Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Alla som behöver äta svensk mat åker till pattis ?

Något samband verkar det finnas.

attachicon.gifspagetti-med-kottfarssas-8m-190g-semper.jpg

Haha! Påminner mig om när jag var pappaledig i 3 månader 1999. Köpte med mig en massa barnmat i från Sverige till grabben som då var 15 månader. När vi kom upp till Frugans hemby så började svärmor att trycka i grabben klibbris och ägg. Det slutade i att jag fick äta all barnmat själv han vägrade. Han fyller 17 år om 1 månad och än i dag så äter han klibbris hellre än potatis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är han i duschen din "kompis" ? :-)

Tycker nog han är väldigt lik mig som står där.

Damen står bakom kameran denna gången.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Välfärdsproblem.

Ett kärt problem skulle jag kalla det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag bara ställa en dum fråga... men varför letar ni efter en ny mötesplats i Pattaya?

 

/matz

Ändrades av matz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm ... Jive frågar om hotellrum och bowlerskan är bortrest :ok:

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag bara ställa en dum fråga... men varför letar ni efter en ny mötesplats i Pattaya?

 

/matz

Börja här Matz

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag bara ställa en dum fråga... men varför letar ni efter en ny mötesplats i Pattaya?

 

/matz

Korat ligger för offside...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Korat ligger för offside...

Tjena leifen länge sen!

Va menar du? har vi Koratbor igen koll eller 555

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag bara ställa en dum fråga... men varför letar ni efter en ny mötesplats i Pattaya?

 

/matz

 

Varför inte?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm ... Jive frågar om hotellrum och bowlerskan är bortrest :ok:

 

 

/Enis

 

Ja inte fan sitter jag ensam och ugglar i huset ute på Darkside när det dräller av barer med trevliga människor att språka med inne i Pattis och eftersom privatchauffören tog semester inkl. bil, så föredrar jag hotellövernattning ist styrfylla hem i natten på moppen.

 Det sista hon sa innan hon åkte i morse var "be careful" och den ordern tänker jag följa. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Angående svenska produkter i Thailand finns ju Swimpex.com, located i Pattaya, sänder över hela landet, har bl.a svensk ost till bra pris, samt Felix produkter och fjällbrynt, numera i engelskt ägo, kontakta Simon.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte fan sitter jag ensam och ugglar i huset ute på Darkside när det dräller av barer med trevliga människor att språka med inne i Pattis och eftersom privatchauffören tog semester inkl. bil, så föredrar jag hotellövernattning ist styrfylla hem i natten på moppen.

 Det sista hon sa innan hon åkte i morse var "be careful" och den ordern tänker jag följa. :)

Klokt, Jive.

Det är ju nya tider i Pattaya i denna fråga och kostnaden för en hotellnatt är ju ringa i förhållande till vad som kan bli följden om det går fel om man kör hem. 

Dessutom kan ju hotellnatten ge en möjlighet till andra fördelar. :nyam:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Klokt, Jive.

Det är ju nya tider i Pattaya i denna fråga och kostnaden för en hotellnatt är ju ringa i förhållande till vad som kan bli följden om det går fel om man kör hem. 

Dessutom kan ju hotellnatten ge en möjlighet till andra fördelar. :nyam:

MVH Nonki

Som boende i Pattaya, gå ut och festa och bo på hotell är det nog dom andra fördelarna som lockar, finns ju massor av säkra hemtransport alternativ i Pattaya som prismässigt understiger en hotell övernattning, varför hymla?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Som boende i Pattaya, gå ut och festa och bo på hotell är det nog dom andra fördelarna som lockar, finns ju massor av säkra hemtransport alternativ i Pattaya som prismässigt understiger en hotell övernattning, varför hymla?

Chan2014

Hejsan

 

Hymla är ju helt onödigt men man kan ju vara diplomatisk.

Dessutom känner jag Jive och jag vet att han är en ordentlig man och mitt inlägg var delvis menat som ett tips till honom, även om det kanske var ett överflödigt och onödigt tips. 

Men i första hand var det nog menat som lite humor. Men jag har kanske dålig humor.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Hymla är ju helt onödigt men man kan ju vara diplomatisk.

Dessutom känner jag Jive och jag vet att han är en ordentlig man och mitt inlägg var delvis menat som ett tips till honom, även om det kanske var ett överflödigt och onödigt tips. 

Men i första hand var det nog menat som lite humor. Men jag har kanske dålig humor.

 

MVH Nonki

Ja du Nonki, om du har dålig humor eller inte får någon annan avgöra då jag endast haft nöjet att träffa dej vid ett enda tillfälle runt 2007, kan ha varit 2006 också, minnet sviker när man är gammal,känner inte Jive väl så kan inte avgöra om han är ordentlig eller inte, men som boende i Pattaya och frun på vift är väl syftet med hotell övernattning uppenbar, varken för eller imot, bara en reflektion.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Nonki, om du har dålig humor eller inte får någon annan avgöra då jag endast haft nöjet att träffa dej vid ett enda tillfälle runt 2007, kan ha varit 2006 också, minnet sviker när man är gammal,känner inte Jive väl så kan inte avgöra om han är ordentlig eller inte, men som boende i Pattaya och frun på vift är väl syftet med hotell övernattning uppenbar, varken för eller imot, bara en reflektion.

Chan2014

Lugnt, Chan2014.

 

Trevligt att träffa dig.

Ville bara belysa att mitt inlägg var humorbetonat och inte hade med något hymlande att göra, 

Jag vet också vad som gäller i Pattaya.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Som boende i Pattaya, gå ut och festa och bo på hotell är det nog dom andra fördelarna som lockar, finns ju massor av säkra hemtransport alternativ i Pattaya som prismässigt understiger en hotell övernattning, varför hymla?

Chan2014

 

Egentligen borde jag inte kommentera den här typen av insinuerande och provocerande inlägg, men jag tycker det får vara nog nu med galla från din sida.

Jag har varit utsatt för livsfarliga taxikörningar mer än en gång hem från Pattis i natten och då känns det betydligt tryggare att lägga sej på ett hotell.

Hotellkostnad 600 Thb.

Taxikostnad 400 Thb.

 

Skillnaden, 200 Baht klarar jag.

 

För övrigt kan jag nämna att det är min frus förslag att ta in på hotell istf riskfyllda taxiresor i natten.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde jag inte kommentera den här typen av insinuerande och provocerande inlägg, men jag tycker det får vara nog nu med galla från din sida.

Jag har varit utsatt för livsfarliga taxikörningar mer än en gång hem från Pattis i natten och då känns det betydligt tryggare att lägga sej på ett hotell.

Hotellkostnad 600 Thb.

Taxikostnad 400 Thb.

 

Skillnaden, 200 Baht klarar jag.

Ett litet tips, Jive.

 

Ta inte åt dig. Det är bara slöseri med energi. Du vet själv att du har rent mjöl i påsen och det är det enda som gäller.

Allt annat är slöseri med energi.

Sedan får du ha förståelse för diverse reaktioner på ett tillfälligt hotellboende i Pattaya som stadgad man. Pattaya är trots allt Pattaya...

Men det är ju bara till att strunta i, så vida du inte själv känner för att spela med i den humoristiska andan.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde jag inte kommentera den här typen av insinuerande och provocerande inlägg, men jag tycker det får vara nog nu med galla från din sida.

Jag har varit utsatt för livsfarliga taxikörningar mer än en gång hem från Pattis i natten och då känns det betydligt tryggare att lägga sej på ett hotell.

Hotellkostnad 600 Thb.

Taxikostnad 400 Thb.

 

Skillnaden, 200 Baht klarar jag.

Bath buss kostar väl inga 400 hem till dej och till på köpet säkert, du missuppfattar som vanligt, ingen som helst vendetta på din person, är helt övertygad att du klarar en merkostnad på 200 battingar, får be om ursäkt för vad du kallar galla från min sida, men det är jag som avgör om det är nog med galla från min sida inte du min vän, minnet är väldigt långsiktigt i vissa lägen, du får väl anmäla inlägget och gråta ut lite för hövdingen så tar han förhoppningsvis bort det, det har ju funkat för vissa.

Slutligen varför hymla, jag har också varit med om ett och annat, är väl ingen skam över det, du är väl man för tusan.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tips, Jive.

 

Ta inte åt dig. Det är bara slöseri med energi. Du vet själv att du har rent mjöl i påsen och det är det enda som gäller.

Allt annat är slöseri med energi.

Sedan får du ha förståelse för diverse reaktioner på ett tillfälligt hotellboende i Pattaya som stadgad man. Pattaya är trots allt Pattaya...

Men det är ju bara till att strunta i, så vida du inte själv känner för att spela med i den humoristiska andan.

 

MVH Nonki

Tjena!

 

Humorbiten, som t ex från dej,  är jag med på men humorbefriade surkukar har jag svårt för.

Jag har länge nu försökt att ignorera den här tragiska figuren, men han slutar ju aldrig med sin skitkastning.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bath buss kostar väl inga 400 hem till dej och till på köpet säkert, du missuppfattar som vanligt, ingen som helst vendetta på din person, är helt övertygad att du klarar en merkostnad på 200 battingar, får be om ursäkt för vad du kallar galla från min sida, men det är jag som avgör om det är nog med galla från min sida inte du min vän, minnet är väldigt långsiktigt i vissa lägen, du får väl anmäla inlägget och gråta ut lite för hövdingen så tar han förhoppningsvis bort det, det har ju funkat för vissa.

Slutligen varför hymla, jag har också varit med om ett och annat, är väl ingen skam över det, du är väl man för tusan.

Chan2014

 

Bahtbuss på natten kostar 400 Baht hem till mej - punkt!

 

Här hymlas tamejfan inte!

Ja, jag är man och har lyckats med att bygga upp ett förtroendefullt förhållande med min fru, som jag inte tänker rasera med några simpla snedsteg när hon är borta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

 

Humorbiten, som t ex från dej,  är jag med på men humorbefriade surkukar har jag svårt för.

Jag har länge nu försökt att ignorera den här tragiska figuren, men han slutar ju aldrig med sin skitkastning.

Hejsan Jive

 

Jag har ju inte varit med här på lång tid och har inte så bra koll på de som skriver.

 

Ser fram emot att träffa dig, Jive, på en trevlig mötesplats i Pattaya.

Kanske vi kan ta en god lunch och i samband med denna hedra Sten och minnas honom. Jag saknar honom så det finns inte ord.   Jag tror du förstår.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Bahtbuss på natten kostar 400 Baht hem till mej - punkt!

 

Här hymlas tamejfan inte!

Ja, jag är man och har lyckats med att bygga upp ett förtroendefullt förhållande med min fru, som jag inte tänker rasera med några simpla snedsteg när hon är borta.

5555, präktigt!

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Jive

 

Jag har ju inte varit med här på lång tid och har inte så bra koll på de som skriver.

 

Ser fram emot att träffa dig, Jive, på en trevlig mötesplats i Pattaya.

Kanske vi kan ta en god lunch och i samband med denna hedra Sten och minnas honom. Jag saknar honom så det finns inte ord.   Jag tror du förstår.

 

MVH Nonki

 

Ser fram emot att träffa dej också och har gjort det länge. Hoppas att det snart blir av!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram emot att träffa dej också och har gjort det länge. Hoppas att det snart blir av!

Jag kommer snart, Jive.

 

Jag mailar dig när jag är på väg!

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...