Jump to content
IGNORERAD

Bilsemester i Europa


S m i l e 1

Recommended Posts

S m i l e 1

Tänkte ta 4-6 veckors tripp till Europa med min diskreta husbil !

 

Vad ska man tänka på när man bilar i Europa ?

S m i l e 1

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Pass, pengar, pondomer. Resten löser sig nog. Tja, en GPS kan vara bra å ha.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

KK har jag o "husbil"

 

 

S m i l e 1

 

 

20150722_183024.jpg

Ä det en "pesöö"?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte ta 4-6 veckors tripp till Europa med min diskreta husbil !

 

Vad ska man tänka på när man bilar i Europa ?

S m i l e 1

Att ha en fyllchaffis.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hur fan tänkte jag nudå... pass pengar och piljetter... skall ju vara pass pengar och phyllechaffis såkart me husbil. Har varit uppe lite för länge tror jag.

Bror min drog ner med kojjan till italien, var ju jäkligt trevligt enligt rapporterna i alla fall.

E: jag hatar min D tangent. den funkar när en vill.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan tänkte jag nudå... pass pengar och piljetter... skall ju vara pass pengar och phyllechaffis såkart me husbil. Har varit uppe lite för länge tror jag.

Bror min drog ner med kojjan till italien, var ju jäkligt trevligt enligt rapporterna i alla fall.

E: jag hatar min D tangent. den funkar när en vill.

Peställde presis en ny HP på Älkikanten, kostar runt 9000.- så porde va pra vah?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta en extraförsäkring på Falck, tar hela Europa kan va bra att ha om bilen pajar .

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Peställde presis en ny HP på Älkikanten, kostar runt 9000.- så porde va pra vah?

Jorå, men käka inte ovanför tangentbordet som jag gör. Då ger alla datorer upp åxå. Resedatorn (nån fijutis-skitburk för ett par tusen) är dessutom spillsäker. Men inte fan hjjälpte et när tanten sopade den i golvet när hon tränade. HPn 'är dock vettig för då byter du lätt tangentbordet själv åxå. Fast tangentbordet kostar som en halv såndär fijutsi.

Ta ut gröna kortet från FK eller vart man nu får det. Och ta med försäkringspapper. Kan vara pra-å-ha. Ha en trevlig semester och fota mycket.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga din polare Lasse K, han om någon vet det där med Europa-resor och försäkringar :D

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1

Änää, en B-lingodet en "pesöö"?

Nää, en B-lingo

 

s m i l e 1

1437638181694.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1

Dessa länder är tänk att besöka

Danmark

Tyskland

Holland

Belgien

Frankrike

Monaco

Italien

Österrike

Tjeckien

Polen

Vilka vägar ska man åka ?

Vad bör man se o uppleva  ?

 

S m i l e 1

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är inte sikta på en massa länder, utan forska länderna vid sidan av motorvägen.

När åkte motorcykel i Tyskland Holland, Belgien, så fanns det en fina städer att se.

Så mitt tips är inte kvantitet på länder, utan googla lite runt och hoppa över hälften av länderna.

För annars blir bara att sitta i bilen dagarna sen sova, och snabbt iväg på morgonen..

 

               FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lekte lite bara.

Tar 80 timmar enligt google maps så är ni tillbaka i Sthlm (som den utgick ifrån) Nätt tripp faktiskt. Stannar ni till lite så tar det väl en vecka ;)

https://goo.gl/CvX1xJ

Jag hade nog försökt utesluta några länder, det såg ut att vara en jäkla tur annars. Men det beror ju på hur mycket tid man lägger.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Balticum är både trevligt och billigt. Åså glöm inte att ta med reg.beviset på bilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...