Jump to content
IGNORERAD

Ringa Thailand hur??


haningemickee

Recommended Posts

Tallviking

Honken: Efter 120 dagar betalar man 10 Euro + moms och får ytterligare 120 dagar fria samtal till ALLA telefoner i Thailand och efter ytterligare 120 dagar ..  :great::great::great:

Har provat alla möjliga kort, 9533, skype, MSN men Voipbuster är oslagbart bästa och billigast förutsatt att man har bredband och dator hemma i Sverige

Begränsningen är just att man måste ringa från en dator med programmet installerat och högtalare/mikrofon/headset konfigurerat

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    8

  • stefan5300

    5

  • AnOnYm

    4

  • Bengt-Erik

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Honken: Efter 120 dagar betalar man 10 Euro + moms och får ytterligare 120 dagar fria samtal till ALLA telefoner i Thailand och efter ytterligare 120 dagar ..  :great::great::great:

Har provat alla möjliga kort, 9533, skype, MSN men Voipbuster är oslagbart bästa och billigast förutsatt att man har bredband och dator hemma i Sverige

Begränsningen är just att man måste ringa från en dator med programmet installerat och högtalare/mikrofon/headset konfigurerat

Hej din gamle knekt, VoipDISCOUNT, e bättre.

Efter 120 fria dagar, till alla Thai telefoner och alla Svenska "Landlinor", så ringer man upp sin pott på 10 Euro (plus moms), det ger 1000 minuters samtal till tex en Thai mobil (1 cent/minut), SEN fyller man på med 10 Euro plus nån slags moms, tror jag betalade 10 cent i moms, lite osäker där...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vid Angereds torg köpte jag i en invandrarbutik ett telefonkort "SKY" som ger 50 timmar för 100 SKR. Då det räknas av lite för var dag efter det man aktiverat kortet så blir det 50 timmar bara om man ringer oavbrutet i över 2 dygn.

Kortet gäller för sydostasien , mellanöstern och amerika. Ringer du via 031-nummer tillkommer svensk samtalsavgift och du kan välja språk -svenska, engelska eller arabiska. ringer du via 020-nummer så kostar det inget innom sverige.

Pratade i 30 minuter  med Thailand och det förbrukades 4 sv.kr.

Ingvar

Synd att man bara kan prata svenska, engelska eller arabiska med detta kort. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Tele2 Amigo,, då ringer du från mobil till mobil för ca 0,80 kr/min. Enklare kan det knappast bli och inte är det dyrt heller.

Minsta kort att köpa är 100 kr och det är giltigt i en månad från första dag du använder det. Har du inte ringt upp det inom en månad så byter det bara prisplan..Saldot är oförändrat men då kostar det 2 kr för samtal inom Sverige och +20kr till Thailand,,  Så antingen förbrukar du de återstående minuterna eller så laddar du på med ett nytt amigo och får en ny månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Du får plussa på lokaltaxan också till 018 numret.. blir inte så billigt längre då...samt att du får det stora nöjet att att slå massa koder plus en "suberb ljudkvalite".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag tycker IDT Gold fungerar bra eftersom man kan spara koden när man ringer första gången och slipper slå den nästa gång man ringer. Men givetvis får man göra om proceduren när samtalstiden tagit slut och man har en ny kod garanterat minst 3 timmar att ringa för. Kan inköpas på Pressbyrån, tycker även att Telez fungerar bra båda korten kostar 100 spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Quote

Hej din gamle knekt, VoipDISCOUNT, e bättre.

Efter 120 fria dagar, till alla Thai telefoner och alla Svenska "Landlinor", så ringer man upp sin pott på 10 Euro (plus moms), det ger 1000 minuters samtal till tex en Thai mobil (1 cent/minut), SEN fyller man på med 10 Euro plus nån slags moms, tror jag betalade 10 cent i moms, lite osäker där...

MVH Tommy

Sorry. Menade naturligtvis att det var VoipDiscount tjejen använder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype "Obegränsat till världen" kostar 98:- per månad. Gäller även fasta och mobila nummer i Thailand, dygnet runt, obegränsad taltid. Köper man ett årsabonnemang får man 25% rabatt. Jag har inte hittat något billigare.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

VoipDiscount kostar 12 Euro i 4 månader för telefonsamtal till ALLA telefoner (fasta och mobiler) i Thailand så det är minst lika billigt som Skype

Vet inte om Skype även omfattar till mobiler

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skype "Obegränsat till världen" kostar 43,64 per månad och det fungerar skitbra.
Obegränsat till ett land kostar 43,64 då ingår även mobiler för Thailand. Obegränsat till världen kostar 97,69 och gäller bara fasta.http://www.skype.com...SubscriptionTab
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Under lång tid använde jag Lycatel asia kort (90-100:-) tillsammans med min tele2 hemtelefon, antingen ringer man ett frinummer (020) som gav mig till damens mobil cirka 550 minuter eller ett 018 nummer till en växel som gav mig cirka 1100 minuter. Om jag ringer 018 numret får man även betala lokal samtalstaxa. Får många minuter men det tickar även minuter som ska betalas till tele2.

VoipDiscount har jag även installerat på datorn och det fungerar mycket bra, man slipper trycka en massa koder. Reklamen säger gratis men vad är begränsningen. Man kan endast ringa gratis 5 timmar per vecka till Thailand, Sverige och även andra länder sen börjar det tugga av potten som är inbetald. Alltså även om du ringer inom Sverige. Och 5 timmar går ganska fort har jag kommit på.

Skype har jag använt under många år och idag fungerar det mycket bra. Köp obegränsat till ett land (Thailand) 43.64 inkl. moms per månad även till mobiler). Ringer man då obegränsat? Enligt Skype och deras policy för rättvis användning gäller det här. 10 000 minuter per användare och max 6 timmar per dag. Högst 50 olika nummer totalt får ringas per dag. Nu orkar jag inte prata 6 timmar per dag men det är fantastiskt att möjligheten finns och ljudet är super. Mikeus

Link to comment
Dela på andra sajter

Mikeus48 alla kort är ju lika .Allt beror ju på också vilket avtal och bolag du har på den telefonen du ringer i från vi har tele 2 betalar 150 i månaden kommer inte i håg vad det heter får ringa hur mycket vi vill och vi betalar uppkopplingen 50öre per samtal

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Obegränsat till ett land kostar 43,64 då ingår även mobiler för Thailand. Obegränsat till världen kostar 97,69 och gäller bara fasta.http://www.skype.com...SubscriptionTab

Fast till Thailand gäller det även mobiler...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Bäst i test

VoipDiscount, där kan man ju även registrera egna telefonnr att ringa FRÅN, fast och mobil.

Gäller 120 dagar free (max 5 timmar i veckan) även från dessa nummer?

Link to comment
Dela på andra sajter

behöver 8 efter 66 om det är Bangkok du ringer till det är lite som provins numer för att du ska komma till rätt provins jag använder alltid 668>numer till tjejens telefon< föra tt det ska fungera

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Mantra , det är '8' till alla mobiler i Thailand..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt, det blev så för ett par år sen då numrena tog slut i Thailand :)

Quote

Mantra , det är '8' till alla mobiler i Thailand..

Korrekt, det blev så för ett par år sen då numrena tog slut i Thailand, då la man till en 8a före det vanliga numret. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Till BKK spelar nollan ingen roll sedan 2 år men till övriga landet kan det variera, sedan vet man inte var mobilen finns.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Till BKK spelar nollan ingen roll sedan 2 år men till övriga landet kan det variera, sedan vet man inte var mobilen finns.

Vad menar du ??  Man har väl aldrig slagit en nolla till bkk ?  Man behöver aldrig veta vart en mobil finns för att kunna nå den .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som är billigare om man har kredit ??

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

hur smsar jag en kompis om hon har comviq kompis abonnemang i Thailand och jag har comviq kompis kontant kort och jag har testat 0066 innan numret och 00668 innan numret men inget funkar! snälla hjälp mig

//need help

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hur smsar jag en kompis om hon har comviq kompis abonnemang i Thailand och jag har comviq kompis kontant kort och jag har testat 0066 innan numret och 00668 innan numret men inget funkar! snälla hjälp mig

Comviq kompis är la svensk abonnemang med ett svensk nummer!  ;)

Så du smsar som vanligt i svedala.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...