Jump to content
IGNORERAD

Svensk skadad i Thailand


Guest Loikkari

Recommended Posts

Oregistrerad

Expressen / Svensk skadad i Thailand efter fall  

Svensk skadad i Thailand efter fall

 
Publicerad 03 aug 2015 15:48
 

En svensk man i 30-årsåldern har skadats efter ett fall från en balkong i den thailändska turistorten Phuket.

Han fördes till sjukhus tillsammans med en thailändsk kvinna som också är skadad, skriver The Phuket News.

Polisen i Patong larmades vid sjutiden på måndagsmorgonen, lokal tid, om en olycka vid ett hotell.

Enligt The Phuket News hade en svensk turist i 30-årsåldern, tillsammans med en thailändsk kvinna, fallit från en balkong.

Ett vittne ska ha uppgett till polisen att det rörde sig om ett fall från en balkong på andra våningen.

De två fördes omedelbart till sjukhuset Patong Hospital.

När Expressen får tag på en receptionist på hotellet bekräftar hon olyckan.

– De fördes till sjukhus men jag vet inte om de är kvar där. Hans nyckel är i receptionen.

 

 Av Fredrik Lennander
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    13

  • Nemo

    9

  • hamnoi

    6

  • Tekkor

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"PHUKET: A Swedish tourist and a Thai woman took a tumble from the balcony of their room at the Phuket Paradise Hotel in Patong early this morning.

“When we arrived at the scene, Dahlin Erik Conny, 33, was unconscious and Numpueng Kumpuong, 26, was crying out in pain on the ground,” said Lt Col Jessada Saengsuree of..."

http://www.phuketgazette.net/news#ad-image-0

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"PHUKET: A Swedish tourist and a Thai woman took a tumble from the balcony of their room at the Phuket Paradise Hotel in Patong early this morning.

“When we arrived at the scene, Dahlin Erik Conny, 33, was unconscious and Numpueng Kumpuong, 26, was crying out in pain on the ground,” said Lt Col Jessada Saengsuree of..."

http://www.phuketgazette.net/news#ad-image-0

 

hahaha...såklart han ska heta Dahlin!!  släkt kanske? :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

"PHUKET: A Swedish tourist and a Thai woman took a tumble from the balcony of their room at the Phuket Paradise Hotel in Patong early this morning.

“When we arrived at the scene, Dahlin Erik Conny, 33, was unconscious and Numpueng Kumpuong, 26, was crying out in pain on the ground,” said Lt Col Jessada Saengsuree of..."

http://www.phuketgazette.net/news#ad-image-0

 

Märkligt, han är gift i Sverige med en svenska, han är skriven hos mor och far, sen är han och rumlar med en thailändska på Phuket :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt, han är gift i Sverige med en svenska, han är skriven hos mor och far, sen är han och rumlar med en thailändska på Phuket :big_smile:

Men man undrar vad de höll på med... ” Col Jessada said. “Witnesses in the area said they saw Mr Conny fall from the second-floor balcony first, and then Ms Numpueng also tumbled down.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt, han är gift i Sverige med en svenska, han är skriven hos mor och far, sen är han och rumlar med en thailändska på Phuket :big_smile:

Ramlar, heter det.
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Balkonghopp brukar ju vara en solosport, funderat lite och jag kan inte påminna mig om 2 som fallit om inte hela balkongen rasat.

Får mig att tro att denna faktiskt var en olycka, nångång skall det väl hända åxå. Hade det bara varit en person (oavsett kön) så hade jag inte varit lika säker.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, jag råkade skämta!

Sånt får du göra i din egen grupp!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Balkonghopp brukar ju vara en solosport, funderat lite och jag kan inte påminna mig om 2 som fallit om inte hela balkongen rasat.

Får mig att tro att denna faktiskt var en olycka, nångång skall det väl hända åxå. Hade det bara varit en person (oavsett kön) så hade jag inte varit lika säker.

Knappast troligt det var en olycka. Isåfall var det två olyckor. Först faller han sedan faller hon. Hur troligt är det med två olyckor. 

Min gissning är att maken/pojkvän saknar GF, får reda på att hon följt med en falang på rummet. Han går dit och de båda ramlar från balkongen. Eftersom en thailändare är ansvarig för en "olycka" där en falang är inblandad gör man den vanliga coover up proceduren och talar bara om vad som är uppenbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Knappast troligt det var en olycka. Isåfall var det två olyckor. Först faller han sedan faller hon. Hur troligt är det med två olyckor. 

Min gissning är att maken/pojkvän saknar GF, får reda på att hon följt med en falang på rummet. Han går dit och de båda ramlar från balkongen. Eftersom en thailändare är ansvarig för en "olycka" där en falang är inblandad gör man den vanliga coover up proceduren och talar bara om vad som är uppenbart.

Hmm, kanske skall börja boka bottenvåningar. Fast min GF förra pojkvän är ju död så jag kanske går säker i alla fall.

Men det är helt klart ett alternativ, dock så skulle jag vilja veta hur han tog sig in i rummet, Jag låser om mig ganska så omgående. I Isaan med en stol mot dörren dessutom och en kniv under kudden. Lite skumma typer som strosade runt. Kambodja var värre, men jag kanske bara hade otur 2 gånger.

Nåja, faller jag från en balkong så har jag i alla fall haft trevligt ett tag. Kan inte tänka på nåt annat sätt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, kanske skall börja boka bottenvåningar. Fast min GF förra pojkvän är ju död så jag kanske går säker i alla fall.

Men det är helt klart ett alternativ, dock så skulle jag vilja veta hur han tog sig in i rummet, Jag låser om mig ganska så omgående. I Isaan med en stol mot dörren dessutom och en kniv under kudden. Lite skumma typer som strosade runt. Kambodja var värre, men jag kanske bara hade otur 2 gånger.

Nåja, faller jag från en balkong så har jag i alla fall haft trevligt ett tag. Kan inte tänka på nåt annat sätt.

Vanligtvis så knackar man om man vill komma in, jag brukar öppna om någon knackar eller ringer på ivf.

Du borde nog skippa att blanda sprit och piller på dina resor, stod det något om paranoia som biverkningar?

Stol mot dörren o kniv under kudden, ja jävlar!!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Själmordsförsök..............

Nja ,själen blir nog svår o mörda, ghostbusters kanske?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hmm, kanske skall börja boka bottenvåningar. Fast min GF förra pojkvän är ju död så jag kanske går säker i alla fall.

Men det är helt klart ett alternativ, dock så skulle jag vilja veta hur han tog sig in i rummet, Jag låser om mig ganska så omgående. I Isaan med en stol mot dörren dessutom och en kniv under kudden. Lite skumma typer som strosade runt. Kambodja var värre, men jag kanske bara hade otur 2 gånger.

Nåja, faller jag från en balkong så har jag i alla fall haft trevligt ett tag. Kan inte tänka på nåt annat sätt.

Att du inte strödde ut knäckebröd utanför dörren som larmar ifall någon kommer smygandes :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrat.     :bag:

Haha, ibland måste bollen in även i öppna mål;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Självmordsförsök..............

Genom att hoppa från andra våningen ? :sFduh:

 

Jag begriper inte varför man ofta gör så låga balkongräcken här i Thailand.Lätt hänt att man faller över ett sånt som det som fanns på hotellet som dom bodde på, speciellt om man råkar vara onykter.

1_201583183532171_WluPghVpYjwMekKnuyJzVd

Fritz..

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att hoppa från andra våningen ? :sFduh:

 

Fritz..

Undrar hur det är att vara totalt humorlös, måste va rätt tråkigt eller..........?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vanligtvis så knackar man om man vill komma in, jag brukar öppna om någon knackar eller ringer på ivf.

Du borde nog skippa att blanda sprit och piller på dina resor, stod det något om paranoia som biverkningar?

Stol mot dörren o kniv under kudden, ja jävlar!!

Trevliga yabapåverkade ungdomar utanför och inga vakter till condon, så det var bara att kliva in om man säger så. Men du kanske struntar i sånt.

Men såklart, betalar du för en natt på ett hotell det jag betalar för en månad så skulle jag åxå bli lite förvånad om om tar sig förbi receptionen. Men nu fanns det ingen reception, så min dörr var liksom det som stod mellan mig och lite trevliga typer utanför som kanske trodde att jag hade mer pengar än jag behövde. Och ville avhjälpa det problemet.

Fast tjejen som jag var med då och som var född där i trakterna kanske hade fel. Jag borde nog lita mer på dig, eller hur?

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Att du inte strödde ut knäckebröd utanför dörren som larmar ifall någon kommer smygandes :)

Slösa på knäckebröd? aldrig i livet, då dör jag hellre.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...