Jump to content
IGNORERAD

Kvinnlig "pedofil".


Jive

Recommended Posts

Citerat från thaivisa.com:

"Bangkok - Thai police arrested a female teacher for having sex with a 13-year-old boy whom she was tutoring in her room, media reports said Tuesday."

Längre fram i artikeln framgår det att läraren var en 29-årig thailändska.

Fördöma och döma läraren som en simpel pedofil eller gratulera grabben och låta de två fortsätta?

Vad tycker ni?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nerike

    6

  • måne

    5

  • Tommy

    4

  • Joints

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bäste Herr Give, svaret på detta spörsmål är mycket enkelt, är läraren snygg så är det helt ok men är hon skapt som en normal lärare bör hon straffas.

[move]

Vett- & Etik-konsulenten 

Arne Ribbing

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Citerat från thaivisa.com:

"Bangkok - Thai police arrested a female teacher for having sex with a 13-year-old boy whom she was tutoring in her room, media reports said Tuesday."

Längre fram i artikeln framgår det att läraren var en 29-årig thailändska.

Fördöma och döma läraren som en simpel pedofil eller gratulera grabben och låta de två fortsätta?

Vad tycker ni?

Tror 13 år är även är för ungt för att låta fort gå.

Thailand har väl 18 år som gräns om int jag har fel.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Som allt annat så blir ordet pedofili missbrukat och snart har den inte den innebörd som den skall ha,

PEDOFILI är när man har sex med barn som ej har kommit i puberteten.

I detta fall handlar det om barn som har kommit i puberteten då heter HEBEFILI, båda fallen är störande

men pedofil kan men ej bli om man har sex med en könsmogen 14 årig tjej eller kille.

Så sluta kalla alla pedofil då tappar ordet betydelse, om man nämner pedofili så vet man att idi*ten har haft sex med ett barn som icke är i puberteten detvill säga han/hon är mycket störd mäniska men om man använder det för allt då tappar man begreppet om ordet.

I detta fall skulle ni åka dit för vad svensson kallar pedofil om ni har sex med en 17 årig i Thailand då dom är byxmyndiga vid 18 år, i sverige är 15 byxmyndig men vi tillämpar en annan term som heter sexuelt utnjutnade av minderårig så kan ni ej dömmas för vad svensson kallar pedofili om ni har sex men en 17 årig och ni är 30+.

Nä sluta att kalla allt för PEDOFILI (som är den sjukast formen av dom olika termerna för sex med minderåriga) till slut så kommer vi säga jaha en pedo kan vara klasskamrat, jobbarkompis med mera som har torskat på sånt och vi kände ju honom och han är inte sån han måste haft sex med en 16-17 åring.

Själva ordet tappar sin klang för säger man PEDOFILI då är det en människa som har haft sex med en som ej har kommit puberteten.

Samma sak som ordet rasist har tappat sin klang för det är inte så farligt så vi kan skämta om det fast tänk bara på hur dom som lever med det ett ex. i kongo där dom slog ihjäl grannen med macheta för han var av en annan klan där har ni rasister.

Jag har tagit upp detta förut om PEDOFILI,HEBEFILI samt EFEBOILI använd orden rätt så dom inte tappar värde.

Läs gärna detta

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hebefili

Sedan förstår jag ej vad har man för utbyte av en tjej som är omkring 20 år yngre än mig (jag är 42)

och allra helst i Thailand vad har dom för livserfarenhetervad skulle man prata om vilket pc-spel är bäst nu vad som händer i världen nu med mera.

Sedan finns det som har 20+ mellanskillnad men skulle tro att det handlar 50+ samt en 30 åring i dom flesta fallen sedan finns det gubbsjuka som måste visa att gubben kan än.

Och kärringarna är inte bättre dom fast dom har ett fint namn TOYBOY.

Det behöver man inte åka till Thailand för att se kolla bara i kändisarna i Sverige så ser ni.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara korrigera Herr Upprike map begreppet pedofil. En pedofil behöver inte ha förgripit sig på ett barn och därmed gjort sig skyldig till något brottsligt.

[move]Rättaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste banalen

Självklart behöver det inte handla om förgipit sig på ett barn det kan handla om kort på barn som inte är narturlig och vad jag vet så är väl det förbjudet och i och med det en brottslig handling.

Detta är ett ex.

Det jag menar är min kompis, klasskamrat, jobbarkompis har vart i ett land och haft sex med en underårig

han åker dit för det men jag vet ju vem han är och han skulle inte ha sex med ett barn som inte har kommit in i purberteten.

Han har haft otur och träffat en tjej som är 17 år i Thailand (byxmyndig 18 år i vissa länder är den till och med 21 år) då skrivs det i pressen att en pedofil har åkt fast i Thailand.

Han kommer hem hela hans liv är förstört, alla tar avstånd vill inte ha med han att göra hela hans liv är åt helvete.

Ex.2

Det jag menar är min kompis, klasskamrat, jobbarkompis har vart i ett land och haft sex med en underårig och pressen skriver att en pedofil har åkt dit i Thailand.

Jaha säger vi han har haft otur och inte kollat leg. på tjejen (för vi tror att det är en 17 åring).

Han håller med om att han haft otur, och vi tycker lite synd om han fast lite får han skylla sig själv.

Men det han inte talar om att det var PEDOFILI han åkt dit för, det vill säga sex med ett barn som ej har kommit in i puberteten.

Och han kan leva vidare bland barn, och han liv är inte förstört

Så därför tycker jag att man skall sluat missbruka ordet och använda den term han har åkt dit för

Är det Pedofili då har han haft sex men ett barn som ej kommit in i puberteten.

Är hebefili så har barnet kommit in i puberteten (i Thailand räknas man som barn till 18 år)

Om man inte skiljer dom åt så kommer ordet Pedofili tappa klang för vår kompis skulle ej vara en pedofil

han hade bara lite otur och inte kolla leg.

Och det sämsta är pressen som inte skriver skillnaden utan dom skriver pedofil om allt varpå svensson gör likadant, det kommer att finnas olika pedofiler i svenssons ögon fast det bara finns en sort och det är dom sjuka som tänder på barn som ej kommit in i puberteten.

Kolla in denna källa så ser ni dom olika länders byxmyndighet, det finns länder som har så lågt som 12 år sjuktlågt tycker jag.

http://www.ageofcons...geofconsent.htm

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike... Om du tittar på din egen länk så ser du att "byxmyndighetsåldern" i Thailand är 15.

Däremot är det straffbart att KÖPA sex av personer under 18 år.

Det gällde ju att skilja på sak och sak tyckte jag du nämde ovan. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike!

Jag beklagar att jag, pga okunskap, använde fel benämning i trådrubriken.

Hebefili skulle det ju vara.

Kan vi härifrån återgå till min fråga i

inledningsmesset?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt denna lista får man ha sex i Thailand med en 15-åring,hur stämmer det??? Mvh Måne PS Mexico 12 år DS är väl lite väl lågt tycker jag iaf

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim

Måste erkänna mitt fel om åldern trodde det var 18 år, har för mig min tjej har sagt till mig.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive

Självklart skall dom inte få hållas hon är 29 år han är bara 13 år, hon utnytjar han för sina egna behöv

han är bara en pilsk 13 åring som har kommit i puberteten och vet inte innebörden av sex.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

måne

Jag läste vidare i länken där står det lite mer

Google översatt

Section 9 of the " Prostitution Prevention and Suppression Act " states

 

Den som upphandlar, förför eller traffics den andra personen att begå den gärning för prostitution, även

med samtycke från den andra personen, oavsett om genomförandet av olika handlingar som

utgör brottet begås inom eller utanför den kungariket, skall

bestraffas med fängelse i ett till tio år och en böter på tjugootusen till tvåhundra

tusen baht.

Om kommissionen för brott som avses i första stycket mot en person som är över

femton (15) år men ännu inte över arton (18) år, gärningsmannen skall straffas med

fängelsestraff på mellan fem och femton år och böter på hundratusen till trehundra

tusen baht.

Om kommissionen för brott som avses i första stycket mot ett barn inte över

femton (15) år, gärningsmannen skall straffas med fängelse i tio till tjugo år

och böter på två hundra tusen till hundra tusen baht.

Om kommissionen för brott som avses i första, andra eller tredje stycket skall begås

med hjälp av vilseledande metoder, hot, fysisk misshandel, omoraliskt inflytande, eller psykiskt tvång av något

annat sätt, att gärningsmannen skall straffas med fängelse en tredjedel högre än

bestraffning i enlighet med första, andra, tredje eller fjärde stycket i förekommande fall

vara. "

Section 10 of the " Prostitution Prevention and Suppression Act " states

"Den som är far, mor eller förmyndare för en person som ännu inte över arton (18) år,

med vetskap om att det är den straffbara handling som anges i andra tredje, eller

fjärde stycket i § 9 mot person i hans eller hennes förmyndare, colludes med

en annan gärningsmannen i provision på att brott skall straffas med fängelse i fyra till

tjugo år och böter på åttiootusen till fyrahundratusen baht. "

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy

skulle du vara rolig nu ett barn kan väl för fan inte vara HEBEFIL, vi snackar väl om vuxna (myndiga) personer som har läggning till barn.

Sedan att det dyker ett så tragiskt fall som den länken, har läst om den förut i aftonbladet och tydligen var det fler grabbar som gjorde anspråk om dom var pappa till barnet.

tragiskt att föräldrarna inte ser vad sina barn gör.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vissa är vi väl allihopa pedofiler därför att vi är intresserade av Thai tjejer.

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tommy

skulle du vara rolig nu ett barn kan väl för fan inte vara HEBEFIL, vi snackar väl om vuxna (myndiga) personer som har läggning till barn.

Sedan att det dyker ett så tragiskt fall som den länken, har läst om den förut i aftonbladet och tydligen var det fler grabbar som gjorde anspråk om dom var pappa till barnet.

tragiskt att föräldrarna inte ser vad sina barn gör.

Mvh

Nerike

Sorry Nerike, jag orkade inte läsa ytterligare en tråkig länk till Wikipedia (som förresten skrivs av vanliga idi*ter som jag och du), alltså beror det på en massa olika tolkningar, vem som är vad och i vilket fall och allt beror på den som dömmer?

Sen läste jag faktiskt lite på denna länk (verkar skriven åt Pedofiler eller nåt liknande), som du lade in: http://www.ageofcons...geofconsent.htm

I varje fall verkar det så när man läser en del av kommentarerna... :diablo:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Litet utdrag från kommentarerna om "Netherlands" i Nerikes länk...

"A still greater threat to the Dutch AOC (Age Of Consent, (Tommys tillägg)) (at least for the likes of me who would prefer to see it low) comes from the EC. "

Läs gärna mer i Nerikes länk: http://www.ageofcons...netherlands.htm

Sen anser jag att länken borde strykas, eftersom den är till för att visa Pedofiler och Hebefiler och likartade vart de kan åka för att ha 6, riskfritt.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ventilerar en sån här fråga så måste man dela in diskusionen i 3 områden.

1. vad lagen säger

2. vad andra vuxna tycker

3. vad en 13 årig grabb säger om att fått förmånen att få utlopp för sin kåthet.

jag var själv bara 13 när jag "lekte" med en 12-åring, och 15 när jag "lekte" med en 30 åring och i båda fallen så var det något mycket häftigt som jag var stolt över när det hände. Jag har inge samvetskval i dag för det som hände och jag dömmer ingen, oavsett ålder, för vad könsmogna gör.

Pedofiler förtjänar det straff som i Kina praktiseras och där släkten efteråt får räkning på en metallbit.

Tidiga Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Herr Give, svaret på detta spörsmål är mycket enkelt, är läraren snygg så är det helt ok men är hon skapt som en normal lärare bör hon straffas.

[move]

Vett- & Etik-konsulenten 

Arne Ribbing

[/move]

:D:D:D:D:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som allt annat så blir ordet pedofili missbrukat och snart har den inte den innebörd som den skall ha,

PEDOFILI är när man har sex med barn som ej har kommit i puberteten.

I detta fall handlar det om barn som har kommit i puberteten då heter HEBEFILI, båda fallen är störande

men pedofil kan men ej bli om man har sex med en könsmogen 14 årig tjej eller kille.

Så sluta kalla alla pedofil då tappar ordet betydelse, om man nämner pedofili så vet man att id**** har haft sex med ett barn som icke är i puberteten detvill säga han/hon är mycket störd mäniska men om man använder det för allt då tappar man begreppet om ordet.

I detta fall skulle ni åka dit för vad svensson kallar pedofil om ni har sex med en 17 årig i Thailand då dom är byxmyndiga vid 18 år, i sverige är 15 byxmyndig men vi tillämpar en annan term som heter sexuelt utnjutnade av minderårig så kan ni ej dömmas för vad svensson kallar pedofili om ni har sex men en 17 årig och ni är 30+.

Nä sluta att kalla allt för PEDOFILI (som är den sjukast formen av dom olika termerna för sex med minderåriga) till slut så kommer vi säga jaha en pedo kan vara klasskamrat, jobbarkompis med mera som har torskat på sånt och vi kände ju honom och han är inte sån han måste haft sex med en 16-17 åring.

Själva ordet tappar sin klang för säger man PEDOFILI då är det en människa som har haft sex med en som ej har kommit puberteten.

Samma sak som ordet rasist har tappat sin klang för det är inte så farligt så vi kan skämta om det fast tänk bara på hur dom som lever med det ett ex. i kongo där dom slog ihjäl grannen med macheta för han var av en annan klan där har ni rasister.

Jag har tagit upp detta förut om PEDOFILI,HEBEFILI samt EFEBOILI använd orden rätt så dom inte tappar värde.

Läs gärna detta

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hebefili

Sedan förstår jag ej vad har man för utbyte av en tjej som är omkring 20 år yngre än mig (jag är 42)

och allra helst i Thailand vad har dom för livserfarenhetervad skulle man prata om vilket pc-spel är bäst nu vad som händer i världen nu med mera.

Sedan finns det som har 20+ mellanskillnad men skulle tro att det handlar 50+ samt en 30 åring i dom flesta fallen sedan finns det gubbsjuka som måste visa att gubben kan än.

Och kärringarna är inte bättre dom fast dom har ett fint namn TOYBOY.

Det behöver man inte åka till Thailand för att se kolla bara i kändisarna i Sverige så ser ni.

Mvh

Nerike

Jag är ledsen att behöva förstöra dina illusioner Nerike, kalla mig gärna naiv, men jag tror knappast att dom varken sysslar med att diskutera vilka pc-spel som är bäst eller vad som händer i världen. :he::mdr::dance::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Året var 1966

Var på min klasskamrats brors 18 årsfest

då var det en som jag då tyckte skitsnygg tjej tog med upp på sovrummet och lärde mig en del om kärlekens språk.

13 bast var jag då, som vanligt på den tiden kunde man inte hålla käft så då blev man kung i skolan en hel vecka!

Martin om du läser detta så hör av dig!  Björklinge

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...