Jump to content
IGNORERAD

Burma


Scandinaviancorner

Recommended Posts

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    12

  • jan53

    4

  • matz

    3

  • andrejsdenruskige

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

  • 10 månader senare...
Scandinaviancorner

Ingen som har vart i Burma nyligen och som kan lägga in lite bilder..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
14 minuter sedan, skrev Jerker:

Ser väldigt miljö vänligt :big_smile: att utvinna olja i Burma.

 

 

Miljö och miljö.

Dessa gubbar lever nog inte länge till

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 

Miljö och miljö.

Dessa gubbar lever nog inte länge till

Tänk om en oljekälla får en "blowout", inget att släcka med har dom! Kommer utsökt att tänka på 1880 talet i USA där man sett bilder på hur dom hade väldigt primitiva grejor!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 timmar sedan, skrev audirs2:

Tänk om en oljekälla får en "blowout", inget att släcka med har dom! Kommer utsökt att tänka på 1880 talet i USA där man sett bilder på hur dom hade väldigt primitiva grejor!

 

Säkert en massa gifter och radioaktiva grejer på köpet.

Olja är inte direkt hälsosamt och ren. 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

.Burmas flagga

Miss On tar sig en Burmesisk pilsner

1. Burma  nyaste flaggan (Kopia).jpg

3..jpg

Andaman club (2).jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Säkert en massa gifter och radioaktiva grejer på köpet.

Olja är inte direkt hälsosamt och ren. 

"Älg" är det inte heller!:rules:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars människor, leva under sådana omständigheter, när skitgeneralerna tömmer landets kassa för inköp av diverse vapen o rolexklockor.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev jan53:

Stackars människor, leva under sådana omständigheter, när skitgeneralerna tömmer landets kassa för inköp av diverse vapen o rolexklockor.

 

Så vit jag vet så generaler har ingen makt längre.

NLD med Anug San har makten.

Däremot tidigare ja.....

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
14 timmar sedan, skrev JJC:

Så vit jag vet så generaler har ingen makt längre.

NLD med Anug San har makten.

Däremot tidigare ja.....

 

Tyvärr så har Generalerna fortfarande den yttersta makten.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev JJC:

Så vit jag vet så generaler har ingen makt längre.

NLD med Anug San har makten.

Däremot tidigare ja.....

dem sitter på majoriten av stolar i deras regering, att Angsan sushi(Ursäkta stavningen) hennes parti är inte full makt. Militärskiten sitter fortfarande kvar å "styr" ooch min kommentar gälda hur militären har festat runt tidigare om åren. vad dem gör idag är nog inte så långt ifrån där dem var tidigare. många långa fingrar i statskassan gäller nog idag ochså, titta bara på bilderna så fattar du vad jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Hej Jag tror och uppfattar att Burma utvecklas åt rätt håll ( för vi som tror på demokrati). Vi ser att sanktionerna lättas mot Burma nu när det varit val. Även om det är ( militären  som har stor makt). Men militären kanske ser att det är bra för Burmeserna ( ekonomi bl.a ) när sanktionerna släpps. Ekonomin kanske blomstrar upp landet utvecklas åt rätt håll. Vi har sett många bilder ovan (bra bilder) utvecklas ekonomin så kanske det kan bli bättre för t.ex oljearbetarna och andra yrkesgrupper. Burma och Vietnam kommer att bli  starka kandidater i området när det gäller t.ex turismen fisket m.m. Jag upplever att Burma och Vietnam går åt rätt håll men Thailand (ja jag vet inte vad jag skall säga). Här är en intressant artikel ( Bangkok post) om det jag just beskrivit.http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/990097/thailands-reversal-of-fortune-with-vietnam mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎06‎-‎04 at 15:24, skrev jan53:

dem sitter på majoriten av stolar i deras regering, att Angsan sushi(Ursäkta stavningen) hennes parti är inte full makt. Militärskiten sitter fortfarande kvar å "styr" ooch min kommentar gälda hur militären har festat runt tidigare om åren. vad dem gör idag är nog inte så långt ifrån där dem var tidigare. många långa fingrar i statskassan gäller nog idag ochså, titta bara på bilderna så fattar du vad jag menar.

säkert norpar de åt sig nu också.

skillnaden nu är att de har garanterat sig och har 25% av stolarna.

det räcker för att stoppa alla ändringar av grundlagen.

ergo ingen aun san som president.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

hej Militären släppte ju ut henne  ifrån hennes långa husarrest och hon började kämpa på sitt sätt mot att Burma skall bli en demokrati. Det blev val som hennes parti vann med henne som partiledare.Jag tror sanktioner från många andra demokratiska länder mot Burma:s militärstyre har hjälp till att öppna landet. Jag håller med er som säger att militären har stor makt ännu. Mycket kan hända under en natt( titta på Thailand  vips så blev de en DIKTATUR styrd av militären ) mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej hur tror du de legala och främst de illegala  slavarna  har haft det på de thailändska fiskefartygen!!!!!!!!!! mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
4 minuter sedan, skrev haan:

Hej hur tror du de legala och främst de illegala  slavarna  har haft det på de thailändska fiskefartygen!!!!!!!!!! mvh

Finns det legala slavar på fiskebåtarna? :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
11 minuter sedan, skrev GreenValley:

Finns det legala slavar på fiskebåtarna? :ahh:

hej legala slavar är de med arbetstillstånd ( rätt att arbeta i Thailand ) och de illegala ( är de utan arbetstillstånd ) deras arbeta uppfattades som slaveri enligt EU

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev GreenValley:

Finns det legala slavar på fiskebåtarna? :ahh:

Inte riktigt men kanske ändå. I och med att det funnits slavar på fiskebåtarna sen generationer tillbaka så kan man nog med fog kalla det för en tradition och traditioner ska bevaras, hur tokiga dom än tycks vara. Det har jag lärt mig här på MPR ! :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
19 minuter sedan, skrev Fritz:

Inte riktigt men kanske ändå. I och med att det funnits slavar på fiskebåtarna sen generationer tillbaka så kan man nog med fog kalla det för en tradition och traditioner ska bevaras, hur tokiga dom än tycks vara. Det har jag lärt mig här på MPR ! :crazy:

 

Fritz..

Den här traditionen kanske ska återupptas MB

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...