Jump to content
IGNORERAD

Ringa Thailand hur??


haningemickee

Recommended Posts

haningemickee

Har provat att ringa ett nummer till Bangkok med 66 före men det står bara fel nummer och sen bryts det, gick ju bra att ringa det i julas men inte nu, går dock att skicka sms eftersom att det står levererat. Är det fel comviq jag har (kompis kontant) måste man tanka på comviq amigos för att kunna ringa? eller blir det så om hon har stängt av mobilen bara???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    8

  • stefan5300

    5

  • AnOnYm

    4

  • Bengt-Erik

    4

Mest aktiva i denna tråd

använder du + framför 66 ?

Om inte - prova med det.

Om du gör det så är det nog bara att prova igen senare.

Behövs inte Amigos för att ringa.

PS. Man ska väl inte ha en 8 efter 66 för ett Bangkok nummer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej haningemickee.

Du behöver inte Amigos för att ringa men det skiljer sig en del på priset

tele2 kompis 17:25 min,  Amigos 0:85 min.

Mvh. BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in i nån invandrarägd kiosk och köp Lycatels telefonkort Asiatel.

Kostar 90-100kr och du kan ringa till en thailändsk mobil billigt.

Du får 1101 minuter för ca 100kr... :good:

När du har köpt kort och skrapar fram koden:

Ring Local Access 018-495 95 25 och följ anvisningarna  lätt som en plätt 

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

haningemickee

Quote

Hej

du ska ha en 8 efter 66 Tex 00668123456

Boffe

provade med 00 före och då kom de fram signal, ska man inte slå 00 före om man skickas sms oxå?

va 17,25 kr min? trodde det va runt 1kr min

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jo det funkar nog med 00  på samma sätt som med + före 66.

Sen har jag för mig att asien ligger på zon 6 i tele2 kompis medans

i Amigos så är det just 0:85 till Thailand.  Lycka till..

MVH BanFang..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har ett pris på 19 öre/ minuten i hela världen, med

en ny telefon, kan ej skriva mera, får då kan jag

bli utkastad igen, vill ni ha info och lite till om

telefonen, så skicka på min e-mail i profilen

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill slippa telefonkort och vill ringa billigt till Thailand från sin fasta tellefon kan man ta en titt på Glocalnet. 113:- i månadsavgift och sedan 0,16/0,39 (fast/mobil) per minut till Thailand (Telia tar 0,39:-/0,59:-).

Själva har vi ingen fast telefoni utan bara Skype och ringer med telefonkort. Om man ringer med telefonkort bör man tänka på att man måste lägga på minutavgiften till telefonbolaget som har telefonkortet. Med Skype eller tjejen mobiltelefon betalar vi bara öppningsavgift och ingen minutavgift.

Telia är nog bland de dyraste.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp som stefanj sa lycatel och ha ett fast abonnemang på mobilen tjejen har ett på tele2 för 150 i månaden ringa hur mycket hon vill uppkoppling 50öre för varje samtal.

Vi köper telefonkortet i en butik som ligger på kastellgatan tror den heter Druvan om du är i götet som sagt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skicka ett mail till mig, erbjudande april ut, sänder tillbaka till dig, billig telefoni

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vi använder den fasta Tele2-telefon och får specifikation av alla samtal varje månad.

15 kr / månad för Utlandsrabatt Thailand

Sedan 35 öre i öppningsavgift på samtalen, både mobil och fast.

16 öre / minut för samtal till fast telefon i Thailand

39 öre / minut för samtal till mobiltelefoner där.

Efter vi fick det avtalet är utgiften till Thailandssamtal betydligt mindre än till svenska mobiltelefoner.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det beror på om ni har fasttelefon eller bara mobil.

Fast telefon kostar 1500kr/år pluss samtal,

Det är nog billigare med mobiltelefon om det inte rings varje dag.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Man kan ju ringa från darorn. Här är några program: http://www.nonoh.net/en/index.php

http://www.voipbuste...m/en/index.html Med Nonoh det är dessutom helt gratis till fasta telefoner och mobil 39 öre/min och med Voipbuster 13 öre/min  fast och mobil. Har provat ringa med voipbuster till USA, Finland helt utan problem men till Thailand kontakt försvinner emellanåt Enda ni måste gör är att betala 10€ till Voipbuster.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
haningemickee

Om hon ska ringa till hemtelefon från Thailand till sverige står väl hon för kostnaderna? vad ska hon slå för nummer före tex 08??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Om hon ska ringa till hemtelefon från Thailand till sverige står väl hon för kostnaderna? vad ska hon slå för nummer före tex 08??

0046 och ta bort 0:an före 8, tex 00468123456

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jag slår alltid 00946 tar bort första nollan och sen resten av telefonnummret när jag ringer från Thailand.

I sverige köper jag ett kort som heter Star i någon asiatbutik för 100 Kronor,  räcker väl i cirka 4 timmar om jag ringer från en fast telefon

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.zayhi.com/OutletEN.aspx

detta kort använder jag när jag ringer till SWE

0,85 på kortet+1 b på mobilen

finns sökfunktion så man kan hitta var dom säljer korten(KAN var svåra att hitta annars)

korten kostar 300b,du får ringa för hela summan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjejen använder det här ]http://www.voipdisco...m/en/index.html[/]

Har ringt för ca 4 euro på 8 mån. nästan varje dag. Funkar mkt bra.

Kan hålla med att voipdiscount funkar bra och är billigt + man kan ringa via sin PC, eller köpa en voip telefon och konfigurera den att den ringer via sitt konto.

Sen får man 120 free dagar, kostar 0kr/min att ringa thailänska mobiler. sen efter 120 dagar från första registrering så är det vanlig taxa som gäller (se sidan för kostnad).

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan hålla med att voipdiscount funkar bra och är billigt + man kan ringa via sin PC, eller köpa en voip telefon och konfigurera den att den ringer via sitt konto.

Sen får man 120 free dagar, kostar 0kr/min att ringa thailänska mobiler. sen efter 120 dagar från första registrering så är det vanlig taxa som gäller (se sidan för kostnad).

//H

Normaltaxan är ca 11öre/minut, 1 euro cent.

Förra betalningen på 10 Euro räckte mer än 14 månader för mej, fast då var jag förstås hemma i Thailand ca 7månader av den tiden.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid Angereds torg köpte jag i en invandrarbutik ett telefonkort "SKY" som ger 50 timmar för 100 SKR. Då det räknas av lite för var dag efter det man aktiverat kortet så blir det 50 timmar bara om man ringer oavbrutet i över 2 dygn.

Kortet gäller för sydostasien , mellanöstern och amerika. Ringer du via 031-nummer tillkommer svensk samtalsavgift och du kan välja språk -svenska, engelska eller arabiska. ringer du via 020-nummer så kostar det inget innom sverige.

Pratade i 30 minuter  med Thailand och det förbrukades 4 sv.kr.

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...