Jump to content
IGNORERAD

Thai körkort


Burken

Recommended Posts

jag vet inte varför man måste skaffa thailandskörkort, det duger gott o väl med svensk körkort. Jag blev stoppad i Hua hin, han frågade efter körkort. Visade honom svensk körkort(betala ingenting) Lustig är att han frågade om detta körtkort är ifrån Spanien. Ett annat tillfällig i Hua hin, fick stenskott på pickupen. Gick in på försäkringsbolag, tog fram mitt svensk körkort. Han frågade om detta också var ifrån Spanien. Alla i office var nyfiken på körkort. De tog ett copy på körkort, tog bild på rutan sedan gick till glasmästerie. Där bytte de till ett nytt glas på ca 1 timme. Byte av glaset ingår av försäkring ( 1 klass försäkring) betalade ingenting. Så svensk körkort duger gott för mig.

// Jack ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    18

  • Surin P3

    13

  • stjp8729

    7

  • mekong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

jag vet inte varför man måste skaffa thailandskörkort, det duger gott o väl med svensk körkort. Jag blev stoppad i Hua hin, han frågade efter körkort. Visade honom svensk körkort(betala ingenting) Lustig är att han frågade om detta körtkort är ifrån Spanien. Ett annat tillfällig i Hua hin, fick stenskott på pickupen. Gick in på försäkringsbolag, tog fram mitt svensk körkort. Han frågade om detta också var ifrån Spanien. Alla i office var nyfiken på körkort. De tog ett copy på körkort, tog bild på rutan sedan gick till glasmästerie. Där bytte de till ett nytt glas på ca 1 timme. Byte av glaset ingår av försäkring ( 1 klass försäkring) betalade ingenting. Så svensk körkort duger gott för mig.

// Jack ;)

Det går lika bra med bilbliotekskortet om det bara är diskussion om att bli stoppad av polisen.

Men vid ev. olycka gäller det att ha thailändskt eller internationellt körkort. Ett giltigt körkort alltså.

Det blir obehagligt både ur försäkringsperspektiv och straffperspektiv om man inte har giltigt körkort i Thailand och är med i en olycka.

Så jag vill uppmana alla att sluta säga att det "duger" med svenskt körkort i Thailand. Det gör det inte.

Men det är självklart upp till var och en att välja själv. Det går ju liksom bra att köra utan körkort i Sverige också. Tills det händer nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...