Jump to content
IGNORERAD

Ringa Thailand hur??


haningemickee

Recommended Posts

nej jag kan inte smsa med bara numret. det borde ju finnas något nummer som man skriver in innan man smsar. för det går inte med bara numret. snälla hjälp

//need help

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    8

  • stefan5300

    5

  • Bengt-Erik

    4

  • Merlins

    4

Mest aktiva i denna tråd

Balut Power

Quote

hur smsar jag en kompis om hon har comviq kompis abonnemang i Thailand och jag har comviq kompis kontant kort och jag har testat 0066 innan numret och 00668 innan numret men inget funkar! snälla hjälp mig

//need help

Prova med det svenska numret, glöm ej +46

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D:D:D:D   Mobiltelefoni har funnits hur länge ??

Har man nånsin behövt slå 031 för att nå en stockholms abbonent i göteborg ..

Det samma gäller förstås när man ringer eller sms'ar internationellt..

Om det inte funkar med det vanliga 07xx nummret så är telefonen avstängd.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Står i valet och kvalet lite grann nu.

Comviq Amigos 85 öre till Thailand. Nackdel - samtal inom Sverige kostar ganska mycket med Amigos.

Com Hem utland 19kr i månaden sedan 49 öre minuten till Thailand. Nackdel - Risk att det rings mycket till Thailand

Telefonkort till hemtelefonen pris? ringer gratis inom sverige så det kan vara ett alternativ. Nackdelar, koder och många siffror att knappa in.

Nån som vet nåt bra kort som fungerar till 100% och som har bra pris? Jag har provat kort tidigare men kvaliten har varit si sådär. Dessutom vill jag gärna ha ett kort som man köper online och får koderna på mail.

Lutar åt Com Hem Utland om jag inte hittar ett kanonkort men jag är villig att testa i alla fall..

Nåt tips om bra kort???

Link to comment
Dela på andra sajter

Står i valet och kvalet lite grann nu.

Comviq Amigos 85 öre till Thailand. Nackdel - samtal inom Sverige kostar ganska mycket med Amigos.

Com Hem utland 19kr i månaden sedan 49 öre minuten till Thailand. Nackdel - Risk att det rings mycket till Thailand

Telefonkort till hemtelefonen pris? ringer gratis inom sverige så det kan vara ett alternativ. Nackdelar, koder och många siffror att knappa in.

Nån som vet nåt bra kort som fungerar till 100% och som har bra pris? Jag har provat kort tidigare men kvaliten har varit si sådär. Dessutom vill jag gärna ha ett kort som man köper online och får koderna på mail.

Lutar åt Com Hem Utland om jag inte hittar ett kanonkort men jag är villig att testa i alla fall..

Nåt tips om bra kort???

Om du kan tänka dig att ringa från datorn till en vanlig telefon eller mobil i Thailand så rekomenderar jag www.voipdiscount.com

Man sätter in 10€ och för detta ringer du helt gratis i 120 dagar till Thailand. Dock högst fem timmar (300 minuter)/vecka.

Efter 120 dagar har du fortfarande kvar 10€ men då tar dom en liten taxa som är lägre än Skypes.

Först när man ringt upp pengarna är det dags att tanka på igen.

För vår del innebär det en årskostnad för thaisamtal på ca 200 SEK.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kan tänka dig att ringa från datorn till en vanlig telefon eller mobil i Thailand så rekomenderar jag www.voipdiscount.com

Man sätter in 10€ och för detta ringer du helt gratis i 120 dagar till Thailand. Dock högst fem timmar (300 minuter)/vecka.

Efter 120 dagar har du fortfarande kvar 10€ men då tar dom en liten taxa som är lägre än Skypes.

Först när man ringt upp pengarna är det dags att tanka på igen.

För vår del innebär det en årskostnad för thaisamtal på ca 200 SEK.

Nej jag kan inte tänka mig att ringa via datorn. Jag vill använda min trådlösa lur (eller som jag gör nu mobilen). Kvaliten på samtalen är det viktigaste, Comviq Amigo funkar klockrent till 85 öre och har ju fördelen med mobiliteten. Det lutar åt att jag tar Com Hems 0,49 men skulle jag med telefonkort och hemtelefon kunna koma ned i halva det priset utan avkall på ljudkvalitet och driftsäkerhet så är det intressant.

Fler förslag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp!

Det finns aven en funktion på Voipdiscount där du även ringer upp din egen telefon.

Då ringer det först i din hemtelefon och sedan kopplas samtalet upp till Thailand.

Dock drar dom då en låg minuttaxa runt nio öre eller sånt.

tyvär måste du kopppla upp samtalen från datorn även om du inte pratar genom den.

Samtalskvatitén är oftast mycket god. Om den skulle vara sämmre så ringer man bara upp igen och då funkar det bra.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

"tyvär måste du kopppla upp samtalen från datorn även om du inte pratar genom den.

Samtalskvatitén är oftast mycket god. Om den skulle vara sämmre så ringer man bara upp igen och då funkar det bra"

Ja där sprack det. Kvalitetén ska vara 100% och datorn ska inte användas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp!

Det finns aven en funktion på Voipdiscount där du även ringer upp din egen telefon.

Då ringer det först i din hemtelefon och sedan kopplas samtalet upp till Thailand.

Dock drar dom då en låg minuttaxa runt nio öre eller sånt.

tyvär måste du kopppla upp samtalen från datorn även om du inte pratar genom den.

Samtalskvatitén är oftast mycket god. Om den skulle vara sämmre så ringer man bara upp igen och då funkar det bra.

Det är 5 timmars fritt även om man kopplar vidare till hemtelefonen. Så ringer vi i alla fall.

mvh.Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står i valet och kvalet lite grann nu.

Comviq Amigos 85 öre till Thailand. Nackdel - samtal inom Sverige kostar ganska mycket med Amigos.

Com Hem utland 19kr i månaden sedan 49 öre minuten till Thailand. Nackdel - Risk att det rings mycket till Thailand

Telefonkort till hemtelefonen pris? ringer gratis inom sverige så det kan vara ett alternativ. Nackdelar, koder och många siffror att knappa in.

Nån som vet nåt bra kort som fungerar till 100% och som har bra pris? Jag har provat kort tidigare men kvaliten har varit si sådär. Dessutom vill jag gärna ha ett kort som man köper online och får koderna på mail.

Lutar åt Com Hem Utland om jag inte hittar ett kanonkort men jag är villig att testa i alla fall..

Nåt tips om bra kort???

Om du vill kunna köpa kort online och fåmail så finns t.ex. http://www.phonecards.se/se/default.asp där du kan beställa Trana eller AsiaTel online. Själv har frugan nu GlocalNet Mobil Fritt (de har kampanj just nu men det missade frugan). Varje samtal till både mobiler och fasta telefoner i Sverige kostar 99 öre i uppkopplingsavgift, 0 kronor i minuten. Till detta har jag Skype Obegränsat "världen" och Skype-to-Go. När hon ska ringa till Thailand ringer hon ett svenskt fast nummer (ett 031-nummer i vårt fall) och får välja på 6 olika nummer som hon vill bli uppkopplad till. Ingen minuttaxa eller uppkopplingsavgift finns för samtal till Thailand och hon slipper trycka in koder och många siffror. Jag slipper beställa telefonkort titt som tätt. Frugan kan ringa hur långa samtal till både Thailand och kompisarna i Sverige utan att behöva bry sig om någon minutkostnad. Korta samtal blir dock dyra eftersom dessa också kostar 99 öre men oftast är det samtal på 10 minuter till ett par timmar och då sparar vi in rätt så mycket pengar. Frugans syster är på besök nu så hon använder den trådlösa Skype-telefonen här hemma och ringer kompisar och släkten i Thailand utan att det kostar ett öre för mig.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Amigos är smidigast . Bara och ringa på var och när som helst.

Jo så är det nog. Bruden har Amigos men problemet är att med Amigos så blir det dyrt att ringa vanliga samtal inom Sverige. Jag hugger nog ändå på Com Hems utland - 29 spänn sen ringer man för 0.49 till Thailand dessutom kan hon tanka Champion i mobilen så blir samtal inom sverige billiga, 19 öre till alla nummer, mobila som fasta...Ja så får det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo så är det nog. Bruden har Amigos men problemet är att med Amigos så blir det dyrt att ringa vanliga samtal inom Sverige. Jag hugger nog ändå på Com Hems utland - 29 spänn sen ringer man för 0.49 till Thailand dessutom kan hon tanka Champion i mobilen så blir samtal inom sverige billiga, 19 öre till alla nummer, mobila som fasta...Ja så får det bli.

Ja det låter ju inte så dumt. Annars kan du ju se till att hon bara ringer till dom som har comviq kompis, då blir det ju billigt. :D:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det låter ju inte så dumt. Annars kan du ju se till att hon bara ringer till dom som har comviq kompis, då blir det ju billigt. :D:crazy:

Mad Amigos ringer hon gratis till alla Comviqtelefoner, oavsett om de tankar kompis eller nåt annat.

Har du Comviq? Hon kan ju kanske ringa dig

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

En reflexion.

Vad tekniken går framåt. För 10 år sen fanns det ett alternativ att ringa till Thailand, Telia á 24.95/minut.

Idag ringer vi med telefonkort för 10 öre minuten. En prissänkning med 99.6 %.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

En reflexion.

Vad tekniken går framåt. För 10 år sen fanns det ett alternativ att ringa till Thailand, Telia á 24.95/minut.

Idag ringer vi med telefonkort för 10 öre minuten. En prissänkning med 99.6 %.

mvh

Men för att få dessa priser så måste vi stå ut med olägenheter som dålig ljudkvalitét, uppringning via dator, krångliga koder osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för att få dessa priser så måste vi stå ut med olägenheter som dålig ljudkvalitét, uppringning via dator, krångliga koder osv.

Jag köper Star telefonkort för 100 kronor, samtalstiden är mer än 8 timmar, det är från Svensk fast telefoni till mobil i Thailand.

Ljudkvalliten är mycket bra och att slå in en kod är ju inte så väldigt krångligt

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper Star telefonkort för 100 kronor, samtalstiden är mer än 8 timmar, det är från Svensk fast telefoni till mobil i Thailand.

Ljudkvalliten är mycket bra och att slå in en kod är ju inte så väldigt krångligt

Jag ska prova det, tack så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du inställd på ip-telefoni med com hem så kan jag istället rekommendera detta ip-telefonibolag:

Det går att få riktigt billigt och de erbjuder mer för ungefär samma pris eller billigare jämfört med comhem.

Kolla in de olika abbonemangen osm finns både för fast och mobil telefon.

MVH Micke

Ändrades av mikhay
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste återigen föreslå Tele2 Amigos.

Jag tycker att detta alternativ är relativt billigt och det funkar mycket bra.

Dat finns säkert billigare allternaniv men jag tycker det är värt pengarna.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får väl jag åter igen föreslå STAR telefonkort. Korten har fungerat mycket bra i dom 12 år som jag och frugan har använt kortet,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får väl jag åter igen föreslå STAR telefonkort. Korten har fungerat mycket bra i dom 12 år som jag och frugan har använt kortet,

hej

håller med stefan har använt star i 10 år krånglar sällan,brukar köpa ett par tre till morsan innan jag åker ner. nakdelen är att det är så billigt samt att kortet varar bara 3 månader, så slutet på perioden ringern morsan varge dag.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får väl jag åter igen föreslå STAR telefonkort. Korten har fungerat mycket bra i dom 12 år som jag och frugan har använt kortet,

Star kortet tyckte jag fungerade skit dåligt från mobil. Och eftersom det är mobilen jag använder mest hela tiden så är amigos det bästa för mig iallafall.

Förut använde jag Asia lycatel ganska mycket och det tyckte jag fungerade bra från fast telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Star kortet tyckte jag fungerade skit dåligt från mobil. Och eftersom det är mobilen jag använder mest hela tiden så är amigos det bästa för mig iallafall.

Förut använde jag Asia lycatel ganska mycket och det tyckte jag fungerade bra från fast telefon.

Som jag skrev i ett annat inlägg. Jag tycker att Star telefonkort fungerar mycket bra FRÅN SVENSK FAST TELEFONI TILL MOBIL I Thailand.

Jag vet att det är kass att ringa från Svensk mobil till Thailändsk mobil med star telefonkort, då kanske ett 100 kronors kort räcker i 1 timma

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...