Jump to content
IGNORERAD

Bovärt vs Husvärd


Magrood

Recommended Posts

Hej igen

Kan någon snäll själ förklara för mig vad skillnaden är mellan Bovärd och Husvärd?

Jobbar både i hyreshus, eller?

Ingen av dem jobbar i bostadsrättsfastighet, eller?

Svårt...

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle säga att det är två namn på samma sak. Det är en person som har hand om allt i sin fastighet. Brukar ha mellan 150-300 lägenheter. Reperationer-visningar-störningsärenden-och företagets ansikte utåt. Hos visa bolag har dom hand om uthyrningen. Jag vet att MKB i Malmö har så. Det var ett tag sedan jag var i karusellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

tagit bort

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack

När man jämför väldigt noga så verkar Husvärd ta hand om tekniska saker medan Bovärd tar mer hand om allt runt omkring t.ex. gräsmatta, städning och sophämntning, typ.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är Vicevärd i våran Bostadsförening, mitt åtagande är skötsel av fastighet typ gräsklippning fixa problem åt andra medlemmar typ läckande kranar andra små fix, kan inte jag fixa det så ringer jag kuning folk.

:wai:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kul! Då vet man vem man ska kontakta när man har frågor i det här området.

Jag tror att Sverige är det land som har flest arbetstitlar i världen, eller?

Som jag nämnde i en annan tråd som fritidsvetare. Jag ringde en professor inom just det området och frågade honom vad det engelska ordet för yrket var. Han sa att det var en bra fråga och han hade frågat sina engelska kollegor. Men han hade inte riktigt fått något svar.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...