Jump to content
IGNORERAD

Mycket händer i Ban Phe/Rayong


roffe

Recommended Posts

Det händer en massa i området när man inte är där och styr upp :)

I Rayong har Central Plasa slagit upp sina portar. Ett jätte varuhus som ska bli kul att besöka.

Ban Phe kommer snart att få Macro, det blir bra.

Sen har det kommit en ny restaurang med tillhörande Deli butik som ägs och drivs av en Svensk och jäklar vilket käk.

Den heter Olearys S.B.D Delikatessbutik · Specialbutik för livsmedel · Skandinavisk restaurang.

Ett antal nya ställen har dessutom tillkommit längs Mea Ramphung Beach, bla ett ryskt ställe som ligger i ett av höghusen vid stranden.

Så det blir fullt upp om man ska hinna med att utforska allt i höst.

Med vänlig hälsning Rolf

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Olearys och käkade förra veckan. Köpte en kebabpizza som inte var någon höjdare tyvärr. Konstigt kött och inte kebabsås på utan något som påminde om senap och alldeles för mycket på av såsen.

2 av oss köpte thaimat som var bra dock och ölen är svår att misslyckas med

Dom bjöd dock på varsin kula chokladglass till efterrätt, kanske för att vi var svenskar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.. det behöver väl inte hända så mycket i en sovande byhåla förrän det ska uppfattas som stora hädelser :lazy:  

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så vart den stranden fördärvad :fool:  Ente som för 10 år sedan när man nästan hadde den för sig själv mitt i veckan  :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Så vart den stranden fördärvad :fool:  Ente som för 10 år sedan när man nästan hadde den för sig själv mitt i veckan  :nyam:

Den stranden kan du fortfarande nästan ha för dig själv mitt i veckan och det gäller alla stränder från Mae Rumpung till Mae Pim, om det inte är skollov för thai då förstås.

beachdag med Olivia 10 november 2012 006 (Small).jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...