Jump to content
IGNORERAD

Bästa boendet i Feskebyn.


thomas001

Recommended Posts

Jag har nog bott på 20 talet olika hotell i Pattaya under mina 14 år. Allt från 900 Baht till 5000 Baht natten. Denna gång hade mina polare bokat hemifrån på något som hette Nova Park i feskebyn. Jag bokade på deras hemsida två dagar innan jag åkte för att hämta dom. http://www.novaparkapartmenthotel-Pattaya.com/ Kostade ca 1000 Baht utan frukost. Rekommenderar detta till alla. Har aldrig bott lika bra till detta priset. Stor sängkammare med mjuka sköna sängar,platt tv, aircondition. Kök fullt utrustat med matplats,aircondition,platt tv, micro, grytor och allt. Ruggigt fräsch toalett.  Allt är så jävla rent och kanon så man blir nästan mörkrädd för det priset. Lika rent och fräscht runt poolen. Plus till mycket trevlig personal. Hotellet har ingen egen frukost utan samarbetar med Hotellkedjan Amari. Käkade frukost där sista dagen. 100 Baht inkl Novas egen shuttelpickis transport till Amari ToR. Tog ca 3 min. Fick en brottarfrukost med olika ostar,bacon,stekta plugg. Allt serverat som buffe. Fan detta blir ju rena reklamfilmen men det bjuder jag på!! Kan tillägga att polarna hade en studio på 109 m2 med två separata sovrum,två toaletter,stort kök samt ett jättevardagsrum. Kostnad ca 2100 Baht/dygn.

Här kommer jag alltid att bo,ensam eller med min familj. Bilder från deras hemsida.

nova_park3.thumb.jpg.1bc669a7534cc1ab13dnova_park.thumb.jpg.148b913e20415a3f3b32nova_park1.thumb.jpg.ffe5ea94558e27facc7nova_park2.thumb.jpg.f032c4232ebe8a02c3f

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog bott på 20 talet olika hotell i Pattaya under mina 14 år. Allt från 900 Baht till 5000 Baht natten. Denna gång hade mina polare bokat hemifrån på något som hette Nova Park i feskebyn. Jag bokade på deras hemsida två dagar innan jag åkte för att hämta dom. http://www.novaparkapartmenthotel-Pattaya.com/ Kostade ca 1000 Baht utan frukost. Rekommenderar detta till alla. Har aldrig bott lika bra till detta priset. Stor sängkammare med mjuka sköna sängar,platt tv, aircondition. Kök fullt utrustat med matplats,aircondition,platt tv, micro, grytor och allt. Ruggigt fräsch toalett.  Allt är så jävla rent och kanon så man blir nästan mörkrädd för det priset. Lika rent och fräscht runt poolen. Plus till mycket trevlig personal. Hotellet har ingen egen frukost utan samarbetar med Hotellkedjan Amari. Käkade frukost där sista dagen. 100 Baht inkl Novas egen shuttelpickis transport till Amari ToR. Tog ca 3 min. Fick en brottarfrukost med olika ostar,bacon,stekta plugg. Allt serverat som buffe. Fan detta blir ju rena reklamfilmen men det bjuder jag på!! Kan tillägga att polarna hade en studio på 109 m2 med två separata sovrum,två toaletter,stort kök samt ett jättevardagsrum. Kostnad ca 2100 Baht/dygn.

Här kommer jag alltid att bo,ensam eller med min familj. Bilder från deras hemsida.

nova_park3.thumb.jpg.1bc669a7534cc1ab13dnova_park.thumb.jpg.148b913e20415a3f3b32nova_park1.thumb.jpg.ffe5ea94558e27facc7nova_park2.thumb.jpg.f032c4232ebe8a02c3f

Ser ju jäkligt bra ut för det priset.    :)        Tyvärr fel stad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju jäkligt bra ut för det priset.    :)        Tyvärr fel stad.

För mig helt rätt stad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog bott på 20 talet olika hotell i Pattaya under mina 14 år. Allt från 900 Baht till 5000 Baht natten. Denna gång hade mina polare bokat hemifrån på något som hette Nova Park i feskebyn. Jag bokade på deras hemsida två dagar innan jag åkte för att hämta dom. http://www.novaparkapartmenthotel-Pattaya.com/ Kostade ca 1000 Baht utan frukost. Rekommenderar detta till alla. Har aldrig bott lika bra till detta priset. Stor sängkammare med mjuka sköna sängar,platt tv, aircondition. Kök fullt utrustat med matplats,aircondition,platt tv, micro, grytor och allt. Ruggigt fräsch toalett.  Allt är så jävla rent och kanon så man blir nästan mörkrädd för det priset. Lika rent och fräscht runt poolen. Plus till mycket trevlig personal. Hotellet har ingen egen frukost utan samarbetar med Hotellkedjan Amari. Käkade frukost där sista dagen. 100 Baht inkl Novas egen shuttelpickis transport till Amari ToR. Tog ca 3 min. Fick en brottarfrukost med olika ostar,bacon,stekta plugg. Allt serverat som buffe. Fan detta blir ju rena reklamfilmen men det bjuder jag på!! Kan tillägga att polarna hade en studio på 109 m2 med två separata sovrum,två toaletter,stort kök samt ett jättevardagsrum. Kostnad ca 2100 Baht/dygn.

Här kommer jag alltid att bo,ensam eller med min familj. Bilder från deras hemsida.

nova_park3.thumb.jpg.1bc669a7534cc1ab13dnova_park.thumb.jpg.148b913e20415a3f3b32nova_park1.thumb.jpg.ffe5ea94558e27facc7nova_park2.thumb.jpg.f032c4232ebe8a02c3f

Trevligt,  jag gick själv förbi där i går morse.  Ligger ungefär 400 meter från mitt tillhåll på väg ned mot soi 6  och jag reagerade att de hade en skylt uppe med 50% nu.  Jag kom mig dock inte för att ta någon bild.  Men helt klart ett stekar hotel, och dessutom nära till Jameson´s Pub.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Trevligt,  jag gick själv förbi där i går morse.  Ligger ungefär 400 meter från mitt tillhåll på väg ned mot soi 6  och jag reagerade att de hade en skylt uppe med 50% nu.  Jag kom mig dock inte för att ta någon bild.  Men helt klart ett stekar hotel, och dessutom nära till Jameson´s Pub.

jo misstänkte att det var ett lågsäsongspris

Link to comment
Dela på andra sajter

Var en månad i Pattaya Juni/Juli.

Bodde på Lk Metropole, vi hade en 1 bedroom unit suite, alltså separat sovrum.

Fick betala 48.000 Baht för en månad, frukost för tre ingick...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog bott på 20 talet olika hotell i Pattaya under mina 14 år. Allt från 900 Baht till 5000 Baht natten. Denna gång hade mina polare bokat hemifrån på något som hette Nova Park i feskebyn. Jag bokade på deras hemsida två dagar innan jag åkte för att hämta dom. http://www.novaparkapartmenthotel-Pattaya.com/ Kostade ca 1000 Baht utan frukost. Rekommenderar detta till alla. Har aldrig bott lika bra till detta priset. Stor sängkammare med mjuka sköna sängar,platt tv, aircondition. Kök fullt utrustat med matplats,aircondition,platt tv, micro, grytor och allt. Ruggigt fräsch toalett.  Allt är så jävla rent och kanon så man blir nästan mörkrädd för det priset. Lika rent och fräscht runt poolen. Plus till mycket trevlig personal. Hotellet har ingen egen frukost utan samarbetar med Hotellkedjan Amari. Käkade frukost där sista dagen. 100 Baht inkl Novas egen shuttelpickis transport till Amari ToR. Tog ca 3 min. Fick en brottarfrukost med olika ostar,bacon,stekta plugg. Allt serverat som buffe. Fan detta blir ju rena reklamfilmen men det bjuder jag på!! Kan tillägga att polarna hade en studio på 109 m2 med två separata sovrum,två toaletter,stort kök samt ett jättevardagsrum. Kostnad ca 2100 Baht/dygn.

Här kommer jag alltid att bo,ensam eller med min familj. Bilder från deras hemsida.

nova_park3.thumb.jpg.1bc669a7534cc1ab13dnova_park.thumb.jpg.148b913e20415a3f3b32nova_park1.thumb.jpg.ffe5ea94558e27facc7nova_park2.thumb.jpg.f032c4232ebe8a02c3f

Hej, Ser bra ut. Fanns det balkong och i så fall var den ok att sitta och njuta på eller var det en sån där meningslös liten med en AC som tar upp halva? och var WIFI bra ?

Snucke

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Peronligen snart... Så är det hos Galli.Hoppas jag!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra för dig!

Men felsida om 3 gatan för mig.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Ser bra ut. Fanns det balkong och i så fall var den ok att sitta och njuta på eller var det en sån där meningslös liten med en AC som tar upp halva? och var WIFI bra ?

Snucke

 

Ingen balkong men en bred loftgång utanför rummen. Såg flera som hade burit ut köksbordet och stolarna för att kunna sitta ute. WIFI var gratis och funkade kanon överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra för dig!

Men felsida om 3 gatan för mig.

Så du vill alltså bo mellan 3:e gatan och Sukhumwith ?  Jaja, vill man hamna avsides i Pattaya så är det nog rätt tänkt.

Fritz..

Edit: Enda nackdelen med stället är väl att man kan hamna i dom finska kvarteren om man är lite oskärpt när man ska hem efter en blöt kväll på stan, där kan det gå hett till. ;)

 

Ändrades av Fritz
tillägg

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

För 1000B natten med kök och pool så var det ju riktigt bra pris på Nova park. Jag försökte kika men from 1101B och det gick inte att se vad det var för rum just nu. 

Arunotai ligger väl inte så offside, BigC tvärsöver central rd, Shagwell (jag gillar namnet) hade ju pool (tyvärr tömd just när jag bodde där) och frukost för 600B/natt om jag kommer ihåg rätt. Hittade nån Maxx (tror jag den hette) för samma pris åxå men sen blev det condo för 6000B/månad istället - inget kök och ingen pool dock.

Är det bara för nån natt så skall jag i alla fall kika på Nova park, skall jag stanna längre så får det bli condo igen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du vill alltså bo mellan 3:e gatan och Sukhumwith ?  Jaja, vill man hamna avsides i Pattaya så är det nog rätt tänkt.

Fritz..

Edit: Enda nackdelen med stället är väl att man kan hamna i dom finska kvarteren om man är lite oskärpt när man ska hem efter en blöt kväll på stan, där kan det gå hett till. ;)

 

Nu får du läsa om!

Att bo öster om 3 gatan är fel för mig. 

Mellan tvåan och trean och Klangen till södra. 

Där brukar jag bo.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du vill alltså bo mellan 3:e gatan och Sukhumwith ?  Jaja, vill man hamna avsides i Pattaya så är det nog rätt tänkt.

Fritz..

Edit: Enda nackdelen med stället är väl att man kan hamna i dom finska kvarteren om man är lite oskärpt när man ska hem efter en blöt kväll på stan, där kan det gå hett till. ;)

 

Vars är de finska kvarteren???

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vars är de finska kvarteren???

Bakom Big C Extra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du läsa om!

Att bo öster om 3 gatan är fel för mig. 

Mellan tvåan och trean och Klangen till södra. 

Där brukar jag bo.

Jo men detta ligger väl ändå väster om 3 gatan om jag inte är fel ute.

Dock norr om klangen som för mig är lite off. Men du skrev ju att det låg på fel sida av 3 gatan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men detta ligger väl ändå väster om 3 gatan om jag inte är fel ute.

Dock norr om klangen som för mig är lite off. Men du skrev ju att det låg på fel sida av 3 gatan.

Men bara 5 min promenad till Soi six!!:sweat:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bara 5 min promenad till Soi six!!:sweat:

Nja den gatan känner jag inte till:angel:

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...