Jump to content
IGNORERAD

2-års ut klart


in-ka

Recommended Posts

:dance1: nu är det klart, 2-års ut, vi var på ambasaden 18 nov och lämnade in ansökan, 1 dec intervju, nu klart den 12 feb, det va väll snabbt?
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    8

  • Chiefen

    8

  • Linto

    5

  • McTwist

    3

Mest aktiva i denna tråd

Ja, grattis in-ka! 2-års UT på mindre än tre månader ska man inte klaga på!

Det är som sagt också intressant att få veta vilket Migrationsverk som klarade detta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solna har en stor avarbetningsdag den 18 februari där de tar beslut i ett större antal ärenden som inte behöver kompletteras med ytterligare handlingar eller intervjuer.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

:im_so_happy: det är mig-verket i örebro som är så snabba, dom har varit jätte-trevliga trots att jag ringt ca 10 ggr och varit där 4 ggr, jag har försökt att köra med den taktik som min älskling lärt mej dvs smile och ta det lugnt, mycket att lära av henne i fortsättningen,(topp-packningen höll på att gå på mej i ambasaden i Bangkok när det strulade med papper, smile sa hon, och se det löste sej)

Link to comment
Dela på andra sajter

gratulerar. min tjej var var på ambassaden den 5 feb för å få en tid för intervju och i dag har hon varit på intervju /roggan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

bare till att gratulera

var själv idag på mig för förlängning av 2 års ut ,hennes går ut 20 mars men det blir inget beslut  förrän 17/5

pga  folkbokföringen som var 17/5 2007 .tydligen har mig fått strängare regler ang att inte ge put förrän efter 2 år .damen på mig sa att man tidigare hade tummat lite på det men att det inte gick längre.så nu e de bara till att vänta tills maj .vilken tur att man inte hade bokat flyg  :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

hur blir det då? om hon har ut till 20 mars och beslut om förlängning inte tas förrän 17 maj, då har hon ju inget ut under perioden fram till 17 maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThaiSkuggan

Jag förstår inte varför alla klagar på solna efter jag skickat in mina papper tog det 3 dagar innan det var klart. Kanske hade jag tur

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

hur blir det då? om hon har ut till 20 mars och beslut om förlängning inte tas förrän 17 maj, då har hon ju inget ut under perioden fram till 17 maj.

Inga problem så länge ansökan om förlängning är inlämnad innan 20 mars. Man får ett kvitto som kan uppvisas om man hamnar i situationen att ens rätt att vistas i Sverige ifrågasätts. Man har alltså rätt att stanna i Sverige medan ansökan behandlas.

Däremot blir det problem att under perioden lämna Sverige (eller åtminstone Schengen) och sedan få komma tillbaka.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till UT-2år!!!!

pigge01 o nitt71

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Jag förstår inte varför alla klagar på solna efter jag skickat in mina papper tog det 3 dagar innan det var klart. Kanske hade jag tur

Och jag har väntat 5 månader nu. I solna. Och idag visade det sig att kärringen som har hand om ärendet är långtidssjukskriven. Och ärendet går inte att flytta över på nån annan. Jävla bananland. I Thailand kan man ju åtminstone slanta upp lite för att få nått att hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Inga problem så länge ansökan om förlängning är inlämnad innan 20 mars. Man får ett kvitto som kan uppvisas om man hamnar i situationen att ens rätt att vistas i Sverige ifrågasätts. Man har alltså rätt att stanna i Sverige medan ansökan behandlas.

Däremot blir det problem att under perioden lämna Sverige (eller åtminstone Schengen) och sedan få komma tillbaka.

Herr Chang har talat.

japp.men det roliga i kråksången är att om vi inte har fått papper från mig tills den 17 maj,så sa hon att det var bara för oss att ringa dit eller komma dit så skulle hon ta fram pappren med en gång och då göra allt klart ,förutsatt att det inte finns några hinder .hmmmm mycket man inte förstår  heeehe  :slow_en:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lassekongo05

Quote

Och jag har väntat 5 månader nu. I solna. Och idag visade det sig att kärringen som har hand om ärendet är långtidssjukskriven. Och ärendet går inte att flytta över på nån annan. Jävla bananland. I Thailand kan man ju åtminstone slanta upp lite för att få nått att hända.

Tråkigt att höra, För mig tog det ca 6 veckor, blev klart i Februari. Hade MIG i Norrköping

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Tråkigt att höra, För mig tog det ca 6 veckor, blev klart i Februari. Hade MIG i Norrköping

Börjar misströsta, tiden går och fanskapen i solna svarar ej på telefon eller mail. Imorrn så ska jag gå till solnakontoret personligen och KRÄVA ett svar. :grrrrrr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Börjar misströsta, tiden går och fanskapen i solna svarar ej på telefon eller mail. Imorrn så ska jag gå till solnakontoret personligen och KRÄVA ett svar. :grrrrrr:

Hej DrRambone,

Det är bra, stå på dig! Det är rent ut sagt skandal att en långtidssjukskrivning ska drabba dig och din dam. Självklart skulle dom kunna lägga över ert ärende på någon annan handläggare, men statligt anställda sköldpaddor gör förstås vad som är bekvämast för dom.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Hej DrRambone,

Det är bra, stå på dig! Det är rent ut sagt skandal att en långtidssjukskrivning ska drabba dig och din dam. Självklart skulle dom kunna lägga över ert ärende på någon annan handläggare, men statligt anställda sköldpaddor gör förstås vad som är bekvämast för dom.

Herr Chang har talat.

Tack, gäller att försöka tygla sin ilska. Ska försöka få till ett samtal med handläggarens chef... Om det mot förmodan lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Ja, ligg på dom ordentligt . Vilket skit snack att bara en kan ta hand om erat ärende.

Farligt samhälle vi lever i , om saker och ting stannar upp för att nån tant är sjuk.

Fan , dom jobbar ju för oss . Som alla andra myndigheter.

Det är väl max 6 månader som ut ska vara klart på . Iallafall om man kommer från Indien. Men det kanske är nåt annat som gäller för Thailändskor.

Nä, på dom imorrn ! Och lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl max 6 månader som ut ska vara klart på . Iallafall om man kommer från Indien. Men det kanske är nåt annat som gäller för Thailändskor.

Nä, på dom imorrn ! Och lycka till.

Ska väl inte svära på det men jag tror nog att det är "enklare" för en Thaitjej att få visum än en tjej från Indien. Detta är absolut inte baserat på fakta utan mer vad jag har hört från folk som sökt från länder runt Indien som har fått vänta år. Tiderna kanske har förändrats sen dom fick visum iofs!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och jag har väntat 5 månader nu. I solna. Och idag visade det sig att kärringen som har hand om ärendet är långtidssjukskriven. Och ärendet går inte att flytta över på nån annan.

Vad händer om handläggaren kolar? Blir det oändlig väntetid då? Det där är ju uppenbart orimligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis In-Ka!

Jag vill haka på din tråd..Vi fick klart 2-års UT 13 mars, inlämnat på ambassaden 17 november. Det var mig-verket i Uppsala som fixade det på 4 mån..

Jag fick kontakt med en handläggare via e-post 23 februari som lovade besked innan maj, så när dom väl tittar på ärendet så går det ju ganska fort

:good:

Vi är i Thailand nu och kan äntligen planera för resan hem till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick höra idag att örebro sen ett år tillbaka hjälper solna med visaärrenden  :good: I örebro är dom snabba  :taunt: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne det stämmer partys tjej fick sitt via Örebro men det kan bero på att dom inte ville se honom mer där. :D

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Börjar misströsta, tiden går och fanskapen i solna svarar ej på telefon eller mail. Imorrn så ska jag gå till solnakontoret personligen och KRÄVA ett svar. :grrrrrr:

Update: efter 5 månader så fick idag tala med handläggaren  (WOW!).

Tydligen har ärendet behandlats för några veckor sedan (!), men handläggaren har glömt att trycka på en knapp (!), vilket gjorde att ärendet gick en runda i sirapskorridorena i Solnas MIG. IMORGON får jag reda på om damen fått visum eller inte  :crazy: . Eller så glömmer hon att trycka på nån knapp igen..

Rådet är med andra ord: irritera migrationsverket varje dag till ni får ert visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...