Jump to content
IGNORERAD

Svensk skadad i Thailand


Guest Loikkari

Recommended Posts

Vanligtvis så knackar man om man vill komma in, jag brukar öppna om någon knackar eller ringer på ivf.

Du borde nog skippa att blanda sprit och piller på dina resor, stod det något om paranoia som biverkningar?

Stol mot dörren o kniv under kudden, ja jävlar!!

Eller helt enkelt stanna hemma. 

Låsa in sig i en bunker....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    13

  • Nemo

    9

  • hamnoi

    6

  • Tekkor

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Trevliga yabapåverkade ungdomar utanför och inga vakter till condon, så det var bara att kliva in om man säger så. Men du kanske struntar i sånt.

Men såklart, betalar du för en natt på ett hotell det jag betalar för en månad så skulle jag åxå bli lite förvånad om om tar sig förbi receptionen. Men nu fanns det ingen reception, så min dörr var liksom det som stod mellan mig och lite trevliga typer utanför som kanske trodde att jag hade mer pengar än jag behövde. Och ville avhjälpa det problemet.

Fast tjejen som jag var med då och som var född där i trakterna kanske hade fel. Jag borde nog lita mer på dig, eller hur?

Varför vara så jävla. gniden...

Ta in på bättre hotell istället..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevliga yabapåverkade ungdomar utanför och inga vakter till condon, så det var bara att kliva in om man säger så. Men du kanske struntar i sånt.

Men såklart, betalar du för en natt på ett hotell det jag betalar för en månad så skulle jag åxå bli lite förvånad om om tar sig förbi receptionen. Men nu fanns det ingen reception, så min dörr var liksom det som stod mellan mig och lite trevliga typer utanför som kanske trodde att jag hade mer pengar än jag behövde. Och ville avhjälpa det problemet.

Fast tjejen som jag var med då och som var född där i trakterna kanske hade fel. Jag borde nog lita mer på dig, eller hur?

Haha, ja thai kan nog allt överdriva en del.

Men hade jag känt mig så osäker så jag var tvungen att ställa stol mot dörren "horrormovie style" och ha kniv under kudden så hade jag nog valt att flytta.

Btw så ska man nog inte beväpna sig om man inte är beredd att använda det fullt ut, kan slå tillbaka rejält.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du inte strödde ut knäckebröd utanför dörren som larmar ifall någon kommer smygandes :)

Tomflaskor innanför dörren är ett annat beprövat trick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite väl optimistisk och korkat att göra ett gemensamt självmords hopp från 2,a våningen. Tror mer på klantighet!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vilken tur att jag är med på MPR, mama på hörnet som stänger sin restaurang tidigt pga dessa ungdomar och tjejen som säger att det inte är säkert här skall jag strunta i.

Kanske ge fan i att låsa dörren öht? Vad kan hända? Ingen har väl nånsin dött i Thailand. Tja några har visst begått självmord men det händer ju inte mig. ett par skottlossningar i kambodja borde inte skrämma mig heller, dom sköt ju inte på mig utan på varann.

Sen är jag nästan halvfinne (hur man nu kan vara det) så jag hanterar en kniv ganska väl. Fast en AK4a hade nog kännts bättre, men den är så knölig att ha under huvudkudden.

Men hoppa från balkongen där hade jag inte klarat av, det var ju galler för den. Säkert onödigt det åxå.

Thailand_2015_854.thumb.JPG.f55816513323

Men det går säkert att hoppa bara man vill.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att jag är med på MPR, mama på hörnet som stänger sin restaurang tidigt pga dessa ungdomar och tjejen som säger att det inte är säkert här skall jag strunta i.

Kanske ge fan i att låsa dörren öht? Vad kan hända? Ingen har väl nånsin dött i Thailand. Tja några har visst begått självmord men det händer ju inte mig. ett par skottlossningar i kambodja borde inte skrämma mig heller, dom sköt ju inte på mig utan på varann.

Sen är jag nästan halvfinne (hur man nu kan vara det) så jag hanterar en kniv ganska väl. Fast en AK4a hade nog kännts bättre, men den är så knölig att ha under huvudkudden.

Låter ju som ett spännande bostadsområde....

En fråga av ren nyfikenhet, finns det nån speciell anledning till att du håller till i såna områden? Jag snålar ibland och bor billigt (100-500 baht), men då är det strandnära (höravågornära) och långt ifrån våldsamma ungdomar (vad jag vet).

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Låter ju som ett spännande bostadsområde....

En fråga av ren nyfikenhet, finns det nån speciell anledning till att du håller till i såna områden? Jag snålar ibland och bor billigt (100-500 baht), men då är det strandnära (höravågornära) och långt ifrån våldsamma ungdomar (vad jag vet).

Brukar följa med dom jag träffar till vart dom bor, och då kan det bli lite vartsomhelst. I Maha Sharakam så hade jag nog bara otur, ynglingarna ville nog vara närmare stan men hade kanske fått BiB efter sig. Tyckte det var lyxigt för 3800B/månad men tja. Vissa betalar det per natt på hotell så alla är vi olika.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Men det är helt klart ett alternativ, dock så skulle jag vilja veta hur han tog sig in i rummet

Det fanns ett träd precis intill huset så det var lätt att klättra upp på balkongen och balkongdörrens lås fungerade inte och det fanns inte heller möjligheten att använda en stol.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite väl optimistisk och korkat att göra ett gemensamt självmords hopp från 2,a våningen. Tror mer på klantighet!

//S

Jag tror att dom haft lite gymnastiska övningar mot balkongräcket, sen har det gått illa i upphetsningens ögonblick.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns ett träd precis intill huset så det var lätt att klättra upp på balkongen och balkongdörrens lås fungerade inte och det fanns inte heller möjligheten att använda en stol.

Nyckeln var ju kvar i receptionen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar följa med dom jag träffar till vart dom bor, och då kan det bli lite vartsomhelst. I Maha Sharakam så hade jag nog bara otur, ynglingarna ville nog vara närmare stan men hade kanske fått BiB efter sig. Tyckte det var lyxigt för 3800B/månad men tja. Vissa betalar det per natt på hotell så alla är vi olika.

Om du följer med dem dit de bor kostar väl det gratis?Eller bor dom på dessa sunkställen?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha! Han bodde på ett hotell där man får betala extra för en hjälpfröken, den snåla rackaren försökte smuggla in henne med hjälp av ett närstående träd! Snålheten har en en gång bedragit visheten!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

De bygger så av tradition, kanske tycker de att det ser estetisk ut... Sen är de väl inte ute så ofta på sina balkonger kanske... Alternativt får man se det ur deras perspektiv och ställa sig på knä.

Om nyckeln var kvar kanske de försökte klättra in för om man ser på bilden är det ju bara 1 våning högt.

 

Edit: blev visst tvåa på inklättringsteorin.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Om du följer med dem dit de bor kostar väl det gratis?Eller bor dom på dessa sunkställen?

Hmm, komplicerat detta. Området jag hyrde en condo i (nära borabue) var nära där hon ville bo, andra gånger har jag bott hemma hos vänner och då kostar det bara lite mat och öl.

Och ja, ingen jag träffat bor på 5* hotell direkt. Men för mig så funkar det att bo vart som helst, lite trist med att duschen är en vattenskopa i dasset ibland men det får jag ta.

Har jag hotellrum så bor vi såklart i det, men ibland så har jag inte det och då blir det som det blir. Träffar hon sin familj 2-3 gånger per år så tänker jag inte tala om för henne att jag hellre vill bo inne i stan än hemma hos henne.

Tjejen jag träffae tidigare i Kambodja hade 2 bröder som pysslade med lite olagligare saker så det var nog därför det small lite om knutarna.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Aha! Han bodde på ett hotell där man får betala extra för en hjälpfröken, den snåla rackaren försökte smuggla in henne med hjälp av ett närstående träd! Snålheten har en en gång bedragit visheten!

//S

Det är tamigfan inte omöligt alls att det gick till så.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att jag är med på MPR, mama på hörnet som stänger sin restaurang tidigt pga dessa ungdomar och tjejen som säger att det inte är säkert här skall jag strunta i.

Kanske ge fan i att låsa dörren öht? Vad kan hända? Ingen har väl nånsin dött i Thailand. Tja några har visst begått självmord men det händer ju inte mig. ett par skottlossningar i kambodja borde inte skrämma mig heller, dom sköt ju inte på mig utan på varann.

Sen är jag nästan halvfinne (hur man nu kan vara det) så jag hanterar en kniv ganska väl. Fast en AK4a hade nog kännts bättre, men den är så knölig att ha under huvudkudden.

Men hoppa från balkongen där hade jag inte klarat av, det var ju galler för den. Säkert onödigt det åxå.

Thailand_2015_854.thumb.JPG.f55816513323

Men det går säkert att hoppa bara man vill.

Du har tvättat ser jag...

Ser att de hängt kylaren i skuggan, nån som vet  hur mycket det påverkar elförbukningen?

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hmm, kanske skall börja boka bottenvåningar. Fast min GF förra pojkvän är ju död så jag kanske går säker i alla fall.

Men det är helt klart ett alternativ, dock så skulle jag vilja veta hur han tog sig in i rummet, Jag låser om mig ganska så omgående. I Isaan med en stol mot dörren dessutom och en kniv under kudden. Lite skumma typer som strosade runt. Kambodja var värre, men jag kanske bara hade otur 2 gånger.

Nåja, faller jag från en balkong så har jag i alla fall haft trevligt ett tag. Kan inte tänka på nåt annat sätt.

Du behöver inte svara om frågan är för personlig men det känns ändå som den behöver ställas.

Är det bara möjligheten att få pippa och/eller hitta en flickvän som får dig att åka till Thailand/Kambodja eller är det någon Laestadiskt variant av Opus Dei du håller på med? Dina resor verkar ju vara en orgie i misär, tristess och självplågan, ska det inte vara lite kul och trevligt att vara på semester också?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ändrades av Alarik
Skulle kommentera det där med nyckeln. Vet inte vad som hände men fel blev det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Du behöver inte svara om frågan är för personlig men det känns ändå som den behöver ställas.

Är det bara möjligheten att få pippa och/eller hitta en flickvän som får dig att åka till Thailand/Kambodja eller är det någon Laestadiskt variant av Opus Dei du håller på med? Dina resor verkar ju vara en orgie i misär, tristess och självplågan, ska det inte vara lite kul och trevligt att vara på semester också?

Jag fryser om fötterna ;)

Resten händer bara.

 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, kanske skall börja boka bottenvåningar. Fast min GF förra pojkvän är ju död så jag kanske går säker i alla fall.

Men det är helt klart ett alternativ, dock så skulle jag vilja veta hur han tog sig in i rummet, Jag låser om mig ganska så omgående. I Isaan med en stol mot dörren dessutom och en kniv under kudden. Lite skumma typer som strosade runt. Kambodja var värre, men jag kanske bara hade otur 2 gånger.

Nåja, faller jag från en balkong så har jag i alla fall haft trevligt ett tag. Kan inte tänka på nåt annat sätt.

Hur är det med kvaliten på dörrar och lås på många ställen i Thailand? En del billiga hotell jag har bott på och en del lite bättre också har inte så bra lås och dörrar att de står emot om man vill vålda sig in.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hur är det med kvaliten på dörrar och lås på många ställen i Thailand? En del billiga hotell jag har bott på och en del lite bättre också har inte så bra lås och dörrar att de står emot om man vill vålda sig in.

In kommer man alltid.

Thailand_2015_980.thumb.JPG.e63a22983894

Men jag kanske är lite paranoid. Får sluta med sånt, jag menar vad kan hända.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...