Jump to content
IGNORERAD

Ringa Thailand hur??


haningemickee

Recommended Posts

Jag såg ditt andra inlägg stefan. så du behöver inte skrika.Men eftersom jag själv mest använder mobilen så är star inte bra för mig men säkert jätte jätte bra för dig eftersom du ringer från fast telefon. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    8

  • stefan5300

    5

  • AnOnYm

    4

  • Bengt-Erik

    4

Mest aktiva i denna tråd

Använde 9533 från hemtelefon förut.

Fungerade bra och billigt.

Men nu verkar det inte funka längre.

---

Hade även Comviq Amigo-simkort för att enbart ringa till Thailand och Comviq smart för att ringa samtal inom Sverige.

Men jag fick öppna mobilen när jag ville byta simkort.

Nu har jag en mobil som man kan stoppa i 2 simkort samtidigt.

Mycket smidigt.

Men lite jobbigt att behöva välja från vilket simkort man ska ringa från varje gång.

Men men - man kan inte få allt.

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg ditt andra inlägg stefan. så du behöver inte skrika.Men eftersom jag själv mest använder mobilen så är star inte bra för mig men säkert jätte jätte bra för dig eftersom du ringer från fast telefon. :great:

Tjena Paw76, jag skriker väl inte, men Johnny gjorde det mycket bra

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är 31 ip-telefoner att ringa med.

Många av dem ringer man gratis med.

Kolla själv i tabellen vilken som passar Dig bäst.

Man ringer från och till antingen fasta telefoner eller mobiltelefoner.

Uppkopplingsavgift är dock 45 öre.

http://www.backsla.sh/betamax

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för att få dessa priser så måste vi stå ut med olägenheter som dålig ljudkvalitét, uppringning via dator, krångliga koder osv.

Ringer dagligen till Thailand, Sverige och även USA ibland med mycket bra ljudkvalitet, via trådlös telefon hemma eller mobilen och utan några som helst koder. Minuttaxan är 0,00:- för samtliga telefeonsamtal... Det blir oändligt mycket billigare än alternativet Felia...

Skype med Skyp-to-Go är lösningen för mig. Har även fixat så syrran i USA ringer helt gratis till släkten i Sverige. Inga koder eller datorer inblandade för syrran...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringer dagligen till Thailand, Sverige och även USA ibland med mycket bra ljudkvalitet, via trådlös telefon hemma eller mobilen och utan några som helst koder. Minuttaxan är 0,00:- för samtliga telefeonsamtal... Det blir oändligt mycket billigare än alternativet Felia...

Skype med Skyp-to-Go är lösningen för mig. Har även fixat så syrran i USA ringer helt gratis till släkten i Sverige. Inga koder eller datorer inblandade för syrran...

Hur mycket är den fasta avgiften då?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket är den fasta avgiften då?

85:- per månad för Skype, 99:- för mobilen. Gratis till en rad länder runt världen med Skype och gratis inom Sverige för mobilen som då kan ringa Skype-to-Go-nummret. Eftersom både frugan och hennes syster som också bor här nu ringer en hel del till Thailand samt att det rings en hel del inom Sverige också, framför allt långa samtal, så ser jag det som besparningar. Har ingen vanlig fast telefon så inga pengar går till Televerket utan kör endast med Skype och mobil.

Här är lista till vilka länder och typer av telefoner (fasta respektive mobiler) det är gratis till:

* Argentina Ny

fasta telefoner

* Australien

fasta telefoner

* Belgien

fasta telefoner

* Bulgarien Ny

fasta telefoner

* Chile

fasta telefoner

* Colombia Ny

fasta telefoner

* Danmark

fasta telefoner

* Estland

fasta telefoner

* Finland

fasta telefoner

* Frankrike

fasta telefoner

* Grekland

fasta telefoner

* Guam

fasta telefoner

* Hongkong

fasta telefoner mobiler

* Irland

fasta telefoner

* Israel

fasta telefoner

* Italien

fasta telefoner

* Japan

fasta telefoner

* Kanada

fasta telefoner mobiler

* Kina

fasta telefoner mobiler

* Kroatien Ny

fasta telefoner

* Luxemburg

fasta telefoner

* Malaysia

fasta telefoner

* Nederländerna

fasta telefoner

* Norge

fasta telefoner

* Nya Zeeland

fasta telefoner

* Polen

fasta telefoner

* Portugal

fasta telefoner

* Puerto Rico

fasta telefoner

* Ryssland

endast fasta telefoner i Moskva och St.Petersburg

* Schweiz

fasta telefoner

* Singapore

fasta telefoner mobiler

* Slovakien Ny

fasta telefoner

* Spanien

fasta telefoner

* Storbritannien

fasta telefoner

* Sverige

fasta telefoner

* Sydkorea

fasta telefoner

* Taiwan

fasta telefoner

* Thailand Ny

fasta telefoner mobiler

* Tjeckien

fasta telefoner

* Tyskland

fasta telefoner

* Ungern

fasta telefoner

* USA

fasta telefoner mobiler

* Österrike

fasta telefoner

Ser också att man kan välja obegränsat till ett land också som abonnemangsform för 38:- månaden.

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringer dagligen till Thailand, Sverige och även USA ibland med mycket bra ljudkvalitet, via trådlös telefon hemma eller mobilen och utan några som helst koder. Minuttaxan är 0,00:- för samtliga telefeonsamtal... Det blir oändligt mycket billigare än alternativet Felia...

Skype med Skyp-to-Go är lösningen för mig. Har även fixat så syrran i USA ringer helt gratis till släkten i Sverige. Inga koder eller datorer inblandade för syrran...

Samma här och jag även kunnat ordna gratis telefon för min dotter som bor i Australien på samma abonnemang.

Detta kostar drygt 90 kr inkl. moms i månaden och vi kan ringa hur länge och vart vi vill i hela världen. I Thailand och några andra länder ingår dessutom samtal till mobil.

Ja, nu har jag kvar ca 250 min på mitt gamla Lebara World kort som nu är överflödigt.

Accessnr i Sverige: 018-4959094(svensk samtalsavgift tillkommer) eller 020-1609084 (ingen samtalsavgift, men högre minuttaxa)

PIN-kod: 6228 757 7169

Så, varsågoda, ta för er!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här och jag även kunnat ordna gratis telefon för min dotter som bor i Australien på samma abonnemang.

Detta kostar drygt 90 kr inkl. moms i månaden och vi kan ringa hur länge och vart vi vill i hela världen. I Thailand och några andra länder ingår dessutom samtal till mobil.

Ja, nu har jag kvar ca 250 min på mitt gamla Lebara World kort som nu är överflödigt.

Accessnr i Sverige: 018-4959094(svensk samtalsavgift tillkommer) eller 020-1609084 (ingen samtalsavgift, men högre minuttaxa)

PIN-kod: 6228 757 7169

Så, varsågoda, ta för er!

//Singha711

49 öre med comhem hemtelefon bev det tillslut. Enklast så. Sen har vi en telefon med amigo o.85 kr min. Slipper allt med skype och sånt eller koder och datorer. Tack för tipsen i alla fall. 100% ljudkvalitët blev avgörande, för kominte och påstå att skype eller telefonkort funkar klockrent...

Link to comment
Dela på andra sajter

49 öre med comhem hemtelefon bev det tillslut. Enklast så. Sen har vi en telefon med amigo o.85 kr min. Slipper allt med skype och sånt eller koder och datorer. Tack för tipsen i alla fall. 100% ljudkvalitët blev avgörande, för kominte och påstå att skype eller telefonkort funkar klockrent...

Ja, ITOY, det är naturligtvis upp till dig hur mycket du vill ge ut i telefonkostnader varje månad.

Jag har också Tele2’s utlandspaket (19 kr/mån) där jag ringer för 49 öre/min + uppkopplingsavgift. Men ljudkvaliten på Skype samtal är ungefär samma som med Tele2. Så har jag släkt och vänner i hela världen som kan ringa på samma abonnemang så sparar vi nog en ganska stor slant varje månad.

Jag ringer minst 1000 min till Thailand varje månad, min dotter ringer mig titt som tätt ifrån Australien och så har jag ganska stor släkt i Tyskland, Österrike och USA som vill vara uppdaterad på mina förehavanden. Och allt detta för drygt 90 kr/mån inkl. moms genom ”Skype to go”.

För mig har telefonkostnader alltid varit en betydande post i mina utgifter. Det är inte så länge sedan denna post låg på flera tusen kronor varje månad. Av naturliga skäl har jag alltid varit tvungen att hitta på billigare metoder för att tillfredställa mina telefonbegär. Jag har ringd genom Skype sedan länge men har tyckt att det var en aning obekvämt att behöva sitta framför datorn under alla samtal. Nu med ”Skype to go” kan jag använda min trådlösa telefon precis som vanligt, samtidigt som min släkt och mina vänner kan ringa på mitt abonnemang genom att de ringer ”Skype to go”-numren i resp. land med lokaltaxa.

”Skype to go” ar faktiskt funnits en tid men det är först efter jag läste lite mera noggrannt hur det fungerade och hur mycket det kostade när polletten trillade ner för mig. Jag tror de flesta faktiskt inte har kommit i underfund med hur det fungerar och vilka möjligheter man faktiskt har till en väldigt låg kostnad. Det är därför jag överger alla andra alternativ nu med gott samvete…

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Skype är att rekommendera.

Har skrivit det förut men det tål att upprepas. Har man iPhone och tillgång till trådlöst internet bör man prova Skype. Fru Chang betalar SEK 120 i kvartalet och kan då ringa 6 timmar om dagen till Thailand med bra ljudkvalitet. Inte för att hon ringer så mycket, men det är ändå löjligt billigt...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Tjejen använder det här ]http://www.voipdisco...m/en/index.html[/]

Har ringt för ca 4 euro på 8 mån. nästan varje dag. Funkar mkt bra.</div></div>

Kan hålla med att voipdiscount funkar bra och är billigt + man kan ringa via sin PC, eller köpa en voip telefon och konfigurera den att den ringer via sitt konto.

Sen får man 120 free dagar, kostar 0kr/min att ringa thailänska mobiler. sen efter 120 dagar från första registrering så är det vanlig taxa som gäller (se sidan för kostnad).

//H

Honken: Har du något tips på vad man skall köpa för Voip telefon och hur man konfigurerar den?

// PTG.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...