Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Det verkar inte att vara någon stil på folket nu for tiden, åka till Pattaya några veckor for att träffa svenskar, då ska man ju roa sig grundligt med öl, sprit och vackra damer så mycket man bara orkar.

 

Men att de fast boende i Pattaya hade en träffpunkt att mötas vid några gånger i månader har jag forståelse for, som de gor i Udon Thani.

Exakt så tänker jag också, fast att jag varit och hälsat på Maitans, men det handlar mer om att Maitans är en legend som man gärna velat träffa någon gång.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag antar att jag är en av de som du inte har någon förståelse för då. Jag har återkommit till Pattaya som turist frekvent ett antal veckor varje år. Då har jag också skapat mig en kompiskrets bland likasinnade och fastboende. Av någon outgrundlig anledning gillar jag att träffa dessa människor igen. Fast det är väl att inte ha någon stil då förstås. Å andra sidan har väl folk som åker till Pattaya i huvudlaget ingen stil så då kan man väl lika gärna löpa linan ut.

 

När du visat gamla bilder från Filippinierna och Thailand har jag för mig att det frekvent varit med andra svenskar som du verkar ha umgåtts med. 

Glomde att sätta dit en glimtiögatgubbe :wink: , visst umgicks jag med svenskar ibland under mitt singelliv då mina årsresor var på 3 månader men om jag tog en 2 veckorsresa någon gång så umgicks jag mest med andra än svenskar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kul att träffa mpr folk då man som jag.

Kommer från tjejens hem by.

Efter 10 dagar där.

Nu var vi en sväng till Singapore på 3 nätter.

Men det är kul att träffa bra folk att tjata Med en kväll.

NID har fyllt den funktionen.

Tråkigt att det sluta med bedrägeri och färska bongar.

Det är kul att träffa mpr folk då man som jag.

Kommer från tjejens hem by.

Efter 10 dagar där.

Nu var vi en sväng till Singapore på 3 nätter.

Men det är kul att träffa bra folk att tjata Med en kväll.

NID har fyllt den funktionen.

Tråkigt att det sluta med bedrägeri och falska noter.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, alltid kul att träffa personerna bakom nicken.

Trivs utmärkt med svenskar på min ledighet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Håller med, alltid kul att träffa personerna bakom nicken.

Trivs utmärkt med svenskar på min ledighet.

 

Exakt :) För min del är det i princip bara i Thailand (förutom de som bor i Sverige som också reser dit..) och då särskilt i Pattaya/Jomtien som jag har svenska vänner som delar mina "intressen".  Här hemma är jag bara en äcklig horb..k har jag fått höra hehe :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, alltid kul att träffa personerna bakom nicken.

Trivs utmärkt med svenskar på min ledighet.

Tycker jag också.

Fan trodde du åkte till Pattaya/Jomtien for att träffa ryssar. :haha:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det verkar inte att vara någon stil på folket nu for tiden, åka till Pattaya några veckor for att träffa svenskar, då ska man ju roa sig grundligt med öl, sprit och vackra damer så mycket man bara orkar.

 

Men att de fast boende i Pattaya hade en träffpunkt att mötas vid några gånger i månader har jag forståelse for, som de gor i Udon Thani.

Vilka är det som åker till Pattaya för att träffa svenskar? Om jag befinner mig i Pattaya och ser att det är nån medlem från MPR som är plats och som jag tycker skulle vara intressant att träffa för en öl eller två.. är det nåt fel i det? Eller är det bara fastboende som har den rätten? Det är ju inte så att man fördriver hela sin vistelse i Thailand genom att umgås med så många svenskar man kan. Och om nån gillar att träffa andra svenskar i Thailand, vad fan är problemet med det i så fall? Det är ju nästan i samma klass som att säga vem fan åker till Thailand för att äta svenska mat?!?! Kan man inte stanna hemma i Sverige då?  

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka är det som åker till Pattaya för att träffa svenskar? Om jag befinner mig i Pattaya och ser att det är nån medlem från MPR som är plats och som jag tycker skulle vara intressant att träffa för en öl eller två.. är det nåt fel i det? Eller är det bara fastboende som har den rätten? Det är ju inte så att man fördriver hela sin vistelse i Thailand genom att umgås med så många svenskar man kan. Och om nån gillar att träffa andra svenskar i Thailand, vad fan är problemet med det i så fall? Det är ju nästan i samma klass som att säga vem fan åker till Thailand för att äta svenska mat?!?! Kan man inte stanna hemma i Sverige då?  

Det är väl inget fel med att umgås, träffa och ta en öl med en svensk, det är ju bara att ta sig till ett svenskställe, men varfor en bestämd plats.

Och alla thailändskor som ska ta med väskvis med mat, gronsaker, kryddor m.m till Sverige, det är ju bättre att de stannar i Thailand eller lär sig att äta potater, sås med kottbullar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är väl inget fel med att umgås, träffa och ta en öl med en svensk, det är ju bara att ta sig till ett svenskställe, men varfor en bestämd plats.

Och alla thailändskor som ska ta med väskvis med mat, gronsaker, kryddor m.m till Sverige, det är ju bättre att de stannar i Thailand eller lär sig att äta potater, sås med kottbullar.

En bestämd plats är väl mer för enkelhetens skull. Själv bry jag mig inte vad folk äter.. jag förmodar att folk äter det som passar en själv sen om det är thai eller svensk mat är oväsentligt för min del iaf. Lika oväsentligt om vem eller vilka man träffar. Jag gör det som är kul när jag är i Thailand. Själv kommer jag träffa fler svenskar denna resan än vad jag nånsin gjort under mina resor till Thailand. Och det ska bli skitkul. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glomde att sätta dit en glimtiögatgubbe :wink: , visst umgicks jag med svenskar ibland under mitt singelliv då mina årsresor var på 3 månader men om jag tog en 2 veckorsresa någon gång så umgicks jag mest med andra än svenskar.

 

Hur länge måste man vara borta för att få träffa en svensk ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag messerschmittarna som umgås med thaisnubbar "för dom är mina riktiga vänner"  :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel med att umgås, träffa och ta en öl med en svensk, det är ju bara att ta sig till ett svenskställe, men varfor en bestämd plats.

Och alla thailändskor som ska ta med väskvis med mat, gronsaker, kryddor m.m till Sverige, det är ju bättre att de stannar i Thailand eller lär sig att äta potater, sås med kottbullar.

Jamen du tar väl med dig div smaskens ifrån Sverige också 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag messerschmittarna som umgås med thaisnubbar "för dom är mina riktiga vänner"  :giggle:

 

fel

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge måste man vara borta för att få träffa en svensk ?

 

Det är helt upp till dig!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag kanske inte är i Pattaya i tid o otid så tycker jag det är trevligt att om man vill så kan man träffa andra MPRare på något ställe.

 

Maitans fyller helt klart en sådan funktion men kanske inte riktigt den funktionen som jag och kanske Wuthai är ute efter. Tyckte det var trevligt att tex kunna gå till den där baren som den där svensken hade på soi 6 var det va? som sedan stängde av någon anledning som aldrig jag fattade...

 

Så jag ser fram emot ett "nytt" ställe jag kan gå till för att träffa andra MPRare de gånger jag är i Pattaya... Gärna att det startar en tråd om stället så man kan hålla sig lite uppdaterad...

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Gumman har godkänt Maitans vilket inte betyder lite då vi har damsnsugit jomtien på ställen.

 

Pattaya det godkänns nog inte så lätt.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår testade vi både PS samt 2 barer vart även Nid bar med uppsikt på notan :im_happy:

PS (står väl för  Pastorns Samlingsplats ) :D  Var väl inget ställe jag skulle

ramla in på ensam för några öl,men ett mkt bra ställe att mötas på innan

övriga äventyr,lugnt med sköna fåtöljer men som sagt lite tråkigt om

man är solo

Till de andra barerna behövs väl inga kommentarer

Allt enl mig :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag kanske inte är i Pattaya i tid o otid så tycker jag det är trevligt att om man vill så kan man träffa andra MPRare på något ställe.

 

Maitans fyller helt klart en sådan funktion men kanske inte riktigt den funktionen som jag och kanske Wuthai är ute efter. Tyckte det var trevligt att tex kunna gå till den där baren som den där svensken hade på soi 6 var det va? som sedan stängde av någon anledning som aldrig jag fattade...

 

Så jag ser fram emot ett "nytt" ställe jag kan gå till för att träffa andra MPRare de gånger jag är i Pattaya... Gärna att det startar en tråd om stället så man kan hålla sig lite uppdaterad...

 

bob

 

Menar du Roxys ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig helt plötsligt att jag kanske skall publicera en plats som enligt mig skulle passa perfekt.  Har själv bott där ungefär ett år sammanlagt och som längst 6 månader i sträck.

 

Jag börjar med en bild av visitkortet och en karta som inte är enligt scala.

 

post-3602-0-26583800-1435243490_thumb.jp

 

 

post-3602-0-15189400-1435243542_thumb.jp

 

Easy R-Con Bar.

 

post-3602-0-22740100-1435243631_thumb.jp

 

Riktigt humana rumspriser,  dock lite snålt om utrymme i dushen.  Funkar för en person i taget.

 

post-3602-0-33588200-1435243709_thumb.jp

 

Family Mart i anslutning.

 

post-3602-0-64587100-1435243747_thumb.jp

 

Taxi Service, och riktigt fina bilar. Inga Taxi Meter.

 

post-3602-0-94051500-1435243820_thumb.jp

 

Några bilder från delen som ligger mitt i kurvan av soi Buakhao.  Kanske inte optimalt eftersom borden är runda, men det kommer strax från innergården.

 

post-3602-0-74473900-1435243938_thumb.jp

 

post-3602-0-97160600-1435243987_thumb.jp

 

Reception.

 

post-3602-0-17752900-1435244054_thumb.jp

 

Och nu lite bilder från "innergården".

 

post-3602-0-67607200-1435244126_thumb.jp

 

post-3602-0-66632600-1435244171_thumb.jp

 

Lätt ommöblerat även för lite större MPR  träffar,  och det bästa,  man drar helt enket ner plåtjalusien på de dagar man på andra ställen dricker pilsner ur kaffemuggar, eller vid MPR träffar.  Och bar fine, ja den är 300 THB  så ingen behöver fråga om den.

 

post-3602-0-14510700-1435244364_thumb.jp

 

Pool tables finns det totalt fyra i lokaliteterna.

 

post-3602-0-92044800-1435244426_thumb.jp

 

 

post-3602-0-14745600-1435244488_thumb.jp

 

post-3602-0-82268500-1435244536_thumb.jp

 

 

Som vanligt när jag skall försöka mig på en beskrivning blir det för många bilder och nu är jag röksugen, pissnödig och törstig.  Återkommer om ca. fem minuter.

 

 

 

 

 

 

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig helt plötsligt att jag kanske skall publicera en plats som enligt mig skulle passa perfekt. Har själv bott där ungefär ett år sammanlagt och som längst 6 månader i sträck. Jag börjar med en bild av visitkortet och en karta som inte är enligt scala.

 

Bästa förslaget hittills, kartan är väl OK bara man ställer sig huvudet eller vänder datorn upp och ner. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig helt plötsligt att jag kanske skall publicera en plats som enligt mig skulle passa perfekt.  Har själv bott där ungefär ett år sammanlagt och som längst 6 månader i sträck.

 

Jag börjar med en bild av visitkortet och en karta som inte är enligt scala.

 

attachicon.gifIMG_20150625_0004_NEW.jpg

 

 

attachicon.gifIMG_20150625_0005_NEW.jpg

 

Easy R-Con Bar.

 

attachicon.gifDSCN9840.JPG

 

Riktigt humana rumspriser,  dock lite snålt om utrymme i dushen.  Funkar för en person i taget.

 

attachicon.gifDSCN9841.JPG

 

Family Mart i anslutning.

 

attachicon.gifDSCN9843.JPG

 

Taxi Service, och riktigt fina bilar. Inga Taxi Meter.

 

attachicon.gifDSCN9844.JPG

 

Några bilder från delen som ligger mitt i kurvan av soi Buakhao.  Kanske inte optimalt eftersom borden är runda, men det kommer strax från innergården.

 

attachicon.gifDSCN9846.JPG

 

attachicon.gifDSCN9847.JPG

 

Reception.

 

attachicon.gifDSCN9849.JPG

 

Och nu lite bilder från "innergården".

 

attachicon.gifDSCN9850.JPG

 

attachicon.gifDSCN9853.JPG

 

Lätt ommöblerat även för lite större MPR  träffar,  och det bästa,  man drar helt enket ner plåtjalusien på de dagar man på andra ställen dricker pilsner ur kaffemuggar, eller vid MPR träffar.  Och bar fine, ja den är 300 THB  så ingen behöver fråga om den.

 

attachicon.gifDSCN9855.JPG

 

Pool tables finns det totalt fyra i lokaliteterna.

 

attachicon.gifDSCN9856.JPG

 

 

attachicon.gifDSCN9861.JPG

 

attachicon.gifDSCN9859.JPG

 

 

Som vanligt när jag skall försöka mig på en beskrivning blir det för många bilder och nu är jag röksugen, pissnödig och törstig.  Återkommer om ca. fem minuter.

Det stället skall kollas och kanske rent av provbos nästa vecka.

Har de en säker moppeparkering för natten?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag se om jag ev. kommer i takt med bilderna efter kvällens excursion.

 

post-3602-0-10903900-1435245619_thumb.jp

 

Här en bild av ägarens äldre son,  Andrew.  Detta är ju ett så kallat familjeföretag, Mr. Lee (australian)  med sina två söner.  Mycket trevliga grabbar.  Och icke att förglömma är  detta place är öppet 24/7  Köket tillhandahåller mat mellan kl.  07.00  fram till klockan 23.

 

 

post-3602-0-14087300-1435245847_thumb.jp

 

post-3602-0-23252600-1435245907_thumb.jp

 

Lite pokaler från deras pool tournament.

 

post-3602-0-78768000-1435245951_thumb.jp

 

En liten fiskdamm på innergården.

 

post-3602-0-74156400-1435246000_thumb.jp

 

En bild från baren på innergården med en som definitivt skulle platsa i "Charlies Fat Lady Bar".  Även om de flesta av damerna inte är några superstars så finns det lite russin i kakan.  Jag har tidigare publicerat lite sk. russin.

 

post-3602-0-65472200-1435246045_thumb.jp

 

En liten blomsterhandel på utsidan när ni skall skall köpa blomster till era :huh: :huh:

 

post-3602-0-46516600-1435246179_thumb.jp

 

 

Och sist men inte minst,  ÖL  priset.

Sang Som fick jag vid förfrågan veta att en sådan kostar 40 THB inkl. mixer.

 

post-3602-0-15726300-1435246402_thumb.jp

 

Jag föreslår att de som inte testat eller gjort ett besök gör det så kanske detta inte är så dumt alternativ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa förslaget hittills, kartan är väl OK bara man ställer sig huvudet eller vänder datorn upp och ner. :)

 

Fritz..

 

Vad svamlar du om. :)

Jag ser inga fel på kartan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa förslaget hittills, kartan är väl OK bara man ställer sig huvudet eller vänder datorn upp och ner. :)

 

Fritz..

 

Inga fel på kartan vad jag kan se.  Jag publicerade kartan efter var jag bor.  Eller förrästen,  vid närmare eftertanke borde ju norr vara högst upp på kartan.  Som vanligt har du rätt Fritz.

 

 

Kanske rent av en Mini träff?  Kanske några andra MPRare vill hänga på?

 

 

Norr borde ju varit högst upp,  nu utgick jag ju ifrån var min kvart ligger och då blev det lite fel.  Hoppas ni har överse`nde.

 

Parkering ser jag att Jive frågade om.  Ja de har en fin parkering i huset.  Att jag kunde glömma bilden på den.  Lite mörk bild men jag tog allt en bild på inomhusparkeringen.

 

post-3602-0-36400800-1435248287_thumb.jp

 

 

Ändrades av lill_kurre

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...