Jump to content
IGNORERAD

Det odemokratiska Demokratipartiet i blåsväder.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Ursäkta att jag inte var med  i denna intressanta tråd från början, Har varit med min fru några dagar i Prakhon Chai. Hon muckade från plugget för 27 årsedan och det är kul träffa klasskompisar, Samtidigt passade det bra och och bjussa skolan som vi var och träffade sist, när vi var i Thailand,  på lunch ( Se Forum Buriram"engelsk läraren" )

Anders, fick för sig: Varför ha fest med mat, wiskey & öl När du kan glädja små kompisar. Om ni vill se bilder så säg det,  Måste lägga upp dem först, Trevlig kväll

Anders säger God Natt Snart  Blir Väckt 05.50 06.00 Kanske av högtalarna. You Never Know 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    14

  • MaiChai

    14

  • noBuzz

    13

  • Vaxet

    10

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Politik är politik, Vad Människor upplever här är en annan sak, det är verklighet och ingen jävla insändare eller statistik från en två betygs uppsats, Vem har hämtat information från Isaan ... Ingen, ALL Information utgår från BKK, Vilken jävel vill riskera sin bekvämlighet och lyfta arsclet och flytta från lyxen i BKK  det är lättare med en jyst överföringshastighet, Varför Chansa på Vischan . ELLER

Detta ar ett utmarkt exempel pa nar bristande information leder till fordomar och skronor som gar som vagor pa vattnet och nar martyrerna tavlar om att ha det samst.

Du kan anvanda svordomar Herr Anders, jatteduktigt, men for att representera det "riktiga" Thailand ar det beklammande hur lite koll du faktiskt verkar ha. Det tragiska i ekvationen ar att du sakerligen har sa pass dalig koll att det blir omojligt att inse att dina kommentar och slutsatser kan tankas vara helt obefogade.

Datainsamling, landsomfattande census, intervjuer, medborgarsamtal, social audits osv har sedan ganska lange forekommit och fortgar i dag i Thailand i omfattande skala. Alla dessa bidrar med viktig och relevant information fran alla delar av Thailand. Nar det galler just denna data sa ar Thailand langt framfor manga andra lander pa samma utvecklingsniva. Dina pastaenden blir darmed mycket konstiga. Antingen ar du inte medveten om detta och har noll koll eller sa marginaliserar du alla dessa manniskor och organisationer som lagt ned sadan tid pa dessa konsultationer till att vara betydelselosa. Oavsett vilket sa ar det beklammande nar latsasfattiga risbonder-wannabees fortsatter att sprida fordomar som endast bidrar att fjarma befolkningen fran den styrande makten och sla mer split mellan stad och landsbygd.

Du skriver vidare att manga har pa forumet har rotter i Isaan. Trot du missuppfattat koncept med rotter och blandar ihop att vara ingift, rikast i byn - latsasbonde med ett starkt socialforsakringssytem i ryggen med att faktiskt ha rotter i Isaan.

Vad du kanske egentligen attackerar ar vl snarare den mycket hierkiska informella maktstruktur som finns cementerad i den thailandska kulturen - en kultur som framforallt bibehalls pa en lokal niva. Att skylla allt pa en mycket diffus grupp individer som beskrivs som overklassen eller eliten och dessutom jamstalls med Bangkok ar pa tok for enkelt.

Skont att du ar ett PROFFS Anders sa du kan beratta for alla proffstyckare hur det egenligen ligger till.

ps angaende skoluniformsdiskussionen -Jag tror Demokraterna blev inspirerade av Mane och och har nu beslutat om omfattade bidrag for uniformskostnaden. Demokratiska eller ej - detta ar ett mkt gott initiativ och jag hoppas det implementeras ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, Wille Uppskattar att du reagerade, Eftersom jag lever här och pratar med folk och de talar om vad DE tycker, Ska jag lita på internationella ! ! Eller Hur Människor upplever det. GE DIG, Vad skulle Du tro På  Thomas Ledin

Kan du Vänligen? Som kan skapa så mycket text utan innehåll tala om för mig, Var du har dina rötter? ??? Sitter Du i SocialSverige med ett taskigt skrivbord och är Tuff och jämför saker utifrån det, UPP  På PALISADEN  Inte så mycket brödtext, tydligt och klart tack  Hälsar kompis Anders 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror nog att både vi som är för Thaksin och dom som är emot honom på forumet är överens om att demokratin i Thailand  är annorlunda än demokratin i Sverige.

Men däremot så hoppas vi nog att dom ska få en demokrati som är mer lik andra länders  en dag.

Underbart! Det verkar som om du äntligen har insett att inte alla som är emot Thaksin samtidigt är emot demokrati eller fattiga.

Jag tror att Thailand har väldigt långt kvar innan de kan bygga en hållbar demokrati. Som det är idag så undrar jag om den stora massan (både på landet och i BKK) verkligen är intresserade utav en sådan. Istället verkar ekonomiska intressen vara starkare och för det behövs ingen demokrati.

Om gemene man fick välja mellan en långsam ekonomisk utveckling i samband med demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter eller snabb ekonomisk utveckling a la Singapore och ingen demokrati så tror jag att de flesta väljer snabb ekonomisk utveckling.

Thaksin uttryckte mer än en gång sin beundran för Singapore och fördelar med en enpartistat och det är inte svårt att se många jämlikheter med en del beslut som togs. Framförallt gällande det så kallade kriget mot narkotikan och begränsade öppentider för barer och dylikt. Jag ser honom mest som en auktoritär och populistiskt konservativ.

I vilket fall som helst så tror jag att Thailand går en mycket spännande framtid till mötes, både på gott och ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa fighter är lixom förlorade redan innan första ronden börjar.

Herr Buriram är mig helt övermäktig och jag kapitulerar därför villkorslöst och omedelbart.

:suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen, jag har enbart hört och läst bra saker från Dig, Men efter Du lämnade Thailand upplever jag att du har sjunkit ihop.

Tillbaka till Surin med familjen och lev upp, jag flyttade hit för att få möjlighet och träffa dig i verkligheten inte i vid biljardbordet i Pattaya, inget fel på byn, men verkligheten är bättre.

Hälsar Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Anders,

Jag är ledsen att du upplever att jag sjunkit ihop. Får väl blåsa upp mig lite. :)

Blir ytterst smickrad av att du flyttade till Thailand för att få möjlighet att träffa mig. Känner mig ärad.

Men flytta tillbaka till Surin? När alla med utbildning/pengar/möjligheter/självbevarelsedrift eller framtidsdrömmar

gör allt för att ta sig därifrån? Så till den milda grad att de t.o.m säljer sig för 200 spänn gången?

Bara olycksdrabbade stackare bor på landet. Förutom de semimedvetslösa puckon som avsiktligt söker sig dit. ;)

Så, nej tack, jag har tagit nog skada av mitt tidigare pendlande och har fortfarande inte helt återställts.

Kommer dock på besök till både Surin, Prasat och Prackon Chai om sådär en och en halv vecka.

Ska bli spännande att se vad som hänt de senaste 6 månaderna. Kanske spindeln på dasset har dött, vem vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo det var mitt citat Isanlover använde sig av så jag får väl bemöta det Vaxet skriver.

Först så vill jag säga att jag tror att Thaksin använde både sin egen media för att öka sin popularitet samt även köpte röster på ett otillbörligt sätt. Men absolut inte till den grad att 75% av landets befolkning gick på det.

TRTs helt överlägsna popularitet tillkom inte genom röstköp eller mediamygel utan var ett resultat av den politik dom förde. Sedan kan man förstås ha olika åsikter om den politiken var populistisk eller inte, något jag tycker är ganska oväsentligt i sammanhanget.

Personligen anser jag att det är väljarna uppgift att välja sitt lands styre och det ligger alltså på väljarnas ansvar att rösta på det som är bäst för landet och dom själva.

Att som det nu var, en ekonomisk elit som plötsligt säger att väljarna inte fattar sitt eget bästa - vi måste skicka in militären för att ta över samt domstolarna att förbjuda det parti väljarna vill ha tycker jag är totalt fel väg att gå.

Det var väljarnas sak att avsätta TRT och eventuellt domstolarnas att avsätta Thaksin, inte militärens.

Att PPP sedan inte lyckades få mer än en tredjedel av landets röster är väl inte så underligt eftersom det var ett desperat hopkrafs kriminella element i förgrunden för det partiet. Alla mer normala TRT politiker var ju förbjudna att verka.

Nej, låt folket välja sina politiker och domstolarna att avsätta dom som eventuellt myglar utan att tanksen rullar in och omöjliggör denna naturliga process när valresultatet inte passar landets elit. Vill folket ha demokraterna, låt dom få det, vill dom ha TRT, låt dom få det. Det är min åsikt.

Överenstämmer till fullo med dig Kim, bra sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad är demokrati??

Detta är väl den enda fråga jag anser mig vara kvalificerad att svara på.

Jag tror inte att man kan prata politik öht utan att ha bott VÄLDIGT länge i ett land, troligtvis måste man faktiskt ha fötts där för att kunna uttala sig med trovärdighet.

Jag har pratat många gånger med min fru om detta. Hon hatar Thaksin! Hon hatar allt han står för och allt han gjorde under sin tid vid makten, hon hatar tom Manchester City...

Hon hatar korruption!!

Korruption är den enskilt största anledningen till att ett land inte utvecklas säger hon!

Då säger jag att demokrati är demokrati, om folket röstar fram TRT så är det avgjort!!

Folket är INTE kvalificerade att rösta säger hon då!!

- OK, men då har ni inte demokrati i Thailand?

- Jodå, men inte samma som i väst!!

Hon säger att en poliker som Thaksin som stulit såna enorma mängder pengar från Thailand inte kan vara PM. Oavsett vad folket röstar på!

Och det kan jag väl iofs hålla med om, men då måste det grundläggande politiska systemet vara felaktigt.

Hela systemet måste vara fel, hur kan man som borgmästare/politiker för en stad få procent på alla upphandlingar??

Hur i h-e kunde Thaksin ändra lagen på egen hand?

Hur kunde han låna ut Thailands pengar till Burma för att de skulle köpa utrustning från hans eget bolag??

Hur kunde han låna ut Thailands pengar till Kambodja för att bygga en motorväg till sitt eget Resort?

Detta måste ju vara ett grundläggande fel i hela Thailands konstution?

Finns det inget riksrevisionsverk i Thailand?

Finns det inget konsutionsutskott??

Så många frågor är det! Och eftersom jag inte vet svaren så har jag väldigt svårt att uttala mig om Thailands politik öht.

Dessutom älskar hon Kungen över allt annat, men det är en annan diskussion...

  / Joe

Utan att gå in på Taksins fördelar gentemot nackdelar åter igen, så vill jag bara påpeka ett par saker i övrigt.

Det är givetvis inte ett bra system om man som borgmästare/politiker för en stad få procent på alla upphandlingar, det omöjlig gör en opartisk het!

Hur i h-e kunde Thaksin ändra lagen på egen hand?

Det kan man ju verkligen fråga sig, men tyvärr så är detta inte så ovanligt som man tror även i Väst-världen. Ett bra exempel är att när CIA, FBI, NSA samt Homeland Security och IRS(Amerikanska skatteverket), i USA ville undersöka familjen Bush affärer med/i Saudiarabien så blev dom beordrade av president Bush att avbryta alla utredningar.

Detsamma hände när riksåklagaren i Italien tillsammans med Italienska skattepolisen försökte utreda Bertoluchi och hans företagsimperium för ett par år sedan, då ändrade även Bertoluchi lagen efteråt.

Hur kunde han låna ut Thailands pengar till Burma för att de skulle köpa utrustning från hans eget bolag??

Detta är ett standardförfarande vid bistånd från alla I-länder till U-länder och kallas oftast för "återköp", Sydafrika och Indien=JAS till exempel.

Hur kunde han låna ut Thailands pengar till Kambodja för att bygga en motorväg till sitt eget Resort?

Varför betalar Kina för att Thailand, Cambodia och Laos skall muddra sina delar av Mekong floden, jo för att kunna utnyttja detta nya djupgående för egna transporter.

Detta måste ju vara ett grundläggande fel i hela Thailands konstution?

Eventuellt, men mera troligt så efterlevs inte konstitutionen.

Finns det inget riksrevisionsverk eller konsutionsutskott i Thailand?

Tveksamt, men även om det existerar så blir det otroligt svårt att få det att fungera rent praktiskt med tanke på att alla tjänstemän skall visa vördnad och underdonighet till de som är högre i hirarkin och detta är något som alla växer upp med.

Joe, vill bara påpeka att jag respekterar dig mycket och inte på något sätt vill angripa eller undervärdera dig eller det du skriver. Vill bara visa att det i många fall finns paralleller i Väst även om det inte är just i Norden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mai Chai, Du är en kul kille. Afrika kläm till med något bättre!!!!

Nu var det ju bananen som klämde till med Sydafrika som ett exempel på en bra demokrati där makten lämnats över till folket. Jag undrade helt enkelt hur många fler bra demokratier det finns bland Afrikas övriga 52 stater? Men det vet väl du eftersom du lyssnar och lär från högtalaren i Buri ram?

Gå tillbaka till Sverige som du gjorde så finns det många jämförelser, du har säkert läst svensk historia och förhoppningsvis Fågelström så är det lättare och sätta in sakar i sitt rätta ursprung. Som du vet är Sverige, inte Thailand KULTUREN tar ut sin rätt, som inte Buzzen och burkslaven Vaxet fattar. Buzzen hälsa Värmland.

Förresten, Buzzen, när orkar Du tillbaka? Visst är Sverige bra ? ? Du som har framhävt att du är Tjeck, eller var det Käck ?

Politik är politik, Vad Människor upplever här är en annan sak, det är verklighet och ingen jävla insändare eller statistik från en två betygs uppsats, Vem har hämtat information från Isaan ... Ingen, ALL Information utgår från BKK, Vilken jävel vill riskera sin bekvämlighet och lyfta arsclet och flytta från lyxen i BKK  det är lättare med en jyst överföringshastighet, Varför Chansa på Vischan . ELLER

Under mina 12 år i Thailand har jag givetvis aldrig lämnat Bangkok, jag har inte jobbat som lärare i Udon thani eller i Buri Ram. Har aldrig besökt landsbyggden och får utslag över hela kroppen ifall jag inte är omgiven av minst 3 våningar höga byggnader.

Som du vet, här i Isaan så kommer de flesta nyheterna från högtalare kl. 06,00 eller tidigare, de har ingen radio, eller tv. Vad jag försvarar är Vad Thaksin har gjort, han har lyft ett folk 30 år framåt eller mer, MEN nu är frågan? Hur många år åker de tilbaka ? ?

Förmodligen minst 100 år om man ska tro på propagandan, alla sjukhus i Issan stängs väl nu tillsammans med skolorna? Vägarna ska rivas upp och bönder ska förbjudas inneha fordon, TV och internetanslutningarna ska blockeras.

Risken är stor, för BKK vill ha möjligheten och styra med sina pengar, Risbönderna kommer få sitta i timmar / dagar med mössan i hand för att få sina papper utskrivna av överheten,  P.G.A . De kan Ej muta sig fram  ! !  Tillbaka till RUTA Ett.

Bönderna ska givetvis få en förmyndare som bor i Bangkok, som tar hand om deras pengar. Eftersom alla jobb ska försvinna från Issan nu med den  nya regeringen så har de ju all tid i världen att sitta och vänta på sina papper?

Det är många medlemmar på detta Forum som har rötter i Norra Thailand / Isaan När Ni är på besök, prata med er fru/fästmö vad de som bor i byn / stan tycker vad Thaksin har gjort eller inte gjort  Tala ut, Skriv Detta HÄR I Forumet, Det är inte till för PROFFSTYCKARE som MaiChai  :yes:   eller Knoll & Tott  Buzzen och Vaxet  :dance:

Ja, berätta gärna om ert eget lilla Shangri-la. Jag lovar att läsa men inte tycka. Sen kanske du skulle kunna ta på dig IL´s fallna mantel. Lovar att ta dig med till södra Thailand (fast jag har ju aldrig lämnat Bangkok) där du kan få bo i ett homestay hos en fattig familj i en vecka. Fast de älskar ju inte Thaksin på samma sätt som de verkar göra i din lilla by...

PS Min fru gillar och tror på NYA premiärministern, MEN Hon vill ha lugn i Thailand, som de flesta av oss.  En låtsasregering, kan aldrig funka, eller ? Mystiken tätnar...

Mai Chai, anders vill gärna träffa dig, Öga mot öga  :good:

Du är välkommen att träffa mig på söndag vid middagstid på Suvannabhumi, ska nämligen bege mig till ett annat land som tillhör de stora demokratierna i asien, Myanmar. Kanske stöter jag på din idol därborta, han verkar ha smak för att styra ett land på ett auktoritärt vis och har kanske en del att lära av Than Shwe inför sin comeback i Thailand?

Pm,a mig så får du min adress, om du vågar ;-)

Vad ska jag med din adress till? Du bor väl inte i Bangkok och jag hittar inte någonstans bortom Onnut skytrainstation.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mai Chai, Du är en kul kille. Afrika kläm till med något bättre!!!!

Gå tillbaka till Sverige som du gjorde så finns det många jämförelser, du har säkert läst svensk historia och förhoppningsvis Fågelström så är det lättare och sätta in sakar i sitt rätta ursprung. Som du vet är Sverige, inte Thailand KULTUREN tar ut sin rätt, som inte Buzzen och burkslaven Vaxet fattar. Buzzen hälsa Värmland.

Förresten, Buzzen, när orkar Du tillbaka? Visst är Sverige bra ? ? Du som har framhävt att du är Tjeck, eller var det Käck ?

Politik är politik, Vad Människor upplever här är en annan sak, det är verklighet och ingen jävla insändare eller statistik från en två betygs uppsats, Vem har hämtat information från Isaan ... Ingen, ALL Information utgår från BKK, Vilken jävel vill riskera sin bekvämlighet och lyfta arsclet och flytta från lyxen i BKK  det är lättare med en jyst överföringshastighet, Varför Chansa på Vischan . ELLER

Som du vet, här i Isaan så kommer de flesta nyheterna från högtalare kl. 06,00 eller tidigare, de har ingen radio, eller tv. Vad jag försvarar är Vad Thaksin har gjort, han har lyft ett folk 30 år framåt eller mer, MEN nu är frågan? Hur många år åker de tilbaka ? ?

Risken är stor, för BKK vill ha möjligheten och styra med sina pengar, Risbönderna kommer få sitta i timmar / dagar med mössan i hand för att få sina papper utskrivna av överheten,  P.G.A . De kan Ej muta sig fram  ! !  Tillbaka till RUTA Ett.

Det är många medlemmar på detta Forum som har rötter i Norra Thailand / Isaan När Ni är på besök, prata med er fru/fästmö vad de som bor i byn / stan tycker vad Thaksin har gjort eller inte gjort  Tala ut, Skriv Detta HÄR I Forumet, Det är inte till för PROFFSTYCKARE som MaiChai  :yes:   eller Knoll & Tott  Buzzen och Vaxet  :dance:

PS Min fru gillar och tror på NYA premiärministern, MEN Hon vill ha lugn i Thailand, som de flesta av oss.  En låtsasregering, kan aldrig funka, eller ? Mystiken tätnar...

Mai Chai, anders vill gärna träffa dig, Öga mot öga  :good:

Pm,a mig så får du min adress, om du vågar ;-)

Ett alltigenom gediget inlägg du gjort här,du för verkligen denna tråd till nya höjder.  :jester:

En fin mix av alkohol(hoppas jag för din skull, annars kan man ju undra...), lite idi*tförklaringar av de som inte tycker som du, lite hot och självklart det obligatoriska att du vet hur det ligger till och tycker man inte som du så .. :girl_devil:

Jag böjer mig för din argumentation, du har klargjort allt för mig, tack. :bag:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mai Chai, Du är en kul kille. Afrika kläm till med något bättre!!!!

Gå tillbaka till Sverige som du gjorde så finns det många jämförelser, du har säkert läst svensk historia och förhoppningsvis Fågelström så är det lättare och sätta in sakar i sitt rätta ursprung. Som du vet är Sverige, inte Thailand KULTUREN tar ut sin rätt, som inte Buzzen och burkslaven Vaxet fattar. Buzzen hälsa Värmland.

Förresten, Buzzen, när orkar Du tillbaka? Visst är Sverige bra ? ? Du som har framhävt att du är Tjeck, eller var det Käck ?

Politik är politik, Vad Människor upplever här är en annan sak, det är verklighet och ingen jävla insändare eller statistik från en två betygs uppsats, Vem har hämtat information från Isaan ... Ingen, ALL Information utgår från BKK, Vilken jävel vill riskera sin bekvämlighet och lyfta arsclet och flytta från lyxen i BKK  det är lättare med en jyst överföringshastighet, Varför Chansa på Vischan . ELLER

Som du vet, här i Isaan så kommer de flesta nyheterna från högtalare kl. 06,00 eller tidigare, de har ingen radio, eller tv. Vad jag försvarar är Vad Thaksin har gjort, han har lyft ett folk 30 år framåt eller mer, MEN nu är frågan? Hur många år åker de tilbaka ? ?

Risken är stor, för BKK vill ha möjligheten och styra med sina pengar, Risbönderna kommer få sitta i timmar / dagar med mössan i hand för att få sina papper utskrivna av överheten,  P.G.A . De kan Ej muta sig fram  ! !  Tillbaka till RUTA Ett.

Det är många medlemmar på detta Forum som har rötter i Norra Thailand / Isaan När Ni är på besök, prata med er fru/fästmö vad de som bor i byn / stan tycker vad Thaksin har gjort eller inte gjort  Tala ut, Skriv Detta HÄR I Forumet, Det är inte till för PROFFSTYCKARE som MaiChai  :yes:   eller Knoll & Tott  Buzzen och Vaxet  :dance:

PS Min fru gillar och tror på NYA premiärministern, MEN Hon vill ha lugn i Thailand, som de flesta av oss.  En låtsasregering, kan aldrig funka, eller ? Mystiken tätnar...

Mai Chai, anders vill gärna träffa dig, Öga mot öga  :good:

Pm,a mig så får du min adress, om du vågar ;-)

Hahaha Buriram Anders,sluta inte, det är ju så man flabbar sig harmynt av dina inlägg :rofl:

Willes inlägg är lysande, :great: snacka om fattig risbonde-wannabe. T.O.M. IL borde bli avundsjuk

Ja varför lämna våra lyxhotel här i bkk för att vakna upp av propagandautrop 06:00. Varför stänger du inte dörren till ditt "lyxhus"  :he: ,som du tidigare visade bilder på, så kanske du slipper indoktrineras av skiten som ropas ut i högtalarna. Nä tack, jag ligger hellre vid poolen vid lägenheten där jag bor här i "lyxiga" Bangkok. Kanske svänger jag förbi svenska kyrkan och ser om jag får fatt i lite Kalles kaviar :mdr: .

PS Finns det något annat att göra än att kröka och tycka synd om förbipasserande risbönder om dagarna uppe i "verkligheten"?

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Quote

Herr Anders,

Jag är ledsen att du upplever att jag sjunkit ihop. Får väl blåsa upp mig lite. :)

Blir ytterst smickrad av att du flyttade till Thailand för att få möjlighet att träffa mig. Känner mig ärad.

Men flytta tillbaka till Surin? När alla med utbildning/pengar/möjligheter/självbevarelsedrift eller framtidsdrömmar

gör allt för att ta sig därifrån? Så till den milda grad att de t.o.m säljer sig för 200 spänn gången?

Bara olycksdrabbade stackare bor på landet. Förutom de semimedvetslösa puckon som avsiktligt söker sig dit. ;)

Så, nej tack, jag har tagit nog skada av mitt tidigare pendlande och har fortfarande inte helt återställts.

Kommer dock på besök till både Surin, Prasat och Prackon Chai om sådär en och en halv vecka.

Ska bli spännande att se vad som hänt de senaste 6 månaderna. Kanske spindeln på dasset har dött, vem vet?

Det här inlägget måste ju vara ett skämt eller så vet den här människan absolut ingenting om thailändsk landsbygd och livet där.

Svara gärna om du menar allvar eller driver med oss på forumet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Det här inlägget måste ju vara ett skämt eller så vet den här människan absolut ingenting om thailändsk landsbygd och livet där.

Svara gärna om du menar allvar eller driver med oss på forumet.

Mvh Isan Lover

Ironi min käre IL är vad noBuzz försöker fömedla med detta inlägg. Mitt svar till Anders ska också läsas med ironi i baktanken...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Taj Majja, nu var det ju inte jag som gjorde liknelsen Thailand och Afrika som lämnats vind för våg av de fina kolonisatörerna . tror faktiskt det var du.

[move]

Oskyldige Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Banale,

ursäkta mig men var det inte du som påpekade vilken lysande demokrati Sydafrika hade blivit?

Det finns säkert fler lysande exempel på stabila demokratier i Afrika, kan du nämna några fler bland de återstående 52 staterna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Taja Majja,

Fråga1: alls icke!

Det har ju bara gått utför sedan den vite mannen lämnat över styret, innan var det ju ordning och reda!

Fråga 2: Tex Kap Verde eller Mauritius.

Är det mer du behöver veta så var inte blyg, bara fråga, för di som inte frågar får inget veta.

Ordningmannen Arne 

Link to comment
Dela på andra sajter

Banale,

enligt den här http://en.wikipedia.Democracy_Index undersökningen finns det bara 1 fullvärdig demokrati i Afrika men jag glömde ju att vi inte förlitar oss på fakta här på MPR utan på sådant som "alla vet" ute i byarna.

Men du hade rätt i att Mauritius är Afrikas enda fullständiga demokrati :wai:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Det här inlägget måste ju vara ett skämt eller så vet den här människan absolut ingenting om thailändsk landsbygd och livet där.

Svara gärna om du menar allvar eller driver med oss på forumet.

Mvh Isan Lover

Hej Isaan Lover.

Jag vet jättemycket om Thailändsk landsbygd. Där finns t.ex bufflar och kor och hundar o ormar o sånt.

Ja, förutom några nersupna faranger som måste fly civilisationen då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mai Chai skrev

TV och internetanslutningarna ska blockeras

Det där var ju inte helt fel. Hur många internetsidor har blokerats under senaste tid, är det någon som håller ordning på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit:

Underbart! Det verkar som om du äntligen har insett att inte alla som är emot Thaksin samtidigt är emot demokrati eller fattiga.

Citat fran Joints (sida 7) angaende Isan Lover's forstaelse for att vi alla vill ha demokrati i Thailand.

 

Mitt i prick Joints! Bland de som Isan Lover pekar ut som "de fattigas motstandare" sa hittar jag en som jobbar for en internatinell hjalporganisation, en utpekad kommunist, frivilliga larare och andra personer som normalt inte brukar klassas som extremhoger. Det kanske, bara kanske givetvis, ar sa att "de fattigas motstandare" inte ar de fattigas motstandare utan bara sag nagot i Taxens regim som IL aldrig formaddes upptacka. Kanske ar det sa att dessa "de fattigas motstandare" inte alls stodde militarkuppen eller PAD eller ens ar sarskilt imponerade av Demokraterna utan tycker att Thailand fortjanar nagot battre. Kanske, men det ar givetvis nastan omojligt, ar det sa att dessa "de fattigas motstandare" faktiskt bryr sig om Thailand, aven de fattiga, och darfor, just darfor, inte tycker att Thaksin var sarskilt bra. Dessvarre bor inte sa manga av dessa "de fattigas motstandare" i Isaan och de laser internationella tidningar och undersokningar sa givetvis ar deras uppfattning inte nagot vard.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Nära jag såg att Sverige blev etta så tror jag inte V P längre

Många bra inlägg på i denna tråd men  :kort: varför så mycket förakt för andras åsikter

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...