Jump to content
IGNORERAD

Vilka är i Udon


Gorocco

Recommended Posts

Första inlägget här på Udon-forumet. Undrar bara lite hur många vi är som är i Udon nu eller som är på väg hit snart. Kanske en en bira i stan om nån har lust.

Gorocco, boende på BB Resort och som antagligen blir här till april.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    10

  • John Khonken

    3

  • Jolo

    3

  • Serath

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej!

Jag kommer till Udonthani under augusti månad detta år. Skall stanna där minst ett år, sedan kortare tid i Sverige.

Hoppas vi ses!

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer till Udon Thani i början av april och ska stanna i två månader, vet några andra som kommer dyka upp så småningom också för Song Krahn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer till Udon den 12 April och skall stanna över Songkran.

Kanske kan vi ses?

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ar i Udon till den sista april, skicka garna en blankare sa tas det garanterat en bira eller tva.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Jag kommer till Udon i slutet på November.Stannar kvar där cirka 1mån sen ska jag resa runt lite. Är det nån som känner till nått om det nya hotellet som ligger på samma gata som bla Top Mansion och Irish Clock.Detta ligger åt busstaions hållet från dessa 2 sett.Sumphuntamit House tror jag stället heter. Blir det föresten ett sånt liten forums möte i Dec igen?Mvh Jocke

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer till Udon i slutet på November.Stannar kvar där cirka 1mån sen ska jag resa runt lite. Är det nån som känner till nått om det nya hotellet som ligger på samma gata som bla Top Mansion och Irish Clock.Detta ligger åt busstaions hållet från dessa 2 sett.Sumphuntamit House tror jag stället heter. Blir det föresten ett sånt liten forums möte i Dec igen?Mvh Jocke

Tja.

Nya hotellet såg bra ut, dock inte öppnat officiellt när jag åkte hem i maj. Snygg tegelkåk.

Jorå, annandag jul blir det träff igen, kan lova att det blir betydligt fler i år. (Hoppas dom tankar upp Changen i förväg i år).

Kan ev. bli en Luciaträff i NongKhai också.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa

Jag laddar för en träff. När jag dyker upp i oktober. Mat måste man väl alltid ha och en och annan chang slinker nog också ner

Link to comment
Dela på andra sajter

HEHE

Var så säker.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Nya hotellet såg bra ut, dock inte öppnat officiellt när jag åkte hem i maj. Snygg tegelkåk.

Jorå, annandag jul blir det träff igen, kan lova att det blir betydligt fler i år. (Hoppas dom tankar upp Changen i förväg i år).

Kan ev. bli en Luciaträff i NongKhai också.

Baa

Jag träffa ju er en sväng efter er lilla träff på nån bar där i Nutty Park.Denna gång ska jag försöka o vara med från början. Eventuellt åker jag upp till Nong Kai oxå? Baa det är du som e Morgan Väl?Dig träffa jag ju flera ggr redan innan den träffen. Jag skrev nått till dig en annan tråd men jag tror du missa det.Mvh Jocke

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra det, vilket minne Du har.

Syns i vinter, ska bli trevligt,(brukar ju bli ganska "hett")

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej krapparna.

Har inte bestämt var jag skall slå ner mina bopålar än, män Isan blir det.:dance1:

Har ni platts för en till:drinks: som är trött på svensk sk vinter.:diablo:

Udon Thani verkar ju intressant.

Ha det bra,

Hälsningar FALANG-LA

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej krapparna.

Har inte bestämt var jag skall slå ner mina bopålar än, män Isan blir det.:dance1:

Har ni platts för en till:drinks: som är trött på svensk sk vinter.:diablo:

Udon Thani verkar ju intressant.

Ha det bra,

Hälsningar FALANG-LA

Det är nog inga problem att få plats är i "obygden". :mdr: Finns flera olika alternativ för boende.

Det bästa är nog att komma hit och bilda sig en egen uppfattning om Udon.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tja.

Nya hotellet såg bra ut, dock inte öppnat officiellt när jag åkte hem i maj. Snygg tegelkåk.

Jorå, annandag jul blir det träff igen, kan lova att det blir betydligt fler i år. (Hoppas dom tankar upp Changen i förväg i år).

Kan ev. bli en Luciaträff i NongKhai också.

Baa

Jag bor på det nya hotellet nu,är riktigt nöjd med både rum,pris o läget :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Har just anlänt till Udon. Verkar som de flesta är på väg hem igen? Missade tyvärr festen annandagen. Men nån finns det väl kvar...?

--

P-O

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just anlänt till Udon. Verkar som de flesta är på väg hem igen? Missade tyvärr festen annandagen. Men nån finns det väl kvar...?

--

P-O

Om Du menar MPR:are så finns det nog åtminstone 3-5 st sen finns det ganska många andra svenskar om det är av intresse.

De flesta bor inte inne i Udon utan i utkanterna och syns väl inte så där frekvent i stadslivet.

Om Du hittar in på Day and Night så gå in på bar nr 2 på höger sida, han som driver stället har rätt mycket svenska kunder.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kommer att vistas i och utanför Udon Thani första och sista veckan i Maj, :dance1:

någon som är inreserad av en bira på Nightbasar. :drinks:

Skulle vara kul, har ej varit där förut.

Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag bor på det nya hotellet nu,är riktigt nöjd med både rum,pris o läget :great:

Har du lite mer info om detta ställe? Hemsida, pris m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du lite mer info om detta ställe? Hemsida, pris m.m.

Hej.

Nån hemsida har dom inte, prisläget 350-400 per natt, 7-8000 per månad beroende på period och beläggning (Thailogik?)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Nån hemsida har dom inte, prisläget 350-400 per natt, 7-8000 per månad beroende på period och beläggning (Thailogik?)

OK, tack.

Vet du om rummen har toa / duch (helst med varmvatten), kyl, safe, TV, aircon och liknande eller är det bara en säng?

Jag har mest krav på att det skall vara rent, tycker att man brukar få bra rum runt om i Thailand för denna prisklass men nu är det centralt i en större stad.

Om jag förstått rätt så ligger det mitt i smeten med gångavstånd till det mesta, stämmer det?

// Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, tack.

Vet du om rummen har toa / duch (helst med varmvatten), kyl, safe, TV, aircon och liknande eller är det bara en säng?

Jag har mest krav på att det skall vara rent, tycker att man brukar få bra rum runt om i Thailand för denna prisklass men nu är det centralt i en större stad.

Om jag förstått rätt så ligger det mitt i smeten med gångavstånd till det mesta, stämmer det?

// Jonas

Hej.

Ja närmare "smeten" går det inte att komma om Du inte tältar på bargatan. :whistle:

Hotellet är bara ett år gammalt, tror dom har c:a 15-20 rum, fräsha rum med TV, kylskåp AC och egen dusch/WC, någon sade att sängarna var lite hårda (men det kanske har gått över efter ett år), safe vet jag inte, tror inte det men det finns reception så nog kan man lägga undan värdehandligar nånstans.

Gångavstånd c:a 5 min, till ALLT, stora varuhuset, nattmarknaden, UD Town, och båda (nöjesområdena), Nutty Park och Day and Night.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Ja närmare "smeten" går det inte att komma om Du inte tältar på bargatan. :whistle:

Hotellet är bara ett år gammalt, tror dom har c:a 15-20 rum, fräsha rum med TV, kylskåp AC och egen dusch/WC, någon sade att sängarna var lite hårda (men det kanske har gått över efter ett år), safe vet jag inte, tror inte det men det finns reception så nog kan man lägga undan värdehandligar nånstans.

Gångavstånd c:a 5 min, till ALLT, stora varuhuset, nattmarknaden, UD Town, och båda (nöjesområdena), Nutty Park och Day and Night.

Baa

Nått tel nr.?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar förtvivlat, tror att jag gav visitkortet till en annan MPR:are som dök upp här i julas, men då var det fullt.

Hur akut är det? kommer ev. att passera nån gång i nästa vecka under songkran och skall hämta nya visitkort då.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...