Jump to content
Sign in to follow this  
leifen

Kostnad för att leva i Thailand.

Recommended Posts

Nonki

Jo iofs, men jag tror ändå att det är en sanning med modifikation. Man lurar nog sej själv om tror man kan överleva på sej hälften för två. Man skulle nog less ihjäl ganska fort.

Less ihjäl...

Tvärt om. Det är en sport att klara sig på det lilla.

Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg. 

MVH Nonki

• Fint 1

Jive

Less ihjäl...

Tvärt om. Det är en sport att klara sig på det lilla.

Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg. 

MVH Nonki

Är man gift med en thaidam, så måste man vara elitidrottsman för att hävda sej i den grenen och det kan jag knappast kalla mej.

Just nu rinner pengarna iväg på renovering av huset (hennes).

• Fint 4

Nonki

Skulle jag druckit upp dessa till lunch så hade jag nog inte suttit här o skrivet, skulle i så fall varit mitt PII

Hej

Erkki tål mycket!;)

• Fint 2

måne

Hej

Erkki tål mycket!;)

Nä det gör han inte :look_down:

• Fint 1

Sam sip sam

Du får väl lära dig att äta thaislafs så klarar du dig på hälften :-) 

då dör jag hellre den saken är biff

• Fint 3

Nilsson68
då dör jag hellre den saken är biff

O potatis [emoji4]

• Fint 1

leifen

Tro inte att man sparar pengar på att äta thaislafs varannan eller varje timme som thai gör. Det blir dyrt i längden

Handla på Lidl, Maxi eller Coop före avresa och fyll resväskan med billig mat på extrapris från Sverige och lev på det till det tar slut är mitt bästa spartipset.

Glöm inte Bobs lingonsylt.

• Fint 3

kitungmakmak

Tro inte att man sparar pengar på att äta thaislafs varannan eller varje timme som thai gör. Det blir dyrt i längden

Handla på Lidl, Maxi eller Coop före avresa och fyll resväskan med billig mat på extrapris från Sverige och lev på det till det tar slut är mitt bästa spartipset.

Glöm inte Bobs lingonsylt.

Vad köper du med dig? Jag släpade runt på en paltpåse ett par vändor - men jag har ju inget kök så... den stackarn lämnade jag hos Mait tillslut. Fan vet om han inte kastade den, isterbanden tog snabbt slut hos Anders i Kao Lak - dom hann jag inte ens fota. Trodde jag skulle få en halv korv eller nåt, men SC var tydligen lite hungrig. ;)

Nu tar jag med mig timjan och 1kg ärtor - kärringen vännen vill ha sånt. Lite choklad från Mmmmmarabou åxå, hon han hade en gubbe från Sverige tidigare, men han söp tydligen ihjäl sig. Så kan det gå åxå.

Så, vad skall man ta med? 3 par strumpor och en t-shirt är allt som jag har med. Tja och 5kg elektronik. dator, kameror, telefoner och  laddare till gudvetevad och en jäkla massa kablar. Strumpor i storlek 45 är inte enkelt att hitta så det tar jag med - men sen... allt går ju att köpa där. Resväskan väger in på runt 12kg. Ostbågar väger inget, och nu skall jag inte ha med mig snus heller. Kanske väger in på runt 10kg utan snuset när jag tänker efter.

• Fint 2

Baa

Resväskan skall fyllas enbart med sådant som kamraterna i Thailänska förskingringen förväntas sakna, övrigt inhandlas på plats, o hör sen!

Inte fan släpar man på sånt man nyss tryckt ner i undre ansiktshalvan för eget bruk!

• Fint 4

leifen

Resväskan skall fyllas enbart med sådant som kamraterna i Thailänska förskingringen förväntas sakna, övrigt inhandlas på plats, o hör sen!

Inte fan släpar man på sånt man nyss tryckt ner i undre ansiktshalvan för eget bruk!

Så är det nog,

bara grillkrydda, såser, torkad egenplockad svamp, knäckebröd, Kalles och matjessill för mitt eget bruk. 

• Fint 2

kitungmakmak

Så är det nog,

bara grillkrydda, såser, torkad egenplockad svamp, knäckebröd, Kalles och matjessill för mitt eget bruk. 

Som vanligt då... Fast grillkrydda var nytt.

• Fint 1

stefan5300

Vad köper du med dig? Jag släpade runt på en paltpåse ett par vändor - men jag har ju inget kök så... den stackarn lämnade jag hos Mait tillslut. Fan vet om han inte kastade den, isterbanden tog snabbt slut hos Anders i Kao Lak - dom hann jag inte ens fota. Trodde jag skulle få en halv korv eller nåt, men SC var tydligen lite hungrig. ;)

Nu tar jag med mig timjan och 1kg ärtor - kärringen vännen vill ha sånt. Lite choklad från Mmmmmarabou åxå, hon han hade en gubbe från Sverige tidigare, men han söp tydligen ihjäl sig. Så kan det gå åxå.

Så, vad skall man ta med? 3 par strumpor och en t-shirt är allt som jag har med. Tja och 5kg elektronik. dator, kameror, telefoner och  laddare till gudvetevad och en jäkla massa kablar. Strumpor i storlek 45 är inte enkelt att hitta så det tar jag med - men sen... allt går ju att köpa där. Resväskan väger in på runt 12kg. Ostbågar väger inget, och nu skall jag inte ha med mig snus heller. Kanske väger in på runt 10kg utan snuset när jag tänker efter.

Finns timjan på Makro, Big C och Tops.

• Fint 3

kitungmakmak

Finns timjan på Makro, Big C och Tops.

Hmm. och i min resväska tydligen.. Sånt är livet... ;)

Frågade kärring... vännen och hon hade inte en aning. Så det säkra för det osäkra - kollade just med henne, fast hon verkar lite vimsig nu. Yrvaken kanhända.

Edited by kitungmakmak
  • Fint 1

leifen

Sen gäller det ju att köpa billigt i Thailand för att överleva i Sverige när man är hemma, storpack av snabbnudlar på Makro som fyller resväskan till max.

Räcker ända till nästa resa    :big_smile:

Edited by leifen
  • Fint 3

stefan5300

Hmm. och i min resväska tydligen.. Sånt är livet... ;)

Frågade kärring... vännen och hon hade inte en aning. Så det säkra för det osäkra - kollade just med henne, fast hon verkar lite vimsig nu. Yrvaken kanhända.

Så här kan påsarna med timjan se ut på Makro (den här innehåller persilja) men å andra sidan så är det ju lätt att ta med sig från Sverige for det varken väger ju något eller tar någon storre plats.

001.thumb.JPG.69a2240408233c4d9976aaf33a

• Fint 5