Jump to content
IGNORERAD

Svensk skadad i Thailand


Guest Loikkari

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    13

  • Nemo

    9

  • hamnoi

    6

  • Tekkor

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför går det inte att se bilderna längre?

Det är inte alltid det går - har jag hört - och ibland går det illa som för dem som är anledningen till den här tråden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Galler på balkongen är fan nog en riktigt bra livförsäkring, om det inte börjar brinna då. Fast då fryser jag inte om fötterna i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte svara om frågan är för personlig men det känns ändå som den behöver ställas.

Är det bara möjligheten att få pippa och/eller hitta en flickvän som får dig att åka till Thailand/Kambodja eller är det någon Laestadiskt variant av Opus Dei du håller på med? Dina resor verkar ju vara en orgie i misär, tristess och självplågan, ska det inte vara lite kul och trevligt att vara på semester också?

Bästa herr Atom,

Kan inte förstå varför alla är på och hackar på denna mannen, han har tidigare förklarat att han lever på CSN, tror varken han är självplågare eller lever i tristess eller misär, och till på köpet har han bevisligen flickvänner på sin låga budget, tror hans grej är att skryta lite fast tvärt om, ungefär som brandkårens färg fast blå, om du förstår vad jag menar, tycker han ska ha all eloge för han kan leva på en minimal budget och till och med kunna besöka Thailand ett par gånger om året, en tusenkonstnär helt enkelt, då är det fan så mycket töntigare att skryta om hur mycket pengar man bränner på ett fåtal veckor, men självklart är det upp till var och en, vi vet all att du är en välutbildad man men snälla du uttryck dej så vi bönder förstår.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Mia noier oxå.     :giggle:

Även olycksbröder på MPR, på den tid det begav sig och då singellivet satte sina djupa spår i farbror Baa hände en liten fadäs som mycket väl kunnat hamna i samma nyhetsruta!

Jag har visserligen berättat detta tidigare men det känns på något vis mer aktuellt i detta nu.

Hur som helst, hade träffat en hjälpsyster och skulle väl få lite hjälp då det uppmärksammades att "no condoms" "OK you go down 7-11,"  "Yes" sa toffeln och hasade sig iväg, men nu var det så att det guesthouse jag bodde på stängde ytterdörren kl 21, och rumsnyckeln var just det, på rummet alltså vilket hade till följd att där står farbror Baa med ett paket kådisar och kommer inte in, lyckligtvis var det så att till baksidan kunde man smita via 7-11. Hjälpsystern hade dragit på TV,n så ropa hjälpte föga så fram med trädgårsmöblerna och bygg en trappa. Väl inne i huset möter jag tjejen som sitter i receptionen dagtid som undrar varför jag inte gick in dörrvägen med henne, vi stod ju bredvid varandra i kassan, ridå, man hade uppenbarligen annat i tankarna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa herr Atom,

Kan inte förstå varför alla är på och hackar på denna mannen, han har tidigare förklarat att han lever på CSN, tror varken han är självplågare eller lever i tristess eller misär, och till på köpet har han bevisligen flickvänner på sin låga budget, tror hans grej är att skryta lite fast tvärt om, ungefär som brandkårens färg fast blå, om du förstår vad jag menar, tycker han ska ha all eloge för han kan leva på en minimal budget och till och med kunna besöka Thailand ett par gånger om året, en tusenkonstnär helt enkelt, då är det fan så mycket töntigare att skryta om hur mycket pengar man bränner på ett fåtal veckor, men självklart är det upp till var och en, vi vet all att du är en välutbildad man men snälla du uttryck dej så vi bönder förstår.

Chan2014

Inte var det väl nåt hack i Atoms inlägg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa herr Atom,

Kan inte förstå varför alla är på och hackar på denna mannen, han har tidigare förklarat att han lever på CSN, tror varken han är självplågare eller lever i tristess eller misär, och till på köpet har han bevisligen flickvänner på sin låga budget, tror hans grej är att skryta lite fast tvärt om, ungefär som brandkårens färg fast blå, om du förstår vad jag menar, tycker han ska ha all eloge för han kan leva på en minimal budget och till och med kunna besöka Thailand ett par gånger om året, en tusenkonstnär helt enkelt, då är det fan så mycket töntigare att skryta om hur mycket pengar man bränner på ett fåtal veckor, men självklart är det upp till var och en, vi vet all att du är en välutbildad man men snälla du uttryck dej så vi bönder förstår.

Chan2014

Grattis till årets längsta mening:waaaht:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte svara om frågan är för personlig men det känns ändå som den behöver ställas.

Är det bara möjligheten att få pippa och/eller hitta en flickvän som får dig att åka till Thailand/Kambodja eller är det någon Laestadiskt variant av Opus Dei du håller på med? Dina resor verkar ju vara en orgie i misär, tristess och självplågan, ska det inte vara lite kul och trevligt att vara på semester också?

 

Bästa herr Atom,

Kan inte förstå varför alla är på och hackar på denna mannen, han har tidigare förklarat att han lever på CSN, tror varken han är självplågare eller lever i tristess eller misär, och till på köpet har han bevisligen flickvänner på sin låga budget, tror hans grej är att skryta lite fast tvärt om, ungefär som brandkårens färg fast blå, om du förstår vad jag menar, tycker han ska ha all eloge för han kan leva på en minimal budget och till och med kunna besöka Thailand ett par gånger om året, en tusenkonstnär helt enkelt, då är det fan så mycket töntigare att skryta om hur mycket pengar man bränner på ett fåtal veckor, men självklart är det upp till var och en, vi vet all att du är en välutbildad man men snälla du uttryck dej så vi bönder förstår.

Chan2014

Två olika sidor av samma mynt. Fantastiskt nog tycker jag att sakframställningarna i båda är så bra att de förtjänar karma (om vi bortser från hackfunderingen då). Om man leker lite med inläggen får man ihop hela biten.

Citat Atom "Är det bara möjligheten att få pippa och/eller hitta en flickvän som får dig att åka till Thailand/Kambodja eller är det någon Laestadiskt variant av Opus Dei du håller på med? Dina resor verkar ju vara en orgie i misär, tristess och självplågan, ska det inte vara lite kul och trevligt att vara på semester också?"

Citat Chan2014 "han lever på CSN, tror varken han är självplågare eller lever i tristess eller misär, och till på köpet har han bevisligen flickvänner på sin låga budget, tror hans grej är att skryta lite fast tvärt om, ungefär som brandkårens färg fast blå, om du förstår vad jag menar, tycker han ska ha all eloge för han kan leva på en minimal budget och till och med kunna besöka Thailand ett par gånger om året, en tusenkonstnär helt enkelt,"

Självplågare tror jag inte heller att han är men lite självömkan ställer nog till det.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bästa herr Atom,

Kan inte förstå varför alla är på och hackar på denna mannen, han har tidigare förklarat att han lever på CSN, tror varken han är självplågare eller lever i tristess eller misär, och till på köpet har han bevisligen flickvänner på sin låga budget, tror hans grej är att skryta lite fast tvärt om, ungefär som brandkårens färg fast blå, om du förstår vad jag menar, tycker han ska ha all eloge för han kan leva på en minimal budget och till och med kunna besöka Thailand ett par gånger om året, en tusenkonstnär helt enkelt, då är det fan så mycket töntigare att skryta om hur mycket pengar man bränner på ett fåtal veckor, men självklart är det upp till var och en, vi vet all att du är en välutbildad man men snälla du uttryck dej så vi bönder förstår.

Chan2014

Tjena Chan,

Tycker inte det hackas så mycket på Kitung, snittar man på 50 inlägg om dagen, varav 40 handlar om hur jävligt man har det på sin semester, så vore det väl märkligt om ingen kommenterade hans sjävtpåtagna misär.

All respekt för människor som av den ena eller andra anledningen tvingas leva på en begränsad budget. Det finns dock ingen FN-konvention som tvingar folk, som egentligen inte har råd med det, att tillbringa månader av semester på andra sidan jordklotet. Att göra något man verkligen vill, trots brist på resurser, kan absolut vara värt en eloge men här handlar det inte om ett volontärarbete för utsatta barn eller liknande utan en ren semesterresa och då tycker jag inte vi behöver dela ut några tapperhetsmedaljer för att Kitungen sover med knivar under kudden och lever på snabbnudlar. 

Jag tror precis som du att Kitung kraftigt saltar beskrivningen av sitt spartanska liv men för att det ska fungera så måste man ju framställa sina bravader i positiv anda. Att åka på semester, leva i närmast misär och dessutom klaga på det måste ju få varje sunt tänkande person att undra "varför i helvete åker han inte mer sällan, stannar kortare tid eller avstår helt".

Med det sagt tycker jag ändå att Kitungen är rätt skön. annorlunda personer och uppfattningar får mig alltid att tänka till över min egen person och mina val och det är alltid en nyttig exercis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Chan,

Tycker inte det hackas så mycket på Kitung, snittar man på 50 inlägg om dagen, varav 40 handlar om hur jävligt man har det på sin semester, så vore det väl märkligt om ingen kommenterade hans sjävtpåtagna misär.

All respekt för människor som av den ena eller andra anledningen tvingas leva på en begränsad budget. Det finns dock ingen FN-konvention som tvingar folk, som egentligen inte har råd med det, att tillbringa månader av semester på andra sidan jordklotet. Att göra något man verkligen vill, trots brist på resurser, kan absolut vara värt en eloge men här handlar det inte om ett volontärarbete för utsatta barn eller liknande utan en ren semesterresa och då tycker jag inte vi behöver dela ut några tapperhetsmedaljer för att Kitungen sover med knivar under kudden och lever på snabbnudlar. 

Jag tror precis som du att Kitung kraftigt saltar beskrivningen av sitt spartanska liv men för att det ska fungera så måste man ju framställa sina bravader i positiv anda. Att åka på semester, leva i närmast misär och dessutom klaga på det måste ju få varje sunt tänkande person att undra "varför i helvete åker han inte mer sällan, stannar kortare tid eller avstår helt".

Med det sagt tycker jag ändå att Kitungen är rätt skön. annorlunda personer och uppfattningar får mig alltid att tänka till över min egen person och mina val och det är alltid en nyttig exercis.

Kan du utveckla annorlunda personer och vilka referenser du använder? För mig verkar Kitungen(ditt namn på honom) som en person med stor självkännedom och full med ironi. Älskar hans inlägg,ibland perverst löjliga för att i nästa stund vara mycket skärpta och visa på stor kunskap inom många områden. Frågan är: Är det du eller han som är annorlunda? Beror nog på betraktarens ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan du utveckla annorlunda personer och vilka referenser du använder? För mig verkar Kitungen(ditt namn på honom) som en person med stor självkännedom och full med ironi. Älskar hans inlägg,ibland perverst löjliga för att i nästa stund vara mycket skärpta och visa på stor kunskap inom många områden. Frågan är: Är det du eller han som är annorlunda? Beror nog på betraktarens ögon.

Kitungen är väldigt annorlunda jämfört med mig och det tycker jag är kul. Vi är alla annorlunda och både jag och Kitung avviker från genomsnittsmedlemmen på MPR men helt genomsnittlig är det nog ingen som är.

Du verkar tro att jag ser "annorlunda" som ett negativt laddat ord men tvärtom, jag skulle inte uppskatta att ses som "vanlig". Om jag eller Kitung avviker mer från genomsnittet är för mig en helt ointressant fråga.

Jag tycker dock fortfarande att Kitungs beskrivningar av hans semestrar i Thailand är märkliga, om de verkligen är så märkliga eller något tillrättalagda för att framstå som märkligare än de är vet dock bara Kitung.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du utveckla annorlunda personer och vilka referenser du använder? För mig verkar Kitungen(ditt namn på honom) som en person med stor självkännedom och full med ironi. Älskar hans inlägg,ibland perverst löjliga för att i nästa stund vara mycket skärpta och visa på stor kunskap inom många områden. Frågan är: Är det du eller han som är annorlunda? Beror nog på betraktarens ögon.

Så olika man kan tycka, han är för mig den mest tröttsamma och värsta ordbajsaren på hela forumet.

Han skriver gärna en uppsats som handlar om precis ingenting , en snål gris som är livrädd för o bjuda på sig.

Irl är han säkert helt ok:big_smile:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Så olika man kan tycka, han är för mig den mest tröttsamma och värsta ordbajsaren på hela forumet.

Han skriver gärna en uppsats som handlar om precis ingenting , en snål gris som är livrädd för o bjuda på sig.

Irl är han säkert helt ok:big_smile:

Det är väl sådant man får lära sig som vuxenstuderande! Gäller ju att inte bli utexaminerad innan pensionen inträder!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så olika man kan tycka, han är för mig den mest tröttsamma och värsta ordbajsaren på hela forumet.

Han skriver gärna en uppsats som handlar om precis ingenting , en snål gris som är livrädd för o bjuda på sig.

Irl är han säkert helt ok:big_smile:

Men visst fan rör han upp känslor  på MPR. 

Have a nice weekend!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Men visst fan rör han upp känslor  på MPR. 

Have a nice weekend!

Där håller jag inte alls med, för att röra upp känslor måste man ha en väldigt bestämd uppfattning och dessutom påpeka att de med avvikande uppfattning har fel, sådan är inte Kitung. 

Jag upplever Kitung som en väldigt lågmäld person som gärna ältar sin Laestadiska hållning till att spendera men jag har aldrig sett honom kritisera de som spenderar per dag det han säger sig spendera per kvartal.

Så några känslor tror jag inte han rör upp, däremot så genererar hans beskrivningar en del frågor och det verkar mer vara dessa frågor som rör upp en del känslor.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Snäll kan ni inte sluta analysera mig i en tråd som heter "Svensk skadad i Thailand" för det känns lite olycksbådande då jag räknar ner dagarna till avfärd nu. Och vännen skickar meddelanden som ฉันขอเมานะจะได้ไม่คิดมาก vilket inte gör mig mindre orolig.

I alla fall så kan jag säga att den dagen när det går åt pipan för mig så hade jag rätt hela tiden. ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst fan rör han upp känslor  på MPR. 

Have a nice weekend!

Enda känslan han rörde hos mej var aversionen mot ordbajsande och det löstes enkelt med

"ignorera medlem". Första gången på 5 år den  användes, funkade utmärkt :big_smile:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderat på att blocka Atom, skriver så långa inlägg men svåra ord är det värsta, får ju ont i huvudet. Men så kommer man på andra tankar, kanske skulle blocka någon som gillar att sura och dumma sig. Tror jag i slutändan inte blockar någon, gillar ju MPR med vårtor och allt. :) Får nästan "den där som handlar med kottar" vibbar av mitt eget inlägg.. Dags att beställa en ny öl! Sent from my A0001 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Snäll kan ni inte sluta analysera mig i en tråd som heter "Svensk skadad i Thailand" för det känns lite olycksbådande då jag räknar ner dagarna till avfärd nu. Och vännen skickar meddelanden som ฉันขอเมานะจะได้ไม่คิดมาก vilket inte gör mig mindre orolig.

I alla fall så kan jag säga att den dagen när det går åt pipan för mig så hade jag rätt hela tiden. ;)

Fortsätt du med dina inlägg! Förr eller senare (?) fattar nog även pöbeln vad ironi är!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför diskuterar ni Kitung?  Om det är kitungmakmak ni (främst Atom) menar, så skriv då det. Kitung är en annan medlem på forumet.

Nån som har hört nåt om svensken som hoppade/föll/blev knuffad från balkongen?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför diskuterar ni Kitung?  Om det är kitungmakmak ni (främst Atom) menar, så skriv då det. Kitung är en annan medlem på forumet.

Ähh det är säkert samma.

Förövrigt så är KMM:s orbajsande lite ironsikt, eftersom KMM tryna har jag bilden klar för mig hur han ser ut :)

Hans berättelser ger vibbar av denne:

anidiot7_0.thumb.jpg.a2fd672546eaf348a95

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh det är säkert samma.

Förövrigt så är ditt orbajsande lite ironsikt, eftersom du inte visat ditt tryna har jag bilden klar för mig hur du ser ut :)

Dina berättelse ger vibbar av denne:

anidiot7_0.thumb.jpg.a2fd672546eaf348a95

Nä, han har mycket bättre tänder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, han har mycket bättre tänder.

Woaps, nu var det inte dig jag tänkte på, utan Kitungmakmak....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...