Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wUThai

En ny mötesplats i Pattaya.

Recommended Posts

spooncreek

Pastor Fritz har funderat lite och kommit fram till följande. En mötesplats för MPR-folk ska enligt mig vara på ett ställe med låg volym på musiken ( man måste ju kunna prata med varann utan att skrika ) sköna stolar och bra priser på drickat. Gärna också att träffarna är på eftermiddan så kan dom som vill dra vidare till "vildare" ställen göra det efteråt och vi som är kvällströtta knalla hem.

Ett ställe som uppfyller dessa krav är PS Apartment som ligger på norra sidan Soi Diana nästan uppe vid Soi Buakhau. En annan anledning till att träffas där att stället numera är svenskägt. Renovering av rummen pågår för fullt och till hösten när det är klart ( 1:a okt ?) ska det döpas om till Harrys. ( Det med namnbytet är en gissning från min sida men den nye ägaren kommer från Harrys på Phuket i alla fall ).

Jag har träffat den nye ägaren ett par ggr och han verkar supertrevlig, rena ungdomen dessutom. Gissar att han är runt 35.

Fritz..

Bra nyheter du kommer med Fritz. Härliga tider om det blir ett par nya ställen med lite svensk stuk på maten inom promenadavstånd från hemmet, det har saknats i det området ända sedan Krogen lade ned *(förutom Beefeater då). Får reka PS Apartments nästkommande vecka när man är åter på hemmaplan.

Edited by spooncreek
  • Fint 5

kitungmakmak

Blev tyvärr inte mycket rekande på soi Diana igår på grund av att guiderna vi hittade vid badtunnan hade andra planer för oss.

Avstår från att lägga in någon bild enär de lätt hamnar på sniskan och kan missförstås.

Nya tag ikväll.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Helt rätt val, man måste följa guidens råd. ;)

• Fint 2

pigge01

Jag var borta och titta vid PS A... Diana.

Det ser bra ut och ligger bra till.

Mitt för Sawadee Pattaya.

Det är värt att prova..

Trivs vi där så ok.

• Fint 7

Guest

Kommer det att vara särskilda, förutbestämda möten, eller är det för spontanträffar?

Sam sip sam

Kommer det att vara särskilda, förutbestämda möten, eller är det för spontanträffar?

Spontan
  • Fint 1

svampen

Spontan

Kör ner en gammal utdömd Trailer fylld med Öl o Sill parka utanför

Mike Mail !

Sno lite strandstolar sen är succén ett faktum?

En liten Nice trip Russ-China-Pattis !

hakancnx

Det är ju förenat med livsfara att promenera på Soi Diana. Mycket trafik i båda riktningarna och bara trottoarer fläckvis....

Bodega som ligger hörnet 2nd road och soi post office, är ett bra ställe, med justa

priser, särslilt på happy hour. Och enkelt att ta sig dit och från... Live music kvällstid.

/ hakancnx

• Fint 9

ragson

Det är ju förenat med livsfara att promenera på Soi Diana. Mycket trafik i båda riktningarna och bara trottoarer fläckvis.

Ta moppetaxi?  Har gått den dära soien hundratals gånger och den är inte farligare än nån annan soi  i den storleken.

• Fint 7

Trident

Hela Pattaya är ju mer eller mindre en trafikfara :)

• Fint 4

Khonis

Hela Pattaya är ju mer eller mindre en trafikfara :)

Trafiken är väl det minsta bekymret i Pattaya. Tänka alla koppar som skall hållas under uppsikt, alla groggar som kan vattnas ur och alla dricks som kan hamna på villovägar. Och för att inte tala om alla lömska fruntimmer som lurar i skuggorna för att slå klorna i en blåögd "good take care"  :giggle:

• Fint 5

Tommy

Nåt av ställena som har AC?

Hittade Papagayo, http://www.Pattaya-gogos.com/Papagayo.html när jag ledsnat på Nid för några år sedan, lite finare och mildare "Agogo" har jag för mej...

Hittade ock Champange Agogo, http://www.champagne-agogo.com/ , av samma anledning, har väl aldrig tyckt att Nid var nåt vidare utan hamnade där tack vare Nonkis Thailands hörna, för många år sedan...

Ölpriser har jag ingen aning om, ljudnivån minns jag inte, men jag gillar AC och vackra damer...

MVH Tommy

• Fint 2

lellexp

Nåt av ställena som har AC?

Hittade Papagayo, http://www.Pattaya-gogos.com/Papagayo.html när jag ledsnat på Nid för några år sedan, lite finare och mildare "Agogo" har jag för mej...

Hittade ock Champange Agogo, http://www.champagne-agogo.com/ , av samma anledning, har väl aldrig tyckt att Nid var nåt vidare utan hamnade där tack vare Nonkis Thailands hörna, för många år sedan...

Ölpriser har jag ingen aning om, ljudnivån minns jag inte, men jag gillar AC och vackra damer...

MVH Tommy

Bra förslag,men Papagayo är ett ladydrink hell!, Champange är inte samma sen Jaffy (Jepp) sluta.men brukar ha snygga brudar.

Secrets bar är bra men lite dyrare med ölen.

Edited by lellexp
  • Fint 1

Guest wUThai

Papagagayo, är ju ett ladyboy stäle. Gillar man det är det säker ok.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

lellexp

Papagagayo, är ju ett ladyboy stäle. Gillar man det är det säker ok.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

Skitsnack :fie: