Jump to content
IGNORERAD

U-tapao i Rayong ska avlasta Suvarnabhumi nästa år


MPR Nyheter

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Fritz:

Ok, men hur får du in U-Tapao i den diskussionen?

 

Fritz..

 

Läs Tallviking längre upp.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    25

  • Kenneth4618

    19

  • pigge01

    13

  • Fritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev pigge01:

Som det låter så är det Singapore o Dubai som kommer att ta över.

Bytes resande.  

 

Att byta flygplats är inte populärt.  

 

 

 

12 minuter sedan, skrev pigge01:

Bangkok, Dubai o Singapore är stora bytespunkter.

För vidare resa österut.

Manila, Hong Kong, Tokyo  Sidney Kina mm, mm.

 

10 minuter sedan, skrev Fritz:

Ok, men hur får du in U-Tapao i den diskussionen?

 

Fritz..

 

9 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Läs Tallviking längre upp.

Nu har jag läst den artikeln flera ggr men fattar fortfarande noll. Kan du inte bara kopiera in vad i den artikeln som pekar på det du hävdar så viker jag ner mig direkt.

 

Flygmalajen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

 

 

 

Nu har jag läst den artikeln flera ggr men fattar fortfarande noll. Kan du inte bara kopiera in vad i den artikeln som pekar på det du hävdar så viker jag ner mig direkt.

 

Flygmalajen Fritz..

 

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Redan innan den nya terminalen tas i bruk nu i Augusti planerar man för nästa steg i utbyggnaden av U-Tapao:s flygplats

 

En andra startbana, ännu större terminal, underhållscenter, utbildningcenter för flygpersonal etc står i planerna

 

Flygplatsen skall bli en flyghub på "eastern seaboard" och serva EEC (Eastern Economic Corridor) med flygtrafik

 

http://www.bangkokpost.com/news/transport/1225928/u-tapao-in-line-for-new-air-hub-status

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du ge dig och tala ur skägget Pigge!

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Nu får du ge dig och tala ur skägget Pigge!

 

Fritz..

 

Flygplatsen skall bli en flyghub på "eastern seaboard" och serva EEC (Eastern Economic Corridor) med flygtrafik

 

Detta är vad det handlar om.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Flygplatsen skall bli en flyghub på "eastern seaboard" och serva EEC (Eastern Economic Corridor) med flygtrafik

 

Detta är vad det handlar om.

 

Vad har Dubai och Singapore för roll i att serva området i Thailand mellan Bangkok och Trat med flygresor att göra (Eastern Seaboard och EEC) ?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_seaboard_of_Thailand

 

http://www.dancham.or.th/the-eastern-economic-corridor-eec-thailands-eastern-seaboard-the-next-major-economic-zone-of-asean/

 

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/16/2015 at 05:46, skrev Tallviking:


Dom skall bygga ut vägen upp till 7:an och Pattaya till motorväg först (pågår) bygga ut vägen till Rayong som motorväg samt området runt nya terminalen skall byggas ut med butiker, parkering och hotell.

Det räcker gott och väl med en bana för 5 milj. Passagerare. Suvvan tar 45 milj. Med sina två banor

 

Den där vägen undrar jag över...finns det nån planritning på webben månne?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev ragson:

 

Den där vägen undrar jag över...finns det nån planritning på webben månne?

 

Finns en hel del info i den här tråden

http://www.thaivisa.com/forum/topic/805653-map-of-road-7-extention-and-a-new-east-west-link/

 

Mycket av jobbet, speciellt utvidgningen av 331 är väl nästan klart ?

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort vägprojekt på Sukumvit mellan U-pao och Banchang håller på sedan ett antal månader som är en del av utbyggnaden.    

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hemska Sven

Den nya vägen från Ban Chang till Banglamung är redan i full gång, brobyggen håller på att färdigställas på många platser utmed sträckningen.
Utapao hoppas på att säkra ett kontrakt med Airbus. Att få en serviceverkstad för Airbus flygplan i regionen skulle betyda mycket för Utapao. Thai Airways har ju redan en service avdelning på Utapao och landningsbanan är ju extremt bred och lång, så det går fint att landa med A 380.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Tallviking

Motorvägsförlängningen av Highway 7 från Pattaya via Sattahip till Mataphut i Rayong är nu klar till en tredjedel och beräknas vara helt klar 2019

 

https://www.thaivisa.com/forum/topic/984605-Pattaya-mataphut-road-a-third-complete-opening-expected-2019/

 

1-1200x666.jpg

 

 

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nu satsar man på att bygga upp en stor flygunderhållsresurs på Utapao:s flygplats och försöker ta marknadsandelar från Singapore som idag är dominerande inom flygunderhåll i regionen

 

$5.7 Billion overhaul for U-Tapao airport

 

Thailand is seeking to take on Singapore’s dominance in aircraft maintenance, repair and overhaul with a $5.7 billion upgrade of a Vietnam War-era airport.

Lockheed Martin Corp.’s Sikorsky Aircraft is the latest company to study a possible increase in maintenance, repair and operations (MRO) spend in Thailand in the wake of the planned revamp of U-Tapao International Airport, said Ajarin Pattanapanchai, deputy secretary general of the nation’s Board of Investment. In March, Airbus SE signed an agreement with Thai Airways International Pcl to evaluate the development of MRO facilities at the civil-military airport near Bangkok.

"Singapore is quite tight right now", Ms Ajarin said in an interview at Bloomberg’s Toronto office on May 25, during a visit to Canada to woo investment. "To catch up with the demand of airlines in the region -- especially new demand from Myanmar, Vietnam, Cambodia -- and given that we have existing strengths with automotives and engineering, Thailand will be the second choice to be the MRO hub."

 

http://www.bangkokpost.com/business/news/1258602/-5-7-billion-overhaul-for-u-tapao-airport

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...
2 timmar sedan, skrev hakancnx:

Och som av en händelse så råkar marken tillhöra militären.... 

I stort sett all mark i och runt Sattahip har sedan många år tillhört militären. Utan det ägandet hade aldrig det funnits plats att bygga ut flygplatsen på.

Men som av en händelse var det USA som byggde den gigantiska kraftiga flygplatsens alla ban- och taxisystem eftersom dom använde den för sina fullastade B52-plan under krigen i Vietnam/Kambodja
Och dom byggde också då stora delar av marinbasen i Sattahip inklusive lasthamnarna där dom tog in bränsle och ammunition från USA till B52 bombflygplanen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...