Jump to content
IGNORERAD

Himmelska drinkar i Bangkok.....


Guest lars60

Recommended Posts

Om ni vill ha fin utsikt under drinken..tips från Expressen:

http://www.expressen...inkar-i-Bangkok

Bangkok är takrestaurangerna och skybarernas stad.

Ingen stad i hela världen kan mäta sig med Bangkok när det gäller trendiga ställen belägna högst upp på skyskrapor utomhus (!) och med en fantastisk utsikt över hela staden.

Men se till ta på nåt elegantare än shorts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Men se till ta på nåt elegantare än shorts.

Flip flop, fjällräven kånken. Svettigt Changlinne, medhavd vattenflaska, Skitiga shorts och Svensken är på semester i Thailand :stink:

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frågade sambon om jag fick hennes hand på Sirocco december 2007. Grym utsikt.

Vad svarade hon?  ;)   (Vi är många som är nyfikna.hehe)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med ledig klädsel är rätt lustigt, snackade med ett par polare ang strand liv v.s.a Bangkok liv, och flertalet tycker: JAG HAR SEMESTER! jag går klädd som jag vill..befinner ju mig 9000km från min hem stad(där han måste uppbära senaste collektionen) när upphör våran känsla för respekt för medmänniskor? Kanske i TV4 semester svenskar..Fan ett stort tack till TV 4 som gett oss

svaret på svenskars dåliga omdöme, Älskar Bangkok och deras givmilda bemötande när du anpassar dig i "änglarnas stad".

Mitt inlägg i denna tråd är att du kan få underbara drinkar och människor om du hoppar över Singa-linnet, kan kanske att få en hyfsad drink i chang-linne.. :taunt: .

Mvh: G

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad svarade hon?  ;)   (Vi är många som är nyfikna.hehe)

Med den utsikten och sen jag då... klart det blev ett JA  :pleasantry: men det var verkligen fint där men sen går det att diskutera kring saken för vi fick byta bord för det vara ett himla spring på folk som bara skulle titta!

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste inte tråden från början...Falken..stort grattis!! Det där att göra lite extra ger ju kryddan i livet..nice :im_so_happy: . Mvh G

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med den utsikten och sen jag då... klart det blev ett JA  :pleasantry: men det var verkligen fint där men sen går det att diskutera kring saken för vi fick byta bord för det vara ett himla spring på folk som bara skulle titta!

Va trevligt.stort GRATTIS...till er båda!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

State Tower kan jag rekomendera :good:

Åk upp och bara titta på utsikten och ev ta en drink ca 300 battingar

billigaste maträtten ca 1500 bath men häftigt ställe

Lebuafrnfloden.jpg

003.jpg

004.jpg

007-1.jpg

Man kan även bo där på Lebua at State Tower och få en fin utsikt från rummet

010.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok är verkligen takrestaurangerna och skybarernas stad. :preved:    

Jag kommer ihåg att när Banyan Tree Hotel öppnade Vertigo och Moon Bar så var alla mycket skeptiska och man fann 100tals olika anledningar till varför det nya konceptet inte skulle fungera! Det blev mer eller mindre en succe direkt. :scare:    

Nu poppar dessa ställen upp ett par gånger om året, så konceptet fungerar absolut och är här för att stanna. Att jämföra dessa barer och dess priser med vanliga barer är som att jämföra hemkört med en god konjak, det går inte. :nono:     Det är till att börja med inte ställen som man springer in på bara för att ta en snabb öl med grabbarna eller ett ställe dit man går när man vill festa. :drinks:

Nej, det här är ställen som man går till med någon som man älskar  :friends: för att njuta av ett perfekt sällskap, utsikt, service och få en stund som man aldrig glömmer. :wub:    

Tro mig det är en speciell känsla att sitta högt över alla hus och se ut över Bangkok tillsammans med någon som man har varma känslor för. Då de Thailänska säkerhets föreskrifterna dessutom tydligen inte är som de i övriga världen så skyms inte utsikten av höga stängsel utan endast av låga staket. :pleasantry:    

Jag har besökt Vertico/Banyan Tree Hotell, Nest/Le Fenix, Long Table/Colum Building samt Sirocco/State Tower och jag kan rekomendera samtliga även om jag håller Vertico som en favorit. :dance1::clapping::dance:    

I ett fall var jag klädd i kostym, men i de övriga stjorta och slacks men riktiga skor och hade inga problem med att bli väl mottagen som gäst. :preved:

Jag är övertygad om att The Roof Champagne & Wine Bar/Siam@Siam och 2 Red Sky/Fifty Five/Centara Grand och Zenses/Central World är lika bra med rätt sällskap men man kan ju alltid välja efter prisklass då det mest är utsikten i kombination med servicen och kvaliteten som man är ute efter.  :victory:  

Jag har svårt att tro att kvaliten och servicen dessa ställen i mellan skulle skilja sig å något större! :on_the_quiet:     Ett, (eller flera), besök rekomenderas å det varmaste.

Ni kommer inte att bli besvikna! :good:        

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyfsad utsikt från condon i Cha Am oxå på 23dje våningen.

Glöm ac det är havsbris!

Drinken blandar man förstås själv.  :taunt:

Och klädsel... ja man kan vara naken om man känner för det... snacka om romantiskt  :wub:

10070_dscf0202_1185125813_jpg781fccaae53

10071_dscf0203_1185125848_jpg93a8edaabff

10072_Condo5_jpg14a37dc1e2c1f6558b4d5eb8

10070_dscf0202_1185125813_jpg781fccaae53

10071_dscf0203_1185125848_jpg93a8edaabff

10072_Condo5_jpg14a37dc1e2c1f6558b4d5eb8

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...