Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Jasså du, själv är jag dit några ggr per år när jag blir sugen på Bruna bönor med stekt fläsk och det tänker jag fortsätta med :) . För övrigt så ligger svenskägda Scandalic på soi 9 från Second Road på promenadavstånd från Soi Diana.

 

Fritz..

Där är maten helt ok men rummen inget vidare. Scandalic alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

KaiserBlood

Hade inte hotel priserna varit så jäkla dyra i Sthlm så hade jag gjort likadant efter en blöt ute kväll. Tanken har slagit mig flera gånger, men det är lite lättare och framför allt billigare att slinka in och ta ett rum när man känner för det i Pattaya.

 

Ang nytt ställe, så vore kanske gamla Hasses något att prova :D Dom flesta hittar nog dit, finns öl, mat och även lite kul tvärs över gatan om vill vara för sig själv en stund :wink:

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Där är maten helt ok men rummen inget vidare. Scandalic alltså.

Den analysen har jag inget som helst att invända mot. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså du, själv är jag dit några ggr per år när jag blir sugen på Bruna bönor med stekt fläsk och det tänker jag fortsätta med :) . För övrigt så ligger svenskägda Scandalic på soi 9 från Second Road på promenadavstånd från Soi Diana.

 

Fritz..

Ger inte fem öre för Lasse! Så som han behandlar sin personal och sina gäster ibland är helt makalöst. Försök att kritisera något hos denne Göteborgare så ska du få se på fan.

En bordsgranne påpekade snällt att det var mjöl-klumpar i löksåsen. Bara ett ex. Lasse bara tog tallriken ifrån honom och bad gästen dra åt helvete. Är han på fyllan kan han skälla ut vem som helst,gäst eller personal det kvittar. 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jasså du, själv är jag dit några ggr per år när jag blir sugen på Bruna bönor med stekt fläsk och det tänker jag fortsätta med :) . För övrigt så ligger svenskägda Scandalic på soi 9 från Second Road på promenadavstånd från Soi Diana.

Fritz..

Trodde dom hyrde scandalic men då trodde jag fel [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hade inte hotel priserna varit så jäkla dyra i Sthlm så hade jag gjort likadant efter en blöt ute kväll. Tanken har slagit mig flera gånger, men det är lite lättare och framför allt billigare att slinka in och ta ett rum när man känner för det i Pattaya.

Ang nytt ställe, så vore kanske gamla Hasses något att prova :D Dom flesta hittar nog dit, finns öl, mat och även lite kul tvärs över gatan om vill vara för sig själv en stund :wink:

Aussie ställe nu sportsbar[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ger inte fem öre för Lasse! Så som han behandlar sin personal och sina gäster ibland är helt makalöst. Försök att kritisera något hos denne Göteborgare så ska du få se på fan.

En bordsgranne påpekade snällt att det var mjöl-klumpar i löksåsen. Bara ett ex. Lasse bara tog tallriken ifrån honom och bad gästen dra åt helvete. Är han på fyllan kan han skälla ut vem som helst,gäst eller personal det kvittar.

Håller med dig om Lasse men bruna bönorna var jäkligt goda och tackar Fritz för tipset[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde dom hyrde scandalic men då trodde jag fel [emoji1]

Nej, du tror rätt, jag skrev fel. Scandalic hyr byggnaderna dom huserar i.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Aussie ställe nu sportsbar[emoji1]

Perfekt!

 

Sitter hellre i en sportsbar än i en skränig beerbar.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger inte fem öre för Lasse! Så som han behandlar sin personal och sina gäster ibland är helt makalöst. Försök att kritisera något hos denne Göteborgare så ska du få se på fan.

En bordsgranne påpekade snällt att det var mjöl-klumpar i löksåsen. Bara ett ex. Lasse bara tog tallriken ifrån honom och bad gästen dra åt helvete. Är han på fyllan kan han skälla ut vem som helst,gäst eller personal det kvittar. 

OK, jag vet att Globetrotter har ett dåligt rykte bland många svenskar. Jag har väl varit dit ca: 30 ggr under mina år här i Pattaya och inte haft några som helst problem med Lasse ( dom få gånger han varit där ) eller någon annan så jag fortsätter nog att knalla dit när suget på bruna bönor med stekt fläsk kommer smygande.

 

Fritz..

 

Edit: En gång blev jag faktiskt serverad en maträtt som jag inte beställt. När jag nämnde det för Lasse så var det inga problem, tallriken togs bort och efter en stund fick jag in det jag ville ha. Möjligen fick kocken eller den som serverade maten sig en omgång av Lasse men det var inget jag märkte nåt av i alla fall.:)

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vilken sida du har på drickaunderlägget.rött = upptagen .grönt = singel   :-)

post-8413-0-66544100-1435395071_thumb.jp

post-8413-0-62172900-1435395083_thumb.jp

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ända jag vet i Pattaya är väl globetrotter ,beefeater vet jag inte om dom hyr eller äger stället

 

Globetrotter äger Lasse, Hus och marken.

 

Biffeater vet jag inte.

Troligen hyres kontrakt.

Tror att det är samma ägare i hela huset.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Globetrotter äger Lasse, Hus och marken.

Biffeater vet jag inte.

Troligen hyres kontrakt.

Tror att det är samma ägare i hela huset.

Ja det var ju precis det jag skrev
Link to comment
Dela på andra sajter

Slutligen varför hymla, jag har också varit med om ett och annat,
Varför då överhuvud taget kommentera med sån galla,tror nog jive är karl nog att avgöra vad som är lämpligt för honom.Du verkar hata när andra har roligt men jag kan ha fel.Men om jag har fel så ber jag om ursäkt.Dina fördömanden är ju likt nån som inte har så kul i sitt liv,och om någon nämner nåt negativt om ditt liv så trummar du på i din ilska,Varför? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Kåres partybar sa i Song mellan tims och Soi Diana

Är det samme Kåre som hade på Best friend innan så är det ett bra val.

 

Jäkligt skön snubbe som bjöd på "turkar" tills solen gick upp vill jag minnas.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det samme Kåre som hade på Best friend innan så är det ett bra val.

 

Jäkligt skön snubbe som bjöd på "turkar" tills solen gick upp vill jag minnas.

 

Det är samma Kåre som hade på Hörnet soi 9 "soi Polis" och andra gatan.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

PS.Apartmen satt vi mycket på i april och grundade även nån natt innan hemgång, bra tips vi får se hur nya upplägget blir. Sen har vi grundat mycket på Katesiree runt hörnet till vänter från Diana ut på Buakao. Gott om plats och låg volym och 45bht för en perfekt kyld chang.

 

Det är ju bra ställen. Katesiree har ett ställe till åt andra hållet när man kommer upp på soi Bukhao. Det ligger efter motorcykelshopen(den som har öppet 24/7). Billig bira, 65 baht för en stor och de har säkert 15 st. TV-apparater samt projektor för de som gillar att kolla fotboll och annan sport.

Kan vara ganska mycket folk när Liverpool, Chelsea och Manchester United spelar. Matcherna brukar dock börja ganska sent.

 

Brukar kolla PL där och 2 stora Chang och lite mat går loss på 200-250 thb, vilket är överkomligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Det är samma Kåre som hade på Hörnet soi 9 "soi Polis" och andra gatan.

Han kanske har haft fler barer. Den jag tänker på låg längre ner mot Walking Street, ungefär vid soi 13. Ett stort bar complex.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför då överhuvud taget kommentera med sån galla,tror nog jive är karl nog att avgöra vad som är lämpligt för honom.Du verkar hata när andra har roligt men jag kan ha fel.Men om jag har fel så ber jag om ursäkt.Dina fördömanden är ju likt nån som inte har så kul i sitt liv,och om någon nämner nåt negativt om ditt liv så trummar du på i din ilska,Varför?

Du har inte fel måne.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså du, själv är jag dit några ggr per år när jag blir sugen på Bruna bönor med stekt fläsk och det tänker jag fortsätta med :) . För övrigt så ligger svenskägda Scandalic på soi 9 från Second Road på promenadavstånd från Soi Diana.

 

Fritz..

För en gång håller jag med dej, bruna bönor med fläsk hos Lasse är helt suveränt,för övrigt det enda stället jag hittat som serverar denna rätten, fan nu blev jag sugen när det kom på tapeten.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är det samme Kåre som hade på Best friend innan så är det ett bra val.

 

Jäkligt skön snubbe som bjöd på "turkar" tills solen gick upp vill jag minnas.

Det är samma men när han var på best friends var han manager  ¨åt pompoi Arve därav namnet på baren pompoi bar ,sedan tog han över hugin och mumin på second road soi 9

senare så öppnade han kåres partybar tillsammans med Terje på  second road mellan tims och soi diana och nu har han sålt sin del i baren och flyttat upp till Buriram och öppnat en bar där uppe Kåre och Lek sportbar

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske har haft fler barer. Den jag tänker på låg längre ner mot Walking Street, ungefär vid soi 13. Ett stort bar complex.

 

Det är nog länge sedan.

 

1999 satt jag i den baren soi9.

Han var där till dom öppna nuvarande baren vid Tim.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför då överhuvud taget kommentera med sån galla,tror nog jive är karl nog att avgöra vad som är lämpligt för honom.Du verkar hata när andra har roligt men jag kan ha fel.Men om jag har fel så ber jag om ursäkt.Dina fördömanden är ju likt nån som inte har så kul i sitt liv,och om någon nämner nåt negativt om ditt liv så trummar du på i din ilska,Varför?

Bästa Måne,

Jag har kul vareviga dag, vad är det för kul att övernatta på ett hotell rum i sin ensamhet 10 min hemifrån, home sweet home du vet, förövrigt har jag väldigt kul här på forumet särskilt när jag lyckas jaga upp Thailands expertis som som dej och dina likasinnade.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bästa Måne,

Jag har kul vareviga dag, vad är det för kul att övernatta på ett hotell rum i sin ensamhet 10 min hemifrån, home sweet home du vet, förövrigt har jag väldigt kul här på forumet särskilt när jag lyckas jaga upp Thailands expertis som som dej och dina likasinnade.

Chan2014

Som sagt 30 minuter hem till Jive och sedan kanske han vill vara inne staden mer än en dag och träffa polare [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...