Jump to content
IGNORERAD

En till som trivs i Isaan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej  Jag kunde inte låta bli att göra lite reklam för Isaan.  "I have heard a lot of people say negative things about rural Isaan not so much on this site but on other sites and in public. I was talking to one guy in Big C Khon Khen when out of the blue he comes out with all people that live in villages are stupid and anyone that listen to them are the same. I told him i live in a small village and he shut up real quick. I find rural Isaan great fresh food, nice people, no polution, no whining expats, except my mate John but he is a old pommy barsted so you got to expect that. I have lived in many places Phuket, Bangkok, Khon khen, and have to say Isaan is the best for me. If you go to rural Isaan and dont have a good time it proberly because of one of the following. Your not man anough for Isaan. Not orgnized. You wife is not looking after you and is no good. Your wifes faimly is no good

ISAAN I LOVE IT  "  Från ett inlägg på Thai Visa.  Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    12

  • ban99arne

    7

  • Tommy

    6

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Vad kan man säga? :polling:

Finns ju till och med forummedlemmar som tycker att det e ok att bo i Norrland! Tänka sig :no:

Antar att landsortsbor från Sverige trivs hyfsat på landet var de än råkar hamna på klotet, själv står jag ut en långhelg eller så. :suicide:

Alla människor är olika, utom jag för jag är likadan...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att den där Isaan verkar vara en trevlig stad, påminner ju en hel del om Flen.

[move]Flensta Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy, Du har aldrig bott i Stockholm, kanske Nyinflyttad ?

Anders född på Kungsholmen S:T Eriks sjukhus, upplevt Stockholm på gott och ont. SNACKA INTE, du vet inte vad du pratar eller skriver om ! !

Vidareutveckla om du känner för det ?  MVH onsdagen den 11/2 -48 12.45 av Norrländska föräldrar.

Nu Lycklig i Isaan / Buriram  PS Tommy Gilla Dig Själv, Det underlättar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tommy, Du har aldrig bott i Stockholm, kanske Nyinflyttad ?

Anders född på Kungsholmen S:T Eriks sjukhus, upplevt Stockholm på gott och ont. SNACKA INTE, du vet inte vad du pratar eller skriver om ! !

Vidareutveckla om du känner för det ?  MVH onsdagen den 11/2 -48 12.45 av Norrländska föräldrar.

Nu Lycklig i Isaan / Buriram  PS Tommy Gilla Dig Själv, Det underlättar.

Hyfsat nyinflyttad, fast i Bangkok eller Krungthep, som bönderna säger...

Tror vi har fler innevånare än Sverige, så prata inte om byhålan "Fjollträsk" med mej, som fö är fd Göteborgare :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy, Du kommer ALLTID och vara Lillebror när Du är född i Götet  :good:

Men Du ska veta, att två av mina bästa kompisar kommer därifrån, Ge inte upp !

Var Du än flyttar så är Du Göteborgare, Vad stolt över det, Hälsar Utflyttad Anders som förhoppningsvis inte är Stockholmare längre  // See You

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att majoriteten av medlemmarna här trivdes i Isaan. Är det inte så?

Själv så har jag bara varit i Isaan i knappt en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tommy, Du kommer ALLTID och vara Lillebror när Du är född i Götet  :good:

Men Du ska veta, att två av mina bästa kompisar kommer därifrån, Ge inte upp !

Var Du än flyttar så är Du Göteborgare, Vad stolt över det, Hälsar Utflyttad Anders som förhoppningsvis inte är Stockholmare längre  // See You

Född i Annedals Församling, men har bla bott i Poona i Indien 4 år, Tabriz i Iran oxå 4 år, och nu i Bangkok (som det står på vägskyltarna, iaf på Farrangspråk...), hittills i 4 år.

Samt i Partille...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Joints

Det är nog mer så här tror jag, många på forumet har fruar från Isaan men det är nog inte många av männen som trivs där.

Det är inte helt ovanligt att männen stannar vid kusten eller på ett fint hotell i närmaste större stad när frugan hälsar på familjen.

Och för att trivas där måste man nog vara lite av jägare, fiskare och naturmänniska även hemma i Sverige.

Och även vara väldigt öppen för att ta till sig nya traditioner och vara beredd att ändra livsstil totalt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Joints

Och för att trivas där måste man nog vara lite av jägare, fiskare och naturmänniska även hemma i Sverige.

Och även vara väldigt öppen för att ta till sig nya traditioner och vara beredd att ändra livsstil totalt.

Mvh Isan Lover

Japp. Jag gillar o jaga med blicken efter vackra damer, att fiska i havet och trivs bra i naturen bland vajande palmer och soldränkta sandstränder där jag kan knalla omkring o höra fågelsång.

Allt detta finns ju oftast på turistorterna men inte bland ris o sockerrörsfälten.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en genuin asfaltsblomma men trivs alldeles utmärkt i Issaan i 2-4 veckorsperioder,kul att träffa släkten och att se om det hänt något positivt med byn,sen underlättas vistelsen naturligtvis om man har några kompisar att dela sina chang med.Men så jävla tråkigt som en del vill påskina är det defenitivt inte,vi har ca.6 mil in till Surin om man vill "rasa"av sig med storstadsmiljö.Och har vi inte den skyldigheten till våra fruar att följa med till deras hemby,dom har ju brutit upp och följt med till vår  :wai:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och har vi inte den skyldigheten till våra fruar att följa med till deras hemby,dom har ju brutit upp och följt med till vår  :wai:   Mvh Måne

Bra där Måne!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är en genuin asfaltsblomma men trivs alldeles utmärkt i Issaan i 2-4 veckorsperioder,kul att träffa släkten och att se om det hänt något positivt med byn,sen underlättas vistelsen naturligtvis om man har några kompisar att dela sina chang med.Men så jävla tråkigt som en del vill påskina är det defenitivt inte,vi har ca.6 mil in till Surin om man vill "rasa"av sig med storstadsmiljö.Och har vi inte den skyldigheten till våra fruar att följa med till deras hemby,dom har ju brutit upp och följt med till vår  :wai:   Mvh Måne

Jag klarar 3-4 dygn i byn utanför Buriram utan att känna alltför stor påfrestning, men då tillbringar jag nätterna på hotell i Burran.

Tycker annars som du, att vi är skyldigavåra damer en viss tid av byvistelse.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Blir glad av att höra att flera av er tycker att man ska ställa upp lite för frugan.

Det tycker jag verkligen, och det glädjer säkert både henne och familjen om mannen följer med.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Var, eller med vad, man trivs är ju olika från person till person. Det finns dom som åker till Thailand på charter, har svenska reseledare, bamseklubb och svenska köttbullar till livs varenda dag och dom pittoreska, glada och trevliga thailändarna träffar man möjligtvis när dom serverar en drinken samt när dom bär bagaget mellan rum och bil.

Sedan finns det dom som gärna reser ut på den turistlösa landsbygden och njuter av att dra plogen tillsammans med befolkningen som man äter, sover och umgås med 24 tim per dygn.

Och sedan finns det alla möjliga typer någonstans emellan dessa två ytterligheter.

Själv anser jag nog att man ska vara där man trivs och göra det man vill. var det nu än kan vara.

Personligen lessnar jag fort när en dag börjar likna den föregående och när det börjar kännas så, så brinner det i baken att åka vidare. Samtidigt så ser jag andra som trivs med att göra precis samma sak varje dag semestern igenom och dessutom gör samma sak alla semestrar, år efter år. Och trivs man med det så är det ju förstås så man ska göra. Alla är vi olika.

Det enda som irriterar är när en del semesterfirare inte kan låta bli att försöka pådyvla sin högst subjektiva uppfattning om vad man bör göra på semestern till andra som kanske inte alls har någon lust att göra samma sak. Framför plogen på landsbygden eller med paraplydrink på turiststranden, up to you. Personligen alternerar jag helst och trivs utomordentligt med det.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Jag är förbjuden att följa med svärfar ut på risfälten/trädplantagen.

Svärmor hävdar bestämt att det bara blir en massa svammel då... :drinks:

Tyken gumma det där,ibland smiter jag dock med ändå.Till hennes stora förtret. :na:

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Visst är det mysigt att följa med när de ska ut och arbeta, brukar bulla upp med lite mat och öl under ett träd och njuta av att se andra arbeta.

Ja, det är verkligen tungt att bli tvingad till sådana arbetspass.

Springa i affärer eller bli släpad till en svettig badstrand är däremot ett arbete som jag hatar.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim, jag kan bara hålla med i ditt inlägg ovan.

Själv trivs jag förträffligt i Korat (dito till Nerikes inlägg), och för de som ÄR intresserade av Isaan kan jag rekommendera forumet "Korat the Gateway to Isaan". Se bla medlemmarnas alla härliga bilder från olika sevärdheter i Isaan, och det finns massor av annat som lagts in på forumet som är värt att se och läsa.

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Hyfsat nyinflyttad, fast i Bangkok eller Krungthep, som bönderna säger...

Tror vi har fler innevånare än Sverige, så prata inte om byhålan "Fjollträsk" med mej, som fö är fd Göteborgare [img alt= :wai: ]

MVH Tommy

Som vanligt kommer ordet fjollträsk från en en avundsjuk bondläpp från götet...

Känner en kille från götet som bor här i kungliga huvudstaden(hör och häpna alla göteborgare) han säger att i göteborg där pratas det alltid skit om stockholmare.

Me konstigt nog i Stockholm där skiter man fullständigt i Göteborgare. Undrar vad

det kan bero på ??? ? ???   :wild:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som vanligt kommer ordet fjollträsk från en en avundsjuk bondläpp från götet...

Känner en kille från götet som bor här i kungliga huvudstaden(hör och häpna alla göteborgare) han säger att i göteborg där pratas det alltid skit om stockholmare.

Me konstigt nog i Stockholm där skiter man fullständigt i Göteborgare. Undrar vad

det kan bero på? ??????:wild:

Göteborgskillen vet kanske precis vad ni vill höra?

Varför bryr du dig när de andra inte gör det, är du ingen riktig stockholmare?  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger Fjolltrask och Gotet i Isaan?

Naha, trodde jag missat nat, uppvaxt i kungliga huvudstaden, jobbat med Goteborgsforetag i over 20 ar, bor numer 50/50 i Isaan, men vet jag darfor hur alla andra skall tycka, NEJ.

Det har blivit nan sorts motvalls karing har pa MPR, man far uppenbarligen inte trivas i Isaan for da ar man klassad som halvidi*t bara for att det finns sant fint folk som bor (och aven arbetar) i BKK, men da ar val jag bara kvartsidi*t som bor halften i Sverige?

Borjar trottna pa elitsnacket, alla har val ratt till det liv som passar dem, Isaan, Phuket, Pattis och BKK, skitsamma bara Ni rivs med ert eget liv, jag trivs med mitt och accepterar inte att andra skall tycka at mig. Passar inte galocherna sa ak hem och skotta sno.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det har blivit nan sorts motvalls karing har pa MPR, man far uppenbarligen inte trivas i Isaan for da ar man klassad som halvidi*t bara for att det finns sant fint folk som bor (och aven arbetar) i BKK, men da ar val jag bara kvartsidi*t som bor halften i Sverige?

Borjar trottna pa elitsnacket, alla har val ratt till det liv som passar dem, Isaan, Phuket, Pattis och BKK, skitsamma bara Ni rivs med ert eget liv, jag trivs med mitt och accepterar inte att andra skall tycka at mig. Passar inte galocherna sa ak hem och skotta sno.

Jag tycker det ar betydligt fler pa forumet som lovordar Isaan an de som lovordar Bkk och jag kan inte paminna mig att jag last nagon som idi*tforklarat de som gillar Isaan, forutom mojligen i ironiska ordalag. Jag har sjalv i flera ar bott halvvags mellan Bkk och Isaan och jag trivs klart battre dar an i var lilla Bkk-lagenhet.

Jag borjar dock undra om Baa verkligen trivs sa bra i Isaan. Jag tycker att majoriteten av dina inlagg senaste manaden osat av upprordhet och besvikelse till skillnad fran de betydligt muntrare inlaggen medans du var i Sverige och i borjan av dina Isaan vistelse. Bara en amatospsykologisk analys  ;)

Helt klart kravs det nog mer for att trivas i Isaan an i Phuket, annars hade ju Mukdahan haft en storre flygplats an Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...