är nästan så att man funderat på att montera en rövslang på dasset här i Sverige.

Vad gäller en tunna vatten och en "kan" som det kallas i Thailand (=skopa) så tycker jag det funkar lika bra som rövslangen, dvs det blir väldigt rent efter användning.

Det gäller att hålla ena handen där skiten så att säga föds och med andra handen spilla ur skopan på denna hand bakom ryggen. Gnugga, spill och glöm ej att tvätta aktuell hand med tvål efteråt trots att den för ögat ser helt ren ut. :)

Funkar utomordentligt bra och jag tar sedan många år tillbaka inte ens med mig dasspapper till toaletter där vattentvätt är möjlig.

Har dock till stor irritation upptäckt att en del hotell (samt många varuhus) inte monterar någon rövslang på dass och då blir det som det blir, grisande med papper som är så tunt att fingrarna går ígenom flera lhopvikta lager. Nej, helt klart är vatten att föredra.

Vad gäller siktet så stämmer ståtoaletterna dåligt på vår faranganatomi och åtminstone jag får stå med hälarna ungefär där thailändarna har tårna och dessutom måste jag ta av mig byxorna helt innan för att inte blöta ned dom i efterrengörningsarbetet.

Hemma i byn är dock ståtoaletten alltid så välstädad och dessutom placerad på en upphöjning så där sätter jag mig helt sonika på den. Funkar skitbra. :)

.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag själv är lite längre så kan jag rekommendera att i möjligaste mån utföra utsläppet stående vilket är mest skonsamt för lekamen.

För att tvaga rent runt analen använder man den sk sleven som i själva verket är en analskrapa. Ev benstänk tvagas lämpligen genom att man ställer sig i den med vatten försedda tunnan. Svåraren än så behöver det inte vara.

[move]

Bananale Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl haft tur gissar jag.

Har under mina resor inte haft det problemet att jag behövt utnyttja en "thai toa" för att tömma tarmen. Tills, det att frugan o jag kom ned till Bangkok från khonkaen med buss.

Den lilla matlådan som man fick på bussen satte fart på skrinet ordentligt kan jag lova, så när man på morgonkulan landade på bussstationen o ville uppsöka en mugg o "bara" fann ett hål i backen så va det ju inget annat än att klä av sig naken på underkroppen ( man vill ju inte få massa skit på kläderna ) o försöka pricka rätt. Då jag inte tycker att det är bekvämt o va blöt i skrevet efter det att man har försökt att hälla vatten efter ryggslutet, så va det bara att offra fillingarna till att bli torr där bak.

Däremot så installerade vi endast en farangmugg hemma hos svärmor när hon bytte kåk. Nu senast efter att det har gått 1 1/2 år så får jag höra o se hur svärmor går ut i sockerrörsodlingarna med en spade för att uträtta sina behov. Hon anser att det är mkt obekvämt att sitta på farangtoan o går hellre ut i odlingarna o gör sitt.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill även påminna forumisterna att skit trots allt är mat, så det är inget konstigt med det.

[move]

Matglade Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gångerna jag bodde hos min blivande fru, på prov så att säga, så hade de bara en toalett på nedervåningen och den var av "hål i golvet-variant".

Jag kunde använda den. ,men jag föredrar den västerländska modellen...

Hur gör man då?

Om det inte är panik på morgonen så föredrog jag att vänta tills vi kom utanför hemmet, till en plats där det fanns en riktig mugg, det blev mycket shopping och restaurangbesök...

Andra gången jag var i LOS och hälsade på min trolovade, så upptäckte jag att den fullproppade "Klädkammaren" på andra våningen oxå var en toalett, men den var visst trasig, dock av väst-modell :great: , bara att fixa den, sedan dess kan jag lungt sitta ner för att uträtta mina bruna behov, känns bäst så, och så slipper man spreja ner golv och anklar när man e lite lös i magen :kort:

Sedan dess har vi köpt huset av frugans moster och renoverat ett par gånger, men "hål i golvet-muggen" finns kvar på nedre våningen, fast den är mycket snyggare nu!

Varför inte byta ut "hål i golvet-muggen"?

Jo för att frugan vägrar, hon säger att det är praktiskt om våra barn får lära sig att skita på båda toatyperna, eftersom det ännu inte finns sittoaletter överallt, tex inte på Koh Larn!

Hon har en poäng, på min plastdotters skola finns endast "hål i golvet-muggar", och en del av skolungarna håller sig hellre, än lär sig att skita på traditionellt thai manér...

Har ännu aldrig provat att rensa rumpan med en skål vatten, det har istället gått åt ett par sockar och näsdukar, nån gång :bag:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Tommy, det är just därför som man inte bör använda vita sockor utan en mörkare kulör.

Modemedvetne Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag är positiv till thai toaletterna och det finns inte mycket annat att tillgå i stora delar av landet.

Att tvätta sig med vatten efter uträttat behov är helt överlägset,

jämfört med att stryka ut skiten på huden med papper och tro att man är ren.

Längden är inget problem för mig, men jag kan förstå att det kan vara det om man är mycket längre än medel thailändarna.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaitoaletterna är absolut inget för mig som är över 1,94 och är utrustad med en kruttunna kring höfterna,har fasansfulla minnen från en magsjukeperiod där jag sprutlackade svägerskans redan sprutade väggar.Och om jag nödvändigtvis behöver använda en dylig inrättning så blir det till att strippa underdelen.Däremot så har systemet lärt mig att använda "rövduschen" en helt outstanding uppfinning,och skönt att slippa(som Kim säger elr var det IL)kleta runt extrementerna,kan tillägga att även jag har fått åka kalsonglös från ett thaitoabesök  :crazy:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

thaitoa är bra för kroppen.

gamla personer i Thailand har bättre rörlighet i sina leder än vi i västvärlden.

inte många gamla som klarar sitta på huk här.

tyvärr slutar vi använda kroppen med full rörlighet i ungdomsåldern o vi blir bara stelare i våra leder med tiden.

ang. detta med handdusch är suveränt . rent o bra.

kolla in folksamlingar i sverige ibland kan man se folk kliar sig disrket pga.klåda

Och ni har väl inte missat apotekets reklam i höstas ang. någon salva mot analklåda.

behövs ju abslolut inte då man tvättar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har sedan några år tillbaka installerat en variant av "pussyshower" som finns att inhandlas på Clas Ohlson för 149 kr. Den kopplas till kranen och sedan är det bara att tvätta sig. Håller med om att det känns tusen gånger mer hygieniskt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Att utföra skitningsproceduren stående är nog inget att rekommendera ifall man har akut diarre.

Inte så kul när skiten rinner nerför benen på en.

En annan sak som inte är kul på en thaitoalett är förstoppning.

Här gäller det att vara vältränad i armarna om man ska krysta i en halvtimme innan skiten behagar slinka ut.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Bror, det är ju det man har tunnan till, var god och följ instruktionerna!

Att slarva med analhygienen leder ofrånkommligt till besvärande analklåda.

[move]Dr Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Arne!

Att utföra skitningsproceduren stående är nog inget att rekommendera ifall man har akut diarre.

Inte så kul när skiten rinner nerför benen på en.

En annan sak som inte är kul på en thaitoalett är förstoppning.

Här gäller det att vara vältränad i armarna om man ska krysta i en halvtimme innan skiten behagar slinka ut.

BTT

Men om rövduschen finns där så går det utmärkt lätt att ge sej själv ett snabblavemang, och vips är problemet , och skiten, löst.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Rövasprudan" är helt överlägsen.(obs, skall uttalas på bred skånska...)

Jag har också funderat på att installer en dylik anordning hemma, men hur löser man problemet med att vattnet är så j-la kallt?? Man kommer ju bostavligen talat att "frysa röven av sig"

För ett par år sen var jag i en condo i View Talay 5 i Pattis, efter ett tag uppsöktes badrummet för att lätta sig på lite ballast. Och det gick ju bra, ända tills "Rövasprudan" skulle användas, det var ta mig fan sånt tryck i vattnet så jag trodde det skulle komma ut genom munnen. :D

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar en bild av Lantalover som visar på Thaiares uppfinningsrikedom hur man får det bästa av två värdar.

file.php?id=28797

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe..men bilden ser manipulerad ut. (photoshoppad).

Minns en pissoar i Rayong som var utformad som en trädstam. Ganska rolig toalett som i övrigt gick i trädets tecken. En "djungelrestaurang" som rekommenderas. Minns dock ej namnet. Ska fråga frugan ikväll.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är några varianter som jag brukar alternera mellan beroende på toalettens storlek.

Bild 1: Kontrollerat sidoutblås.

Lämpligt att använda i lite större utrymmen där det räfflade porslinet är nerskitat sedan tidigare.

Då kan man ställa sig på sidan av och ändå få till det.

37-Parsva-Bhuja-Dandasana.jpg

Bild 2: Avslappnat vertikalutblås.

Den vanligaste varianten man använder om man vill sitta lite längre.

Nackdelen är att det kan vara lite svårt att anta positionen inne i toaletten (om den t.ex är liten).

Det åtgärdas bäst med att man börjar utanför själva toan och backar in.

Be också lämpligen någon om hjälp med att stänga dörren när du kommit in.

VPAsana2.gif

Bild 3: Högprecisionsutblås.

Bra i väldigt trånga utrymmen eller då det är viktigt att man prickar rätt.

382760835_66197673df.jpg?v=0

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz:  :good:   hahaha, det var roligt!

ps. på andra bilden var jag tvungen att titta två gånger. Vid första anblicken trodde jag det var HerrChang. ds.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det!

Vill passa på att be om ursäkt för att jag inte tagit bilder föreställande mig själv då det inte visat sig riktigt genomförbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

nobuzz:  :good:   hahaha, det var roligt!

ps. på andra bilden var jag tvungen att titta två gånger. Vid första anblicken trodde jag det var HerrChang. ds.

Hehe, så vig är jag tyvärr inte! Min teknik är dock olämplig att publicera här... möjligen kan fru Chang tillhandahålla bilder om hon är på fel humör ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dock sett en bild av H C:s eminenta vighet, sittandes på en barnstol. obs ej barstol, och med vardera handen, manövrera en cigg och en chang

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Avslöjad av clas391! Vad som ser ut som ett restaurangbesök är i själva verket hårdträning i thailändsk toaletteknik:

AvatarNonkiigen.jpg

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...